Amintiri de alaltăieri.

Babelor,

Alaltăieri să fi tot fost joi. Cântam la chitară cuminte la mine în cameră, ignorând strigătele disperate ale vecinilor cum că e ora prânzului şi le cade tencuiala în mâncare, când mi s-a rupt o coardă: Mi-ul subţire. M-am dus la dulapul cu corzi, am căutat, am realizat îngrozită că nu mai aveam nici un Mi. Îmbracă-te, ia cheile de la maşină, treci vreo opt semafoare pe roşu, dă buzna la magazinul Muzica, urlând din răsputeri „treij’ de Mi-uri subţiri, pe loc!”. Ăia au scos corzile de sub tejghea, mi le-au vândut, am dat să plec, mi-am amintit de ceva. „Domne”, zic, „voi n-aveţi un expert de chitări?”. „Ba da”, zice un băiat serios cu bărbuţă, indicându-mi un bărbat între două vârste, cu burta voluminoasă încinsă într-un tricou alb prea strâmt, nişte păr albicios revărsându-i-se pe umeri şi o mustaţă neagră mustăcind între nas şi gură. Mă duc la om, îi zic că chitara îmi face probleme: i se rup corzile prea des. Ar fi în stare să facă un setup nou?, îl întreb. „Sigur”, zice el mândru. „Şi cât ar dura?”, spun, „că nu pot trăi fără chitară”. „Păi, o să vedem”, zice el. „Şi cât ar costa?”, întreb mai mult de curiozitate. „Vedem”, zice el iarăşi.
Drept care am ieşit din magazin la fel de val-vârtej cum intrasem, pentru că nu obişnuiesc să fac afaceri cu oameni care dau răspunsuri din astea. Şi întreb: e normal? Aşa sunt toţi mecanicii de chitări, sau există şi unii de încredere în oraş? Dacă da, de unde să ştiu că sunt de încredere? Să mă duc la unul slab fără mustaţă? Unul înalt cu ecuson de mecanic? Unde-i găsesc?

Vă pup acordându-mi chitara şi băgând bateria în distorsion,

Rhetta

9 comentarii

  1. am eu un meserias de acordat. sunt chiar 5. batrani folkisti si lucreaza la radio sau canta aiurea in trupe tineresti chiar.
    te rezolva. dar nu mai bine decat lorena. momentu e dificil rau.

    m-am gandit ca ce a fost in capul ei. de ce si cum. e suparata si la ciclu. asa va certati voi fetele. nu?

    insa are si ea dreptate. cata vreme va linge o doina popescu si voi scheunati de placere, atunci da, cretina e doina popescu. ca pe voi nu va pot face cretine. da. de aia.

    atentie mare. suntem pe o buza de prapastie.

  2. Intrarea Urali, Rhetto, între Casa Oamenilor de stiinta si hotel. În fundul fundaturii. Au aia tot ce vrei. Adevarat atelier.

    Mai e unul pe Mircea Vulcanescu (întreba-i pe aia de la Muzica de pe Câmpineanu si-ti dau ei telefonul). Eu nu mai am hârtiuta cu coordonatele, c-am aruncat-o. Tipul construieste chitare…

    Mai vezi si la subsolul magazinului Yamaha (fost Romanta) – vis à vis de Palatul Telefoanelor – au atelier la subsol.

    Desi Rhetto, mai bine-ti luai alt diapazon.

  3. musiu, o revizie de reno mai ieftina unde gasesc? salvie din olanda sigilata stii la cineva? ca te pricepi la toate.
    ti-ar aricii fericiti.

  4. Piticule, pentru renou: cauta-l pe nea Aiordachioaie din Militari (daca mai traieste). Ai sa afli în curând cine e. Sau daca nu, aici la mine, când ai drum. Stiu eu un garagiste, un mécanicien cum le zice. Toate masinile el mi le-ngrijeste.
    Salvie eu cresc în curte, bio. Stampilata CE.
    Mai vrei ceva ?

  5. mda, ai si de astea. daaaaar,,, stii daca e bere rece la shakira? eh!?
    ca sa nu cobor degeaba.
    mergi si vezi. astept.

    mai astept mult!?

  6. revizia o fac pe berzei la cobalcescu. acolo am facut-o pe prima si am dat o spaga consistenta. nu trebuia dar m-am fidelizat asa. pe aia i-am ales.

  7. Ce spaga, pitice, aoleo, mereu tre’ s’te ia cineva de mâna sa-ti arate cum si ce. Mie nu-mi face cu spaga, ci cu juma’ de pret – de la purtator la purtator, si înca e multumit.

    Doar cu berea sa nu ma-ntrebi. Nu de alta, dar stii ca nu sunt addict la drojdie, iar pentru prieteni, am trei shakire si-o cisterna de bere-n frigider, acasa.

  8. am card reno. dar ma simteam prost sa nu strecor un ban in palma lu ala. nah, roman…

  9. e unu de zahar (poate nu-l mananci decat dupa ce rezolva problema) vis a vis de Luceafarul in Bacau,langa Galeriile de Arta.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

