Nunta cu dar, mire cu har, adio Pitic celibatar !

Duminică dupa-amiază. Ispravisem de adunat frunzele vestede, de tuns gazonul la milimetru (à l’anglaise, nu alta) si tocmai ma pregateam, tolanit plenipotentiar în hamac, sa studiez un vin pentru voi, când aud telefonul zbârnâind. La capatul alalalt al firului, Piticu Gras, cu o voce de seismograf afolat:

– Grasuli, puni digrab’ jaca pi tini şâ fă-ţi vânt încoaşi, c’ti invit la un vin ş-o supâ di galuşti, di şeea.

Oops, caveat emptor. Wine and dine ? Chez Piticu ? Ouh-lààà, circumspectie ciulita si mefianţă extremă :

– Bai Palomino, pardon, zic. Gras esti tu, eu sunt slim and fit. Si nu ma aburi cu fantezii din astea, ca nu tine. Stie toata lumea ca tu nu pui gura pe vin, plus ca galustile ti le-a interzis doamna doctor de la policlinica cu plata fiindca-ti fac rau la reflux. Hai, zi repede ce ti s-a-ntâmplat, ti-au iesit analizele prost ? Ai vreo scadenta ? Te-a prins cu ceva ? Sa-ti aranjez de-un NUP ? De-un bacalaureat ? De-o aripa, de niste planetare ? Fii scurt, j’ai à faire.

– Nu, nica, ţâii ţ-ardi di şagâ, măi băieti ? Auz’, da’ oleacâ di bataii ştii ? Ia lasâ prăstiili şâ grăbieşti-ti. Îi pi buni, ai sâ viezi.

Cum onestitatea Piticului Gras este – în cheie bursiera – o valoare pe care poti totusi sa mizezi mai cu nadeje decât pe propensiunea lui ciclica pentru matrapazlâcuri desucheate, am consimtit. Plus ca nu vroiam cu nici un chip sa-i sifonez orgoliul menajer, stim cu totii cât de aprig îsi doreste titlul de zân al eficientei si un pumn de stele în Guide Michelin.

Însfac fulgarinul si o trusa de prim-ajutor (just in case), fluier un getax, ajung la Piticu. Deschid ţarcul, intru, and there he was, babelor. Sclivisit ca de un sapte noiembrie, zâmbet Colgate si – surpriza totala – cu o copita înfasurata tandru si cu triumfalism onctuos de cromozom igrec în jurul greabanului unei rapitoare creaturi de culoare sienna (v. infra). Coama rebela, gene lungi matasoase, privire umeda, crupa ferma, copitele bine-ngrijite, coada pieptanata cu dichis, nici o musca nu-i dadea târcoale. La dinti însa n-am cautat-o.

– Sarut-mâna, doamna, zic, uitându-ma putin stingher si nedumerit la Piticu, cu coada ochiului. Sunt Alexandru. Musiu Alexandru.

– Domnisoara, ehrm. Ciprinela. Ciprinela Shetland. Încântata.

– Oh, pardon. Omagiile mele, domnisoara Ciprinela. Iertati-ma, dar de la distanta nu prea vad bine, stiti…

Ne asezam, scot si eu niste cuburi de zahar aduse anume, le pun pe masa, schimbam niste politeturi de circumstanta, vorbim despre vreme, laudam vinul Piticului, deh. Si nici una, nici doua, babelor, îl vad pe Piticu ca bate de trei ori cu o lingurita în bolul cu fulgi de ovaz, se ridica ceremonios, necheaza de doua ori în re minor sa-si dreaga vocea, ridica un pahar cu vin, propune un toast si ce credeti, babelor, ca mi-au auzit urechile ? Well, blow me down şi tonnerre de Brest !

– Gaspadin Musiu Aliexandru, îngaduieşti-mi dară matali sâ-ţ aduc la cunoştinţâ câ Şipriniela îi viitoaria mia nievastâ. Ni punim pirostriili pisti trii săptămâni.

Mi s-a luminat fata, babelor, nu alta. Groggy, bâlbâi niste felicitari plate, gen casa de piatra, pat lat si asa mai departe, când îl aud spunându-i Ciprinelei:

– Şiprinielo, fatâ, ia du-ti tu, pricrasnaia, şâ grijieşti olec’ţâ di supa şeea di galuşti, sâ mai stau şâ io la o vorbuliţâ  cu Musiu aşi di faţâ.

Ramânem singuri, Piticu ma trage conspirativ de-o parte :

– Auzi, stăi sâ-ţ zâc. La-nşiput mi-o fost tari ruşâni s-o cier di miriasâ şâ p-ormâ când o zâs „da” m-am spăriet rău di tăt, saracan di mini, nu cumva s-fac vrio boacânâ cât îi putineiu’ şiela di brânzâ. Da’ acuma….zâ tu acuma, s-ti văz, buei : şini o să să futâ tătă zâulica cu acti-n riegulâ ? Ai ?

– Piticule, tu stii la ce te-nhami. Pardon, la ce te angajezi. Numai, zau asa, dozeaza-ti un pic efortul, sa n-ajungi la jumatea lunii de miere cu coaiele ca niste stafide. Stii si tu: chi va piano…

– Las’ baieti, n-aibi tu grijâ di mini, că d-atâta amar di vriemi ari tata moşu douâ cistierni, nu alta…

Lovitura de gratie avea însa sa mi-o dea în secunda doi:

– Iaca di fapt şi vrieu sâ-ţ spui: vrieu sâ ni fii naş. Acşiepţ ?

Am acceptat, ce era sa fac. Ah, da: nunta o sa aiba loc pe hipodromul de la Longchamp, lânga Paris. Luna de miere or sa si-o petreaca prin Camargue si un pic la Mangalia, la rudele Ciprinelei.

Ciupiti-ma, careva.

Fiti cuminti,

Va pup.

32 comentarii

  1. haidi bre ca’i fiut biun =))

    … si nireasa ii frumoasa dar cam neagra 😛

  2. Ala mic şâ bruniet ca tăşiunili îi Pitcu. Mândra îi aia cafenii.

  3. frumoasa povestire! funny!

  4. mai, da baba mai sunt. =))

    stai ca acu imi pusei ochelarii maica! puiim ce frumusete :))

  5. Ha, ha, ha, haaaaaaa, hihihihihihi, hihihihihi, hihihihiiiiiiiiiiiiiiiiii, nihohohooooooooooo! M-ai pierdut pe sub masă de râs, trăznitule de musiu. Să vezi tu ce-ţi face Piti când o citi, numa’ să vezi, hihihihihi, hihihihihiiiiiiiiiiii!

  6. Aş, Dulşico, şi sâ-mi facâ ? Mi-i prietin şâ-i sunt naş. Auz că tu ai sâ hii naşă, alăturia di mini (şâ ursitoari dup-aşeea, aşă cum îţi şadi ţii ghini).

  7. acum ca mi-am pus ochelarii vad in anumite poze ca ea se cam uita peste gard, asa-i?

    mai musiu, limba asta jucausa e din Vaslui?

  8. musiu , si cavaler de onoare cine e?
    ce ti-e si cu poneii astia!

  9. Unna: Suşava, mai digrabâ. Sâ uitâ mândra pisti uluci, ziş matali ? Îi doar pientru pozâ.

    Anaid: Nu ştiu. Ramâne de vazut. Sa-l întrebam direct pe Pitic când se-ntoarce de la uzina.

  10. sa-mi notez si io data in calendaru’ ortodox, pe manseta, undeva – sa pun deoparte o bagheta magica ca cado’ pentru cal maro.

  11. n-am vrea sa fim prin preajma cand o veni si-o da cu copita-n uluci piticu’ cel naravash…noi o sa ne tzinem o lecutza mai la distantza… 😀

  12. Da, doamna zâna. Sunteti un model pentru Pitic. Si pentru noi.

    Oh, clubdesfemmes, Pitiul nu da cu copita, de ce sa dea ? Sa-i uram un mariaj de conte de fées, o liota de mânji ferchesi ca el si-un Reno break sa-ncapa toti. Sunt onorat sa-i fiu nas, alaturi de Deea.
    Vous âtes invitées à son mariage, cela va de soi.

  13. êtes, pardon

  14. heh? adica ma insor? si eu sunt ultimul care afla? cum vine asta?

    adica nu e pentru cine se pregateste, e pentru cine bine gateste?
    pai sa bem un vin de ovaz nasule!

    dar… ceva nu imi place. aia e mai inalta decat mine sau sta pe varfuri?

  15. Nu, Piticule. Are tocuri-cui de potcoava, lungi. Deci sta pe tocuri. Tu pari mai mic asa din perspectiva si fiindca stai pe vine. La ce te gândeai ?
    Si nu te da acum dupa degete, nu face pe niznaiu’, cum se zice la voi, stim cu totii de când planuiai.
    Si ce anume.
    Deci sa bem.

    Si sa faci octupleti.

  16. cum sa fac mah octupleti? ca nu sunt melc…
    eu o sa fac burta, o sa umblu in maieu si o sa fumez doar in balcon.

  17. Te descurci tu. Pe timpul sarcinii însa nici în balcon sa nu fumezi.

  18. Da, daaaaaa… Voi să hiu naşî, cu tini, Musiu. Să ne veselim la nunta lui Pitiiiiii…

  19. Daca ne invita nasul, venim cu placere si putem sa ne ocupam chiar de detalii: marturii, fantani de ciocolata, dansatori si limuzina, ca e business-ul nostru printre altele… 😀
    „Contes de fees” sa fie! 🙂

  20. Mai încape vorba !

    Sunteti invitatele naşului (si ale naşicai Deea, se-ntelege).

  21. Piticule, mai tunde’te mah ca’ti intra parul in ochii. Ti’a murit frizerul?

    (nu’i inteleg nicicum pe barbatii care’si lasa parul lung)

  22. Dragoane, frumoasă demonstraţie de „hoţul strigă hoţii”. Ai noroc că nu ţi-a văzut prea multă lume de pe aici metrul de coadă montat pe craniu. 😀

  23. Petronia, Piticului îi întra paru-n ochi si uite totusi uite unde e montata coada lui. Eu zic ca dragonul e de invidiat. La el se insereaza ceva mai sus.

  24. Nu, că ochii sunt şi mai aproape aşa. Îţi spun eu, diferenţa e în elastice.

  25. Crezi ? Poate ca dragonul nu e hot. O fi peruca, iar de desubt e tuns ca un G.I.. Dar cine are curajul sa traga de coada dragonului ca de barba unui Santa claus de supermarket ? Eu nu, ca scuipa foc si para.

  26. Nu pe coadă suflă de obicei dragonii foc şi pară, aşa că ar trebui să fii în siguranţă.
    Şi pe Moş Crăciun poate tu l-ai tras de barbă. Eu i-am furat sania, eşuând lamentabil şi destul de sonor în primul nămete din drum.

  27. Asa o fi, dar de când l-am tras de coada pe Piticu si a suflat ceva care semana olfactiv cu rafinaria de la Brazi (si putin si cu o statie de epurare), deci musai highly flammable, ma mefiez.

    Eu am furat tolba cu jucarii dar am esuat, la rându-mi, fiindca ramasesera doar Barbie si Dora înauntru. Nu tu un pistol, un trenulet ceva…

  28. let’s party 🙂
    dragostele ale mici
    priponite-s de uluci
    dragostele ale mari
    tin la drumuri ca talhari 🙂
    ps. Alexandru , parca vecinu’ Fane Babanu si-a dorit zimbrii ??!!;)
    zi cu soare.. ..la nunta si la cules via ! ( nu ciupesc )
    pps.If I ever find out you drink Milwaukee’s Best I will disown you.

  29. How ‘bout a couple o’ Mickey’s Big Mouths, like Tom ?
    Naah, fii pe pace, nu bem noi asa ceva.

    Dar Fane Babanu e versatil si are gusturi schimbatoare, ce vrei. Vremile sunt grele.

  30. *it’s fast women, slow horses,
    i’m unreliable sources*

  31. And it’s warm beer and cold women, know I just don’t fit in
    Cause every joint I stumbled into tonight
    That’s just how it’s been
    All these double knit strangers with
    gin and vermouth and recycled stories in the naugahyde booths

  32. nope 🙂
    heartattack and vine…..
    We’re not worthy ! we’re not worthy !
    Truer words have never been spoken but had to be written…

    http://www.tomwaits.com/news/article/107/Tom_Waits_And_Other_Artists_Honor_Poet_Ferlinghetti/
    zi faina la dumneavaostra !


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

