N-am fost la teatru

Babelor,

Recunosc că n-am fost la piesa lui Chris Simion, Bad Bed Stories. Şi nici n-o să mă duc, că mă doare mâna şi nu mă pot deplasa. Şi oricum nu mă interesează piesa.
O cunosc pe Chris Simion, adică am întâlnit-o odată, undeva, prin centru. Eram cu cineva şi ne-am întâlnit cu o fată, cinevaul cu care eram s-a salutat cu ea, apoi am mers mai departe, „cine era gagica”, am întrebat, „o regizoare”, mi s-a răspuns.
Deci n-am avut până acum 10 minute nici o părere despre Chris Simion. Acum am.
Tocmai am citit în Cotidianul o cronică la piesa Bad Bed Stories,regia Chris Simion. Vedeţi aici:

http://www.cotidianul.ro/homosexuali_lesbiene_si_mihaela_radulescu-76281.html

În ea, Gabriela Lupu zice că nu i-a plăcut spectacolul. Ok, părerea ei. Urmează nişte comentarii, unii zic de bine, alţii zic de rău.
DAR: al 15lea comentariu este semnat de însăşi Chris Simion. De regizoare.
Şi ce zice Chris Simion, adresându-se unui comentator anonim pe care crede că îl cunoaşte?
Următoarele:

„4. Ati vazut ceva montat de mine in tara? Nu!!! Daca eram o superficiala, spectatorii din Bucuresti sau din orasele unde am mai montat, nu aveau nevoie de piesele mele si nu se duceam sa isi dea banii pe niste ineptii regizorale. In Bucuresti piesele mele sunt jucate cu casa inchisa, de cel putin 3 ani. atat de superficiale sunt. Eu las in urma niste nume de spectacole:DRAGOSTEA DUREAZA 3 ANI, HELL, CALATORIA, SI CAII SE IMPUSCA, NU-I ASA?, SCAUNELE, MAITREYI etc. Dvs ce lasati in urma?
5. Interventia dvs certifica un singur adevar: INVIDIE. E greu sa acceptati concurenta?
6. Tactica dvs este fumata: Cand esti un nimeni, incerci sa distrugi tot ceea ce e viu in jurul tau.”

Repet: nu aveam nici o părere despre Chris Simion. O fată, o regizoare, ok.
Dar bineînţeles că acum AM o părere.
Şi anume: de ce nu înţeleg unii oameni de teatru/film din România (vreţi nume? Halacu-Nicon, Mălăele) că proverbul sau zicala „dacă tăceai, deştept rămâneai”, conţine nu o sămânţă, ci un stejar de adevăr? Ce-i trebuie lui Chris Simion să se ia la harţă cu nişte anonimi? De ce nu a putut să-şi ţină naibii gura?

Pentru că, doamnă Simion, ce rămâne în urma Dvs. nu judecaţi Dumneavoastră, ci posteritatea. Asta e, ni se întâmplă tuturor. Şi, logic vorbind, nu poţi să fii propria ta posteritate. Nu merge. Regret. Iarăşi, cu casa închisă se joacă şi şuşele lui Ţociu şi Palade. „Casa închisă” ne spune ceva despre succesul spectacolului, poate (deşi „casa” poate fi foarte mică, şi se închide uşor), dar succesul nu înseamnă întotdeauna calitate.
Iar chestiile astea cu „invidie” şi „când eşti un nimeni”… Ce să mai zic. Penibile, doamnă Simion. Penibile. Rău de tot.

Dar desigur, împărăţia Domnului este mare, foarte mare, şi în ea are loc tot felul de lume.
Deci şi Chris Simion.

19 comentarii

  1. true

  2. Ahhhhh…. comentez dupa Adrian…. 🙂

    Mda, seamana cu hartza de pe Hi5 dintre pitzipoance. Ma intreb cum naiba poti fi/pretinde a fi doldora de cultura si sa „te iei in gura cu toti jegosii” (vorba unei prietene) in limbaj si la nivel de bazar sau manele.

    Pe de alta parte… ma gindesc la piesele cu care se lauda si ma mai gindesc la publicul lor tinta, la snobismul care ii duce pe ei la teatrul asta usurel si parca incep sa inteleg cum devine treaba.

  3. By the way, multumesc pe aceasta cale domnului Adrian ca mi’a indreptat privirea spre aceasta reduta de bun simt si scriitura inteleapta intrupata in blogul surorilor Marx.

    Si inca ma mai rog din tot sufletul sa nu ma fi inselat si sa fie vorba despre surorile lu’ Marx aia americani si nu a lu’ ala din Germania de zice lumea ca inca mai bintuie Europa, exorcizal’ar boalili sa’l exorcizeze.

  4. Dar poate n-o fost ea de a comentat, pe net putem sa ne punem orice nume. Eu am fost la o singura piesa (nici nu stiam ca e ea regizoarea) : „SI CAII SE IMPUSCA, NU-I ASA?” (copy/paste din post) si mi s-a parut penibila. Chiar daca juca Maia Morgenstern in ea. Nici actori de mana joasa si replicile de tot rahatul, scuza-mi expresia. Iar punerea in scena varza. Iar piesa aia cu dragostea dureaza bla bla.. BLA, a fost atat de mult bagata in seama si atatea postere puse pe la metrou, incat mi s-a facut scarba de toata reclama. Numai Masca si teatrul asta de rahat de pe la motoare isi fac reclama in ultimul hal. Rar am vazut TNB-ul sau Bulandra sa isi puna afise din 5 in 5 metri la metrou si sa sacaie.
    FTW (Fuck The What)!

  5. Petra,

    Iti dai seama cat de schizofrenic ar trebui sa fie un om ca sa se dea drept Chris Simion? As intelege sa spui ca esti Ion Iliescu sau Becali sau Hagi, dar Chris Simion? Eu una sunt convinsa ca Chris Simion este chiar Chris Simion. In caz contrariu, o sa imi cer scuzele de rigoare, dar m-as mira sa n-am dreptate, sa ma insele intuitia in asemenea hal.
    Cat despre piese… N-am vazut nimic, deci nu ma pronunt, dar banuiesc ca izbucnirea ei isterica este un indiciu ca parerea ta nu este departe de adevar.

  6. chris simion este o fata care stie sa vanda. cu teatrul nu are nicio legatura, decat ca e maritata cu un actor si prin prisma acestui lucru a mai cunoscut niste actori si asa mai departe, iata a luat si niste texte, le-a dat actorilor o tuica, i-a convins sa spuna textele alea si puf au aparut spectacolele ei de teatru „neconventional”.
    vazui si eu ceva, doua piese de-ale ei, fiind invitata la ele si zisei sa ma duc ca o fi urat sa refuzi. ceva asa de usurel si superficial mi-a intors creierii mei de baba pe dos.
    am o poveste cu ea, cu chris, nu stiu daca e de bine sau de rau: intr-o zi ma duceam cu un nepot de-al meu venit in vacanta din statele unite unde locuieste, ma duceam, zic, la laptarie sa bem o bere. surpriza, la laptarie usile inchise si o fata se stropsea la alta fata in fata usilor acelora. printre urlete am putut sa-mi dau seama ca in laptarie se juca o piesa de-a lui chris si incepuse de cam jumatate de ora. vad ca cea revoltata era cris simion care urla la o potentiala spectatoare, spunandu-i ca nu o poate lasa sa intre asa la jumatatea spectacolului, ca e o nesimtita si ca nu poate deranja actorii care isi fac meseria. daca voia cu adevarat sa vada piesa, trebuia sa vina la fix. femeia cealalta, care platise 50 de lei pe bilete zicea ca a fost retinuta la serviciu si ca totusi voise sa vina sa prinda ceva din piesa. scandalul cu urlete si injurii si amenintari a continuat ceva vreme, in timp ce eu si nepotul coboram scarile de la tnb, cu gandul sa cautam alta carciuma mai pasnica.

  7. Ma bag si io in seama. Imi permiteti sa intru in casa daca nu ma cunoasteti? Caut sa vad cine a scris SI CAII SE IMPUSCA, NU-I ASA? si dau de blogul vostru. foarte tare. Avem ceva in comun. Chestia asta cu mersul la teatru. Eu am vazut spectacolul acum 2 zile. Mi-a placut rau. Pe Maia nu am mai vazut-o de foarte mult timp in vreo piesa care sa-mi placa iar spectacolul a fost emotionant. CALATORIA facut de Chris Simion dupa Pescarusul jonathan Livingstone la Teatrul ” Ion Creanga” ati vazut?. Sau SCAUNELE? Am vazut si ce a facut la Laptaria Enache. Nu o cunosc. Faptul ca are afise la metrou e rau? Eu asa am aflat de aceste spectacole. Comparatia cu Teatrul Masca e gratuita si rautacioasa. Ce fac pustii astia in Laptarie e un experiment. Cu riscul de a nu fi pe gustul multora. Poate nu e asa funcky sa stai pe pernute cu picioarele in gat pentru unul de 50 de ani. Dar e foarte tare cand stai in pozitia asta si dupa doua ore de DRAGOSTEA DUREAZA 3 ANI nu-ti dai seama cand a trecut timpul. Mie imi place ce face Chris Simion. Si in general imi plac cei care au curajul sa se evidentieze, sa transmita ceva, sa nu frece menta si sa bage strambe.

  8. Nu stiu ce aveti frate cu ce monteaza Chris Simion. Eu sunt fotograf. Merg la teatru si vad tot. Dintre regizorii tineri e foarte tare fata.Motiv bun sa o invidiati. Macar spune ceva. Si nu stiu cat se vinde ea sau cat se vand spectacolele pe care le face prin calitate, subiect, idei, actori etc. Mie imi plac actorii care joaca la ea. Maia mi-a placut rau in piesa i caii se impusca. I se potriveste perfect personajul. Adriana Trandafir ce are? Sau restul? Azi am fost si am vazut „Te iubesc! Te iubesc?” dupa Zapezile de altadata a lui Dumitru Solomon montat tot de ea pe Motoare. Am ras de am capiat. O comedie cu bun gust. Cand nu faci nimic e foarte usor sa fii diletamt si sa apreciezi mediocritatea, spunand ca ai descoperit gaura din covrig, decat sa sustii niste oameni care dau ceva viu. Mai mergeti prin teatre si vedeti piese facute de regizori tineri. Injuraturi, situatii gratuite, titluri comerciale si multe multe „puli” (citat dintr-o piesa underground contemporana).

  9. Maria,

    Poate ca ar trebui sa recitesti postarea mea. Nu vorbesc despre talentul sau lipsa de asa ceva al lui Chris Simion, pentru ca nu am vazut nici o piesa a ei, si chiar daca am probabil o parere preconceputa despre ea, astept sa vad o piesa ca sa mi-o pot motiva sau, eventual, schimba.
    In schimb, daca raspunsul la articolul Gabrielei Lupu a fost scris intr-adevar de CS, atunci o pot acuza fara nici o mila de mitocanie. Pentru ca este un raspuns mitocanesc, de-aia. Nu sunt invidioasa pe CS, pentru ca nu sunt regizoare, nu am fost regizoare, si nu voi fi regizoare, si atunci ce motiv de invidie as avea? Iar impresia ta cum ca nu fac nimic este doar o impresie si atat. Poate ca fac ceva. Poate ca tricotez pulovere, sau pilotez avioane, sau vand carne.
    Deci, repet, nu am nimic cu ce monteaza CS. Am ceva cu ce crede CS despre sine. Atata tot.

  10. Oops, ratasem această postare. Care mă pune serios pe gânduri în privinţa modului în care autorii acestui blog definesc termenul „mitocănie”. (Şi acum vorbesc serios, dincolo de glumele de ieri.)

    E foarte ciudat faptul că nu sesizaţi mitocănia comentariilor de dinainte de Chris Simion – cele care au determinat-o să intervină. Aşa cum nu aţi sesizat decât la o atenţionare suplimentară conţinutul mitocănesc al comentariilor spammerilor mei – mult mai ofensatoare – gratuit, evident – decât tot ce am scris eu vreodată în viaţa mea.

    Cu alte cuvinte, un om care a creat nişte lucruri – mai bune sau mai puţin bune, nu asta e tema postării – atacat pe nedrept, şi care îşi spune punctul de vedere, este „mitocan”, iar unul care azvârle gratuit cu insulte este „nemitocan”?

  11. Lorena,

    Nu refuz nimanui dreptul de a ofensa pe altcineva, inclusiv pe mine. Consider ca o ofensa nedreapta nu merita decalt un raspuns: pizduirea celui care a ofensat. Nu iti place ce zice cineva despre tine? Baga-l in pizda ma-sii. Pe blogul surorilor Marx se practica acest lucru. Eu il practic.
    Dar: daca in loc sa bagi persoana in pizda ma-sii incepi sa argumentezi (nu ma refer acum la tine, chiar daca vorbesc la persoana a doua singular), atunci incearca sa argumentezi altfel decat CS. Chestia cu „casa inchisa” e penibila, pentru ca (da, stiu, ma repet) asta nu este un criteriu valoric. In fine, argumentatia mea de mai sus ramane in picioare, si de fapt as putea-o reduce la un singur lucru: nu poti sa te lauzi fara sa ai umor. Nu poti spune ca esti o regizoare buna fara sa faci cu ochiul. Si CS nu face.

    Inca un lucru: artistul meu preferat este David Bowie. Zic „artistul” pentru ca daca ar fi sa iau tot ce inseamna arta si sa fac un clasament general, el ar iesi pe primul loc.
    Am citit pana acum multe interviuri cu Bowie. In niciunul nu a comentat parerile criticilor despre un album. Iar cel mai bine vandut album (Let’s Dance) lui personal i se pare totodata si unul dintre cele mai slabe (la un loc cu Tonight si The Glass Spider, bineinteles).

  12. Nu ai cum să te referi la mine, pentru că eu nu am pizduit pe nimeni pe blogul ăsta, dat fiind că bunica m-a învăţat că la altu’ în casă nu e frumos să te porţi urât cu alţi musafiri, iar eu încă ascult de bunica. Drept pt. care am ales să ignor mârlăniile.

    Dar întrebarea rămâne: de ce e mai mitocănesc să argumentezi – fie şi fără umor – decât să pizduieşti?

    În privinţa lui Bowie: mă tem că exemplul nu e concludent. Pentru că nici o cronică englezească nu sună aşa: „Bowie e prost şi netalentat pentru că aşa vrea pula mea de critic.” ci: „în acest album, Bowie are un sound aşa-şi-pe-dincolo, cu influenţe aşa-şi-pe-dincolo, încearcă să obţină un efect aşa-şi-pe-dincolo, dar nu izbuteşte pentru că argumente.”

    Şi nici o cronică proastă a unui critic britanic nu e urmată de:

    john din liverpool: sugi pula, bowie, hoţule!

    tom din london: îmi bag pula în măta fraere.

    sam din manchester: huooo, bowie, poponarule, ai curu’ praştie, băăă!

    Dacă s-ar practica astea şi în UK, fac pariu că nici starurile britanice şi-ar pierde şi ele răbdarea.

  13. errata: în cazul ultimei propoziţii: a se alege dintre „nici starurile britanice nu ar rezista” şi „starurile britanice şi-ar pierde şi ele răbdarea.”

  14. Ei, criticii britanici sunt totusi destul de duri. Cred ca Bowie n-a mai primit cinci stele din cinci de la Scary Monsters incoace, sau chiar de la Heroes. Si sunt destui critici care spun ca Bowie ar trebui sa iasa la pensie, ca nu mai e important, ca nu face decat sa se repete, ca a ajuns sa se autoparodieze involuntar, etc. etc. etc.
    Oricum, in general, in afara de hip-hopperi nu prea stiu muzicieni care sa raspunda la critici. Nici regizori sau scriitori, de altfel. Adica nu se intampla ca un critic american sa scrie „De Niro face cel mai prost tol al vietii lui in Righteous Kill” si De Niro sa-i raspunda pe net si sa-i zica ca este un nimeni si ca vorbeste invidia din el.

    Si ca sa raspund la intrebarea ta: mi se pare ca lauda, mai ales cu o performanta (vanzarile) care nu este neaparat legata de valoare, e de prost gust. O injuratura, in schimb, e cinstita, si uneori chiar amuzanta. In plus, daca cineva te ataca pe nedrept (iarasi nu vorbesc despre tine) si raspunzi cu un argument, inseamna ca il iei in serios. Daca il bagi in pizda ma-sii, inseamna ca parerea lui nu are nici o importanta.
    Sa nu uitam, in cele din urma, una dintre legile lui Murphy, care afirma „nu te certa niciodata cu un nebun. Lumea s-ar putea sa nu observe diferenta dintre tine si el”. Putem inlocui „nebun” cu „prost”, si legea ramane in vigoare.

  15. Bine, cinci stele din cinci înseamnă perfecţiune. Iar perfecţiunea e greu de atins.

    Şi e o diferenţă, chiar şi aşa, între „face cel mai prost rol al vieţii lui” – viaţă pe care o cunoaştem cu toţii, şi ştim ce capodopere include – şi „e o hoaţă, o impostoare, etc.” Cu alte cuvinte, „cel mai prost rol al vieţii lui” nu neagă valoarea „vieţii”, dar „hoţ”, „impostor” etc. – e atac la persoană.

    Şi să răspund la răspuns: când eşti un artist tânăr şi cvasi-necunoscut, lumea nu te cumpără din snobism – aşa cum face în clipa în care eşti „maestrul” sau „marea” cutare.
    Atunci când eşti un artist tânăr şi cvasi-necunoscut, şi lumea nu are motive „culturale” de a scoate banii din buzunar pentru tine – e cea mai mare victorie a ta să obţii acest lucru. Şi de aceea, un artist tânăr şi cvasi-necunoscut are o mare surpriză în clipa în care descoperă că el – ăla mic de bea lăptic – poate face nişte necunoscuţi să renunţe la o pizza. Ştiu că nu e f. elegant, dar e măgulitor. 😀

    Iar dacă lumea nu te cumpără din snobism – după cum am început ideea mai sus, să nu o las neterminată 🙂 – pentru ce te cumpără? Nu pentru valoare? Nu pentru ceea ce le oferi în cele câteva ore în care îi plimbi prin universul imaginat de tine?

    În rest, sunt de acord. De aceea nu mă cert cu proştii, prefer să-i banez. Iar ei îmi poartă o ranchiună triplă, precum se vede.

  16. Caut program teatru Terasa Motoare si imi apare blogul vostru. E duminica dupa – amiaza. Am abandonat de draci Jurnalul Oanei Pellea . Prea muuuuuuuuuuuuuuuuuulte ineptii. Cumperi un nume. nu intotdeauna merita. E o mare actrita dar un scriitor mediocru. M-a distrat dialogul vostru. mai concret mi-a calmat nervii provocati de lectura pseudo-jurnalului. Revenind la Motoare si la ce se intampla acolo indraznesc sa spun ca am vazut toate spectacolele, de 2-3 ori , mai putin ultimul „te iubesc! Te iubesc?” si nefacand parte din categoria labagiilor culturali (aoleu) consider ca absolut toate spectacolele sunt lucrate, cautate, neconventional nu e sinonim cu usor, textele sunt contemporane, subiectele actuale. la bulandra si la national, teatre care au si ele reclama destula, nu la metrou, course, am adormit la nu stiu cate piese. pe motoare nu mi-a parut rau ca am dat banii. cat despre chris simion eu cred din tot sufletul ca are umor. daca nu ar fi avut nu putea sa reziste atata, sa tina langa ea niste actori atat de faini. si mai cred ca un regizor isi tine in mana actorii prin farmec si prin cultura.Restul, vb lui hamlet, e tacere. sau…bate vantul. Nu stiu ce va agaseaza atata publicitatea pe care si-o fac copiii astia. La metrou, pe strada, pe unde apuca. E un teatru independent, nefinantat de stat. Poate daca ar fi avut bugetul Nationalului, nu ar fi lipit afise la Metrou. Se vede ca nu ati prea dat prin orase cu trafic teatral, sa vedeti acolo puzderie de afise. Si nu numai la metrou sau pe strada. peste tot. Aveti un spirit tipic mioritic. Faceti speculatii si in rest…crosetati, vorba dvs.

  17. Jurnalul oanei pellea e super.asta pt domnul marius….parerea mea.Domnule Marius ce dvs vi se pare o ineptie…altuia poate sa i se para super…de acord?nu doresc raspuns….In rest,ce misto ar fi sa se faca lucruri si sa se comenteze mai putin!

  18. de acord Jurnalul Oanei Pellea e exceptional! In rest vad ca o comentati pe simion care comenteaza pe unul care o comenta……no commnet

  19. Jurnalul Oanei Pellea e nul. Din punct de vedere literar. Dar puteti sa vedeti un spectacol de teatru la Teatrul Bulandra, sala icoanei , „OSCAR SI TANTI ROZ” in regia lui Chris Simion, cu Oana Pelea, mariua Manole, antoaneta zaharia si cristina casian. Cel mai tare spectacol pe care l-am vazut in stagiunea asta. Oana Pellea si Marius Manole fac un cuplu absolut, Tanti Roz – Oscar, care ma va urmari mult timp de-acum incolo. este un spectacol genial.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s