Marea şi sarea

Babelor,

Ce ciudate sunt femeile din ziua de azi! Să vedeţi:

Eram la o prietenă, jucam tabinet, când apare nepoată-sa, fată la vreo 26 de ani, arătoasă, energică, femeie ca lumea.
„Of”, zice, „nu ştiu ce să fac. Mă tot caută un băiat, coleg de firmă, că să ies cu el, să mergem la mare, la concert, la teatru, câte şi mai câte. E îndrăgostit de mine, şi şi mie îmi place de el, dar zău n-am acum timp de aşa ceva, am o grămadă de chestii pe cap…”
„Păi”, spun eu, „o chestie în plus nu strică uneori. Cum arată băiatul?”
„Bine, bine de tot, nu asta-i problema…”, zice ea şi oftează iarăşi, şi de fapt a tot oftat cât a stat acolo, cam o dată la trei minute. „Doar că nu ştiu cum să scap de el, nu ştiu ce să mai fac…”
N-am mai zis nimic, că era clar că îmi bat gura degeaba, îi intrau vorbele mele pe o ureche şi îi ieşeau pe cealaltă, dar m-am gândit cum era pe vremea noastră, adică când eu şi Veta eram tinere. Venea un băiat la mine, de exemplu, îmi pupa mâna, cădea în genunchi şi începea să-mi vorbească că mă iubeşte. Eu îl ascultam încercând să mă prefac că-mi pasă, după care îi ziceam „Bine. Dacă vrei să ai o şansă, adu-mi marea şi sarea”. Ăla pleca, se întorcea peste două zile cu marea şi sarea, eu ziceam „Nu-s bune, marea-i prea gri şi sarea are prea puţin iod”, el pleca, se întorcea cu altele, care iarăşi nu-mi plăceau, şi tot aşa. Doar că nu făceam asta din răutate, ci din bunătate: îmi era clar că băiatului respectiv îi lipseşte un scop în viaţă, şi ce mă costa să i-l ofer? Lui îi făceam un bine punându-l la treabă, iar mie îmi făceam un bine pentru că uneori băieţii respectivi veneau cu marea şi sarea perfecte, şi atunci era mişto. Nu mult, dar măcar o vreme, câteva luni, câteva săptămâni, patru zile, cine ştie.

Ei, erau alte vremuri, clar.

Vă pup,

Rhetta

26 comentarii

  1. Rhetto, acu’ o sa’ti sara vara’ta in cap, cum ca nu asta inseamna sa fii femeie 😀

  2. Ba o să fac ceva şi mai urât, mult, mult mai urât. Atât de urât încât aproape mi-e ruşine. Asta însemna să fii femeie pe vremea lu’ Rhetta. 😀 Asta tu mi-ai provocat-o, Dragoane.

    Rhetto? Da’ Luna de pe cer când ai început s-o ceri, în 1969? Săracul Armstrong, toată lumea se mira ce i-a trebuit aselenizare.
    Deci când se mai inundă străzile în Bucureşti să testăm apa de salinitate, s-ar putea să însemne apariţia unui nou Kornel Salata la orizont.

  3. Se impune o completare, nu de alta dar femeile din ziua de azi par nişte paradoxuri umblătoare. Cum dracu’ îi şi place da’ şi vrea să scape de el? Io nu mai înţeleg nimic. Femeile de azi nu ştiu nici ele singure prea bine ce vor? Chiar că îşi răceşte baba de pomană gura cu sfaturi în cazul ăsta.

  4. Pfff…

    Treaba e simpla, e o chestie de set point. Sau – cum e fefesupertaretrendifeshăn – un şift dă paradigmă, recte nu mai se discuta gen „cherchez la femme”, ci „cherchez l’erreur”. Adica în toata treaba asta baiatul ala, colegul de firma e cel atipic, nelalocul lui sau – mai bine zis – neînepoca lui. E dragut, e rafinat, manierat, el invita la concert, la teatru, la ceai, ofera cutii cu bomboane de şocolata, flori, face curte, cânta serenade sub balcon într-un genunchi, scrie poezii de amor, poarta cravata, ridica batista de pe jos, tine usa, pupa mâini, se-nroseste la-mpartit spagheta ca-n Doamna si vagabondul, deh. Adica e un gentilom, cu apucaturi de baba „avant l’heure”, el de fapt s-a nascut prea târziu. Sau e o specie pe cale de disparitie. EL e ala care ofera oceane si munti de sare de trei ori pe zi, EL.

    Dar sperie, plictiseste junele de azi. Demoazela in her twenties se sperie la scenarii d-astea, ea nu vrea mare, nu vrea sare, nu vrea s-astepte zece randevuuri în parc ca sa cuteze ala s-o pupe frugal pe obrazul drept, nu si nu. Get lost, puisor, you’re so last tuesday ! La mare se duce când vrea muschiul ei, si cu sarea ce sa faca ? Hipertensiune ? Am I right or am I right ?

    Adica marea si sarea au disparut de pe piata, nu mai e nici cerere, nici oferta. Se cere action, let’s get to the point. Premonitia Bibanului, adica Dem Radulescu, pe terasa cu Fotino: „A…. si eu am iubit, dom’le… […] În fiecare zi îi dadeam câte un telefon. Si s-a maritat cu unul care-i dadea câte un televizor…”

    Sa ne reamintim de clipul lui Sara Silverman.

    SS: I’m fucking Matt Damon
    MD: She’s fucking Matt Damon
    SS: I’m not imaging it’s you

    SS: I’m fucking Matt Damon
    MD: On the bed, on the floor
    On a towel by the door,
    In the tub, in the car,
    Up against the mini-bar

    Aia e. For the times, they are a’changin’.

    O, tempora ! Où sont les oldies but goldies d’anţărţ ?

  5. musiu ; matale cu ce le vrajeshti? le ieie mintzile cu vin?sau cu visine?

  6. Eu nu vrajesc, cruelo.

  7. Ca sa citez celebra replica a lui Tristan (Brad Pitt) din Legends of the Fall: I recommend fuck!

    (stiu Petronia, in primul rind eu nu vorbesc urit, de obicei, trateaz’o ca pe o exceptie din necesitati academince 😀 si, in al doilea rind, tu nu ai vazut filmul, deci nu stii scena)

    Cam asta e schimbarea de paradigma Alecule? (sau nici tu nu ai vazut filmul? :D)

  8. Cam asta arfi, dragoane, sau cel putin cam asa ar suna, ca filmul nu l-am vazut.
    Stii, eu la cinema ma duc doar cu Petronia….

  9. Ce vremuri am ratat… ce vremuri…

  10. Cum să cânte serenade? Da’ ce? Vrei să moară de foame lăutarii? O avea el o mulţime de calităţi băiatul ăsta, dar nu-i aşa de talentat! Într-un genunchi sub balcon n-are decât să stea, dar pentru serenadă să vină la mine! Super-preţuri vara asta! De criză! 😀

  11. Soro, nici prin cap sa nu-ti treaca sa te ieftinesti, ce, ş’copil ?
    Zau, calitatea tot aia ramâne, criza sau nu, cine nu’ş permite, nu pupa.
    Zu si tu.

  12. Totu-n patru zile?… Frumos 🙂 Vremuri…

  13. Emoticonul ala tampit nu trebuia sa rada asa. Dar in fine…

  14. Surori si frati… ati adormit? V’a picat netu’? V’au atacat aricii wirelessu’?

  15. ntz

  16. bad dragon : cred ca de la mare li se trage!
    cam multa deodata!
    si cam sarata!
    si asta cauzeaza! la articulatzii shi la articulat !
    😉
    rhetilianaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: itzi trimitem o aspirina? o ambulantza?( ca tot cu A incepe?)

  17. mi-e dor de vremurile alea, babelor

  18. rheta , e cumva manutza ta aia cu degetzele mov la mijlok?
    http://asport.ro/fotbal-intern,liga-i,cehul-jan-kadlec-si-camerunezul-leonel-mayebi-au-ajuns-in-cantonamentul-lui-dinamo,118831

  19. @ S. – vremurile alea o sa revina mai curand decat te-astepti 🙂 Cat crezi ca o sa mai reziste lumea in metastaza?

  20. Frate Dragoane, nu. Eu una, neavând wireless, m-am împiedicat monumental de firăraia de prin casă, m-am rostoglit de vreo trei ori fără să mă transform totuşi în muscă şi am zăcut aşa, făcută ghem, nu ştiu exact cât. Cu chiu cu vai încep să mă eliberez dar încă nu am reuşit de tot – un picior şi juma’ de mână au rămas în urmă.
    Cruela, după cum vezi trăim. Veta trăieşte chiar optimist, din vreun motiv sau altul. În rest, pe ici, pe colo.

  21. Hotarata nepoata, noroc ca nu e mama celorlalte 3 miliarde :)))

  22. Rower, ăsta zici tu că-i norocul? Nu că nu vrea marea? Că sarea hai, poate mai încăpea în oraş, ba era chiar folositoare la iarnă pe străzi. Da’ cu apa ce ne-am fi făcut? Nu te-ai prins că ultima dată când Rhetta a primit ce-a cerut a apărut legenda Potopului?

  23. voi chiar v-ati propus sa va sinucideti virtual?
    sunteti 15 colaboratori si nici macar un clip de pe youtube sau o poza cu pisici nu puneti zilnic?
    daca eram patron va dadeam afara pe toti. si va ceream si I.P.-urile indarat.

    sa iti fie rusine surorile marx!

  24. Petronia, este evident ca Retha, ca orice baba cumsecade, este si carcotasa.. nah! Numai daca ma gandesc la bietul Cornel Salata.. Cate zile a rezistat?
    Adusa el si marea si sarea? Si albastra si iodata? Nu cred.. nici nu ma mir ca e deja in offside 😛

  25. Precist fata voia hardcore si ala, prostu’, umbla dupe ea cu buchete de flori de mushetel, sunatoare si albastrele.
    Sa fi fost eu in locu’ aluia mi ti-o luam de coade si dedeam cu ea in paie si i-as fi explicat teoria cribitului.

  26. Pitice, propus-nepropus este că ne iese? 🙂 Mişto-i că-ţi pasă mai mult ţie decât nouă. Hait. Tu eşti, patroane?! 5, nu 15. Nu ştiu de unde ţi-au ieşit ţie 15, poate de la cealaltă firmă sau poate restul lucrează la negru.

    Rower, n-am ţinut socoteala câte zile a rezistat, de asta se ocupa Veta. N-ai văzut cum îl tot anunţa că-i sunt numărate zilele?

    Morom3t3, e şi asta o abordare, deşi în loc de mare s-ar putea să înceapă să urle după salvamar. Ce-i drept, şi dacă te apucai să-i explici teoria chibritului după aşa o introducere promiţătoare probabil că acelaşi lucru ar fi făcut.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

