Weekend iuhuhu

Oamenilor,

Ştiţi că eu nu fac recomandări, fiindcă e treaba fiecăruia cu ce se ocupă. Nici de data asta prin urmare nu recomand nimic, ci doar observ o chestie. Spuneam mai demult că rar, da’ se întâmplă să existe momente în care nocturnii au de ce să se bucure în oraşul ăsta care nu ştie că există viaţă după ora 23. Ultima dată din punctul meu de vedere s-a întâmplat cu ceva petrecere licuricească silvică, urmată de Noaptea Muzeelor. Frumos, artă, cultură, foame, noapte, noapte, dimineaţă, vă amintiţi.
Cum nu numai istoriile neplăcute se repetă, în weekend-ul ăsta dacă nu aveţi o pasiune deosebită pentru dormit (sau nu pentru cel nocturn, în orice caz…) şi pentru fiert în suc propriu experimentând efectele de seră, de asfalt şi de lipsa unui aparat de aer condiţionat în iadul propriei locuinţe, ura-ura, se întâmplă ceva.

Chiar două ceva-uri, de fapt. Care vă dau posibilitatea de a savura temperaturile mai apropiate de suportabilitate ale nopţii, dar şi de a vă descoperi latura pozitivă a insomniilor.

Mai întâi, vineri noapte: Noaptea Albă a Galeriilor. Pentru că nu încerc să vă conving, vă zic doar că arta contemporană poa’ să fie amuzantă măcar pentru că se poate zâmbi dezinvolt pe seama ei. Alteori e faină, alteori înfurie, alteori lasă rece şi provoacă ridicări din umeri. Ca orice altceva. Dacă vă duceţi, nu o faceţi din snobism. Nu ştiţi nimic despre evenimentele de pe listă şi nici chef şi timp să demaraţi o documentare căutându-l pe fiecare în parte nu aveţi? Excelent, aşa e cel mai frumos. Urmaţi-vă intuiţia, pe principiul “chestia asta sună interesant / ciudat / imposibil / aiurea deci hai să vedem despre ce e vorba”. Pentru că sunt o babă sfătoasă, un mic pont: nu încercaţi să bifaţi toate evenimentele de pe listă (programul aici). Există un nume pentru oboseala, lehamitea şi percepţia făcută ghiveci cu care o să vă alegeţi: “sindromul Stendhal”. Cam ca atunci când vrei să vezi un mare muzeu în o singură zi. Ţi se apleacă, pe scurt.

Urmează sâmbătă noapte o invitaţie la masă: Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2010, la Sala Palatului. Cum mă pricep deloc, mă bag şi mai puţin. Numai cât să zic că pare ceva ce poate fi savurat şi de cunoscători şi de amatori la fel de bine. Şi că îmi place fie măcar ideea ei, de eveniment care poate demonstra că noaptea poate să fie nu numai timpul somnului. Că tot v-a servit Veta aperitivele.

Cum ziceam la început, aceasta nu este o recomandare. Nici măcar una să vă amintiţi ce-i aia o noapte de vară sau ce-i ăla aer (ziua se pare că nu prea o să ne reuşească chestia asta în perioada imediat următoare). E bucuria mea egoistă că se întâmplă uneori şi chestii parcă făcute anume pentru ăia ca mine, cei activi noaptea, bufniţele. Şi ca să am senzaţia că e mai puţin egoistă, na: am împărtăşit-o. Mă simt cu adevărat un om mai bun. Ce-mi place.

Later edit: dacă această postare nu este o recomandare, cu atât mai puţin este ea un peisaj cultural al weekend-ului acestuia în Bucureşti. Mai zic o dată: am observat doar că se întâmplă şi chestii noaptea. Acesta este motivul care mi-a dansat degetele pe tastatură. Aşa.

Ceea ce nu înseamnă că nu sunt recunoscătoare pentru completările pe care le-aţi făcut şi că nu vă invit să mai faceţi încă altele. Chiar dacă se întâmplă ziua, evenimentele de care povestiţi sunt tot motive de bucurie. Cum scriam şi în titlu, iuhuhu.

47 comentarii

  1. Petronio, si Street Delivery mai e wikendu asta. Str. Pictor Verona de la un capat la altu devine interesant de pietonala.

  2. Şi dacă Noaptea Albă a Galeriilor v-a dovedit şi abia v-aţi târât până pe pictor Verona, un colţ de iarbă primitor vă aşteaptă la Desculţ în iarbă (www.descultiniarba.ro) 🙂

  3. Sigur că e, Meea. Ce-i drept, aveam impresia că programul e un pic mai spre diurn decât am jubilat eu aici, dar văd că unele chestii (partea legată de film a programului, adică) se întind şi până la ore decente, începând după 23. Asociaţia neînfiinţată a nocturnilor români anonimi şi cunoscuţi îţi este recunoscătoare.

    Nipedaros, excelent. Voiam să mai zic că oamenii ar trebui să se încalţe comod, dar văd că nu mai e nevoie. 😀

  4. petronia : vreau si io la club la noctambuli!

  5. Cruela de Vila, la care maică? La ăla de-am zis eu că e neînfiinţat?
    Încă puţină răbdare, va fi lansat odată cu bibliotecafeneaua mea nocturnă mult visată. Vom anunţa corespunzător, dar stai liniştită: eşti pe listă.

  6. daca vroiai sa dovedeshti respect trebuia sa zici ca sunt capu la lista! nu asheaaa, dacat ” pe lista”
    😉

  7. si be: pt zilieri ( adica aia de fonctzioneaza ziua) de ce nu zici femeie nimic de (face)book -fest?
    aud?

  8. Fiiidncă Cruela de Vila, (nu glumi cu facebook că mi se decontectează instantaneu creierul) nu fac programe culturale. Nici măcar pentru nocturni. Nici măcar pentru mine, draci. Eu numai mă bucur când se fac excepţii fericite. Ha!

  9. A, şi Cruela de Vila, lista e rotundă.
    Tocmai am eliminat orice prezente sau viitoare orgolii ierarhice. Ronţăitul gheţii mă face deşteaptă. Hm.

  10. si ce? cartzile de la bookfest nu sa citeste ele si noaptea? de ce nu te bucuri?

  11. Sigur că mă bucur şi de asta. Chiar mult. Da’ evenimentul în sine e diurn. Hm. Am senzaţia că se impune o completare în postarea mea.

  12. pe descultzu ala in iarba il stiu. e din vechea garda. hehe.

    cruela, nu ai cum sa mergi noaptea cu babele.
    nah, ce vrei? o vodca sau lumanari de un leu? eeeh? io cred ca vrei un cuba libre si sa dansezi waka waka. lasa babele. ele tot spera sa se marite cu un pictor bogat. niste copile….

  13. Eu stau în curte, la tara, ce sa fac, sa caut orase cu cartiere ? Greu.

    Piticule, nu cu un pictor bogat vor sa se marite, ci cu un doctor bogat, ca tablouri au deja. Si sa faca uikenduri oh-là-là si miam-miam si glop-glop. Da ?

  14. mai degraba wikenduri gal! gal! cu absinth.

  15. bai grasule? tu nu ai ce vizita acolo? un stabiliment vechi de 100 de ani? nica? macar vezi meciu cu mexicu in reluare. ca cum fac io.

  16. tu te uiti la world cup pe rusi ? asa zice ei la gol ?

    Oi, eta gal !

  17. am de vizitat pivnite vechi

  18. nu mah.. era gulp, gulp. ca cand dai pe gat 6 pahare in 2 minute.

    nu vrei sa stii ce am vazut eu pana acu la tvr1….

  19. kk, am scris in blog. important e ca suntem bine. si ca avem calduri ca in africa de sud.
    dar stai! la aia nu e iarna acu? e iarna draq… ce prost sunt…

  20. Gâl gâl, pitice. Gulp ! cu semnul mirarii înseamna Hait ! la Pif si Hercule

    TVR 1 ? Ba vreau sa stiu.

    Uite mexicani aici, în reluare. Sa nu ma zici la Petronia.

  21. stabiliment inseamna cand mergi intr-o casa si vezi femei goale si zici ca iti place de una si apoi mergi sa cumperi oxacilina.

  22. Cu Biseptol nu trece ?

  23. los profetas, hehe, suna rau pe iarba. ce draq de vin bei mah? lisergic?

  24. Da, îndoit cu niste vin de Corbières: jumate syrah, jumate cabernet sauvignon si servit cu ciulama de ciuperci à la Timothy Leary.

  25. am avut sculament o singura data. am intrebat la terasa la baeti si mi-au zis. fa soc cu 9 oxaciline la 12 de ore. doo 12 de ore am bagat. apoi eram ok. bine draq ca nu am murit. ca deja ma pisam verde radioactiv…

  26. Am citit undeva ca sculamentul seamana cu boabele de cafea când te uiti la el cu microscopul si cica e din familia meningitei.

  27. ntz. face corali in pula. adica se solidifica si blocheaza uretra. de aia ustura ca draq.

  28. de-aia se zice ca „te urinezi” cu arici ?

  29. din fericire se sperie de un antibiotic. spre deosebire de cel stafilococ auriu.

  30. tot nu mi-ai spus ce ai vazut pe tvr1

  31. am zis ca am scris in blog. doar nu o sa ma laud aici…

  32. chiar asa. alexe? tu esti negru?

  33. Ai vazut tu negru sa bea vin ?

    Am vazut ce-ai scris. Mie de la Rieu îmi iese urticarie. Si da, Uruguay-Franta când începe ? Ca ce-am vazut eu era doar încalzirea, sau o fi fost un dans ritual înaintea meciului.

    Eu ma uit la AB Moteurs si privesc la chestii de-astea: uite un exemplu:

    Nu e renou.

    http://media.photobucket.com/image/delahaye/MrNewportCustom/delahaye_02.jpg?o=10

  34. nu mah. echipa frantei ce e? paisanti din bordeaux?

  35. Echipa ? Ce, au echipa ?

  36. am numarat 3 albi din 22. excludem antrenoru ala de 2 lei.

  37. ribery arata ciudat in mareea aia meagra. franta….

  38. E echipa Benetton. Stiai ca aici l-a bagat pe unu la puscarie ca a zis într-un interviu ca-s prea multi negri în echipa ?

    Antrenoru ala, da. E împaiat.

  39. Ribery e „beau gosse”, cica. Adica pustan frumos.

  40. coae, negrul e un om grozav. in guyana, in nigeria, in republica centr-africana. dar franta parca era cu alte chestii. cu poezii, cu turnu efel, cu castele. sa nu rascolim in cacat si sa zicem ca e bine sa fie tunisieni sau negri cand echipa nationala e doar din guyana.

  41. ribery e un betiv. nici ala nu mai suporta asa discriminare pozitiva…

  42. de altfel s-a vazut cum au „jucat” francezii negri acasa la ei. adica in africa. prost au jucat. s-au frantzuzit si au capatat tabieturile noastre de albi.
    uruguay asa ieftin le-a cam dat in nas.

  43. just. urât meci. am dat sonoru la mic si am pus muzica de surf.

  44. Fir’ar a naibii de treabă, Pitice. Cunoscusem un pictor fenomenal în seara asta, tocmai îmi făceam valiza (adică mă rog, trusa de voiaj, că de haine nu prea estimam să am nevoie) să fug cu el în Croaţia, de unde plănuiam să vă trimit relatări hibride între poveştile Rhettei cu Kornel şi ale lui Vasile cu bucătăreasa… Deja vedeam prima postare, eu cu un Daiquiri în mâna stângă, tastând leneş cu dreapta, el întrebându-mă dacă mi-e destul de răcoare sau să dea aerul condiţionat la mai frig… Deja aveam un rânjet de satisfacţie multiplu justificat pe mutră. Deja…
    …Am deschis calculatorul şi-am văzut ce-ai scris despre intenţiile noastre. Acum trebuie să rămân aici ca să îţi infirm ipoteza, ca să te contrazic, ca să fiu a dracu’. Vreau să se noteze însă că mi-ai distrus fericirea, da? Atât o lună cât urma să dureze.

    Alexandre, poa’ să te spună cine vrea, n-ai făcut abuz de embed şi mi-a şi plăcut piesa (merge cu cocktailul pe care-l beau eu acum, nu ştiu exact de ce da’ merge). Aşa că bună dimineaţa.

  45. …Adică am revenit. Urmează şi postare povestitoare, când oi avea chef.

  46. petronia, du-te fata, ca nu shtie nimeni da unde tastezi!
    😉
    shi oricum se poarta slavii: rhetta cu salata , tu cu sarbu…
    a ramas musiu cu negrii…
    shi piticu cu tvr1!
    😉

  47. Sârb? Ce sârb? Eu am zis doar că urma să plecăm în Croaţia şi asta numai pentru că e o ţară frumoasă. Urma să plecăm pentru că el a plecat. Eu a trebuit să demonstrez că Piticugras nu avea dreptate, deci i-am zis „la revedere din întâmplare” şi gata.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

