Un nou film românesc: Ariciul avea cancer

În afara celor două filme româneşti care rulează în Marea Mediterană, Nuntă în Basarabia al lui Napoelon Helmis şi Marţi după Crăciun al lui Radu Muntean, piesajul cinematografic autohton s-a mai îmbogăţit cu o peliculă. Este vorba de thrillerul Ariciul avea cancer.

Filmul începe domol. Ariciul Bird Ionescu plânge şi-şi unge o felie de pâine cu margarină. Plânge pentru că are cancer la gât şi nu poate mânca decât pâine unsă cu margarină. Bate cineva la uşă. E şarpele Minion Pârvulescu. Reptila zice: Bă, Bird, dacă mă duc peste mări şi ţări şi ţi-o aduc pe fata Împăratului Roşu de nevastă îmi dai şi mie din sandvişul tău? Că mi-e foame de nu te văd. Cum nu, răspunse ariciul în gând, că canceru’ nu-i mai dădea voie să se exprime. Minion Pârvulescu plecă la drum şi ajunse în împărăţia Împăratului Roşu. De cum îl văzu, fata Împăratului Roşu, o frumuseţe roşie cu sânii maro, îi spuse: Ştiu de ce ai venit, Minion, da’ trebuie să aşteptăm să se culce bătrânul, să-i furăm averea şi s-o ştergem. Aşa făcură. Pe drumul de întoarcere, între cei doi izbucni o dragoste de toată frumuseţea. Minion se încolăcea în jurul fetei, ea la fel. Făcură opt copii. Şapte fete şi un băiat. Băiatul, Leonard, se înrolă în Legiunea Străină. I se dădu o mitralieră. O încărcă şi ajunse la Bird Ionescu. Cancerul ariciului era în ultima fază. Îi cuprinsese şi urechile şi omoplaţii şi acele. Aşa că Leonard spuse: Te omor. Creierii lui Bird Ionescu se împrăştiară pe pereţii bucătăriei în care ariciul îşi unsese o felie de pâine cu margarină. Trist şi regretabil sfârşit al poveştii de dragoste dintre ariciul cu cancer la gât şi prea frumoasa fată a Împăratului Roşu. 

Filmul, deşi n-a avut premiera în ţară, rulează în draci în Moldova, Manciuria, Madagascar, Mesopotamia, Munţii Oaşului, Marea Neagră şi, ca să n-o lungim, în toate cinematografele din localităţi care încep, după cum vedeţi, cu litera M şi aşa mai departe.

Acest thriller colosal n-ar fi fost atât de reuşit dacă nu avea prestaţia câtorva actori de geniu români: Mircea Albulescu, ariciul, Bănel Nicoliţă, şarpele, şi Marina Almăşan, fata Împăratului Roşu. De regie nu zicem nimic, mergeţi şi vedeţi filmul, vorbim după aia şi aşa mai departe.

15 comentarii

  1. nu pot sa cred ca exista asa un film… hm.

  2. ce film trist… ariciu a murit?

    sper ca domnul regizor sa ia oscar si o camera video samsung HD pentru asa film…

    :((

  3. cred ca voi ne induceti in „oroare”, nu-i asa?
    si eu care credeam ca-i o cronica de film in premiera…si-am lecturat „mot-a-mot” si pe-ndelete…sa-l intreb pe Google? 🙂

  4. este nu în premiera, ci în avant-premiera, sau mai bine zis, doamna clubdesfemmes, un petit avant-goût…

  5. alexei, vezi ca nu mai scriu pe aici. sper ca diseara sa tii cu florescu! hai romania!

    altfel ne mai auzim noi. internetu e mare. mercic si pa pa. am zis ca hai romania? hai romania!!!

  6. blestemele mele sa-l ajunga pe piticu cu camera lui cu tot, ca m-a asfixiat, nu alta!

  7. Zi merci că nu şi-a cumpărat-o, atunci să fi văzut. Sau tocmai ăsta a fost rezultatul blestemelor?
    Dacă da, brevetează descântecul. Funcţionează şi în alte domenii?

  8. Piticule, ca sa-ti spun ? Îti spun pa !

    Wannadark, Piticul, în consumerismului cronic cu pusee crâncene de exacerbare – ca sa nu mai vorbim de goana lui dupa full options – a crezut, poate, ca poate sa foloseasca acea camera pe post de aerosol, butelie de oxigen à la SMURD sau ca succedaneu la o cura pentru astmatici în salina la Cacica sau aiurea. Unde mai pui ca, fiind meid in ciaina, camera aia e plina de plastic prost care degaja substante iritative pentru bronhii. De unde si asfixia. Dar sa-l iertam, ca tocmai ne-a parasit pentru totdeauna. Sa nu-i purtam ranchiuna, s-a dus în neant sa fillmeze internetul.

  9. Petronie draga, functioneaza dar ma si epuizeaza… te rog sa ma crezi, tocmai am facut comanda la taxi sa-mi aduca din oras ceva de baut, costa dar merita!

  10. Ă. Dragă? Tu eşti, dragă? Te pierdusem de atât timp, adică na, după chestia cu prăpastia… Nu pot să cred că m-ai găsit! (Scuze, Wannadark, ăsta e modul meu dement de a comunica faptul că nu îmi plac apelativele „dragă”, „scumpă” şi altele din aceeaşi ogradă decât dacă sunt adevărate şi justificate. Nu ţi-am făcut nimic rău, sau cel puţin nu din ce-mi amintesc eu. Adică nici măcar nu-mi iau cameră video HD cu care să te sufoc.)

    Ce zici că ai cerut din oraş? Şi de ce taxiurile acceptă să funcţioneze ca livrare la domiciliu şi de altceva în afară de oameni pentru tine? Trebuie să-mi dai şi descântecul ăsta.

    Cât despre epuizare… Cele mai bune lucruri au efectul ăsta. Mai puţin lipsa de cafea, care e singurul lucru rău care duce la epuizare. Şi la genocid. Şi la alte dezastre provocate de om. Ai putea încerca un suc de sfeclă roşie, funcţionează garantat dacă vomatul te ajută să ieşi din epuizare.

  11. Cher Musiu Alexandre, noua ne plac la nebunie „avant-urile”… 😀
    De „apres-uri” ne cam ferim…

  12. Petronie draga si justificata,
    Tocmai mi s-a risipit rautatea de ganduri din cauza unei conexiuni minunat de scumpe… Revin dupa ce platesc cum se cuvine.

  13. Wannadark, mă bucur că ţie ţi s-au risipit gândurile răutăcioase (deşi aşa, abstract, zic că de multe ori e bine să le ţii de rezervă într-un colţ), că mie mi-ai făcut ceaţă în gândurile răutăcioase şi de toate felurile.

  14. Mes chères et tendres clubdesfemmes,

    Avant-propos, avant-gout et avant tout court… sa trocam gurmanzia pe finul esprit gourmet. Les „avant” ticluite mestesugit garanteaza „pendant”-uri sublime si – parol ! – „après” – uri pe masura…

  15. Mais vous les savez, Musiu! 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

