Domnul Halacu-Nicon

Oameni buni, babelor,

mă plimbam pe aleea imdb.com, uitându-mă în stânga şi-n dreapta: ce mai face De Niro, dar Al Pacino, la ce mai lucrează Scorsese… Şi mergând aşa, holbându-mă la vitrine, dau peste una numită Supravieţuitorul. Citesc ce scrie înăuntru, dau peste o critică destul de acidă a unui băiat. Dau click pe numele lui şi găsesc alte critici la filme româneşti. Unele de rău, altele de bine. În fine, din film în film ajung în cele din urmă la unul numit Poveste de Cartier. Nu l-am văzut, nu ştiu despre el decât că este un fel de West Side Story cu manele. Mă uit la comentarii, mai toţi scriu că este de căcat. Sună credibil. Un comentator însă îi dă zece stele. Mult, totuşi. Majoritatea i-au dat una sau două. Mă apropii şi încep să citesc. Următoarele:

„I can not help myself in agreeing with everyone who thought this movie is bad. It is and although I shouldn’t be apologizing for this movie, I will do it. It is strange but I am sure that people who saw the director’s cut were really pleased. I am not trying to find an excuse for it, but I need to say that nothing came out as it was intended to be. The movie I’ve done was as good as it could be out of a poor story as such. Does anybody know a thing about studio movies? All I could say is that if in Romania I could get an Alan Smithee credit I was probably among others like Sidney Lumet, Dennis Hopper, Orson Wells and many other Directors who made film history. I couldn’t. Even the choice of being taken out of the credits was denied to me, as my presence to the premiere was. And this is a sincere review of someone who knows what this job is all about from all aspects of it”

Mă uit în sus. Cine a scris asta? Aha, Theodor Halacu-Nicon. După aparenţe, domnul Halacu-Nicon este chiar regizorul filmului. Care în comentariul respectiv (care poate fi găsit aici: http://www.imdb.com/title/tt1233224/usercomments) se distanţează de propriul film.

Ok, nu zic nu. Este dreptul lui. Poate că are perfectă dreptate, poate că într-adevăr producătorul a făcut filmul varză. Se mai întâmplă, din păcate.

Dar (şi aici devin personală), domnule Halacu-Nicon, în numele Domnului, al legii, al bunului simţ, NU VĂ COMPARAŢI CU DENNIS HOPPER, SIDNEY LUMET ŞI ORSON WELLES!!!!! NICIODATĂ!!!!! ŞI NICI CU „MANY OTHER DIRECTORS WHO MADE FILM HISTORY”!!!!! AŞA CEVA NU SE FACE!!!!! SCUZAŢI-MĂ CĂ URLU, DAR ESTE DE NEIERTAT!!!!! NU SPUNEŢI CĂ „I AM SURE THAT PEOPLE WHO SAW THE DIRECTOR’S CUT WERE REALLY PLEASED”!!!!! NICI ÎN RUPTUL CAPULUI SĂ NU VĂ LĂUDAŢI AŞA!!!!! NU AŞA!!!!! NU VĂ CUNOSC, NU AM VĂZUT FILMUL, DAR COMENTARIUL DE MAI SUS ÎMI SPUNE DESTULE. CHIAR PREA MULTE. ATÂT DESPRE FILM, CÂT ŞI DESPRE DUMNEAVOASTRĂ.

Gata, am obosit, mă doare degetul mic cu care am ţinut apăsat Shift. Aş mai putea spune multe, dar prefer să mă opresc aici. Ce să spun mai mult de-atât. Judecaţi şi voi. Ce penibil, Dumnezeule, ce penibil…

… şi, colac peste pupăză, omul mai are şi un nume dublu a cărui parte a doua este numele (românizat) al unei celebre companii japoneze care produce, printre altele, aparate de fotografiat şi camere de filmare.

Gata. Mă duc să disper, storcoşită de prostia umană.

Noapte bună.

8 comentarii

  1. http://www.primatv.ro/seriale/17/despre-emisiune.html

    scumpe babe,

    hai ca mi-am luat bastonul, ca sa ma apar in timp ce vorbesc. de cine? de dl halal nikon, pentru ca dansul musca, daca nu stiati, musca ca un caine turbat daca il vorbesti de rau.
    eu n-o sa-l vorbesc de rau, fiindca ii inteleg suferinta creatoare. o sa spun doar ce mai stiu eu despre el: a tricotat filmul asta cu manele, aceasta poveste indiana de cartier Ferentari combinat cu Pipera (dupa directiile si indicatiile tovarasului boncea, nu ma indoiez de asta. poate de aici si cerstitul de scuze fata de public pt ca i-a iesit un cacat), dupa care a fugit la prima tv unde a gatit impreuna cu mugur mihaiescu (cel mai tare scenaris roman in viata ) o serie de ciorbite si supite pentru adolescenti, preparate la 17 grade (de unde si prezenta bacteriilor, virusilor si ciupercilor, pentru ca stiti, creaturile mortale din mancare dispar de la 80 de grade in sus). serialul de care vorbesc se numea chiar asa, 17, si a murit (intoxicat de propriile bacterii) dupa un (a) sezonel scurt.
    legat de serialul cu ciorbe am sa zic despre dl halalcunikon cam atat: 1. mosule, mai bine faceai niste ciorbe adevarate, ca uite, noi pensionarii am avea nevoie de cate una calda pe zi.
    2. tot mosule, invata sa scrii romaneste (el nu stie nici sa vorbeasca, nici sa scrie romaneste, de unde si valentele pt limba engleza), nu mai injura lumea care te critica sincer si te invata de bine (m-a injurat pe mine, pentru ca eu, ca o baba cu bun simt ce sunt, am comentat pe site-ul serialului cate ceva ce nu mi se parea in regula).
    asta injura si babe si copii si femei si cel mai mult ii place sa se scuze de nereusitele lui, ceea ce… nici nu mai zic se inseamna, dupe Freud.

    acuma eu, la adapostul bastonului meu cu cap de inox in forma de sarpe, ii dorez cu sinceritate lui acest domn bosorog sa se trateze intai de psihoze, vesele sau triste, de complexe si frustrari, si dupe aia sa mai incerce inca un film.
    poate cine stie, who knows?

  2. Nu ştiu, Ana. Nu ştiu dacă omul ăsta ar trebui să mai încerce încă un film. Mai bine nu mai încearcă nimic, măcar ar putea spune că este în rând cu Tolstoi, Brahms şi Van Gogh, care nici ei n-au făcut filme.
    Dar vai, greşesc, Halacu-Nicon a făcut deja unul.
    Ei, atunci asta e.

  3. Şi totuşi. Nu pot să nu îmi amintesc un moment remarcabil, care s-a petrecut acum câţiva ani. Eram în vizită la o cunoştinţă, în micul apartament se mai afla încă un vizitator. Regizor de film, mi s-a zis. Tocmai terminase prima sau a doua lui producţie. Părea un băiat ok, frizură cumsecade, pantaloni curaţi. Printr-un concurs de împrejurări, am rămas doar noi doi, eu şi regizorul. „Şi?” zic, „cum merge cu filmul?”. „A”, zice el, „e o mafie groaznică în cinematografia românească. Am trimis filmul la Cannes şi Veneţia, dar nu a fost selectat. Este mâna ăstora de la noi, Nicolaiescu, Nichituş. Altfel, dacă nu ar fi intervenit ei, aş fi avut şanse bune să câştig unul din cele două festivaluri. Dar aşa, îţi dai seama, cu mafia asta de la noi care încearcă să suprime tinerele talente n-ai nici o şansă.”
    Pe regizor îl chema şi cheamă Napoleon Helmis. Filmul despre care vorbeam se numeşte Italiencele. Cei care l-au văzut îşi vor da seama de ce fac legătura între Helmis şi Halacu-Nicon.
    Nu?

  4. L-am gasit pe ‘Nikon’ si in romana spune altceva
    http://www.protv.ro/video/filme_poveste-de-cartier-interviu-theodor-halacu-nicon_9173.html

  5. Mai babelor mai lasati vrajeala si daca aveti coaie postati cu numele vostru. Din ce am vazut va cam roade ceva si nu va prindeti ca-i aveti in cur de ceva vreme!

  6. Nu pot sa nu observ ca asta este un post cu „dedicatie”. Nimeni nu cunoaste circumstantele sub care Halacu-Nicon (dupa numele sau adevarat!!!) a fost obligat sa faca acest film. Eu consider ca este dreptul lui sa isi spuna parerea despre film, in engleza, pe un site in limba engleza si cu comentarii deasemenea in engleza.

  7. Păi normal că e cu dedicație, din moment ce e despre el. Da’ drept să spun, mi se pare că și comentariul tău e cu dedicație, având în vedere faptul că vine la vreo doi ani după postarea mea.

  8. Vine el comentariul ăsta nu la doi, ci la patru ani după postarea ta, Rhetta, dar ceea ce n-ai văzut tu, probabil pentru că iar ţi-ai uitat sau strivit ochelarii prin vreo speluncă nenumibilă, este că el vine la doar o săptămână după un alt comentariu. Care nu e primul de patru ani încoace la postarea asta, pentru că mai e unul înaintea lui, dar e primul preocupat din cale-afară să ne numere ouăle de limbrici din cur. Ceea ce, sper că eşti de acord, e un serviciu admirabil, pe care oricine ar trebui să fie obligat prin lege să-l presteze în beneficiul unor babe respectabile şi benefice Universului ca noi.
    La fel ca şi cel de a ne suge pula.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s