Zboară, puiule, zboară! Şi multe altele de bine…

Oamenilor,

Cred că v-am mai zis odată demult că visul meu din copilărie era să zbor şi mai ales cum el nu s-a schimbat decât prin acceptarea între timp a realităţii că fără unele aparate sau instalaţii treaba asta merge doar o dată. Am rămas însă cu o fascinaţie sănătoasă faţă de chestii legate de zbor. În consecinţă, weekend-ul ăsta se anunţă minunat pentru că se întâmplă două lucruri înrudite cu asta chiar în cartierul nostru numit Bucureşti.

Sâmbătă, avioane, paraşutism şi bărci, acrobaţii şi demonstraţii pe Lacul Morii. Cu Aerobatic Yakkers, pe care cine i-a văzut la Otopeni Air Show acum două luni şi-i mai aminteşte şi sub numele alternative de „Iacării acrobaţi” şi „Oaaauuu!” E prima ediţie a Aeronautic Show (program aici), iar el alege să se lege de o veche şi frumoasă tradiţie a oraşului ăstuia, care pe vremuri însemna mai mult decât acum dar ar avea şanse să învie: Zilele Bucureştiului. Continuitatea ne bucură.  Povestea e mult mai mare decât avioanele: găsiţi mai multe aici, că se anunţă aşa o densitate de chestii faine încât capacitatea mea de enumerare se vede depăşită. Printre ele,  două noi exemple de lucruri care mie îmi plac şi care par să se înmulţească recent, adică nopţi albe: cea a Filmului Românesc vineri şi cea a Atelierelor Artiștilor Plastici sâmbătă. Un singur detaliu mă deranjează la ultima: e în general de evitat folosirea succesivă a două genitive. Nu cred că s-ar pierde mult prin  Noaptea Albă a Atelierelor, eventual cu Artistice în coadă dacă cineva crede că se impun precizări deşi mie nu mi se pare necesar. Altfel… Autobuze toată noaptea 18-19 septembrie, cu gratuitate la cele care duc la atelierele artiştilor?? Plus câte chestii sunt incluse, plus câte sunt asociate, cum ar fi Ziua chitarelor din 18 septembrie, care a ajuns şi în ştirile lui Rechinroll. Oamenilor, nu e bine, am palpitaţii. Ce-i ăsta? Începe să semene a eveniment cultural serios.

Duminică (19 septembrie, să dăm şi repere) dacă din întâmplare vă treziţi la timp ca să ajungeţi pe lângă Piaţa Unirii înainte de ora 13, acolo unii o să facă o sinteză a chestiei de sâmbătă de la Lacul Morii: o să sară cu avioane în apă. E RedBull Flugtag 3, pe care eu îl aştept de la RedBull Flugtag 2. Nu mi-a plăcut numai pentru că sunt io o babă a dracu’ ce ţopăie când alţii se scufundă, ci şi fiindcă e mişto. Ar fi o idee de un fel să existe unii care să se reunească sub un nume legat cumva de avioane, dar şi (în mod ideal de util pentru concursul ăsta) experimentaţi cu submarinele, care să participe la următorul. Păcat că nu am nici o idee cine şi cum.

Deci mie mi se pare unul din cele mai pline weekend-uri pe care le-a văzut oraşul anul ăsta. Prin urmare, spor la ales unde şi ce vreţi să faceţi. Puteţi şi să dormiţi, dar măcar să visaţi că aţi fost undeva. Părerea mea e că dacă tot se încearcă şi chestii faine în oraşul ăsta, să le apreciem ca atare. Nu?

P.S. necesar în lumina stroboscopică a ultimelor evenimente: cu privire la această postare, ştim că primarul oraşului Behehedinţi va dormi liniştit cel puţin încă o noapte, Cabral va face ca toţi dracii, Băsescu îşi va înghiţi propriul sfat şi nu se va smiorcăi, Horia Roman Patapievici se va apuca să verifice toate link-urile ca să ne prindă cu vreuna din mâţele Marx în sacul lipsei de credibilitate iar mitropolitul comunei Mangalia ne va excomunica pentru că vrem să zburăm fără să fim îngeri. Important e că Moartea are dreptate. Măcar o dată-n viaţă, ha.

1 comentariu

  1. Nu stiu cata lume se va inghesui la film, dar tentatia de a vizita atelierele…artistilor…plastici… 🙂
    Cred ca toate midinetele spera sa pozeze unui „artist de plastic”, zau, e atat de tentant…
    Nu este insa cazul nostru, caci noi avem relatii stabile cu artistii plastici!
    De aceea ne-am pregatit umbrelutzele si lornioanele!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

