Şoc electric

Oamenilor,

Dincolo de jocul de cuvinte care ţine loc de titlu, chiar sunt şocată şi chiar are legătură cu electricitatea. Cum ţopăiam eu pe net în bârlogul meu mai devreme, vup! s-a oprit tot ce era electric în casă. Mă uit spre panoul de deasupra uşii, nu scotea nimic: nici sunete, nici flăcări şi nici trâmbe de fum menite să-mi transmită vreun mesaj cum ar fi „am crăpat”. Fiind ziua-n după-amiaza mare, cam greu să-mi dau seama dacă tot cartierul sau măcar tot blocul suferă de aceeaşi boală, iar la verişoarele mele n-avea rost să mă duc să-ntreb că ele nu-şi dau seama dacă se ia curentul: au generator de rezervă. Principiul suflatului în iaurt îi explică prezenţa, păţanii multe şi vechi şi războinice dar nu despre astea e vorba deci tac mâlc.

Acum, cadavrele de pe net mai puţin probabil să se strice, dar alea din frigider da. Mai ales caviarul pe care-l plânge Veta pe Twitter (doar nu era să te las să-l mănânci, var’mea. Eu ştiu că eşti imună la otrăvuri în urma îndelungatei practici a vieţii cu Rhetta, dar îl putem folosi ca armă biologică în scopuri mult mai bune.) Nu-mi convenea să rămân fără el. Mintea mea croşeta deja şi alte scenarii neplăcute. Prin urmare decid să-mi amintesc că pe factură e scris, la capitolul „informaţii care se dovedesc utile când lipsesc deci ce bine că nu lipsesc”, un număr de telefon la care poţi să anunţi că ai rămas necurentat şi să te bage cineva în seamă sau în alte părţi, că de obicei depinde de cheful operatorului dacă ai treabă cu fiinţe vii. Cu ocazia asta, mai elimin o posibilă cauză – şi încă una incomodă – pentru că factura era la plătite. Nu poţi să ştii niciodată, babele uită, da?

Formez numărul 0219291, pregătită pentru răzbel cu Enel. Am zis, eu sunt obişnuită să se lase cu amabile trimiteri la teoria lui Darwin deşi invariabil încep extrem de calmă aceste convorbiri. Robot, apăs butoane corespunzătoare locaţiei şi trag aer în piept uitându-mă totodată la ceas ca să văd cât durează să le explic cu multe cuvinte o problemă simplă celor de la Enel, că timpii altor furnizori îi ştiu.

Am expirat muniţia de aer şi m-am dezumflat în consecinţă, şi fizic şi belicos, când o înregistrare a început să mă anunţe că problema apărută în zona străzilor – urma pomelnicul şi ascultând cu atenţie am auzit şi numele care mă interesa – va fi remediată până cel târziu la ora 18 (totul a revenit la viaţă pe la 17.30). Am închis, că n-aveam cui să mulţumesc, dar zic aici: da, Enel. Aşa da. Pentru prima dată un furnizor de ceva n-a aflat de la mine că are o problemă pe care să mă pună să i-o explic de şapte ori, că e număr norocos. Că e o excepţie surprinzătoare în care lucrurile s-au desfăşurat aşa cum era normal, sunt perfect de acord. Dar pentru asta promit că nu-i înjur până la următoarea regularizare.

6 comentarii

  1. poti sa suni cat vrei la enel. ei o sa iti explice mereu ca nu ai curent deci nici tv ca sa vezi ce catastrofa s-a intamplat.
    eu am sunat intr-o noapte si mi-au zis ca a luat foc cartieru militari. o fata glumeatza ca tine mi-a zis si apoi a inceput sa horcaie in telefon ca cum murea. m-a inveselit.

  2. Io zic că poate ai sunat din greşeală la Urgenţe, Piticegras. Oamenii de acolo fac bancuri aşa. Ăia de la Enel dacă vor să glumească atunci când le spui că nu ai curent îţi zic să deschizi toate uşile şi geamurile.

  3. ce spui de intreruperile de fix o sec care iti restarteaza calculatorul tocmai in miezul unei conversatii… ?!? sau mai rau…

  4. Spun că pentru asta există topoare, Elza. Şi că totuşi, în timp ce ascut barda, uneori în cazurile astea mă gândesc că de fapt e bine în loc să fie rău, pentru că o pauză face bine în aproape orice conversaţie.
    Pe urmă continuu să ascut barda.

  5. Petroniuşka, unde e Alexandros? Unde v-aţi ascuns, năzbâtâioşilor, cu toţii?

  6. Dulce Deea, de fapt tocmai voiam să dau transcriere unui mesaj care mi-a parvenit nu în una, ci în două sticle, pentru că vorbim de Alexandru (extraordinare amândouă, mă refer la conţinut. Da, şi la mesaj, dar doar nu v-aţi închipui că Alexandru ar trimite vreodată mesaje în sticle goale. Nţ…). Mesajul zice aşa: „Sunt mai bine ca niciodată, am plecat puţin prin lume să fac cunoştinţă unor sticle de vin cu nişte oameni şi unor oameni cu nişte vinuri şi tot lor oamenilor cu nişte oameni care deţin sticle de vin şi capacităţi conversaţionale extrem de plăcute etc.” Sau ceva de genul. Deci da.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

