Găsit bătrân. Bucurat.

Babelor,

Să vedeți.

Aseară stăteam în pat și răsfoiam o carte deosebit de interesantă („How to kill your sibling with a small axe”, de Richard Donnemouth, editura Wilkins-Berth, Londra 2007) când din debaraua noastră cu murături s-a auzit un zgomot. Nu era un zgomot suspect, dar totuși am luat pistolul de pe noptieră, i-am pus piedica și m-am dus să văd ce se întâmplă. Am deschis ușa și, spre dezamăgirea mea, n-am dat peste vreun hoț sau măcar o pisică necunoscută, ci peste un moșulică cărunt și evident complet aiurit.
– Cine ești și ce naiba cauți aici?, l-am întrebat.
– Io sunt Mircea, a zis el.
– Mircea cine?
– Mircea cel Bătrân.
M-a privit debusolat, părea să se fi așteptat la cu totul altceva.
– Și ce vrei?, am spus.
– Păi am venit printr-un portal al timpului, ca să…
– Ca să ce?
– Am uitat, a zis moșul.
Am încercat să-l ajut.
– Ai venit să-ți iei pensia?
– Nu, nu cred.
– Să-i bați pe turci?
– Nici asta.
– Să candidezi la președinție?
– Nuuu, în nici un caz, odată mi-a ajuns.
– Și atunci?
– Am uitat, ce să fac, s-a scuzat bătrânul cu lacrimi în ochi.
– Și unde ai de gând să stai? Ai ceva rude prin oraș?
– Nu prea.
– Prieteni?
– Nici.
Acum moșul era trist de-a binelea. Își suflă nasul pe manșeta surtucului.
– Și unde o să stai? Din ce o să trăiești?
– Nu știu, a zis.
– Hm.
Am tăcut amândoi o vreme, din când în când el fornăia din nări. În cele din urmă mi s-a făcut, în mod neașteptat, milă de el.
– Păi uite, bătrâne, i-am spus, dacă vrei, poți să locuiești aici, în debaraua asta.
– Și ce să fac aici?
– Să o păzești de hoți, de rozătoare…
– Accept, a zis moșul cu o sclipire de fericire în ochi.
I-am dat un paloș și un cotor de pâine și am închis ușa. L-am întrebat dacă să las lumina aprinsă, dar a zis că nu-i nevoie.
Și am scris postarea asta ca să mă laud că eu am un domnitor român în debara și voi nu. Sâc.

Vă pup,

Rhetta

9 comentarii

  1. PS: Dacă vă întrebați: are voie să folosească veceul nostru.

  2. baba mosnegi viseaza :))

  3. de ce l-ai pus la pastrare? pentru vremuri mai bune… sau mai rele?!? 🙂

  4. madam Rhetta, mi-ai placut – decizia de a-i da palos a fost de-a dreptul transanta!

  5. Rhetta, există o singură problemă: cineva care a făcut un lucru în trecut e foarte probabil să-l facă din nou. Întotdeauna, indiferent despre ce e vorba. Bine, ce-i drept moartea nu prea intra în discuţie până acum, de fapt era cam singura care nu, dar Mircea e o excepţie în carne stafidită şi oase reumatice. Deci o să-ţi crape în debara şi iar o să mă întrebi disperată de unde vine mirosul oribil, ca şi data trecută când m-ai pus de ţi-am arătat tălpile pantofilor la microscop şi ai căutat trei zile rahaţii incriminanţi de pisică pe sub toate mobilele.
    Adică: e bine că are acces la veceu, da’-n cămara ta nu sunt decât două conserve şi un plic de supă instant. Cam cât estimezi că o să-i ajungă?
    Ştiu, ai vrut să faci un bine etc. Nobil. Dar când o să trebuiască să-l raşchetezi de pe podea şi să-l cari la ghenă o să-ţi blestemi solidaritatea băbească.

  6. Petronia, de ce pui mereu rău-n față? De ce nu vezi partea plină a paharului? Adică chiar dacă o să ai ca de obicei dreptate, tot nu se face să-mi scoți ochii cu asta.

  7. Si daca iti maninca dulceata de visine din ultimul borcan dosit dupa papucii aia vechi ai Vetei?

  8. Atunci o să-şi scoată ochii singură şi-o să arunce cu ei după mine. Totul până la dulceaţa Marx Reserve.

  9. Rhetto,

    I don’t wanna rain on your parade, da’ pâna bagi un voievod, un principe ceva, printre borcanele cu zacusca mai e. Asta e nea Mircica, Rhetto. Nea Mircica Portalu’ – cum îi zic colegii de suferinta amatori de BFL Cetera demisec la 2 litri.
    Povestea lui e lunga si plina de rebondismente.

    Data viitoare când mai gasesti un senior prin dependinte si crezi ca e venit de pe un tron autentifica-l si tu: sa-ti arate un zapis, o pecete, un inel ceva. Si urca-l pe un cal, ia sa vedem, stie sa calareasca ?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

