VENI, VIDI, HASHTAG

Baboaicelor, aseara am avut una din cele mai stranii discutii din viata mea. Eram cu sor-mea si cu vara Petronia la o masa si alaturi de noi mai era o persoana care ne povestea ca fusese amenintata cu un topor de cineva care iesise dintr-o padure.

Acuma, desi nu vreau sa am de-a face cu persoane care ajung in situatia asta, eram gata sa trec totul cu vederea cand un porumbel scapat de mine pe gura a inflamat discutia si mai tare. Mai exact acest eveniment, la care urma sa merg a doua zi, adica azi.

Bine, dar de ce te duci? m-a intrebat persoana respectiva. Ce treaba ai tu cu new media? Nu amesteci lucrurile?

Numai ca intrebarile ei ricosau din pereti si se intorceau fara raspuns, pentru ca nu ai ce sa-i spui unei persoane nu tocmai informata. Cum ar fi faptul ca daca tii un blog, si inca unul bun, e bine sa mergi la evenimentele astea fie si numa’ ca sa iei pulsul onlinerimii in carne si oase.

___________________________________________________________

Desigur ca, inca o data, am avut dreptate. O certifica unul din speakeri si anume Neil Perkin, autorul Only Dead Fish. Adica un fel de Zoso al Angliei. Sau, ma rog, unul din cei cativa Zoso pe care ii detine Anglia, pentru ca acolo totul e, evident, la alta scara.

Omul foarte pertinent si cu niste slide-uri foarte misto, in care oferea unghiuri de vedere babane despre ecosistem twitter, gruparea de sisteme politice virtuale Wikipedia, relatia biunivoca consumator – progres tehnologic. Si, desigur, opinii despre felul in care industria (ca asta e) a schimbat definitiv fatza lumii + alte recomandari pe care vi le pasez spre aruncat ocheane.

Trendsmap { ce se vorbeste real-time pe twitter in diverse colturi ale lumii }

Funtheory { care probabil ar putea fi si mai misto cu mine si sor-mea }

L-am abordat la iesirea din sala (pe bune, adica) explicandu-i existenta mea si a sora-mii. Cu acordul lui (iar pe bune) reproduc ca am palavragit vrute si nevrute la un fursec, eu inaintandu-i teoria mea vis-a-vis de proiectia vesnicei aspiratii umanifere de imortalitate in inventia numita internet.

El a zambit, spunand ca nu s-a gandit la asta, dar ca, intr-adevar, omenirea e mai aproape ca niciodata de o atare conditie, cauzata de conditia insasi a internetului. Am concluzionat, spunand ca toata povestea asta nu e pentru mine decat un nou Turn Babel (pe orizontala, cum a sugerat Mr. Circular).

___________________________________________________________

Au urmat discutii si cu alte persoane, cum ar fi CM, care ne-a explicat avantajele si dezavantajele investitiei in bloguri. Unul din ele fiind, se pare, imposibilitatea actuala de cuantifica un ROI concret data fiind neputinta de raportare la ROI-urile celorlalti investitori.

Ha?

Return of investment. Piata nereglementata, si cer squze cu ocazia asta celor care vor citi printre randuri lipsa mea de experienta in domeniu. E totul pentru un scop mai mare.

Ca sa-i imbunez, declar pe propria raspundere ca la standul de carti se prezenta urmatoarea chestie, via Prior & Books. Adica Macbeth, ca sa iau doar un exemplu, repovestit in tweets. Si retweets de ce nu?! – Eu m-am simtit un pic ca Victor Hugo care protesta la auzul faptului ca se va construi metrou in Paris. Voi?

P.S. – Neil, the trackback is only my way of showing appreciation as to what concerns your proficient speech 🙂

46 comentarii

  1. fursecologic vorbind, imi place asa de tare despre tonul vostru ca mi-e teama sa nu ajunga sa va plagiez fara intentie, ca asa mi-am facutara io scolile dupa sfatul destept a lu’ tata – cand vrei sa inveti orice, mai ales ceva care te lasa rece, ia-l ca si cum ai asculta doua babe vorbind in tramvai. io ca sa-mi lase mostenirea, ce nu fac. asa ca am dobandit un ditai defectu’ de a retine mai ales lucrurile cu care n-am tangenta. ma declar fan de azi incepand, de cand m-am urcat la voi in tramvai 🙂

  2. Veta, io am ca de obicei tendinţa de a sesiza o problemă aflată la începutul unei situaţii (sau da, poate atât reuşesc să fiu atentă): oamenii au senzaţia că e ok să ceară explicaţii care nu îi privesc. Io nici acum nu-mi explic cum nu ai răspuns sec: „C-aşa am chef. N-am ce face dimineaţa şi m-am gândit să văd ce fel de cafea au ăştia pe la evenimente de gen.” La fel cum nici acum nu-mi explic cum nu am întrebat eu de ce tocmai omul cu toporul era partea în neregulă în povestea aia, când fix ăla era cam cel mai normal.
    Altfel, chestiile cu Funtheory trebuie incluse în Şcoala Marx, obligatoriu acum că ştim că există şi putem să vă pretindem asta. Te-au mâncat degetele…

  3. deci daca s-au intrunit cincizeci la suta protzent din voturi, ma consider indreptatita sa nu mai evacuez zona de motiv ca e loc sa ma hahai, timp in care e liber la program pentru ca sa moara toti dujmanii nostri ! va multumesc pe aceasta cale chiar daca n-am fost explicit nominalizata, va rog sa luati in considerare natura mea excesiv de simtitoare si radacinile care mi-ai crescut la dvs. in blog. cu exagerat respect, desi nu par a dvs, jazz 🙂

  4. Jazzvonstill, bine-ai venit. Daca ne plagiezi inseamna ca suntem ok, deci multumirea e de ambele parti 🙂

    Petronia, ai dreptate, toporul putea fi cel mai ok. Si cum de nu i-am spus de cafele, da, nu-mi explic. Lipsa completa de inspiratie.

  5. din cauza activiatii suprasolicitante de impachetare in nocturna a diverselor in staniol – care mi-a ocupat tot timpul somnului de frumusete necesar netezirii jartierei cu rol foarte important in povestea asta, coroborat cu actiunile de descindere veterinare fara cap si coada in curtea cu pui francofili si matze bine hranite in mansarda, dar mai ales din cauza unui atac frontal pe la spate a unor bune intentii nevinovate, azi ma simt total vaduvita de inspiratia de a va mai incurca itele cainelui cu cele de penaj dantelat ale gainii chiar si la modul blond platinat – candidat fara alta intentie decat de samanta de vorba, la toporul situatiei create

  6. Jazzvonstill, remarc ca scrii foarte bine. Iar partea cu atacul frontal pe la spate te lasa de-a dreptul longing for more. Mai treci pe-aici.

  7. Oricum nimic nu se compara cu un connaisseur indulgent decat poate mai multi plus un compliment bine sarat – combinatie pentru care zic ca mi-ar merita riscurile atacamentului pomenit – multumesc de amabilitate, dar poate cand veti scoate osele de peshte din fursecuri sau cand o sa mai vreau neaparat sa-mi apretez jartiera in vre-un alt drum spre… gura voastra – i’ll be on silent mode in tramvaiul asta – pentru ca autosuficienta da si mai multe idei cand locuieste la mansarda decat cand n-are locuinta chiar – situatie in care n-ar fii daunatoare decat proprietarului fara spatiu locativ. Eu imi apar deci doar jartiera si nevoile si neamul. Din pacate raul, ramul aici sinteti voi si eu nu-s nici Mircea cel Batran, nici Baiazid privind la dansul, doar Io Kumine si atat.

  8. maaama ce labartzeala de cuvinte la Jazz!!Poate ma lamureste cineva ce este acest stil de fraza.

  9. … con permesso e stilu’ balzaciana in care se beau multe cafele pe nemancate si se pot muta virgulele dupa dorinta mai la dreapta mai la stanga sau din care virgulele si alte semne de circulatie sintactica pot fii eliminate din motive de avantaj viteza si care balzaciana se poate servi impanata cu diverse chiar incepand de la micul dejun pana la cina …

    Babelor – daca m-ati iubit macar infinitezimal de putin din cat v-am iubit eu de cand m-a aterizat vantu’ aici, va rog frumos sa luati masuri sa nu ma muste acest C.Chanel de partile moi pentru asa nimicuri.

  10. Jazz, oricât te-am iubi, n-avem ce măsuri să luăm. N-am luat măsuri nici atunci când lumea s-a înjurat de mame şi copii, mergând pe ideea că dacă cineva vorbeşte aiurea, lumea se va prinde şi fără ajutorul nostru. Iar bietul Vasile n-a făcut decât să te ciomăgească aşa, de bun-venit, practică des întâlnită pe anumite meleaguri (nord-estul Germaniei şi Renania de nord, din câte ştiu).

    Vasile: nu mai da cu parul în Jazz, că n-a făcut nimic decât să scrie straniu, ceea ce este ok; eu una, cel puţin, am înţeles ce a vrut să zică. Oricum, scrie mai clar decât vorbesc majoritatea politicienilor români, inclusiv Alina Goghiu.

  11. io nu am inteles mesajele ei,in afara de o mare suparare..Inteleg ca e o persoana disponibilizata supercofeinizata.Sa treaca pe laptic.

  12. Asta cu atacul frontal din direcţia greşită îmi aminteşte că am primit un banc pe undeva prin poşta electronică. Io am zâmbit.
    Adrian Năstase întreabă Radio Erevan: Un bărbat poate să aibă mai mult de 2 ouă?
    Răspuns: În mod normal nu, dar dacă totuşi te apleci în faţă şi numeri exact 4 atunci să ştii că opoziţia a venit puternic din urmă.

  13. Vasile_no_5, să nu ne legăm de persoanele în supradoză de cofeină. Adică să nu te legi, dar voiam să fiu cumva politicoasă.
    Cât despre mesajele lui Jazzvonstill, ai răbdare. Nu e nimic misterios, a avut aseară un dialog cu Alexandru în care au fost implicaţi câini, pisici, ăăăă… O mică neînţelegere sau mai multe… În fine. Nu te supăra pe stilul ei de scris, e un excelent exerciţiu al minţii.

  14. Jazzy de Stijl von Doesburg,

    Îmi amintesti de Jaco Pastorius care-si scosese tastele de la chitara bas ca sa faca un fretless. Cica-l încetineau, ca erau un fel de speed bumps. Acu’ e drept ca virgulele sunt destul de controversate estetic. Puah, daca te gândesti macar la vibrionul holerei…

    Da’ de ce te grabesti asa, jazzy, de unde côté-ul asta fudroiaiant si nestapânit ? Jartiera duce cu gândul la un arsenal al ralenti-ului, al curgerii molcome. Coooool, prends ton temps, aici vinul se legumeste prelung, clatitele se mesteca agale cu hmmmm-uri de placere, sofaua e prilej de sieste plenipotentiare, iar întinsul muschilor si tendoanelor se face dupa modelul pisicesc-burjui. Tacticos, the longer the better.

    Ah, si Vasile the fifth nu musca, sau musca amical, jucaus (adica mordiller cum ar zice frantuzul) si ceva-mi spune ca prefera partile ceva mai ferme. Vasile_no_5, daca ma-nsel, iertare.

    Asculta cuvintele lui Rock man catre Oblio.

  15. Alexandre, io am brusc senzaţia că tu şi Jazzvonstill sunteţi rude. Ziceam şi io.

  16. Petronia.

    Mirifica imaginea opozitiei si a lui doi deînmultit cu doi. As completa zicând ca un impact în cur poate fi urmat de un salt înainte, deci tot raul spre bine.

    Si n-au fost neîntelegeri cu Jazz, ci niste zig-zaguri alegorice, iar tu ai completat triangulara acestei mici antante la ore insalubre si matinale. Ai fost deci complice. Da ?

  17. Rude ? Mai stii ? Ar fi trist, somnul consanguinitatii naste pe Dore-e-e-e-el.
    Prefer un trait d’union.

  18. Orgoliul meu a decis ca masura (ne)aplicata mai sus dupa regulile casei – mi-era totusi o necesitate insurmontabila. (punct pentru V5). de asemenea masura atat cat e se prezinta in forma acceptabila si cantitate inacceptabila. (punct). mai mult nu zic. alt punct pentru V5 (si asa cum estimasem, asta deja devine obositor). intelesul frazelor balzaciene este o alta mancare din os de peste. (punct). ma bucur d-na R ca m-am facut inteleasa in incercarea sintetica de a da o replica de sub topor. nici nu ma asteptam sa nu existe urechi pentru transcederea sensurilor. (punct) doar s-au mai prins niste pene de mine in cursul discutiei la care V5 n-a participat, cel putinvizibil pentru mine. (punct) bine-ai venit vasile. (punct) sint satula de suturi in tur ca pretext stimulant pentru mersu-nainte. (punct) dat fiind ca eu sint o doamna aflata in vizita de curtoazie si schimb de impresii doar, nu fii mai intepator decat e cazul. (punct)

  19. Alexandre, eu încerc să mă fofilez compliceşte, dar văd că nu am şanse. Bine, na. Eram şi eu pe acolo. Da’ eu am fost atât de paşnică încât vaaaaaaai cum să spui ceva rău de mine?

    Jazzvonstill, să nu mai beau un strop de cafea în toată existenţa milenară care mă aşteaptă, dacă nu o singură problemă am cu stilul tău (altfel chiar plăcut): modurile terminate în „i” la persoana a II-a singular, afirmativ şi negativ, ale verbului „a fi” au o mică inflaţie de vocală finală. În rest, tac cu simpatie chiar.

  20. you don’t have to have a point to have a point – m-ai luat incalculabilele greutati de pe suflet

    ma feresc totusi de greci cand vin cu daruri 🙂 ca asa am invatata eu pe repede inainte, privind la tante R si tante V

    propun promulgarea tratatului de l’union prin constituire ad-hoc
    1. you don’t have to possess a point to have yourself a point – mi-i se pareperfect ca prim amendament
    2. V5 – vezi ce nu fac eu pentru tine? vezi cum pun in foaie indicatiile ca un Nastratin Hogea care isi orienteaza cuptorul de paine pe gustul vecinilor ? sper ca apreciezi.

  21. Mvaaai Petronia, am spus eu vreodata ceva rau despre tine ?
    Nu.
    Jamais.

  22. Jazz: Hmhm. Hmhm! Că tot ziceai că vii cu daruri. Hmhm. Hmhmhmhmhm.
    Unde sunt? Vreau un dar! Ce mi-ai adus?

  23. Mvaaai, Petronia, daca esti precisa ca-i asa cum spui, vino cu exemple atunci cand ma prinzi, ca nu stiu cat scriu la modul descris din dezinformare, din proasta obisnuinta sau doar din oboseala. In rest merci de simpatie, nu-i inflatie 🙂

  24. Inflaţie de simpatie cam greu să fie, ba chiar aproape imposibil. Chestiile bune nu duc la inflaţie, de exemplu cine a auzit vreodată de inflaţie de papanaşi?
    N-o să vin cu exemple, tocmai din motiv de simpatie, deşi sunt foarte precisă. Nu FI supărată, nu eram înţepătoare.

  25. @P o fi sau nu o fi… stiu, nici nu-s 🙂 da’ nu-mi place sa scriu cum nu se aude 🙂 am uitatara de compania selecta si m-am dat iar in stamba 🙂 in privinta inflatiei de lucruri bune ar trebui iar schimbata regula. eu tot mai sper la minuni neintamplate inca.

    @R – iar s-a inteles ceva altceva – ca eu ma refeream la sfatul motanului. dar daca tot veni vorba: m-am adus pe mine ! merge 🙂 ?

    @M – am inteles si ca sa tintesti din toate directiile inseamna lipsa unei directii, dara asta am realizat-o inca de azi noapte

    @V5 – e mai bine asa ? vreau sa aud doar vestea buna 🙂

    @V – imi ies doua 2 la numaratoarea sumara, unde-mi umbli ?

  26. „Deci”… exceptional postul. Mi-am petrecut aproape o ora intreaga intrand pe toate alea, in special la Fun Theory. (Ma mai gandesc daca sa intru si la Alina Gorghiu :)) )

  27. Rhetta, foarte bine a răspuns Jazzvonstill. Şi la urma-urmei aşa-i frumos, să te postezi în uşă şi să ceri musafirilor cadouri? Puteai măcar să pretinzi că te cheamă Elena sau Constanţa. 2 mai nu se pune.

  28. Jazz: Merge.

    Petronia: Am încercat măcar. Tu nu. Dacă avea ceva aur sau un tablou furat alaltăieri?

  29. Dacă avea vreuna din comorile menţionate de tine, Rhetta, şi le ceda aşa rapid, aproape că nu înţelegeam ce caută pe blogul ăsta. Zău acum, nu insulta oamenii.

  30. R – „deci” … il bagam direct pe subt ushe, nici nu se mai pune problema la cate cafele am baut in salonul vostru…

  31. P – apreciez totusi…

  32. Mda. Cum mă trezesc eu contrazisă de protejate. Jazzvonstill, acum o să-mi scoată ochii Rhetta un an.
    Rhetta, zice şi ea aşa, din generozitate de tipul „nu e cazul, deci nu mă costă nimic să spun”. Nu e pe bune.

  33. Jazzvonstill, apreciez şi eu, zău. Ba chiar admirativ.

  34. 🙂

  35. P… m-am cautatara peste tot, peste tot, prin tot locu’, prin tot jebu’, prin tot saltaru’ si-s ANDO la semn de simpatie 🙂 dar asta nu inseamna ca nu sper in realitatea lor virtuala uneori 🙂 sa inceapa campania de firitiseli deci, pentru ca o inflatie de lucruri bune cere totusi niste miscari in sensul asta 🙂

    Ramasesem la eu iti zambeam, tu imi zambeai, eu iti zambeam a rade si ma paleste Vasile ospitalier, tu ma ridici si ma scuturi de praf, iar imi zambesti, iar iti zambesc,… stii povestea sint convinsa, chiar mai bine decat mine (iokumine).

    Ce urmeaza ? Va urma (?)

  36. Nu ştiu, Jazzvonstill, nu depinde de mine ci de dispoziţia mea şi de tine.

  37. Mai politically correct ca raspunsul asta nici ca se putea. Nici nu ma asteptam la preferentiale. Multumesc.

  38. Rhetto,

    Zau asa, de ce întrebi tu pe cine nu trebuie de tablourile alea ?
    Pe care-l vrei ?

    Petronia, o oarecare rudenie se îndreapta catre alt azimut. ‘Ceam si io asa…

  39. R. ma faci sa ma simt ca la Big Brother. ‘Ceam si io asa…

  40. Off, off… numa’ un pic lipsesc si va luati de par.

    @ Jazzvonstill – am lipsit un pic sa iau niste rosii. Si, da, va urma. P.S. – prezenta ta e required in pleasure dome.

  41. Lasa V., nu mai pune otet pe rosii ca au aciditate naturala, se stie.

  42. Am chiorât de tot, pesemne, pentru că eu nu văd animozităţi neam. Eu am fost chiar model de pacifism şi ospitalitate, da? Cât despre ceilalţi… Botezul Ecuatorului, ritual de iniţiere, ţinut tăciuni aprinşi în palmă şi alte teste similare, na. Nimic tragic, nu-i aşa Jazz? Şi zău, ce face Veta e mai mult să pună busuioc pe roşii – asezonare, asortare, integrare. Miam-miam. Înainte să te sperii, nu, asta nu înseamnă că te mâncăm la cină. E de bine.

  43. Serenity now ! Serenity now ! inflatie de buna vointa si hosptalitatea pe la voi si chiar mar-ini-mie… ce sa fie ? ce sa fie ? dar eu la somn n-am ajuns inca.

  44. de fapt era marinii-mie… 🙂 …cum spuneam

  45. Somnul e Fata Morgana pe aici, Jazz. Asta până devine festin, dar şi aici inflaţia e nerecomandabilă şi (mie cel puţin) sigur neprielnică. Am senzaţia că am rămas datoare cu o precizare în privinţa inflaţiei: ea nu e posibilă cu lucruri bune nu pentru că cele bune nu se-adună şi cele rele nu se spală (deşi ultima e posibilă, dacă credem sursele din RATB), ci pentru că atunci când se adună multe bune la un loc se face horă şi se cheamă bal, nu inflaţie.

  46. Daca-i bal, bal sa fie… !


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

