Street Delivery

Babelor,

Ce să facem, ce să facem, ne întrebam eu şi Veta sâmbătă pe la prânz. Să ne uităm la fotbal, am propus eu, dar Veta a început să plângă şi să mă roage să n-o mai chinuiesc cu încă un meci ca Uruguay-Franţa. Să mergem s-o batem pe Aristiţa Emmenthaler, de la etajul trei, am zis amintindu-mi că n-o bătusem încă niciodată pe susnumita. Veta a zis că femeia e moartă de vreo două luni, deci nici asta nu mergea. Să fac sex cu Kornel, am zis, dar Veta a spus că asta fac toată ziua, şi că să mai ies şi cu ea prin lume, că în curând o să uite că are o soră, atât de rar mă vede.
– Bine, am spus, atunci hai la Street Delivery.
– Ok, a zis Veta.
Am băgat nişte lucruri în Suburban, ne-am pus cozoroacele anti-soare, şi duse am fost.
Ajungem acolo, lăsăm maşina în grija unui poliţist, pătrundem pe stradă dinspre Patria. Şi ce vedem? Unii cu pisici, alţii cu desene, alţii cu nişte stâlpi de plastic pictaţi, alţii cu limonadă, şi aşa mai departe. Ba chiar unii aduseseră nişte iarbă verde, pe care să mergi desculţ, dacă nu ştii unde e parcul Kiseleff, unde e puzderie de iarbă verde.
În fine, ne plimbăm noi pe-acolo, şi de cine dăm? De Petronia, Piticugras şi vărul lui, Alexe. Bucurie mare, îmbrăţişări, pupături, trageri de urechi, pumni în gură, ne luăm nişte beri şi hai să mai vedem. Mai vedem, deci, dar nu mare lucru: multă lume, mulţi hipsteri, mulţi coolsteri, una-alta. La un momentdat dăm peste un loc unde erau aranjate nişte instrumente la care tocmai cântau nişte oameni. Din vorbă-n vorbă aflăm că este un Jam Session organizat de Tataia (revista). Că vrem şi noi, zicem. Ni se dau un bass şi o chitară, cântăm acolo, publicul în delir, flori, lacrimi, semnături pe tricouri, pe bicepşi, pe sâni, pe hârtii. Plecăm, ne întâlnim cu Meea, care se uita la cer.
– Hai în Grădina Icoanei, zice careva.
– Hai.
Mergem acolo, ne răspândim pe iarbă, eu fur o chitară şi încep să cânt la ea, Veta sculptează un bass dintr-un copac, îi face corzi din şase fire de păr, mai băgăm ceva muzică, alte flori, alte autografe, alte aplauze furtunoase. Simultan, discuţii cu Piticugras despre Nibiru şi şerpilieni, discuţii cu Meea despre Cuba şi telefoane furate.
Am dat stingerea pe la unu şi ceva şi ne-am dus acasă. Acolo, întuneric. În întuneric, un bilet:

„Rhetta,

Te iubesc, dar trebuie să plec şi să nu mă mai întorc niciodată, pentru că am descoperit că sunt şerpilian şi tocmai trece planeta mea pe-aici. Săr pe ea şi mă duc unde m-oi duce. Nu te voi uita niciodată.

Cu bine, Kornel”

– Dă-l în pula mea, zic, că ne-am distrat de minune şi fără el în seara asta.

Şi chiar aşa e!

Vă pup,

Rhetta

21 comentarii

  1. Un eveniment cu adevărat istoric. Da’ să ştii că Piticugras ştia ceva, că nu degeaba ne-a zis el nouă despre şerpilieni şi cum le trece planeta ca maxi-taxi – „Staţia Pământ, coboară cineva? Nimeni? Chiar nimeni? Hai mă! Anacondilă, e rândul tău. Hai, fără mofturi. A, uite că era să plec fără să-l iau pe ultimul care a fost de serviciu. Da’ de ce plângi cu lacrimi, crocodile?”
    …Era Kornel Salata.

  2. A scapat ieftin.

  3. Rhetta? Pe dracu’. Şerpilianul i-a sustras două brăţări. Voia să şi le pună în coadă, să se facă şerpilian cu clopoţei.

  4. ce sa ziceeeem….am ajuns de rasu internetului….
    eu va invat cu sa intrati in dimensiunea a cincea si voi radeti ca niste scolari grasi. se simte ca lipseste o mana grea de dascal aici.

  5. mai bine sa povesteasca rhetta cum a cantat „doi ochi caprui” in gradina icoanei….

  6. Ce bun ventriloc e Rhetta în situaţia asta, mie mi se părea că din altă parte venea cântecul.

  7. ihi, dinspre tine… ;))

  8. Nu voiam să recunosc în public, dar se pare că nu am de ales. În loc să iei tu oroarea asupra ta… Halal.

  9. macar eu am cantat si am dovedit ca am inclinatii artistice. un parc intreg m-a apreciat si a aplaudat marunt din buze.

    data viitoare cand iesim, o sa iti cant din vuvuzela!

  10. Nu cred că vrei să rişti asta având în vedere că e obiectul detestat cu cea mai cruntă ură de Universul întreg (comentatorii de la meciuri am observat că se plâng de alea cam jumate din timp, au ajuns să fie luate în calcul ca factori care pot influenţa rezultatele sau ceva). S-ar putea să nu mai apuc să te omor eu cu binişorul.

  11. 6 meciuri au fost viciate din cauza asta. asa e. o sa le interzica. dar nu vrea blater inca..

    puteam sa jur ca africanii o sa arate ca sunt salbatici si cocalari.

  12. Păi cu interzicerea vuvuzelei, ca şi cu Cenzura, chestia stă în felul următor: e de evitat să se ajungă la asta. Se rabdă, se rabdă, se rabdă dar cât? Şi când răspunsul la „cât” nu mai e „până mai încolo” ci devine „pân’-aici”, pac!

    Nu cred că o s-o facă, pentru că 1. fotbalul nu e tenis, 2. ar însemna să aibă nişte coaie cât mingile de baschet. Ori înainte de decizie ori după. 😀

  13. fata, tu stii cati bani se invart acolo? stii cati bani da fifa doar pentru ca joci acolo? daca germania pierde un meci din cauza trompetelor, o sa iasa razboi.
    din fericire ieri erau ocupati sa dea goluri si nu au auzit vuvu.

  14. Eh? De unde ştii? Poate fără vuvu dădeau 8 nu 4.

    Ar fi fain să le sune trompetele din cur ăstora după ce le bagă acolo vreun jucător disperat.

  15. fataaaa? de ce aia din paraguay sunt imbracati in clowni?

  16. de ce in italia se arunca oamenii de la ferestre in seara asta?

  17. 1-0 lu paraguay. acu in italia sar si ferestrele de la etaj.

  18. stiam eu ca ata nu-i om, cu atat mai putin barbat si pe deasupra si roman. bine c-a plecat ca-mi bagai zazania in casa.

  19. Păi deghizarea lui umană era de slovac, Anaid. Ce zâzanie? Bâzâzanie? N-ai plasă împotriva insectelor la geam?

  20. pai taman asta era problema petronia, ca-mi venea sa-l dau pe a meu afara pe usa, si ma batea gandu sa-mi caut un slovac(gandindu-ma ca totzi duc gunoiul si dau cu aspiratorul).

  21. Ete că numai şerpilienii. Nu-i bai, dispar toţi acuşi cu Nibiru. Fâl-fâl… Gata cu motivele de zâzanie. Pace şi linişte în lume. 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

