În care musiu Alexandru bea o bere

Cu dedicatie speciala Piticului gras, al carui coming out a zguduit trei sferturi de blogosfera. Am ramas cu totii bouche bée când am aflat ce oenolog rafinat se ascundea în el si ce vinuri dichisite destupa în fiecare zi, iar eu i-am promis aseara ca bem o bere (une fois n’est pas coutume) ca sa marcam cumva festiv momentul asta al trecerii oficiale de la hamei la struguri.

Bere nobila, Piticule, cu crinul de aur pe ea, simbolul regilor Frantei, de la Clovis încoace (nu, Petronia ?).

Adica bere private reserve, Château, neah. Chambord-ul pe eticheta… Ce mai. Sânge albastru la 75 cl.

Soiuri elegante de orz si hamei, berificatie nobila si cu dichis, dupa canoane si retete tinute la mare secret, de breslasi de renume.

Roba :  de culoarea chihlimbarului. Ambrée.

Guler :  alb, frumos, ceva între Duvel si Azuga.

Aroma : de bere. Caramel discret.

Gust : tot de bere, amareala bine echilibrata.

Finalul : mai luam o lada.

20 comentarii

  1. damn! parca e sampanie. e la 2 litri?
    si are 6%… m-am trezit total. dar ce zic? am apa in gura.

  2. ce noroc are unii….

  3. 75 cl, nu doi litri. Suntem la curtea regilor frantei, nu în curte la Buzescu.

  4. unde naiba le gasesti mah? ca io oricat caut, tot de bergenbier dau.
    wikendu asta am baut mult heineken si am avut o surpriza. a inceput sa aiba gust de ciuc. s-a terminat si povestea frumoasa a lu heineken in romania….

  5. Totul e sa cauti.
    Da. De la castel am luat-o.
    Heineken e Ci-Co pe lânga asta…

  6. nu zic, frumoasa bere dar pacat ca nu e si la 2 litri. nah, e o bere de fitze…

  7. Nu, Piticule, e o bere nobila si rafinata. Exista însa si la butoi…

  8. Cea mai bună bere rămâne cea nefiltrată, pe care o bei la castelul unde e produsă, după ce ai pedalat 10 km pe dealuri ca să ajungi la el/ea!

  9. Ah bon ? Daca zici tu… Pentru mine cea mai buna bere e vinul ala (nefiltrat), luat de la crama dupa ce-am pedalat pe frâna, acceleratie si ambreiaj prin ambuteiaje ca sa ajung înainte de ora-nchiderii.
    Ma asteptau doua lazi de Domaine de la Janasse ? Da.

    Assssa cccevvvaaaa

  10. Musiu … berea e bere şi se potriveşte şi ea atunci când îşi găseşte locul. Cât despre vin … oricând, oriunde, cu orice ocazie, cu lăutari sau fără, ori „fără număr”, cum ar spune unii!

  11. Just.
    Trebuie sa gasesc loc si potriveala unei beri cu pelican pe eticheta. Bruna si gustoasa.
    Pelforth.

    Ce mai face marinarul ala ? Tot asa grabit ?

  12. tot mai buna-i berea ;))

  13. Asa credea si Piticu… 🙂

  14. Acu’, hai, aduce-ti-mi aminte de tineretile mele zvapaiate si estudiantine si sariti si voi cu o bere buna la baba, astept sugestiile voastre.
    Da’ sa fie o bere superba…

  15. Păi să sară băutorii de bere. Din graba lor se deduce că băutorii de vin sunt mult mai altruişti.

  16. No … voila!

    GRIMBERGEN TRIPLE

    Goût : bière d’abbaye d’un blond ambré, d’un goût généreux, corsé, doux et amer se terminant en une finale chaleureuse. Sa saveur typique de triple lui vient d’un sucre candi blond et d’un mélange subtil de houblons doux et amers. La refermentation en bouteille ajoute une harmonie parfaite à la palette gustative.

    LE CONSEIL GASTRONOME
    A servir avec du poisson comme du saumon, de la sole ou du cabillaud. Egalement à combiner avec de la délicieuse viande de veau.

  17. Cum asta, Nipedaros, bere de mănăstire. Ahahahaha! Şi eu care mă simţeam bine jucând poker prin mănăstiri. De fapt, dacă ne gândim la berea ta şi la Dom Perignon, ne dăm seama că Voltaire s-a înşelat: mănăstirile sunt folositoare societăţii.

  18. Eheee! Belgia-i plina de soiuri de bere produse in manastiri. Trebuiau sa aiba si calugarii ‘ceia o indeletnicire savuroasa!

  19. musiu asta-i curata blesfamie! ptiu! n-am crezut c-o vad si pe-asta!

  20. Anaid, fata, de când ai blasfemiat Domaine de la Janasse (finetea finetelor), asta e chiar un compliment.
    🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

