Antrenament la dezamăgire

Oamenilor,

Azi protestez în legătură altceva: cu Institutul pentru Memorie Culturală, mai cunoscut sub abrevierea sa cIMEC (dacă vi se pare că abrevierea nu prea are legătură cu titulatura, aveţi dreptate. E rămasă din epoca unei alte denumiri, ceea ce mi se pare corect la ritmul în care îşi schimbă numele instituţiile române).

Asta e o instituţie care se ocupă cu patrimoniul cultural român, chestie apreciabilă în intenţie şi în cazul ăsta de multe ori şi în realizare (deşi puţintel neclară pentru că patrimoniul ăsta mi se pare mie de multe ori ca un pacient cu prea mulţi medici, care moare din cauză că ăia se ceartă pe diagnostice şi tratamente). Oamenii au o echipă mare, interdisciplinară, obiective şi realizări impresionante şi incontestabile. Colaborează cu cele mai importante instituţii internaţionale din domeniul patrimoniului, publică chestii, îşi propun să dea lumii un instrument ştiinţific funcţional, totul ok. Şi atunci de ce are cârcotaşa din mine motiv să se plângă? Bun, în afară de denumirea pompoasă care pe mine nu mă încântă pentru că cele de felul ăsta nu-mi trezesc tocmai încredere.

Fiindcă zburdând în repetate rânduri pe site-ul lor, în primul rând mi se pare că au mulţi informaticieni în echipă dar nici un webdesigner. Scopul lor e de a construi o bază de date online a patrimoniului. Ok, asta pricep şi accept, dar chiar trebuie să arate aşa urât? Aşa confuz şi aglomerat? (zic că nu sunt io cea mai deşteaptă babă a Pământului, dar dacă vrei să găseşti ceva simplu ca datele unui monument te cam apucă pandaliile scormonind după ele). Institutul e caracatizat (la modul pozitiv, adică are multe ramificaţii şi multe legături cu multe contacte, înţelegeţi ideea), dar şi asta ar trebui cumva organizat în aşa fel încât să nu sperie ochii vizitatorului. Însă asta o fi sensibilitatea mea.

O chestie serioasă totuşi o reprezintă erorile. O instituţie culturală care se vrea de aşa anvergură şi credibilitate nu poate să aibă greşeli în documentaţie. Never ever. Ca să dau un exemplu: când în rubrica de „descriere” a unei biserici din Suceava jumate din informaţii se referă la altă biserică din Suceava, parcă toate lucrurile pozitive de mai sus pălesc de-ţi vine să le oferi un pahar cu apă rece. Au acelaşi sfânt patron, sunt în aceeaşi localitate, dar cine a pus textul ăla pe site nu s-a gândit că era cam greu pentru o biserică să fie sediul unei mitropolii cu mai bine de 100 de ani înainte să fie construită? Sau să fi fost reconstruită în secolul XVII şi să fi păstrat şi pictura originală pe faţade? Uah ce tehnologie, dom’le…

Acum, peste diferenţe de un an-doi în datări se poate trece, că-s chestii la care mereu se pot aduce argumente. Peste prezentarea grafică la fel se poate trece, că nu e la urma-urmei ceva decisiv având în vedere scopul site-ului. Peste lipsa de imagini ca lumea se trece un pic mai greu, că deşi internetul furnizează destule parcă nu s-ar cuveni să lipsească dintr-un loc care vrea să facă ceea ce spune că vrea să facă. La fel şi cu lipsa informaţiilor actualizate, care nu prea generează veselie. Da’ prostii din astea cu amestecat informaţii nu merg. Aşa că protestul meu de azi e împotriva unei chestii doar în aparenţă bine făcute. Şi regretul zilei e că activitatea e totuşi una cu scop bun şi care riscă să treacă drept minunat de perfectă deşi are hibe.

31 comentarii

  1. ce griji au unii… femeee!? nu vezi ca alerg in flacari prin casa? ce ne tot futi cu biserici mici? unde e d-zeu sa arunce cu bere la 2 litri peste noi? eh?

    zau daca va inteleg. parca v-a luat caldura mintile….

    mda, mi-a placut cu ce litere frumoase ai scris „sensibilitatea mea”.

  2. majoritatea site-urilor sunt in aceeasi stare

  3. Pitice, sensibilitatea mea e şi calorică şi aia e în deplin acord cu flăcările tale. Încearcă metoda mea de care râdeai ieri şi vezi dacă mai râzi.
    Şi ce vrei să zic? C-o să murim cu toţii? E din ce în ce mai evident.

    Elza, sigur că da. Dar nu majoritatea site-urilor pretind că fac ceva serios. Eu de asta m-am enervat.

  4. Şi Pitice, unde vezi tu o literă despre Dumnezeu pe undeva? N-are timp să arunce cu bere în tine pentru că e ocupat să strângă din casă mormanele de scrisori de reclamaţie pe care i le trimit io. Aşa.

  5. da o bere, doo, asa, putea sa arunce… c’mon god… nu am zis cu rautate….

    tronia e procesomana. o stim toti. dar o bere e buna, are vitamine si ne ajuta sa crestem pana la Tine.

  6. Piticule, cum faci tu sa meriti purgatorii întregi cu titlu profilactic ?

  7. aaaah! iar vorbesc cu o veveritza. cu ce naiba am gresit!?

  8. Păi io eram ocupată să depun plângere împotriva ta, Pitice. De asta.

  9. ete na!? dar aseara ce faceai cand ma intzepa ficatu de la caldura? eeeeeh?

  10. Voodoo.

    Mai şi trebuia să întrebi. Pfff…

  11. ti-ar berea calda…..

  12. :)) Mulţumesc. Numai bunătatea ta nesfârşită m-ar putea blestema cum ştie sigur că nu mă afectează.

  13. mama, iti vorbesc din dimensiunea a patra. pace tie. ai un chip frumos si vorbele iti sunt placubile noo. meriti un bergen la 2 litri.
    la 8:32 o sa pice o sticla in balconu tau. mergi de te imbiba de vitamine.

  14. Pitice, ficatul de le bere te-nteapa, nu face pe Prometeul asuprit de piscaturile plângerilor penale fara temei.

  15. aiurezi total. nu neg ca mi-a cazut un tzantzar in bere si ca din greseala l-am baut si ala ma intzepa prin ficat sau unde a ajuns el. dar sa strigi asa la mine….

    de ce nu esti si tu prietenos ca cum ai da doo fetesti negre?

  16. Finca nu bei cu mine

  17. finca la tine nu e cald cala mine. ti-ar aricii de ras….

  18. Este ora 8.34 şi în balconul meu n-a aterizat decât o rândunică ameţită de căldură. Pitice, eu cred că în decursul a trei dimensiuni materia suferă unele schimbări. Tu în ce te-ai transformat? În halbă de bere?

  19. ai vrea tu. nu pic in balconu tau nici batut. m-am transformat in leu. de azi vreau sa imi ziceti domnu leu.

  20. pfffffh, nu stiu cum draq dar berea aia a picat la mine in balcon. scuze. la anu pe data de 7 august la ora 8:32 o sa pice si la tine.

    acum fug sa iau o vodca.

  21. În treacăt fie zis să te ferească Sfântul Hamei să pici în balconul meu că tot pici opt etaje până la parter. N-am balcon. Rândunica a căzut pe pervaz.
    Lion King of the living room, da’ nu ţi-e cald pe vremea asta cu ditai coama?

  22. imi e cald si fara coama. tot aia. de fapt nu mai vreau sa fiu leu. azi o sa sa fiu zebr.

    si ce vorbesti asa mult? nu vezi ca alexe nu poate sa mai zica nimic de tine? lasa-l si pe el la tastatura.

  23. Trebuie să fie justiţia cosmică a berii responsabilă pentru această mică încurcătură. Având în vedere transsubstanţierea interdimensională, sper că pân’ la anul pe 7 august berea aia are bunul simţ să se transforme în vin.

    Cu plăcere. Io ţi-am trimis berea. Să te mai aud că te plângi. A fost aşa: s-a prezentat o undă gravitaţională din dimensiunea a patra (nu mi-aş fi dat seama, dar purta chipiu pe care scria „Poşta dimensiunii a patra”) la geam. Mi-a întins o sticlă de bere şi o hârtie că cică să semnez de primire. Io m-am uitat la ea şi am întrebat-o ce să fac cu coletul. Aia zice că nu ştie, că nu-i treaba ei, că şi-a făcut datoria şi vrea să se întoarcă în hamacul de apă din dimensiunea ei că aici e prea cald. I-am aruncat o pisică de plastic în cap (cu efect, în aşa fel încât în cădere să aterizeze în containerul de plastice) şi i-am zis să ţi-o aducă ţie. Voila.

  24. Piticu, vreu Babeasca gri de Husi ? E de la frigider. Da’ sa nu faci sprit, ca te intopsic cu furadan.

  25. o stiu. o cheama rashela si e cam prostutza. mereu incurca coletele. intr-o zi mi-a adus ceai lipton. am ajuns cu reclamatiile pana la sfantu paftenie. in fine, mi-au dat un nor misto, s-a musamalizat treaba.

    ce calduri placute fata. cacum suntem la mare!

  26. @musiu: bleah!

  27. Alexandre, am vrut să scriu că strici Băbeasca pe zebri dar am zis să nu fiu rea. Voila. Dar să nu ne facem griji, Raşela pare să ştie ce face şi coletele ajung nu la cei cărora le sunt trimise ci la cei care le apreciază. Deci în curând o să mulţumesc cu un sughiţ.

    Pitice, ia tu căldurile astea plăcute acolo în dimensiunea aia a ta şi muşamalizează-le, macramelizează-le, fă-le ce vrei numai nu le mai da drumul pe aiurea.

  28. vad ca va e greu si ca nu merge treaba pe aici.
    asa ca va dau o melodie pentru musiu alexe.
    sa fie varaaaaaaa!!!!!!

    *Aici Piticugras pusese un clip aiurea. Petronia*

  29. Pitice, încă una şi începem iar cu comentariile cu asteriscuri marca Petronia.

  30. uh, inseamna ca asta ti-a placut… da fata… si mie mie dor de angel. aia mai grasa. stii tu. strasnica cantareatza.

  31. acu sunt setat pe dragonu si un baiat nu stiu care care canta o chestie de ma curg multe lacrimi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

