Democraţia biciclistă

Oamenilor,

Am trecut zilele astea pe lângă un magazin de biciclete. Nimic mai normal o să ziceţi, bicicletele trebuie să se mai şi vândă undeva. Sunt oameni care locuiesc în blocuri cu vecini ce nu le-ar fura bicicletele, care simt o plăcere deosebită să fie alergaţi şi sfârtecaţi de haite de lupi prin oraş: îşi iau un aparat cu două roţi. Ei. Magazinul avea şi o firmă deasupra intrării, ceea ce iar nu e de mirare pentru că de obicei magazinele au nume şi tot de obicei acolo stau ele. Între atâtea chestii normale şi banale de probabil deja v-aţi ales cu voluptate înjurăturile şi le-aţi pregătit pentru catapultare, era ceva mai puţin normal. „Moş Ion Roată”. Nu era el acolo personal în oase şi oase (ne gândim ce vârstă ar trebui să aibă dacă în 1857 era deja moş), ci în litere şi cuvinte. Adică aşa se chema magazinul, „Moş Ion Roată”. Cu doi „o” desenaţi ca roţi de bicicletă. Pentru că, aţi înţeles, pe asta se bazează numele locului: pe numele unui personaj legat de biciclete cam cât aspiratorul meu de Moş Crăciun. Pe faptul că în numele lui e o roată şi bicicletele au roţi.

E atât de cretin să procedezi la aşa o analogie lipsită de substanţă, mai ales când eşti o firmă care să zicem e unicul distribuitor de Felt din România şi care are un site construit fain, cu ştiri din ciclism şi organizat ca lumea, încât nu poţi decât să te întrebi: “Moş Ion Roată”…? Serios?  Roata carului, roata norocului, roata de caşcaval erau ocupate? Altfel: la ochelari se mai zice şi „biciclete” (ştiu sigur). De ce nu „Ochelari”, atunci? Trimite la o cu totul altă realitate decât ciclismul, ca şi titlul actual. E stupid.

Jocurile de cuvinte sunt mişto când sunt justificate. Cam cum a fost aia cu „Paragon Paints” în tabloul fotorealist pus de Alexandre acum câteva zile. Când există o legătură inteligentă, adică. Măcar dacă ar avea 1857 de biciclete în depozit (da, normal că ştiu că Unirea a fost în 1859, povestirea cu Moş Ion Roată de Bicicletă se întâmpla înainte), sau nişte bolovani în vitrină, pe care să-i care ăia de intră să-şi cumpere bicicletă. Povestea cu Moş Ion Roată a fost scrisă de Ion Creangă, da? Ei, aţi văzut vreo pepinieră de copaci cu numele ăsta? I rest my case.

Să ferească ministrul educaţiei să cadă „Moş Ion Roată şi Unirea” la BAC.

56 comentarii

  1. Petronia, sa-i fi spus Horea, Closca si Crisan wheels, Inc.
    Mai întelegeam si eu.

  2. Nu Alexandre. Vai de mine. Ăla-i nume pentru magazin de triciclete, altfel unul din ei e a treia roată la căruţa bicicletei. În plus, i-ar obliga pe ăia care cumpără biciclete de acolo să calce pietoni.
    De fapt e potrivit şi pentru Avicola, din cauza lui Cloşca.

  3. femee. la ochelariste strigi ca sunt aragaz cu patru ochi. da!?

    mos ion roata era un imbecil. nu a scris nici un creanga despre el. a fost un fel de pnta la PSD.

    ca ioan cuza a avut un biciclu cu roata de aia mare, nu e indoielnic ba chiar progresist.

    bicicletele in ziua de azi sunt un must have. pana si in cosmo scrie ca rimelu garnier merge cu bicicleta hamman. pentru cine site ce e aia..

    deci treci indarat la facut cafea si lasa meseriasii sa zica de biciclete sau masini. sau bere, sau britney, sau … sau asa.

  4. Ce hammam ? Unde vezi tu bai publice în Militari ? Ai stat prea mult pe lânga TIR-urile cu turci, acolo pe lânga Autogara. Stiu de la Oamenii lui Garamela. Esti fisat sa stii.

    Biciclete must have eu am. Sa te-nvat. Asa. Cauta la Bernard Thevenet si la bicicleta Peugeot PY 10 CP din 1975 – 1977. Am asa ceva ? Daaa….
    Nou-nouta. Face cât un triplex pe Champs-Elysées.
    Am si prima bicicleta Gitane aerodinamica de contra-cronometru, din aia înclinata si cu cadrul arcuit, asa obzecista cum o sa spui ca e.

    Sa mai spun ?

  5. Cafeaua e băută deja, aici era vorba despre un nume de magazin nu despre biciclete, Moş Ion Roată a explicat democraţia pe înţelesul tuturor, dar aşteptăm cu interes magazinul de ochelari numit „Aragaz”.

  6. am gresit io. nah am reno, nu bmw. e hamann. nu hamam. desi nu emare diferentza.
    tot in romania vand cel mai bine.

    http://www.hamann-motorsport.de/

  7. Ai greşit bicicleta şi dacă vrei să faci o demonstraţie trebuie să găseşti un rimel mai de soi.

  8. tronia, in caz ca nu stiai, aragaz e marca inregistrata. desi suna ruseste. oare de ce…?

    aragaz ramane aragaz. magazinu de ochelari o sa se numeasca….Ciud@t@.

  9. bai alexe, cum draq ai tu toate astea? ca ce chestie? ca esti un poporean din militari. nu regele mihai stirb. da-o draq…

  10. Le are pentru că are şi o pasiune. Deci e cu atât mai în măsură să judece proprietatea denumirii unui magazin de biciclete după un moş care a intrat în literatură cu o demonstraţie de cărat bolovani aplicată inegalităţii sociale.

  11. Uite, una d’asta am. Si mai nou-nouta. De unde am eu toate astea ? Pitice, trebuie sa te-nvat multe filosofii….

  12. una din primele reguli pe net e sa nu crezi tot ce zic internautii.
    petronia e mai naiva.nah.

    dar daca vrei tu sa zici ca ai, eu te cred.

    sa cinstim o bere rece! dinpreuna cu fata asta cu patru ochi.

    tronia!? troniaaaa? esti aragaz cu patru ochi! hihihihihi!

  13. ce kk bucurie e sa ai asa semicursiera urata? fie ea si pejo.

    una reno cred ca o bate la fuga….

  14. Pitice, gândeşte-te puţin cu ce funcţionează aragazul înainte să te mai joci cu focul.

  15. Nu e semicursiera, e cursiera câstigatoare de Tur de Frans, de doua ori. Si te rog sa-ti retragi cuvintele necuviincioase azvârlite Petroniei, ca altfel îti azvârlu eu manusa. Da ? Revizuieste-ti atitudinea, tinere ! Societata nu tolereaza astfel de invective. La scoala de corectie cu asemenea elemente !
    Reno doar de câtiva ani a facut biciclete. Grele ca masinile si pictate galben cu albastru, ca Ucraina. Ce biciclete bune, Ucraina ! Aproape ca si Tohaniul uvrier-agricol.

  16. io cu reno symbolu am rapus la startu de la stop, un logan de 1,6 cred, ca era motorina, un peugeot 406, o dacia nova (nesemnificativ) , o skoda octavia, o toyota avensis, un alt reno symbol de 1,6 si ala ( eu am 1.2) si un polo de 1.2.
    in liga mare nu ma bag inca. sunt cumpatat cu benzina. si am 1.2…

  17. Ai vrut sa spui la stopu de la start, nu ? Lapsus revelator.

    Depinde de Skoda Octavia. Era asta ? Asa te-as crede.

  18. tinere musiu alexandru, in rassia se faceau biciclete strasnice. inca mai avem si noi. cele tohan. e si un banc. comanzi bicla si primesti mitraliera. tot aia. depinde cum le asamblezi.

    pe tronia nu am cum sa o jignesc. o iubesc prea tare…

  19. nu mah era o octavia tour. de 2.0. wow! cred ca era soferu prost. ca masina imi dadea rusine…

  20. Cred ca nu era sofer deloc, Pitice.
    Am auzit ca lipovenii fac cele mai rapide hidrobiciclete.

  21. lipovenii termina o vodca de 500 de ml in 5 minute. asta da.
    dar nu manufactureaza nimic. ca nu au timp. daca un lipovean face o barca, e ucis cu pesti peste ceafa. deci nu.

    si mai ternima cu rasismele astea. ca zic si eu de vecinii tai algerieni. sau tzigani.

  22. stii care e secretu lu reno symbol de 1.2? de ce bate masini de 1.6 sau chiar de 2.0?

    iti zic si nu ma crezi. dar asa e. are 900 kg. de aia.

  23. *Andre, Pitice? Serios? Petronia*

  24. 🙂 doamna , nu va faceti probleme cu bacul . mos ion roata nu mai e de actualitate .

  25. vampirilor, iar n-ati dormit? ce cafea beti maiculita? si mai ales cand?

  26. petronia asta-i magazinul de langa „parcul circului”? ce vrei mai mult de atat?

  27. anaid, cata vreme videoclipu ala cu adree sta acolo, inseamna ca tronia doarme sau a fugit din tzara. inclin spre a doua varianta.

  28. cu bicicleta?

  29. naiba stie, dar daca tot nu e, o sa imi pun in liniste videoclipul meu.

  30. *Nu e al tău decât ca metodă de enervare a oamenilor. Reuşeşte. Petronia*

  31. > sa-i fi spus Horea, Closca si Crisan wheels, Inc.

    😀

  32. de fapt doar horea & closca

    http://en.wikipedia.org/wiki/Revolt_of_Horea,_Clo%C5%9Fca_and_Cri%C5%9Fan

    btw, ce fitze la crisan. cre ca era gay

  33. si ce? macar 6 ore a stat videoclipu aici. a stat? a stat. l-a vazut tot internetu? l-a vazut.
    sunt multumit.

  34. Eroic chiar. E bine să aibă omul obiective înalte, nobile, altruiste, de luminare a popoarelor. Prometeu al muzicii de kk, perseverenţa nu-i întotdeauna o virtute.

  35. Si înca ceva, cetetene Piticu Gras: Rassia si Ucraina sunt doua chestii separate, doua entitati distincte, da ? Doua tari. Vecine si poate si amice, nu stiu.
    Asa.
    Pe urma lipovenii nu sunt o rasa aparte, ca sa împrosti lumea cu calomnii si sa o tratezi de rasista.
    Asa.
    Despre tigani, toti suntem vecini cu ei. Însa nu am vecini algerieni, ci japonezi, asa sa stii. Si sunt draguti. Au cumparat pres la intrare special pentru Schmidt, domnul ne ofera obiecte Shiseido, iar doamna ne face delicioase prajituri care se cheama perle de Tokyo.
    Asa.
    Te rog sa privesti cu atentie harta tarii acesteia. Colonia e una, Polonia e alta. Da ?

  36. Corectă corectura, Murdoc. Apreciem. Adică na, ne gândim să te facem partener la magazinul de şireturi, curele şi corzi de alpinism pe care o să-l deschidem. Ne-am gândi să-l numim „Crişan” în onoarea spiritului istoric, dar în baza logicii lui Moş Ion Roată nu-i putem spune altfel decât „Pădurea Spânzuraţilor”.

  37. alexe, ma mira tonul tau. mu cred ca am fost rasist vreodata. dar pe tzigani da, ii urasc.

    despre franta ce sa zic? stiti mai bine voi ce ati ajuns. ma gandesc ca esti norocos cu vecini japonezi. dar la carciuma sau la piatza nu sunt japonezi ci magrebieni. stii bine.

    nu am sa continuu aceasta discutie pentru ca nu vreau sa ma cert. da mah, cica continuu se zice.

    iar maman da. e rusoaica. nu ucraineanca si nici macar lipoveanca. dar acolo s-a nascut. dupa niste deportari.

  38. Anaid, cafea instant la plic în general pentru că îmi plac gustul de lapte praf şi faptul că nu trebuie să curăţ nici aragazul (ptiu drace) şi nici ibricul de zaţ. Când? „Când nu?” ar fi o întrebare cu şanse mai bune de răspuns. Ai intuit tu bine la faza cu vampirii, e implicat şi sânge în cafeaua aia dacă-mi sparg buza cu cana din graba de a bea.
    Cât despre magazin, era pe undeva prin preajma pasajului Victoria. Dacă era pe lângă Parcul Circului probabil se numea „Roata de uniciclu”.
    Şi nu mă plimb cu bicicleta decât prin medii controlate numite şi parcuri până când nu-mi iau spray paralizant pentru câini. După aia o să fie chiar distractiv.

  39. Nu deviaţi! Lăsaţi cafeaua şi rasismul în pace şi întoarceţi-vă la Moş Ion Roată de bicicletă!

    @Musiu: iar ai umplut garajul cu biciclete? Şi ţii Panzer-ul afară, în frig şi ploaie? Aşa cevaaaaa …!

  40. Soro,
    Nu.
    Garajul e plin cu vin, cu ce vrei sa fie plin ?
    Doar doua biciclete vintage mai am, restul au cumparat japonezii tot.
    Asa.

  41. mai trimite si la noi mah. egoistule!

  42. Mâine trimit.

  43. Nipedaros, cum adică să lăsăm cafeaua în pace? Cine este această pace şi de ce ne cere ea cafeaua? Să-şi pună pofta-n cui, n-avem de împărţit.

  44. Pe lângă Avicola “Horea, Cloşca şi Crişan”, propunem în linia aceleiaşi logici a lui Moş Ion Roată de Bicicletă următoarele:

    – Columbăria „Ciprian Porumbescu” şi concurenta „Irinel Columbeanu”
    – Refugiul silvicol „Petrache Poenaru”
    – Azilul „Mircea cel Bătrân”, agenţia de fotomodele „Radu cel Frumos”, centrul de protezare „Petru Şchiopul”, magazinul de bijuterii „Petru Cercel”, asociaţia pentru nevăzători „Bogdan cel Orb”, grădina zoologică „Vasile Lupu”, firma de cartografiere „Ieremia Movilă”, cabinetul de chirurgie plastică „Preda Buzescu” şi taraba de şiş kebab „Vlad Ţepeş”
    – Firmele de dezinsecţie „Cristian Ţânţăreanu” şi „Mona Muscă”
    – Ierbicidul „Walter Mărăcineanu”
    – Pepiniera „Dumitru Prunariu” (la concurenţă cu „Ion Creangă” menţionată mai sus).
    – Mina „Sf. Ioan Gură de Aur” (asta mergea mai demult şi pentru cabinetele dentare, acum nu se mai practică plombele alea)
    – Fabrica de reni, brânză şi cântare „Rudolf Schweitzer-Cumpăna”
    – Şantierul naval „Lascăr Catargiu”
    – Galanteria „Adrian Bumbescu”

    Astea doar pentru limba română. Dar să ne imaginăm cantina „James Cook”, firma de arhitectură peisagistică „George Bush” sau clinica „Lorenzo de’ Medici”, sera „Jean Racine” sau arena de coridă „Benicio del Toro”. Eh?

  45. Oamenii au crezut ca analogia e inspirata ;))) mnah…

  46. Eu cred că e expirată, Evergreen. Adică na, tot cu respiraţie da’ partea a doua. Contează în care jumătate a ciclului respiraţiei aterizează muza, să zic aşa.

  47. Petronia, pentru logica-ţi desăvârşită, am luptat din greu, am recuperat cafeaua de la mai-sus-numita pace şi ţi-o dăruiesc spre sorbire!

  48. Si mie ce-mi ramâne soro, ai ? Sa-mi ghicesti în zat amazoane cu pielea smeada la drum de seara ?

  49. Ţie, musiu? Na! Că m-ai prins la înghesuială! Ţie-ţi fac alta! Găsim noi ocazia! Până atunci ai un garaj plin din care să tot sorbi …. !

  50. Nipedaros, bogdaproste ca să zic aşa. Ştiam eu că logica mea desăvârşit de aiurită îmi va aduce într-o zi ceva beneficii. Altele în afară de faptul că de obicei lumea renunţă să se certe cu mine. Moarte păcii! Lăsaţi cafeaua să vină la mine.

  51. Ah bon ? Soro, afla ca eu nu-nghesui fetele prin cotloane-ntunecoase, caci am maniere. Asa. Grijeste deci de ibric si de râsnita.
    Stii prea bine, cafeaua dupa vin e ceva divin.

    Bem noi si garajul, aibi rabdare. Zilele astea dau ceva maret, parol.

  52. va rog sa se faca dreptate printre biciclete… ! spuse de sub pat o pereche de ochi sticlati 🙂

  53. Unna, eşti simpatică din câte mi-am dat seama până acum. Ca să rămâi aşa – adică şi simpatică, dar şi descriptibilă prin verbul „eşti” – nu-mi mai pomeni niciodată o literă despre ochi sticloşi, sticlaţi, sticlind, sticleţi sau de orice fel sub pat. Cu cât e mai veche şi mai puternic reprimată, cu atât o traumă răbufneşte mai groaznic. Pe verificate.

    Cât despre dreptate, da! Să se schimbe numele, pe ici pe colo, prin punctele esenţiale.

  54. asa-i cu pistele astea false de ciclism… duce omul pe cai gresite 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

