Petronia în ţara minunilor

Oamenilor,

Cum v-aţi simţi voi să tropăiţi plini de convingere pe potecile din munţii patriei şi să daţi nas în nas, după o cotitură, cu dumnealui?

Nu vă lăsaţi păcăliţi de mutra încruntată, e foarte prietenos doar că – recunoaşteţi şi voi – stă într-o poziţie cam incomodă cu gâtul intins aşa. Altfel, abia aşteaptă să-l mângâi pe cap, cam cum bănuiesc că se procedează de obicei cu câinii. Vedeţi ce ochi trişti de insolaţie are.  Stă acolo de când lumea şi păzeşte un pârâu. Face treabă bună, zic, pentru că apa e rece şi curată şi nu sunt PET-uri nicăieri cât vezi cu ochii.

Eu m-am împrietenit cu el imediat. Îmi povesteşte noaptea că pe la el prin moşie a ajuns un copac din Bucureşti, care şi-a luat rădăcinile la spinare şi-a plecat prin ţară în căutare de apă şi aer rece. Ştiu că la asta o să zâmbiţi şi o să ridicaţi din umeri recomandându-mi s-o las mai moale cu vinul, dar am dovadă fotografică.

Îmi mai spune Vlăduţ (aşa îl cheamă, nu vi se pare un nume potrivit?) şi altele, despre călugări vechi pripăşiţi prin peşterile din zonă. Io am reuşit să găsesc următorul desen incizat, care mă ajută să-mi explic popularitatea isihasmului în peşterile din Munţii Buzăului.

Deh, dacă-ţi dădea nevasta cu „Hustler”-ul ăsta de cap după ce te găsea studiindu-l intens, chiar putea fi o problemă. Nu de alta dar ajungeai cel mai probabil la vreun spital pentru suturi şi atunci chiar erai condamnat la moarte. Alternativa de a fi mâncat de urşi prin pustietăţile alea e de înţeles ca preferabilă. Deci chestia cu „Explore the Carpathian Garden” nu e nicidecum o găselniţă contemporană, ci o pastişă neruşinată a unei campanii turistice medievale care îmbina turismul ecumenic cu cel sexual (de ambele tot auzim pomenindu-se pe la tv) într-un mod care ar face-o pe Udrea să-şi muşte limba de ciudă. Eu am dat peste posterul campaniei. Ce frunză?  Aici ai ce explora şi e şi în Carpathian Garden, zău.

Prăjire plăcută!

15 comentarii

  1. nu se vede bine gagica aia. e cumva 3d?

  2. Arghhh…. cita pofta imi faci… Las’ ca ma afund si eu duminica in hamac la Bod. Si’o sa stau in foisor pina noaptea tirziu, poate, poate inghet putin.

  3. Care prăjire?! Aici e frigu’ dracului. Și nici in weekend in Cornovalo n-a fost mai cald. Brrrr.

  4. Pinocchio (vaz ca ne intilnim pe mai multe meleaguri) nu ne mai amari sufletele cu vesti despre temperaturi d’astea. La mine e oprita si apa, de vreo citeva ore inclusiv aia rece, iar Bucurestiul este torid. Noroc cu aerul conditionat din dormitor. Cred ca ne mutam acolo definitiv pina la sfirsitul verii.

  5. Eu zic sa n-o lasi mai moale cu vinul.

  6. Dada, vinul trebuie sa fie cit de cit tare 😀

    Oricum, cind revii, babo, te asteapta o invitatie la ceva sticle de vin. Alb, ca e vara si iese mai usor daca’l versi pe fetele de perna 😉

  7. Facem Dragoane (si-am mai stivuit si eu câteva sticloante d’astea p-aici, in eventualitatea unei partide oenologice loco).

  8. :)) Vorbeam mai degraba cu Petronia in comentariul de mai sus (nu de alta, da’ ea o sa revina mai repede, sper) (a se vedea apelativul „babo” si trimiterea la o fata de perna patata 😀 (paranteza la paranteaza, cred ca tocmai mi’am semnat condamnarea reamintindu’i episodul)) da’ nici cu matale nu m’as da inapoi de la o revedere. Mai ales ca nu’i chip sa nu’l invitam si pe Bachus. Evident, imi aduc si dragoanca de data asta, vasnica degustatoare si ea 😀

  9. Musai. Adu. N-o sa fie dezamagita, parol. Uite-acum stau la o mândrete de alb, un lesin, zau.

  10. Ferice de tine. La mine e unul din momentele alea nasoale. Caldura mare si raceala cu durere de cap. Mai greu de venit chef de vinoase. Da’, ca toate lucrurile pe lumea asta, o sa treaca. Si recuperez, pe cuvint ca recuperez.

  11. Pentru Piticugras, cu întârziere, promisiunea că al’dată car după mine praf de cărbune sau un marker negru, ca să se vadă mai bine. Calitatea grafică proastă s-ar putea să fi fost cauzată de graba artistului de a scăpa de pădurarul găgăuţă care nu putea să priceapă, în simplitatea minţii lui, îmbogăţirea unui monument istoric (e drept, destul de fad, numai piatră şi incizii) cu aşa capopoperă.

    Dragoane, dacă reziduurile de geografie din capul meu nu au decedat cu totul, de nici la Bod nu ai şanse să îngheţi nu ştiu unde se mai poate. Invitaţia s-a reţinut şi de data asta vin cu perne sau cu folie de plastic de acasă. Nu de alta, dar mă aştept ca în baza vreunei legi încă neformulate a lui Murphy vinul alb să păteze mai rău decât ăla roşu.

    Pinocchio, la tine precizez că e vorba de prăjirea ce-o meriţi că ţii răcoarea numai pentru tine în loc s-o pui în pungi şi s-o trimiţi încoace. Zic şi io din altruism faţă de cei rămaşi în cuptor, că eu tocmai am venit de afară şi încă am pielea ca de găină. 😀

  12. Petronia, reziduurile tale de geografie contin ceva adevar. Singura problema ar fi ca respectivele temperaturi scazute s’au masurat in zona mai degraba pe timp de iarna. Vara, cel putin in timpul zilei, e aproape la fel de rau ca in mai toata tara. Noroc cu copacii, hamacul si, mai ales, noaptea.

    Iar folia de plastic este exclusa. E una dintre inventiile pe care le urasc atunci cind este asociata cu ideea de relaxare, comoditate, feel-good. Mai bine cumpar inca o duzina de fete de perna de la Ikea. Sint ieftine 🙂

  13. parca ai scris compunerea de vacanta 🙂

  14. Dragoane, unde-i jale iarna putem spera să fie salvare vara, nu? Cel puţin noaptea, pe sub copaci. Şi folia de plastic io mă gândeam s-o înfăşor în jurul propriei persoane. Da’ dacă zici că vă plac interlocutorii care respiră…

    Elza, alea erau mult mai lungi şi mult mai plictisitoare, pentru că nu ştiu învăţătorii altora cum au fost dar a mea avea un set de expresii musai de folosit în compuneri. Şi oricât ar fi fost de lungă şi plină de succes cariera pe care a avut-o „ekphrasis” ca procedeu retoric, uneori descrierea poa’ să fie moartea pasiunii. Şi nici nu ne dădeau voie să ilustrăm cu poze. Deci nu.

  15. Nu stiu soro, o sa verific duminica noapte. Mi’e dor de pielea gainii ca de vinul ala de Anjou al lui musiu 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

