Pe care… l-am baut (N° 8)

Babelor, mezami,

V-am fagaduit ca revenim pe Valea Loarei, azi suntem aproape de Angers ca sa bem împreuna vinul de îmblânzit dragonul. Un vin de sorbit din pocalele arhiepiscopului de Canterbury la curtea smecherului de Henric al II-lea Plantagenet. Vin de patat pieptarul pe dulci melopei de curtezane în rochii de catifea si cu ochii plecati a dulce vinovatie, panaceu universal, vin de pus pe rana la umbra ciresului batrân sub un crepuscul de mai. Aici palimpsestul tine loc de de eticheta, iar caligrafia vremii ne poarta catre însasi nasterea universului, zamislit prin suflarea lui Zeus, dintr-un sâmbure de strugure încoltit într-un granat.

Deci :

Château La Varrière 2006, cuvée La Chevalerie A.O.C. Anjou Villages Brissac, domaine Beaujeau. Trebuie sa va mai spun si ca am facut pentru voi o „verticala” 2004 – 2005 – 2006, iar asta din urma e cu adevarat aur, dupa cum se si vede.

Soi : Cabernet Sauvignon 100% (tineti minte, da ? Lastar al Sauvignon-ului cu Cabernet-ul Franc)

Roba : un rubiniu tenebros, aproape mistic.

Aroma : O lectie de magie, o arteziana de parfumuri : zmeura, mure, coacaze, afine, vanilie, lemn-dulce, ciocolata, putina scortisoara, si un discret boisé, toate dramuite într-o sublima alchimie.

Gustul : Puternic, dar elegant, onctuos si rafinat. Pleaoapele se-nchid a reverie.

Finala : Jartiera demoazelei fibrileaza navalnic, întinsa precum o coarda din arcul lui Cupidon.

87 comentarii

  1. 🙂 acuma imi fac si lista de vinuri, pe linga alea de carti, filme, muzici. baieti nu, ca la asta nu mai am libertate de alegere demult.

  2. Ia un pix din ala cu cel putin patru mine si un caiet gros, ca lista e lunga. De vinuri, ca eu nu prezint baieti.

  3. caiet gros? ok, daca zici ca e chiar asa de mult de scris iau si mai multe. s-a notat tot pina acum, am mai spus. 🙂 n-am inchis nici celelalte liste (parca totusi era flori, fete, filme sau baieti, daca imi aduc eu aminte bine)

  4. Flori, fete sau baieti, ciudatenii si scaieti, multe gloante prin pereti, totul la preturi sa moara concurenta.

  5. Dana, în sfârşit. Menţiunea ta mi-a dăruit o revelaţie. Deci din copilărie mi se trage lacuna asta cu filmele. Eu jucam numai „flori, fete sau băieţi”. Mă simt atât de luminată încât mă îngrozesc ce factură o să vină la curent luna viitoare, dar nu contează, sărbătoresc.

  6. Petronia, ce factura ? Fosforescenta e gratis.

  7. bine, musiualexandru. chiar daca nu-ti place, eu tot te-am trecut la surse credibile de informatii, si n-am prea multe din astea. cel putin in materie de vinuri. si daca n-o fi asa, tot vreau sa incerc lista.

  8. Pai îmi place, Dana, cum naiba sa nu ?

  9. Sper ca nu era singura, ca te ucid. Cu jartiera.

  10. Singura ce ?

  11. Vinul pe care desigur… l-ai baut. La ce te gandeai ?

  12. Nu, jazz. Mai sunt ca la vreo zece sticle. La nisip.
    Ma gândeam la jartiera, în mod normal sunt livrate pe perechi. Numar par.

    Ziceam: o avea fata numai una. Se-ntâmpla. Sau o fi jartiera miresii, ca la nuntile frantujilor (équivalent de nunti cu dar). P-orma ziceam: ma, sa nu fie singura, adica ce ? Sa-mpart si cu alte jartiere ?

    Bine ca te-ai explicat.

  13. Pentru boudage sint cate doua, cherie 🙂 mai am 10 pereche la sertar. Nu impart nimic.

  14. Multiplying, heh ?

  15. N-ai tu idee 🙂

  16. Prolifique et cumularde, la demoiselle.

  17. In seara asta m-am hotarat sa te iert 🙂

  18. Nu merit.

  19. Deja-connu.

  20. Ntz. Ni vu, ni connu.

    Aud ?

  21. Glumeam 🙂 C’est la vie, c’est la guerre, c’est l’amour.

  22. Asta-i via, asta-i gara, ăsta-i amorul. Corect.

  23. Da, Petronia, dar nu e suficient sa altoim via cu trandafiri ca sa facem vin rosé…

  24. Habar n-ai tu 🙂 Asa-i la vie, asa-i la gara, asa-i la moara. Apa la moara 🙂

  25. Nu, Jazz, ca e moara de vânt. Dar gasim noi o solutie.

  26. Ah, si – à propos – ramasesem dator cu A remark you made.

  27. Scuze Petronia 😉

    pour vour Musiu :

  28. Uah yea. Cunosc pe domnul. Voce de top. Cu mica precizare ca e canadian. Dar après tout, si Roch Voisine…

    Jazz, s-a topit jartiera-n arpegii si sampanie ?

  29. … te-i anesteziat tu, deci ai nevoie de un ciocan mai mare 🙂

  30. Cu vibrafonul patru ciocanele merg mai abitir decât un baros de ceferist. Parca aia care au urechile mai mari aud mai bine. Heh !

  31. … a, ma doare-n toc ca-i canadian cat canta despre mine 🙂

  32. Ai scris cu trompa lu’ Eustache chestia de mai sus ?

  33. Pai asta ziceam si eu. Câta vreme nu-i face dedicatie lui Kate Bush (vezi ca impostoarea aia are si ea red shoes, ia rupe-i picioarele)…
    Desi nu, nu te atinge de ea, ca pentru mine cânta.

  34. un éléphant, ça trompe énormément…

  35. si n-am scris-o eu, ci Coluche. Eu am scris doar alea doua strofe pe cre ti le-am trimis. Ca replica la poezioara ta liceala

  36. Am o dispozitie generoasa azi. O iert. Nu va avea oricum cui sa cante 🙂

  37. Cum nu ? Tocmai scoase un dublu CD. Aerial. O fi pentru antena parabolica a Piticului ?

  38. Te-am intrebat de fapt daca ai scris chestia cu ciocanelele cu trompa cu care scrii momentan…

  39. Mai mult ca sigur pentru tine nu e Aerialu’, piticu’ e cuminte si se vede cu ochiu liber.

  40. Nu, jazzy, nu. Mvai, cum as putea ?

  41. Mvaaiii – ipocritule – vezi de-aia zisesem ca deja-connu.

  42. Nu sunt ipocrit, nici ipohondru. Sunt o ipostaza. Da ? Un ipochimen, hai, treaca de la mine.

    Ce naiba, „nu va suparati, parca va cunosc de undeva” sounds too… cliché, oesn’t it ?

  43. deja-connu da in deja-vu ? c’est grav Musiu. Nu si adca ti-i se raspunde la fel 🙂

  44. … déjà vécu, le déjà senti et le déjà visité. Arthur Funkhouser. La care ma-ncadrezi ? Ai 70% sanse.

    Eu ti-am spus ni vu, ni connu, adica „ingogito”. Da ?

  45. …nu mai striga ca am urechile sensibile – ambele amndoua din primele doua si nu ma insel niciodata, mi-i se zbate tocu’ stang de joi 🙂

  46. Scuipa-i de deochi. Tocului.

    Nu strig. Cine, eu ? Urasc turmele de decibeli.

  47. I-am. Nu te ambala 🙂 da, tu.

  48. deja-cracher 🙂

  49. Deja craché ?
    Ntz. În mod normal, unde scuipi, nu mai pupi.

    Hai sa-ti dau eu solutia. Déjanté.

  50. Si observa ca am scris é, nu ée.

  51. As putea sa iti demonstraza exista exceptii la regula. Pe toc am scupat, asa cum très tardive mi-ai recomandat tu. Si-atunci de ce te-ai mai deranjat sa scrii – cu un singur é ? sint deja desculta, doar ca am un spanzurat in baie. Te deranjeaza ?

  52. As putea sa iti demonstraza exista exceptii la regula. Pe toc am scuipat, asa cum très tardive mi-ai recomandat tu. Si-atunci de ce te-ai mai deranjat sa scrii – cu un singur é ? sint deja desculta, doar ca am un spanzurat in baie. Te deranjeaza ?

  53. Nu ma deranjeaza defel. Unii au spânzurati în baie, altii pin padure, amtii au schelete în dulapuri, dupa circumstante si gusturi.

    Da’ ce i-a venit si aluia sa-si ia tensiunea la gât ?

    Am scris cu é si nu cu ée ca sa nu se nasca inutile confuzii. Gender confusions, sort of.

  54. De gustibus… cum spuneai 🙂

  55. …et coloribus, dar oricum ala din baie e vânat. Mov. Ne place sau nu ne place.

    Daca tot esti desculta, arde-i un toc în cap, sa fii sigura ca e rece.

  56. Decxi bem din Graal. Ca in vana pun acidu’ ?

  57. E X A C T.

    Leaga-i si o greutate de gât. Nu de alta, da…

  58. DE-ASTA AM NEVOIE DE TINE, C H E R I E…

  59. Am sa te perfectionez. O sa fim ca Bonnie and Clyde, dar n-o sa ne prinda nimeni.

  60. Am fost.

  61. După ce v-aţi făcut încălzirea pe blog? O să scoatem căni, tricouri şi mousepads cu pozele voastre şi dedesubt „Îi cunoaştem, le ştim antecedentele”. În magazin din prima luni cu lună plină de luna viitoare.

  62. Iar cu been there, done that, déjà vu, déjà été…

    N-ai fost, n-ai vazut înca nimic. Dar ai potential.

  63. Petronia, fata trebuie sa mai învete ceva din tehnicile babesti. Nu exista crima perfecta, dar exista babe perfecte.

  64. Asta înseamnă că mai avem o elevă la Şcoala de Oameni? Excelent, acuşi facem de-o clasă.

  65. Ba chiar mai multe clase. Mâine le dam lucrare de control.

  66. Musiu – ia vezi. Io cand zic, zic si cand vreau sa fluier, fluier. Saru’ mana tante Petronia si noi pe-aci, n-am stricat cristalele, da’ Musiu credea ca ma combinba, da’ combina pe naiba 🙂 le veuve noire …

  67. Alexandre, ar putea da mai bine dacă mai întâi ar apuca să li se predea ceva. Zic şi eu.

  68. Cu cine naiba sa te combin, fata ? Dragonul vroia sa te combine cu sampania. Veuve Clicquot. Cic-ar fi mai acida. S-ar potrivi.

  69. neh
    ma nerveaza Musiu ca-i e frica sa vorbim despre sex – daca e femeie – eu ma bucur si mai tare

  70. Da, Petronia, dar musai o preselectie. Dupa care predam.

  71. Jazz, iar ai sarit un episod. Cum sa-mi fie frica sa vorbesc despre sex ? Cuiva i se parea deplasat din partea mea.

  72. Ei acum, Jazz… Nici în cele mai negre vise văduvite nu merită Alexandru să fie bănuit de intenţii ascunse. El când vrea să vâneze, încercuieşte perimetrul corespunzător, c-asa-s reglementările Asociaţiei Vânătorilor şi Pescarilor. Voi aţi dansat, şi toate cristalurile sunt intacte. Mai puţin ăla de l-am scăpat eu pe jos când am fost apelată mai adineauri ca şi cum s-ar fi temut că am murit. Deh, probabil la vârsta mea nu strică să verifice oamenii din când în când.

  73. e ok 🙂 nici nu stie cat de pe faza e 🙂

  74. Mersi, Petronia. Mersi.

    Jazz, cica barbatul e o femeie ca toate celelalte. Mdeah ? Îti plac tie filmele frantuzesti. Nu-ti freca prea repede mâinile (de bucurie).
    Jazz, nu sunt o duduie.

  75. Adica ba da. Sunt si eu o baba.

  76. Pretentiile zero, de vorbit, vorbesc si ciorile pe sarma de telegraf. Iti dau avans. Ma duc dupa tigari. Asa needucata cum sint 🙂 tzi dai seama ca ma acresc tot mai tare ? ce ne fa-cem, ce ne fa-cem ?

  77. Limonadă, Jazz.

  78. Tot raul spre bine. Siropul devine lipicios. Si cade greu la stomah.
    Povestile à l’eau de rose, nu, multumesc.
    Prefer chestiile ceva mai astringente.
    Chestie de tinuta si de challenge.

  79. Stiu. Am sa-ti povestesc poate, candva. Are sa-ti placa. E de ras.

  80. Si de plans. Da asa-i limonada.

  81. Deci unde ramasesem , babo Musiu ? Tot numele raposatului il porti. Ajuta ceva la pensie sau ne bazam pe tablourile alea ? I-am trimis niste blu-printuri la Veta. Poate ajuta.

  82. Si vezi ca faci ce faci si-n genunchi te-ntorci la mine. Acide zici 🙂

  83. Vii cu licorosu’ ala la mine – ca ma dai pe spate crezi tu. Norocu’ tau ca jartiera mea era ocupata sa spanzure pe altu’ ca altfel vai, coada ta era !

  84. hopaaa, musiu, vad ca ai treaba: iti las ceva in semn de multumire pentru lista cu vinuri regesti, si ies usurel, sa nu sparg cristalurile p-acilea.

  85. Mersi Dana am sa ma întorc mai pe seara…

  86. jazz,vin , Jazzi,Mmusiu, sindrofie pe masura. 🙂

  87. Adevar grait-a Anaid.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

