Vise.

Babelor,

Asta e o postare serioasă. Mi se mai întâmplă, mai ales când mă doare capul ca acum.

Vise. Avem vise. Nu în somn, ci aşa, pur şi simplu. Visăm să ceva. Să facem ceva, să dregem ceva, să nu-ştiu-ce. Dar de fapt visele sunt, ca şi amintirile, ceva de moment. Nu visăm să fim într-o stare sau situaţie anume pentru opt ani, sau pentru nouă luni. Visăm la ceva ce ar putea dura câteva secunde, poate câteva minute, în cel mai bun caz câteva ore: visăm să dăm golul decisiv în finala campionatului mondial de fotbal feminin, visăm să mergem cu cineva undeva (sau cel puţin eu asta visez, pe mine la volanul Suburbanului, cu David Bowie cu zece ani mai tânăr, mergând pe autostrada Soarelui înspre mare), visăm la un sărut, o atingere, o senzaţie (eu cântând Ziggy Stardust pe Wembley, de exemplu, şi publicul în delir).
Şi? După fiecare asemenea moment, vine altul. După ce dau golul, mă felicită careva, vine Băsescu să mă laude, trebuie să dau zeci de mii de interviuri în care să spun acelaşi lucru („Am oprit mingea pe piept, m-am uitat dacă vreo coechipieră e mai bine poziţionată, nu era nimeni, apărătoarele se îndreptau hotărâte către mine, deci am lăsat mingea să cadă şi am şutat nemilos la vinclu”), trebuie să declar câţi bani am primit pentru golul ăla şi pentru interviuri, trebuie să mă duc la emisiuni de căcat, trebuie să suport bătăi pe umăr la MegaImage, etc. etc. etc.
Sau chestia cu Bowie: mergem la mare, totul e bine şi frumos, autostrada pustie. Dar dacă am o pană de cauciuc? Adio vis, dă-te Rhetto jos şi fă pana, că Bowie nu vede cu un ochi şi dracu’ ştie dacă nimereşte şuruburile alea de la roată. Şi nici cricul nu poate să-l folosească, că nu vrea să se murdărească pe mâini.
Iar despre concert nici nu mai spun: după vin unii să mă felicite, cineva varsă din greşeală un pahar de bere pe rochia mea şi să te ţii sudălmi şi nervi şi furie, şi deci adio ditamai momentul de glorie.
Dar totuşi fără vise viaţa nu are nici un farmec. Adică să nu ştii decât starea în care tocmai eşti, şi să nu ai nici un ţel, fie el şi compus dintr-un singur moment.
Boring.
Şi complicat, totul.

Vă pup,

Rhetta

10 comentarii

  1. Rhetto, tu ar trebui sa stii mai bine, la virsta matale, ca, pe masura ce devine mai intelept, omul incepe sa invete sa viseze. Visele sint, cum spuneai, necesare si fac viata mai frumoasa. Dar o pot face si mai urita daca nu sint gestionate corect. Poti pica usor in plasa depresiei post-adrenalinice. Si daca incepi sa repeti tembel depresie dupa depresie, la intervale din ce in ce mai scurte, incercind sa compensezi post-adrenalinicul cu alta adrenalina, viata incepe sa’si piarda sensul, consistenta, farmecul.

    Eu unul, inainte de a mi se implini un vis, incep sa’mi gestionez, proiectez, pregatesc faza post-implinire. Ok, am obtinut ceva. Ce fac cu lucrul ala? Ma bucur doar 20 de secunde ca mi s’a intimplat sau sint pregatit sa’l includ in viata mea pe termen lung? Da, stiu, atitudinea asta are tendinta de a mai rapi din farmec dar prelungeste bucuria si o aseaza, pe post de noua caramida, in constructia personalitatii tale. E ca la orgasm. Poti sa ai unul de 10 secunde, atit de intens de nici nu stii cit de intens a fost sau unul de 5 minute, mai diluat dar mai constient si trait.

    N’am trait eu la fel de mult ca matale da’ un lucru am observat. Oamenii care traiesc doar pentru momentul implinirii visului sint nefericiti, oricite vise implinite ar avea.

  2. Corect:cat mai multe vise si cat mai multe orgasme.Daca se poate sa fie si din alea multiple.O bila alba pentru indieni care au inventat Kamasutra si una neagra pentru catolicismul fanatic care interzice placerea sexuala.Pe bune:am vazut mai demult pe Discovery o afirmatie de acest gen.Din alt punct de vedere daca unii oameni nu visau ,nu se mai descopereau multe lucruri,de ex America sau multe aparate.Cum ar fi aratat lumea de azi fara America?Sa presupunem ca nu a existat Columb si „pasarica” lui.Este ca azi nu era criza mondiala?

  3. Si cu ce me mergea Rhetta, ca nici Chevrolet Suburban n-ar mai fi eistat ? Nasol.
    🙂

  4. @musiu-motorul l-au inventat nemtii.Rhetta putea sa-si ia o Dacie sau una germana bmw,mercedes daca o tine punga.

  5. m-ati salvat si va sunt profund recunoscatoare , tocmai incercam sa facem o compunere despre un vis la citire(voi stiti despre ce vorbesc ) Aleluia! geniala ideea unei compuneri pentru clasa a II a .hi hi hih

  6. Anaid, o să-ţi vină copilul plângând acasă din cauză că a sa compunere despre responsabilitatea gestionării propriilor vise nu a fost un succes, fiind considerată opera mamei. Zi-i să scrie despre Disneyland, asta funcţionează întotdeauna şi pentru ambele accepţiuni ale visului (aia onirică şi aia de dorinţă).

    Rhetta, adevăr simplu şi vechi: de cele mai multe ori, cel mai rău lucru care se poate întâmpla unui om e să i se împlinească visele. De aia trebuie ori să ai unele imposibile, ori să le ţii mereu la distanţă, ori să ai o provizie considerabilă cu opţiuni de rezervă la îndemână.

  7. orice om , ca sa aive succesuri, trebe sa ai aibe un vis!
    deci nu mai arde gazu’ muncind!
    treci si te culca!

  8. petronia, nu vrei sa ti-l imprumut cand are compuneri de facut? amandoi suntem un dezastru. 🙂 aseara m-a intrebat daca n-ar putea sa povesteasca cum a visat facand probleme la matematica. il citez:” pot sa le si rezolv daca e nevoie”. cam asta-i legatura cu literatura , foloseste ca interfata matematica. 😉

  9. Nu stiu daca mai am chef sa visez. Bad mood. Cineva mi-a ucizat dragonul albastru.

  10. Anaid, nu, mulţumesc. Îmi ajung in cv trei generaţii asistate compoziţional – literar – şcolar. În afară de mine.

    Meea, ne pare rău de dragonul tău, acela care se face vinovat trebuie strâns de gât până capătă o culoare care să-l facă un bun înlocuitor.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

