Am văzut două filme!

Babelor,

Alaltăieri, atac de panică pe la 1:29 noaptea: n-am mai văzut un film de multă vreme, mă tâmpesc, mă incultivez, etc. Deci caut hardul cu filme pe care le-am downloadat la sfatul unora, altora, îl răsfoiesc, nu găsesc nimic, îl mai răsfoiesc odată, mă sfătuiesc cu o babă prietenă, îi citesc nişte titluri, se opreşte la unul dintre ele: „Pe ăsta trebuie să-l vezi neapărat”, zice. Repet titlul: Persona. „E de Ingmar Bergman”, zic, „n-am văzut niciodată nimic de el, de ce să încep acum?”. „Păi pentru că merită”, zice baba R. „Şi apare şi o pulă, o să vezi, o să-ţi placă”.
Convinsă de argumentul cu pula, apăs pe play. Văd nişte chestii aiurea, din care nu înţeleg nimic, apoi apare preţ de o miime de secundă o pulă (ce ochi buni are R., îmi spun), mă duc la veceu, mă întorc, taman bine că începe şi partea interesantă a filmului. E vorba despre o femeie care nu mai vrea să vorbească, şi o soră medicală care are grijă de ea. Interesant: sora medicală povesteşte o orgie la care a luat parte. Tot interesant: fantastic jucat de Liv Ullmann şi Bibi Andersson, filmat impecabil. În fine, mă uit eu până la capăt, o sun pe R. să-mi explice sfârşitul, mi-l explică, îmi dau seama că nu l-aş fi înţeles niciodată fără ajutorul ei, şi că nu mi-a păsat nici o secundă dacă personajul principal va vorbi din nou sau nu, şi dacă da, ce va zice. Dar în fine, am văzut un film de Bergman, deci am intrat şi mai adânc în rândul cinefililor. Dacă îl recomand? Nu neapărat, dar nici neapărat nu.
Ieri seară, animată de plictiseală, m-am mai uitat la ceva ce vroiam să văd de multă vreme: Sympathy for Lady Vengeance, de un coreean pe nume Park Nu-ştiu-cum. Povestea: o femeie iese din închisoare ferm hotărâtă să se răzbune pe cel din cauza căruia intrase acolo. Şi babelor, filmul este impecabil (în afară de o greşeală logică, care poate fi însă explicată cumva, şi pe care poate că nici n-o s-o observaţi). Dar câtă fineţe, câtă fantezie, câtă frumuseţe pot încăpea într-un film! Un film realist de felul lui, dar nu în sensul românesc al realităţii, ci în sensul bun. Şi care dovedeşte că şcoala noastră de film, oricât de lăudată ar fi ea, nu duce totuşi nicăieri, deşi vine de undeva. Nu mai înjur din nou Felicia şi filmele lui Puiu, că n-are rost; vă zic însă să vă uitaţi la Lady Vengeance, pentru că e altceva decât orice altceva. Bravo, domnule Park (care a făcut şi Old Boy, apropos)!

34 comentarii

  1. Am vazut si eu Persona, dar recunosc ca mi-a placut mai mult Fragii salbatici si A saptea pecete, filme de referinta. Pe celalalt nu l-am vazut 🙂

  2. Sympathy for Lady Vengeance suna a sequel la Persona :))

  3. Petronia, ne calcam pe suflet si ne hranim si noi ochii cu ceva pelicula sau tot ramânem la embargou ? Critica Rhettei suna convingator si eu m-as arunca; cred ca cu primul merge un vin alb sec, cu al doilea un rosu d-ala tare care pateaza.
    Daca zici ntz, macar ramânem cu vinul.

  4. Alexandre, te încurajez să părăseşti embargoul pentru că el nu e unul de principiu, din genul care provoacă dileme morale în faţa tentaţiei. Dacă ea tentaţia există, dă-i curs. Şi vinul dă-l încoa’ oricum. Aşa.

  5. Sa ne grabim deci, Petronia, sa cedam ispitei înainte ca aceasta sa se-ndeparteze. Parca de la Epicur citire.

    Pus vinuri deoparte. Sa si trimit ?

  6. Bineînţeles. Împreună cu tine şi cu trei blonde minunate şi adorabile.

  7. era de laudat si strania adaptare dupa vivaldi.

  8. Probabil la partea aia Rhetta era la baie şi cum ştim ce revelaţii au loc acolo credea că aude muzica sferelor.

  9. Io acu’-mi dau seama. De ce postarea asta are titlul ca şi cum ar fi scrisă de mine? Adică de ce Rhetto e aşa exclamativă mirarea că tu ai văzut două filme când nu e, totuşi, vorba despre cineanalfabeta de mine? Bă ce face vara din om: te-ai molipsit de filmopauză.

  10. lasa tronio, ca tu o sa vezi after.life si o sa ii dai rusine.

  11. De ce, par că nu mă duc niciodată la budă?
    Sau par că ştiu unde-i butonul de pauză?
    În orice caz, Alexandru părea tentat, eu zic să-ţi pui speranţele în el.

  12. asa ati zis si cand va recomandam sa vedeti lady vengeance. apoi laudati si va pare ca ati descoperit juisarea.

    mai vorbim peste 4-5 luni cand o sa laudati filmu cu ricci.

  13. Păi Pitice, am scris io postarea asta în care zic că am văzut două filme? Nu, şi (deşi?) tocmai mă miram mai sus că aşa pare.

  14. nu piticule. dar numai tu raspunzi de parca e blogul tau. deci incaseaza si taci.

  15. Nu mă. Io am pierdut un pariu cu internetul. Asta-i tot.
    Te plângi de prezenţa mea deci (ceea ce în context cinefil e de înţeles, dar orişicum).

  16. nu. ma plang doar ca locul asta nu mai e ce era. mercic.

  17. oldboy e mai tare ca lady vengeance.

  18. party monster e filmul meu preferat momentan dar nu il recomand.

  19. da, dar nu e cu gagica. deci oldboy e urat.

  20. Pitice, criteriile tale aproape că merită să se apuce omul de vizionat filme. 😀 Tot la Alexandru mă refer, bineînţeles.

  21. a explodat soarele! ati vazut? mai radeti de nibiru acum…

  22. Văd că a explodat, dar cred în continuare că rezerva de ţigări a Rhettei şi pasiunea ei pentru călduri ucigătoare sunt de vină.

  23. nu mai, a explodat plasma care vine sa ne inchida internetul.

  24. Adică sare televizorul tău LCD din perete la netul nostru? Ca ce chestie? De ce-i dai voie să fie violent? Urât din partea ta.

  25. lcd nu e plasma mah! si oricum, poti sa iesi acum sa te uiti in soare. e o gaura in el!

    http://www.realitatea.net/uriasa-pata-solara-1092-vizibila-cu-ochiul-liber-vezi-foto_726345.html

  26. Pitice, e un ciclu natural. N-avem ce-i face. Doar că eu o să-mi construiesc casă subterană, atât. Şi o să-mi deviez un pârâu prin ea.
    Scriau ei nişte oameni pe undeva că să se uite pe cer să vadă Aurora Polară. Credeam că o fac anume ca să îi înjur cu invidie, dar se pare că aveau motiv. Norocoşii.

  27. Încă un motiv să văd şi răsăritul de mâine, hehe.

  28. tu chiar nu intelegi ca ceva e in neregula. cand o sa apara nibiru o sa zici ca e normal. mda, uite un nibiru. ce sa zicem…

  29. Sigur că o să zic că e normal, dacă e din Univers şi io deocamdată nu reuşesc să controlez felul în care se mişcă lucrurile pe acolo. Numai că până atunci n-am de gând să mă streseze chestia asta, cum fac cu multe din lucrurile care scapă controlului meu.
    Sau hai altfel: putem face ceva în privinţa asta? Nu. Schimbă cu ceva faptul ăsta dacă ne panicăm de pe acum? Nu. Atunci mai bine îmi conserv energia pentru stropit cearşafurile cu apă din frigider. Şi sigur că ştiu că e ceva în neregulă dacă sunt pe cale să îmi schimb starea de agregare. O să mor printre primii dacă lucrurile continuă aşa. Şi?

  30. pai trebuie sa stii din timp. ca sa sari prima in dimensiunea a cincea. doar nu vrei sa te inghesui cand o sa sara toti si o sa se calce in picioare pe acolo.

  31. Bă. E răcoare acolo în dimensiunea aia? De ce n-ai zis până acum??! Scuipă tot. Trebuie să-mi depun dosar de viză sau ceva? Unde-i ambasada dimensiunii a cincea?

    Şi ce mă fac cu teoriile care zic că sunt 11 dimensiuni în Univers? Asta-i discriminare, probabil la ăia din a 11-a nu e vremea decât cum vor ei. Le umblă ori câte un nor deasupra capului ori soarele îi topeşte mereu, depinde de cum le place. Ce discriminare dom’le.

  32. am trecut in agenda lady vengeance, bun articol! la mai multe astfel de cronici 🙂

  33. Eh, Juliacastorp, se termină vara deci poate Rhetta o să-şi reia obiceiurile. (Până acum faptul că laptop-ul produce căldură a împiedicat-o pe bună dreptate să vizioneze filme. Asta şi faptul că Veta a ocupat toate prizele din casă şi bateria laptop-ului Rhettei e destul de anemică. De câte ori poate un om să suporte să vadă filme în calupuri de câte juma’ de oră?)

  34. asteptam toamna atunci 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

