Meseria, brăţară de aur

Babelor,

E, poftim. Capitala stie înca sa dea la iveala – e drept, cu o oarecare parcimonie douamiista (era sa zic post-modernista) – hedonisme (mic-) pariziene. Sa mai zica cine-o pofti ca francofilia noastra se rezuma la niste ciorbe à la grecque si la trenul cu care vine vacanta. Unii spun ca Societatea Spectacolului (tradusa si-n româneste) e o carte vizionara (în acelasi timp, nu ca dupa razboi multi viteji s-ar arata, dar nu e prea complicat sa prezici, spre o pilda, ca la noapte o sa fie cam întuneric). Altii vad niste didascalii de fibra marxista pentru revolutionarii din mai 1968 (si de dupa). Ma rog, când Guy Debord scrijelea (chiar el, se pare) prin 1953 sloganul cu pricina pe un zid de pe cheiul Senei, la noi leului nu i se mai spunea franc, « monser » devenise « tovarase », iar spectacolul (stricto sensu) era cam dezolant. Uite însa ca dupa mai bine de o jumate de secol si dupa atâtea framântari si rasturnari de situatii avem si noi parte de o transcriptie murala.
Transpus în cheie dâmboviteana, sloganul ar putea capata, la prima vedere, o conotatie de cheguevarism de tricou adolescentin, de pulsiune juvenila de anarhism de criza, nu stiu. Asa cum nu stiu daca Debord ar striga « sacrilège ! », vazând bolidul de fite (când stim ce blestematie înseamna pentru el otomobilul) chiar sub credo-ul sau. Contrastul din adaptarea valaha e însa savuros, oricum l-ai lua.
Ce vreti, la noi la noi marfa e marfa si spectacolul e spectacol.

Ăă, panem et circenses ?

Va pup.

Anunțuri

19 comentarii

  1. zici ca pozasi treaba asta la Bucuresti?? tre’sa fie niste studenti neadmisi la medicina in banlieue si trimisi la studii in Roumanie ca e ieftin si sigur.

  2. Voazino, fata, bine-ai revenit. La Bucuresti pozai manifestu mural, mai precis (eram precis, heh), pe Eremia Grigorescu, lânga Gradina Icoanei.
    Nu era semnat, dar fi or fost d-ai lor, mai stii ?

  3. si-apoi romanii e neam muncitor, nu baga ei mesaje de-astea anarhiste, intr-o limba de burgheji.

  4. … de chiaburi…

  5. Alexandre, mai că aş zice că observaţia ta poate susţine o întreagă teorie asupra migraţiei ideilor şi ritmului de dezvoltare al societăţilor. Şi a fondului comun universal, chestie observată de antropologi.
    Un exemplu aici de faţă: am putea crede eronat că stimabilul comentator autointitulat atât de… deschis ne onorează cu o mostră de cântat în baie. Dar am ignora astfel posibilitatea ca personajul să fie un admirator al serialului „The Simpsons”, de exemplu, în care nu-ţi trebuie multă căutare să găseşti tratată aceeaşi idee eliberatoare.
    Deci poate cineva îl admiră pe Guy Debord. Trebuie să recunoşti că e, la urma-urmei, un slogan cu lipici la naţiune.

  6. That’s just what it is.

    Pe de alta parte, preopinentul comunicând în cheie flatulenta ar putea fi admirator de South Park.

  7. Alecule, d’aia nu’mi plac mie revolutiile, de orice fel. Pentru ca au toate ca prime mover lozincile. Iar lozincile le interpreteaza fiecare dupa cum ii convine (a se vedea ceea ce banuiesc a fi un Audi sub lozinca de mai sus si mesajul care rezulta din punerea lor in acelasi context)

  8. Pai Dragoane, nici eu nu sunt un fan împatimit al rivaliutzâilor, chestie de bien-fondé, daca vrei. Nu zic nu, din când în când tre’ sa mai arda si padurea, când s-au strâns prea multe uscaturi. Doar ca asa ceva nu se face cu piromani înraiti si radicali, recte cu adeptii perpetuei revolutii, nici cu jmecheri scoliti în arta manipularii plebei.

    MI-ar fi placut ca poza mea sa fie mai degraba un tablou de Magritte…

  9. Daca ai da anunt pe twitter ca padurea Snagov are prea multe uscaturi si trebuie arsa si cauti voluntari, cine te astepti sa se prezinte cu canistra de benzina? Cam asa e si cu rivolutiile. Vin exact aia pe care ti’i doresti mai putin.

    Din motive de eficienta (randament, ca sa ma exprim ca un inginer) prefer adunarea uscaturilor una cite una. Pare a lua o vesnicie, da’ rezultatul e mai bun. Zic si eu.

    Dar divagam de la subiect.

  10. divagam, da’ ai dreptate, chiar voiam s-o spun în comentariul de mai sus. Ar fi o chestie de bun simt, dar din pacate traim epoca lui „encore plus !”, de unde dezechilibre tot mai adânci care din pacate cheama a zgâltâituri mai puternice…

  11. Tocmai aici e problema. Daca reactionezi mereu si un pic exagerat (nu mai spun cind exagerarea e majora) ajungi la ceea ce fizicienii numesc regim rezonant. Cu efecte catastrofale.

    Din pacate sociologia nu a invatat inca sa foloseasca modelele fizicii. Poate ar fi cazul.

  12. Heh, adica suntem ca un pluton de racani batând pas de defilare pe un pod ? Utilizând metodele fizicii, unora le-ar sta bine c-o turbina-n cur pe rampa de lansare directia Marte.

  13. Si noua aruncând un Zippo pe fitil.

  14. Cu cât mă uit mai mult la situaţia documentată de tine, Alexandre, cu atât îmi dau seama că altfel nu se putea. E perfectă pentru unde e, mi se pare chiar mai reprezentativă decât inscripţia originală, tocmai datorită elementului adăugat. Nota cinică e savoarea locală. Dacă elementele nu erau instalate aşa intenţionat, Alexandre, aş zice că tocmai ai devenit artist cu implicare socială. 🙂

  15. … adica artiste engagé, cum zic bastinasii pe-aici… Nu, nu e trucaj, nici colaj, nici garaj, nici natiur mort compozitie personala.

  16. Tocmai că îmi amintesc că e pe bune. Faima acestei poze a precedat-o. 🙂 Deci bine ai venit alături de Daumier, Goya şi aproape toţi avangardiştii.

  17. ăăă… pot să spun că sunt un post-avangardist târziu ? Sună foarte zemos, palatal, ce mai.

    Sau: post-avangardist, DAR SI târziu

  18. No. Post-avangardist, dar şi târziu-contemporan.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s