Galaxia Svejk, partea a II a

Rhetta a tras mult de mine că să mă duc la teatru, la Hausvater, la teatrul Ţăndărică. Aveam treabă la orfelinat cu bucătăreasa a nouă, da’ până la urmă m-am dus. Nici n-a-nceput bine piesa de vreo juma’ de oră că le văz pe Rhetta şi Veta ridicându-se şi părăsind sala. Îmi părea rău de ele, da’ io ştiind că piesa e cu futaiuri am rămas să văz cum ştie un mare regizor să facă scene din astea pe scenă. Şi oricum era de datoria mea să scriu ce-am văzut de unde la lăsat Rhetta loc, ca să citească ăia de la orfelinat de la secţia orbi.

Apare Tania Popa. E cu un câine, ceva. De ce ea? Rolul ei putea fi jucat de oricine, chiar de mine dacă mă gândesc că putea să vină Hausvater la mine şi să-mi zică: Bă, Rechinroll, ai moacă de câine, te caci pe jos, latri, mănânci în bucătăria aia de căcat din orfelinat, aşa că ia tu rolul şi indemnizaţia de 2.000 de lei de spectacol. Da’ Hausvater n-a venit să-mi spună asta, şi atunci începe războiul. Actorii trag şi împuşcă ceva pe, aşa cum spunea Rhetta, acceaşi muzică pe alocuri tembelă, pe alocuri cretină, pe alocuri ritmată, că sunetul era bun. Şi ce mai e la război? Aţi ghicit. Futaiuri. Şi ţin’te nene futaiuri pe scenă între combatanţii războiului. Şi dăi, şi dăi, până apare o gagică înaltă de trei metri cu labiile pizdei de doi şi toată suflarea se bagă cumva acolo şi munceşte până când stăpâna labiilor îşi trage chiloţii în sens că ajunge. Gata, din nou la război.

Păi, războiul trece şi Svejk o ia spre casă. Tot cu cântece cu actori îmbrăcaţi în cerceafuri umblând aiurea prin scenă. O prostie.

Io am închis caietul şi mi-am zis următoarele: Pentru cine nu ştie Svejk, piesa lui Hausvater e un căcat. Pentru cine ştie Svejk, piesa lui  Hausvater e un căcat. Apoi, m-am întrebat: Cui se adresează ruşinoasa montare de la Ţăndărică? Cu ce bani sau mai bine zis ce bani s-au învârtit cu această ocazie, într-un teatru care trebuie să facă restructurări de 35% din salariaţi?

Io i-am telefonat Rhettei şi i-am zis că mă întorc la orfelinat, pentru că nu ştiu de ce înţelesesem că trebuie să rămân în teatru să văz piesa lui Hausvater vreo 20 de ani.

La orfelinat mă aştepta bucătăreasa dornică de aventuri erotice în cuptor. Da’ io am început să fac figuri de futaiuri cum văzusem la teatru, la marele regizor Hausvater. Bucătăreasa, pe numele ei Perfida U Ion, a început să plângă şi a zis că nu vrea să-l prinză pe Hausvater în bucătăria ei că nu ştie ce-i face.

Da’ chiar? Dacă calcă ăla pe-acolo, ce-o să-i facă?

9 comentarii

  1. ce senzatii tari sunt acum la teatru :)… pana si babele raman mute

  2. Cata dreptate ai, Elza, draga!!!

  3. stai ca nu citii partea I. piu… m-am babit de tot ;))

  4. Aaaadică de ce am senzaţia că foloseşti verbul „a se băbi” cu anumite conotaţii negative obscure, Elza? Zău acum.

  5. adica ma depasesc asemenea momente artistice. 🙂
    vrei sa spui ca nu ma primiti la clubul de tabinet?

  6. Adică din ce citesc se pare că pe toţi i-a depăşit asemenea moment artistic, inclusiv pe realizatorii lui.
    Dar nu despre asta e vorba. Ce zici tu acum cu tabinetul e conotaţia pozitivă, adică să devii babă ca noi ceea ce este minunat şi de-a dreptul dezirabil pentru oricine. Ce ai zis înainte mi se părea că aduce cu ramolirea. Dar la urma-urmei, s-ar putea să fie un caz de „hoţul strigă hoţii!” şi ramolita să fiu io. Deloc imposibil.

  7. vai, nu stiam ca vei continua… te mai necajeam putin cu batranetile tale 🙂

  8. Pe mine să mă necăjeşti? Haha. Bătrâneţile mele sunt cea mai frumoasă perioadă din viaţă în afară de aia în care mă căcam în scutece şi nu aveam nici o altă grijă decât să gânguresc pentru ca toată lumea să îmi stea la picioare şi să mă plimbe în braţe sau în cărucior. Oh. Tot spre acolo mă îndrept. Ca să vezi.
    Dar la ce continuare te referi? Sper că nu la Svejk partea III că ăla e semnalat de Veta şi realizat de un ziar la care numai ea are abonament.

  9. no, nici nu m-am uitat la autor 🙂 ca sa vezi..


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

