Tomeito, tomato, praz…

Oamenilor,

Am făcut rost de ochelari, deci sunt înapoi pe baricadă. Îmi pun ochelarii, văd ce se întâmplă prin țară, mi-i scot, cobor de pe baricadă și mă dau de câteva ori cu capul de perete. (A se observa că am învățat totuși ceva din experiențele recente, mi-am scos ochelarii înainte să construiesc o ușă nouă.)

Pentru că politica rămâne totuși o chestie care mă interesează cât balega de ren, mă duc în bucătărie, îmi pun o oală de cafea și mă apuc să caut alte motive de dat cu capul de pereți, că nu-mi place să mă repet.

Aflu așa că Băsescu, despre care înțeleg că e încă un fel de președinte, a confundat zilele trecute Craiova cu Croația, fix sub nasul unui ministru al Croației Maxima. Pfff. Asta-mi scoate din cețurile întreținute de vapori de alcool ale memoriei o întâmplare care ar putea să fie oarecum semnificativă.

Era prin 1958, sau poate prin 1985, nu-i mare diferență și oricum cui îi pasă. Dormeam în patul meu, sau poate în al altcuiva, să nu fim chițibușari. În Maroc, sau poate în Baroc, deși asta ar însemna vreo două secole și ceva de eroare și nici n-ar face mare lumină în problemă. Nu-i nimic, mâncăm un praz și ne trece. La un moment dat m-am trezit, sau poate m-am înverzit, nu contează, și am pus de cafea. Ori poate de saftea, deși nu mi-e foarte clar cum ar putea să funcționeze asta. Probabil la fel ca un ministru al Craiovei, adică impecabil. În fine, că așa nu mai ajungem nicăieri, după ce mă trezisem sau poate mă înverzisem din patul meu sau al altcuiva în Maroc sau în Baroc, în 1859 sau în 5981, nu contează, și pusesem de cafea sau de saftea, oricine ar putea confunda astea două, s-a întâmplat ceva.

La ușă a sunat un curier. De fapt, la fel de bine aș putea să spun și că a murat un cuier, pentru că e o confuzie ușor de făcut de orice om cu capul întreg. Nu trebuie să fii foarte tâmpit ca să nu știi care e care. Așa, curierul care a sunat sau cuierul murat a scos de undeva un atlas. La fel de bine ar fi putut să fie un atlaz sau un barcaz, doar că în cazul ăsta povestea n-ar mai avea foarte mult sens. Sensul nu pare să fie însă un criteriu pentru nimic zilele astea, dar să zicem că era vorba despre un atlas.

Sprijinindu-mă de ușă, sau poate sprijinindu-se ușa de mine, nu că ar fi vreo diferență, am deschis atlasul. La faza asta, omul (sau cuierul murat) mi-a întins un pix. Sau un chix, dar cu ăsta nu se poate scrie. Nu-i nimic, nici cu Craiova nu se poate juca fotbal, în timp ce cu Croația da, zic eu cu sadism.

În fine, odată cu pixul sau cu chixul a venit rugămintea pentru mine, ca una din babele supreme ale omenirii, să fac un pustiu de bine și să trag niște granițe (sau niște caracatițe?! Eh, mare diferență.) prin atlasul ăla. Nu de alta, dar se pare că lumea era pe punctul de a se lua pe ea însăși în cap. Motivul? Franța era confundată cu Frecăței, jud. Tulcea, nimeni nu se putea hotărî între Spania și Strehaia, lumea care avea treabă la Iași nimerea plină de draci în Irlanda și locuitorii din Sovata rătăceau bezmetic pe străzile Suediei. Nici nu mai încep să zic ce se întâmpla cu cei din Spermezeu și Vatican.

Înțelegând pe deplin dramatismul situației, am luat pixul și am tras cu hotărâre niște linii pe atlasul ăla afurisit. Sigur că eram beată sau mahmură (asta dacă nu eram, din întâmplare, ceată, ceea ce cu personalitățile mele multiple este perfect posibil), deci îmi tremura mâna în ultimul hal. Uitați-vă doar pe harta lumii și o să vedeți cam care-i ultimul hal. Din păcate, abia când am ajuns la final, adică la America de Nord, mi-am dat seama că pot să folosesc o riglă. Sau poate o rigolă, n-o să se supere nimeni pentru așa detaliu.

De atunci, oamenilor, nimeni n-a mai confundat Craiova cu Croația. Din 1859 sau 5891 sau 8915, să nu fim chițibușari. Asta ca să vă dați seama pe ce atlasuri vechi au învățat unii geografie. Cred că București e capitala Budapestei în ele. Eh, e o confuzie ușor de făcut, ba una pe care cântăreții o fac destul de des. S-ar putea trage concluzia că omul își dorește să fie star rock. Sau piatră stas, nu poți să știi niciodată cu chestiile astea.

7 comentarii

  1. si io vreau sa confund ceva, sa am si io un text asa dragutz. de ce numa’ basescul are parte de texte? e nedrept. e marinal. marinel. marinat. jos basescu. jos privilegiile! vrem si noi atentieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  2. Drăguț, ha? Vezi tu, groo, ultima dată când am folosit eu cuvântul ăsta încercam să fac un artist să nu se sinucidă. Și nu am reușit, fiindcă din păcate artistul respectiv avea fix aceeași idee despre ce înseamnă „drăguț” ca și mine. Poate de asta nu ai text și tu.

    Sau poate pentru că nu ai trimis încă nimănui vederi din Dubrovnik, cartierul Brazda lui Novac. Ocupă-te de asta și mai vorbim. Na, eu confund aproape zilnic telefonul cu fierul încins sau scările cu puțul liftului, și cu toate astea nu consider că merit un text despre confuziile mele. Un asemenea text s-ar putea să fie raportul meu medico-legal la un moment dat, și-ți dau voie să-l savurezi.

  3. cam egzagerezi cu raportu medico-legal. ca io te-as critica si de-ai fi herta. müller, zau. dar nu. ce-i dragutz e dragutz.

  4. Dar dacă aș fi Herta Berlin m-ai mai critica? A? Ia zi. Sau Herta Bilirubina, vecina mea din copilărie, care dădea săracilor toate prăjiturile pe care le primea de ziua ei și pe care nu i le furam eu, și pe ea ai critica-o? Eh?
    Să critici oamenii e drăguț. Na.

  5. ai ajuns la vorba mea…

  6. Vai de capul meu! (Mi-am scos și eu ochelarii și m-am dat cu capul de un stâlp, că ușă nu am la cort!)

  7. Frumos articolul, pe mine m-a amuzat teribil ai talent.Mult spor la scris si pe viitor


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 312 other followers