Dreptul la replică şi stânga-mprejur

Babelor,

Care n-ati tras chiulul prin berarii si-ati semnat constiincios condica la venire si la plecare, ati vazut ca acu’ vreo cinci zile un domn anume si-a taiat o felie groasa din prime time-ul blogului SM si m-a interpelat cu un tupeu căpietor de colosal, într-o postare intitulata « Chiar asa ? ». Cum anume a ajuns musiu ala acolo, nu stiu. Abuzând mârsav, cred, de febletea Vetei care era înca în convalescenta, sub perfuzii de morcovi si spalaturi gastrice cu alune pentru eradicarea coleopterelor mind-bending.

– Alo, domnu’, chiear aşea, dom’le, tot cu d’ăstea dă vinuri, dăă… aşea ? ‘Aidi dom’le, zău aşea, strici orzu’ pă gâştile-astea, bre… Gen.

Carnacsî ! Cor blimey si la naiba ghem ! Cine e anonimul habar n-am, caci în biletul lui registrul starii civile sufera de amnezie retrograda, iar pe fotografie zau daca pot sa lipesc vreun nume. Ceea ce nu-i chiar asa de mirabil, dat fiind ca – fara sa-i critic acutramentul – în general evit circumspect oamenii care poarta camasi rosii încheiate pâna la ultimul nasture. Ne vous en déplaise, domnule anonim.

M-am uitat la poza. Par negru cu radacini grizonante, pomădat à outrance, frizura ca iesita din râsnitele lituaniene optzeciste de cafea, carare pe dreapta spate deoarece calvitie incipiens pe dreapta fata. Cautatura fuliginoasa, semi-clin d’œil complice cu jubilatie premeditata de saftea subreptice (ori i se batea ochiul stâng, deghizat într-o prezumtiva lipsa de calciu? Ei, as ! – deja semn rau si auspicii calamitoase). Însa nimic patognomonic. Ou presque.

Mi-am facut niste clatite, m-am uitat iar la portret, l-am sucit pe toate partile (cu tot cu laptop), dar degeaba. Nimic. No name si basta. Ma rog, l-am imprimat, l-am împaturit cu fereala, l-am bagat în buzunarul de la fulgarin si-am iesit sa-ntreb lumea pe strada – doar-doar l-o recunoaste careva – gândindu-ma ca daca domnului anonim îi da mâna sa-si publice doar fizionomia, musai juiseaza de ceva notorietate. Vacs. N-am avut noroc. La vederea pozei, o baba a scuipat în sân, doi tineri care calareau un scuter au zis ca au mai dat deja o declaratie, iar o tânara blonda platinata, arborând mult ruj debordant, o fusta subliminala, cizmulite roz, leggings gold lamé si care sprijinea o usa de bar mi-a aruncat o poseta în cap mentionând cu obida niste plati restante. O femeie-nsarcinata a lepadat pe zebra, un miner din Chile a-nceput sa agite, mârâind belicos, o bâta de base-ball cu dedicatie, bref, nimeni n-a apucat sa-mi spuna cine e musiu ala, cum îl cheama, cu ce se ocupeaza si daca parinti lui stie. Nu-i nimic, qu’à cela ne tienne ! Deci :

Domnule anonim,

Credeati, poate, c-am sa ma las aburit vite fait de pseudo-temenelile dumneavoastra tejghetaresti, peste masura de onctuoase si slefuitoare de bombeu. Ei bine, nu. Nu domnule, nu v-a ieşit pasienţa, sommelier nu sunt, scriitor cu atât mai putin, iar La Fontaine was here, asa ca lectia v-o servesc eu. Passing shot:

« …Mon bon Monsieur,
Apprenez que tout flatteur
Vit aux dépens de celui qui l’écoute. »

Despre ascultare, mai încercati, suna ocupat. Apoi domnule, barbar e mai întâi acela care crede-n barbarie, spunea Claude Levy-Strauss. În plus, atâta vreme cât – cu diplomatie de precupeata – încurcati logomahia cu tauromahia si apoftegma cu flegma (din pacate nu cea englezeasca, ci aia sonora, de caldarâm), eseul dumneavoastra – chipurile bien pensant dar cu miez de zavistie si glazura semi-docta – nu e transformat decât într-un ignobil bilet fouteur de merde. Vorba lui Dem Radulescu : ati jucat paişpe si-a iesit şaişase (stii paişpe – şaişase ?), caci Veta e mai în forma ca nicicând, iar pe lânga ce publica ea, scrisul dumneavoastra e crestatura pe scoarta copacilor din parcurile municipale.

Ah, înca un amanunt : alegoriile dumneavoastra cu iz de tragedie elina aduc mai degraba cu niste didascalii second hand de seasonal drama, unde destinele se-nnoada-ntre asternuturi, iar urzelile se coc în bideu.

Daca va mai da mâna sa ne calcati pragul, luati mai întâi aminte :

 

Daca nu, n-o sa va simtim lipsa.

8 comentarii

  1. A, ştiu eu. S-a strecurat deghizându-se în mail pentru „Poşta Redacţiei” şi cum Veta tocmai se obişnuia cu doza dublă de caroten nu prea putea ţine ochii deschişi că vedea până-n China de la atâţia morcovi. Ai citit şi tu ce colegi de salon avea. Ei, sunt sigură că nimeni nu vrea să le vadă şi prin haine ălora după ce că trebuie să-i suporte.
    Deci Veta, cu ochii închişi, a scanat rapid mail-ul, a văzut „Poşta Redacţiei” în Subject, „Alexandre”, „vin” şi „vă admir”-ul ăla din final şi gata, intrusul a poposit unde văzurăm cu toţii.
    Restul e istorie.

  2. te-ai cam amportat, voisinule…

  3. Petronia: plauzibil, da.

    Voazino, îmi pierdui latinu’, fataaa. Tu cum reusesti sa ti-l pastrezi la suedejii aia ?

  4. Alexandre, m-am interesat. Adică am arătat poza unui cățel care aștepta la semafor. A zis că individul ăla e Victor Pițurcă, fost selecționer al echipei naționale de fotbal. Așa o fi, câinele părea de ispravă, avea cinci covrigi în coadă.

  5. Hence the red shirt si capul plecat, ca si cum asteapta o centrare. Torticolis profesional. Aha. Totul se leaga, sa mai zica Vasile ca nu.
    Mersi Rhetta, mersi mult. Daca stiam, nu ma mai osteneam cu replica. Sa fi fost un Mourinho, un Titi Teaşca ceva, polemizam cu placere. Da’ asa….

    Zici ca-i credibil câinele: covrigii aveau suficient mac si destula sare ? Si de unde-l stie ? De pe terasa, de la Smart ? O fi câinele lui Cornel Dinu. Hence covrigii. Da, totul se leaga, totuil.

  6. Rhetta, vad ca Petronia pare sa stie cine e musiu ala, si-l numeste, conspirativ, HRP. Nu cumva vine de la Harap ? Harap, sau arap ? ἀράπης , something. S-ar lrga si asta.

    Am s-o-ntreb când se-ntoarce de pe unde umbla.

  7. Alexandre, nu de la asta vine. A fost un reflex al meu, e un acronim care circulă în unele medii şi vine de la Homo Ridicullus Philosophicus. N-am idee ce mi l-a adus în minte, îţi spun: pur şi simplu a apărut. Misterioase sunt căile creierului.

  8. 😆
    uluitoor


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

