HAPPY BIRTHDAY, JEFF BECK !

Da, babelor. Azi, câteva cuvinte despre Jeff Beck, omul care si-a construit prima chitara din cutii de trabucuri si o bucata de gard si care detine poate cel mai lesinator paradox cu putinta, anume how the sickest sounds possible can lead to some of the most enjoyable music… Nu-i de mirare ca unul din cele mai placute complimente care I se pot face ar fi “Man, I don’t know what instrument you’re playing”. Heh, pentru ca da, cum spunea Clapton himself: “With Jeff, it’s all in his hands”… În 1965 îi succeda lui Clapton, ducând, timp de doar op’spe luni [din care câteva alaturi de Jimmy Page – poate cel mai detonant line-up ever] Yardbirds-ii pe culmile psihedeliei, cu Heart Full of Soul si Over Under Sideways Down.

Jeff Beck VIP ? Da, dar tradus prin Very Inquisitive Person, pentru ca omul inoveaza mereu, adica misca moloz [as Strelnikov would put it], si nu putin, iar dac-ar fi sa-i lipim un motto, as alege unul din principiile lui: Constantly change, Live dangerously. Fiindca de vreo patruzeci si ceva de ani [and still counting], la întrebarea “What’s new in music”, un raspuns cât se poate de nimerit e înca: “Jeff Beck’s recent album”.Si asta de la sound-ul de pe Roger the Engineer [cu Yardbirds-ii] si mai ales de la Truth [cu backing group-ul lui] – discuri care anuntau nasterea heavy metal-ului – si pâna azi.

As the master said: People still don’t know where the sound comes from.

20 comentarii

  1. Hehe, Alecule, ce vremuri, ce oameni, ce sunete, ce trupe. CInd te uiti la biografia astora si vezi ca a trecut fiecare prin 2-3 care au ajuns nume gigantice te ia cu durerea de suflet. Cum dracu’ faceau mah?

    Povestea cu chitara din cutii de trabucuri mi’a adus aminte de electronistul lui Hendrix, ala care’i facea efecte de chitara dupa cum ii trasnea negrului nebun.

    Dupa cum spuneam, ce vremuri….

    (apropos, am ascultat Zepp I+II remasterizat de un amic, lucrat cu simt de raspundere, separatie pe canale, toate alea. O nebunie)

  2. 2-3 trupe voiam sa zic 😀

  3. Da. Unde mai pui ca tastele chitarei lui Beck erau desenate, ca n-avea cu ce sa le faca…

  4. Asta e de impartasit cu prietenii:

  5. Cause they’ve ended as friends…

  6. (sau lovers, deh), having been enemies… Splendid.

  7. Ah musiu, ce bine ai lovit-o cu postul asta 🙂 mersi, mersi mult.

    Tineti steagul sus, eu cu sor-mea suntem pana la colt sa luam niste paine. Poate dura zile, ore, ani, dracu stie. Cu noi nu se stie niciodata. Si tocma asta e misto 🙂

  8. Mersi Veta. Am sa ma stradui. Sper ca nu i-ati luat si pe Vasile si pe Petronia cu voi.

    Daca gasesti chifle de graham ia si mie vreo câteva.

    Drapelul o sa stea sus.

  9. Mi-e greu sa cred ca exista cineva care sa nu stie sa spuna repede unde a cantat Jeff Beck. L-am revazut recent ca invitat al lui B. B. King, alaturi de Albert Collins, Buddy Guy si Eric Clapton. Trebuie sa recunosc ca ascultandu-i atingand cu lejeritate chitarile si interpretand fiecare in stilul caracteristic, mi-am dat seama cum rock-ul e mai mult zgomot si ce faceau ei era musica. indeed. de aia exista blues-rock!!
    Alexandru , am gasit niste chifle graham pietrificate de uitare . sa ti-le pastrez?? or le dau munitie la babe??;)
    zi buna , babelor !! cheersssss

  10. Those were the days…

    Chiflele ? Pastreaza-leee ! Ua yeah !

    Gasim ceva ADN si clonam.

  11. Nu ştiu de Vasile, eu culeg cireşe, demers care presupune nişte lupte crâncene cu un stol de grauri. Băi, ascultaţi-mă pe mine. Ăştia atacă la ochi! Incredibil. Treb’e văzut cum facem să încheiem o alianţă cu ei, sunt extrem de utilizabili. Şi în cazul meu durează, sezonul la cireşe e lung. Şi la grauri la fel. (Încarcă puşca.) Windshisperer, ziceai ceva de nişte proiectile? Dă-le-ncoa’ la baba.

  12. Petronia, stai linistita ca nu ataca decât ochi de sticla (despre lentile de contact nu stiu). Dar daca vrei îti caut masca de scafandru, cred ca o mai am. Vintage. Collector’s item. Made in Hungary, predecembrista si târguita cu 75 de lei de la Articole Plaja, la Mamaia, unde-ntorcea troleibuzul 41.

    Eu cu ciresele am terminat, sunt înca la zmeura si ieri am atacat coacazele.

  13. Da’ cu cristalinul de plastic cum se poartă? Atacă sau nu? Să ştiu dacă mă duc s-o ajut pe Petronia cu cireşele alea!

  14. Se dau în vânt dupa cristalinuri de plastic. Trebuie protectie. O masca de sudor, ceva.

    Da’ ia zi, ti-ai facut temele mai înainte sa vrei la cirese ?

    Marinarul ?

  15. Făcut toate temele, doar mă ştii copil silitor!

    Şi cum nu ştiu dacă mai apuc ceva din cireşele Petroniei, am programat mărfarul de Sinaia pentru we viitor şi-am negociat cu ursul să-mi cedeze juma’ de zmeurărie!

  16. Musai vagon de cherestea si – mai presus de toate – prevazut cu cabina de frânar.

  17. acum vreo 10 ani, intr-o revista de rock din Anglia erau intrebati 10 chitaristi mega (Clapton, Howe, etc… din astia) care cred ei ca e barosanul la instrumentul asta… toti, dar toti, au spus : Beck

  18. Ceea ce e mult mai revelator decât stiu eu ce alte topuri sau clasamente subiective.

  19. da, jeff beck! da, da, daaaaaa.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

