Roumanisme.

Babelor,

Tocmai am rechemat în amintire o discuţie avută acum câteva săptămâni cu nişte lume. Lume bună, lume inteligentă, lume intelectuală. Ne întâlnisem în locul ăla din spatele Cărtureştiului, mâncam salate scumpe şi beam beri şi sucuri şi vorbeam despre filme. Ca de obicei când se vorbeşte despre filme, am ajuns cu vorba la Când vreau să fluier, fluier. Din şase sau şapte oameni câţi eram la masă, nu văzuse nimeni filmul, dar fiecare – inclusiv eu – avea o părere. Proastă, normal. Eu ziceam că-i un căcat pentru că nu-mi plăcuse trailerul, altcineva zicea că-i un căcat pentru că „iarăşi social, iarăşi violenţă gratuită, iarăşi probleme legate de imigranţi”, altul nu era de-acord cu filmul pentru că pe regizor îl cheamă Florin, şi aşa mai departe. Vorbeam cu toţii pe lângă, şi eram foarte convinşi de marile adevăruri pe care le spuneam. În cele din urmă am căzut de-acord că-i o prostie şi că nu merită văzut, am mai comandat o bere şi o salată şi gata.

Şi asta este, iată, una dintre cele două laturi ale românismului: sau îţi place ceva pentru că este românesc, sau nu-ţi place din acelaşi motiv. Cale de mijloc o exista, dar nu prea merge nimeni pe ea (adică să vezi un film şi să-ţi placă sau nu pentru că este bun sau prost). Ce-i mai rău este că deşi sunt conştientă de superficialitatea analizei mele cinematografice bazate pe un trailer, ştiu la fel de bine că n-o să văd filmul ăla prea repede.

Ruşine mie.

7 comentarii

  1. salata cu bere!? vrei sa ajungi la urgente?

    si pe ala nu il cheama florin. il cheama florianidis. si are o gagica care e innebunita dupa videoclipu cu safura. sa il pun acum sa vezi cum e?

    altfel e bine. imi place blogul asta. are un aspect ingrijit si scriu oameni cu frica lu dumnezeu. o sa il recomand la mine in blog si chiar mai sus. mda.

  2. Ce-mi place când mă trezesc deschizător de drumuri din oficiu. Ghici ce, Rhetta. Nici eu n-o să-l văd. Nu ştiu de ce sunt aşa sigură, am eu un presentiment…
    De fapt ar trebui tocmai la ăsta să mă uit, tocmai din motivele astea. N-o să se întâmple.

  3. Rhetta draga, mie mi-a placut cum a vorbit dom’ regizor la emisiunea aia de ne da garantii ( uite ma gandesc sa intreb daca se da si la sticlele goale de bere…ga-ran-ti-aaa…sau iereai prea mica si nu duceai sticlele goale ale lu’tataie)…asa ca, m-as duce sa vad filmu’ daca vine si la mine in village si o sa-ti zic o parere semi-impartiala

  4. Rhetta…nu mai esti idolul meu :))

  5. shi ce daca?

  6. nu ma pricep deloc la critica cinematografica, dar e un film care merita vazut.nu tot ce inseaman cinematografie romaneasca e si de proasta calitate.

  7. Un trailer poate fi atît de edificator încît, nici nu mai e nevoie să te uiţi la film şi aici sunt de acord cu tine. Mie nu-mi plac filmele romaneşti, nu pentru că-s romaneşti, ci pentru că-s sordide. Toate, pînă la unu’ şi cred că şi aici suntem de-acord.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

