Let’s do it, Romania!

da, eram plecata zilele trecute cand m-am dus sa dau o raita prin imprejurimi. A nu se citi neaparat ca m-am dus sa ma pis. M-am dus sa ma uit la frunze, poftim. In fine, povestea o stiti: ia frunzele de unde nu-s, ca in locul lor numa gunoaie etc.

suparata, am ridicat vocea: ma, da’ nu trebuia sa fie o campanie sau ceva in perioada asta, in care toata lumea iese din casa si face Romania nou-nouta? ba da, am auzit niste voci, pe 25 septembrie, drept care cum am ajuns acasa m-am pus pe net sa vad ce si cum.

treaba buna, comunicata la greu pe feisbuk si alte alea. doar pe site, intrand, va jur ca n-am inteles cum sa ma-nscriu. adica, in fine, am inteles, dar problema e ca nu corespund niciunei categorii. cu alte cuvinte nu sunt membra vreunei echipe si nici nu pot sa formez una, ca sor-mea nu vrea sa faca curat. Rechinroll nici atat, iar de restul nu stiu.

Cer pe calea asta ajutorul oricarui poa’ sa mi-l dea. Sorelor, fratilor, vreau sa fac curat, sunt gata sa ies cu lopata, numa’ sa ma primeasca si pe mine cineva in vreo echipa. Deci va rog sa aruncati careva cu un cod de identificare in mine, vin oriunde.

Aici felul in care s-au descurcat prietenii estonieni. Care la o tara cat un sfert din Romania au scos din casa vreo 50.000 de oameni. La noi sunt abia 30.000 si sambata e treaba. Ouch.

23 comentarii

  1. Treaba asta cu echipele e aiurea. Cred că aceleaşi voci zic pe site că se înscriu şi voluntari neînregimentaţi în vreo echipă, la punctele de înregistrare, sâmbătă dimineaţă de la 8 la 9. Dar bănuiesc că ei sunt cei cu care se completează între 9 şi 10 echipele înscrise.

  2. Pai bun, si cum sa fac? Sa ma duc la punctul de inregistrare in speranta ca ma ia cineva?

  3. VETO, IMI ADUC AMINTE CA UNDEVA PRIN MARTIE AM SEMNAT O HARTIE DE PARTICIPARE LA ACEASTA ACTIUNE. CE S-A INTAMPLAT CU HARTIA SI CU ECHIPELE ? ……….PROBABIL AU AJUNS UNDEVA LA UN GUNOI. ce sa zic, ca multe alte actiuni initiate in romania si asta probabil va ajunge undeva o statistica din „burta” care probabil in cateva luni va ajunge undeva la gunoi. imi pare ca ne invartim intr-un cerc vicios din gunoi.

  4. da’ curatenie individuala de ce nu putem face? daca ies si curat gunoaiele mitocanilor de pe strada mea, nu se pune? tre’ sa am neaparat o costumatie, o insigna, un ochi vanat?

  5. Veto, daca tii neaparat te luam la noi in echipa. Am niste ulei plin de praf pe sub turbina si nu vrea sa’l stringa nimeni. Daca vrei poti sa’l iei acasa, e bun la asfaltat trotuarul pe care’l sparg tembelii astia.

    Apropos, cred ca m’am prins ce e cu toate sapaturile astea din trotuarele bucurestene (parca Rhetta se intreba). Cred ca sint pentru sistemul de semafoare inteligente, alea care vor avea camere ce monitorizare trafic si care isi vor calcula timpii de verde functie de fluxul de masini. Cred.

  6. Hahaha, Dragoane sa stii ca ma bag. Sa-mi spui doar ce dimensiune de maturica sa-mi iau, aia mica sau aia mare.

  7. Materialele le oferim noi, nu trebuie sa te gindesti la matura (in afara cazului in care reprezinta mijlocul de transport la locul faptei).

  8. Hahaha, nu ma gandisem la asta 😀 sigur ca am sa vin pe ea 🙂

  9. Clipul asta mi’a adus aminte ca am lasat gunoi la locul de munca si ca nu avem saci de plasic pentru aruncat scrumierele din birou. Sint un nesimtit. Da’ miine ma indrept.

    Si, la obiect, misto ce au facut estonii. Brava lor.

  10. Ideea la chestia asta e că se poate şi brava nouă. Deci Veta, ai să te duci frumuşel la unul din punctele de întâlnire şi o să te uiţi la oamenii grupaţi ordonat şi vajnic în echipe. O să-i studiezi intens timp de trei minute şi o să decizi care din echipe pare mai capabilă, mai performantă. Apoi o ţi-o însuşeşti pur şi simplu, pentru că şeful ei o să dispară în mod misterios şi care nu o să aibă nimic de-a face cu nimeni dintre noi. Şi pe urmă o să faci gunoaiele să sară în saci sau să-şi dea foc, că am impresia că e colectare selectivă.

  11. In Romania se face dintotdeauna colectare selectiva. With a touch of mioritic flavor. Se iau gunoaiele, se pun gramada, se da foc si… ce’a fost sortit sa ajunga la reciclare o sa scape neatins de palalaie. Pentru restul… n’a fost sa fie. Poate data viitoare, intr’o alta viata.

  12. Deci se face colectare prin metempsihoză. Românii, dom’le. Nu doar popor de poeţi, ci şi de filosofi.

  13. Zâna Eficienţei, sigur că e eficient şi aşa. Dar aia-i alt fel de curăţenie, cea discretă şi de zi cu zi (în lumea ideală în care trăiesc eu o perioadă după ce dau câte un cap de mobile sau uşi). Asta e un caz unde mobilizarea e menită să potenţeze ideea. Sau aşa ceva.

  14. Mobilizarea e cind dai cu capul de mobila sau atunci cind iti cade ea in cap?

    Partea nasoala este ca, spre deosebire de Estonia, dupa ce se va face curatenie se va face si mizerie la loc. Eu as propune ca respectivele echipe sa continue sa patruleze vreo 2-3 luni prin zonele arondate lor si sa rupa picioarele alora care incearca sa inverseze procesul. Pe care picioare sa le arunce frumos la gunoi (tomberon separat pentru deseuri umane, unul incapator).

  15. Mobilizarea e când îţi înghiţi telefonul mobil şi îţi dai seama de gravitatea situaţiei, deci mai înghiţi un animal cu degete şi începi să ţopăi încercând să nimereşti 112.

    Nu e rău nici ce zici tu acolo. Chiar deloc. Şi ar avea avantajul că ăia nu s-ar putea mişca de pe loc după operaţiune, deci solul ar deveni mult mai fertil. Îngrăşăminte mai ecologice de atât nu prea există.

  16. Going mobile e când asculti The Who.

    Sa iesim deci la munca patriotica si sa facem curat pâna da zapada, ca dup-aia trebuie si sa dam zapada, si sa facem curat, si sa punem zapada la loc ca sa nu-i stricam placerea ca ne-a luat prin surprindere.

  17. Glumeşti, Alexandre. Dacă zăpada nu ia prin suprindere pe toată lumea în noiembrie nu e iarnă.

  18. Dar nici surpriza nu e.
    Adica e, pentru ca noiembrie ne ia mereu pe toti prin surprindere. Nu c-am fi ramas la calendarul de zece luni, dar asa e mai elegant: mvaaai, ce surpriza ! Ei, la asa ceva chiaaaar ca nu ma asteptam !
    Nu ca-i dragut ?

  19. veto, eu m-am trezit ca sunt intr-o echipa. ti-am pastrat un loc liber. vii?
    mie mi-au promois ca ma iau cu arcanul de la poarta. vii la mine sau in drum trecem si te luam din parcare?

  20. Vin, vreau sa vin. Cum fac, cum dau de tine? Nu uita totusi ca eu sunt activa numai in Bucuresti..

  21. eu sunt activa doar in Focsani .Poate data viitoare,dau eu „peste tine”. 🙂

  22. Veta,

    Am vazut eu aici în prospectele de la ăuşăn (Auchan, cum l-au poreclit francezii) un aspirator-suflator-macinator de frunze uscate. O nimica toata, dar daca vrei îti trimit unul. Creca merge si la alte deseuri (probabil mai putin la tacâmuri de pui, Petroniei trebuie sa-i gasesc alceva, gen aruncator de flacari, nu stiu). Zdai seama, Veto, cu asa ceva, toti or sa-si doreasca sa faca echipa cu tine si-or sa-ti dea si banderola de capitan.

  23. @ Anaid – Ah, Focsani?… 😦 da, n-am cum sa ajung acolo… exact, o lasam pe data viitoare 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

