O nemulţumire mai veche, reactualizată.

Babelor,

Mă gândeam eu la ale mele, şi mi-am dat seama că grădina Domnului este mare şi plină de proşti. Şi mi-am zis: de ce? Drept care am pus mâna pe telefon şi l-am sunat pe Dumnezeu, să-mi explice chiar el.
A răspuns greu, semn că probabil dormea. Ca toată lumea, a minţit, zicând că doar stătea în pat, că de fapt tocmai avea de gând să se scoale şi aşa mai departe.
– Ok, am zis, dar vreau să-ţi pun o întrebare: de ce grădina ta, aşa cum i se spune, este plină de proşti?
– Păi, s-a fâstâcit el, nu-s numai proşti.
– Nu, da’ proştii sunt mai mulţi, am zis. De ce?
Dumnezeu a tăcut.
– Nu ştiu ce să zic, a spus într-un târziu.
– Foarte rău, am spus. Ai făcut pământul ăsta, l-ai populat cu proşti, şi acum nu ştii de ce. Nu ţi se pare puţin absurd, puţin stupid, chiar?
– Hm, a zis.
– Păi sigur, „hm”, că tu nu stai aici, printre ei, m-am înfuriat eu.
– Scuze, a bâiguit Dumnezeu, nu mă gândisem la asta.
– Da, nu te gândisei, foarte bine, bravo, felicitări, am spus îmbufnată.
– Dar de ce? S-a întâmplat ceva? De ce te-ai supărat brusc pe proşti?, a întrebat.
– Nu s-a întâmplat nimic, am zis. Dar bine că acum ştiu că de fapt n-ai avut nici un plan când ne-ai făcut.
Şi cum el n-a mai zis nimic, n-am mai zis nici eu nimic.

Vă pup,

Rhetta

19 comentarii

  1. Buna dimineata ! am si eu o intrebare ,mai veche ,reactualizata ..de ce il intrebati pe Dumnezeu ? ce treaba are el cu toti prostii ?ce daca ei vin la EL sa intrebe de dvstra ar sti ce sa le raspunda ?banuiesc ca nici macar prostii nu se sinchisesc prea tare ..totusi poate ca Veta va poate da raspunsul ..e o ocazie sa va impacati 🙂

  2. proshtii e buni la casa omului!
    😉
    pai daca n-ar fi iei, da unde am shti noi ca suntem asha dashteptzi?
    🙂

  3. MIHAI GHEORGHE, s-ar putea să fie din aceeaşi familie cu reacţia mea următoare: dacă-mi plouă în cap de la vecini pentru a şasea oară iar cu ei nu se poate discuta pentru că de fiecare dată când mă duc onestă şi chiar paşnică la uşa lor apare el la bustul gol, odihnindu-şi o lăboanţă peste burta păroasă de dimensiunile unei mingi de jucat pe plajă şi râgâind ceva cârnaţi şi bere, sun administratorul. Care, la fel ca şi Dumnezeu, nu face absolut nimic. Dar mă scutesc cel puţin de încă o încercare frustrantă de a străpunge carapacea prostiei, care e unul din cele mai dure materiale de pe planetă. De altfel, am de mult ideea că înlocuirea kevlarului cu această substanţă ne-ar scuti simultan de pierderea de vieţi utile şi de existenţa cretinilor. Încerc de mulţi ani să brevetez ceva în direcţia asta, dar se opun Drepturile Omului.

    A, nu vreau să începi să suferi de mania persecuţiei, dar nici link-ul ăsta nu funcţionează. Amândouă dau aceeaşi eroare: „problem loading page – the connection has timed out – the server at blablabla is taking too long to respond.” Sau poate numai mie îmi apare aşa ceva. Ideea e că poza creaturii chiar nu contează, nu poate oferi mai mult decât propriile-i cuvinte.

  4. @petroniamarcs ,nu sufar de nici o manie a persecutiei si stiu ce reactii pot avea consideratiile mele in clipa in care comentez ceva pe un blog mai ales cand e vorba ca problema oamenilor subtiri ca dumneavoastra in Romania este prostia generalizata si agresiva ,mirarea mea stimata doamna e ca nu va bateti capul cu inteligenta si creativitatea ..ci doar cu prostia ,pacat ! asa cum spuneti si dumneavoastra e un material dur iar incercarea din pacate frustranta ! se pare ca si dumneavoastra aveti probleme cu administratorul ,impacati-va doamna cu el ..ahh ! si fiti mai inteligenta cu vecinul care va ragaie in fata ,nu ar fi bine sa ii dati buna ziua cand treceti pe langa el ?poate asa feti fi scutita de tentatia de a mai schimba Drepturile Omului .Lasati-le asa ! in loc sa brevetati cevauri in anumite directii ..educati-va !

  5. @petroniamarcs.,nu va mai obositi sa-mi raspundeti deoarece sunt convins ca ma considerati prost ,exemplul dumneavoastra personal nu ma inspira deocamdata sa fiu si sa ma comport altfel ,comentati va rog tema cu argumentele dumneavoastra ,aduceti ceva nou si nu mai faceti comentarii la comentarii ca va faceti de ras .

  6. Domnule Mihai Gheorghe, profit de libertatea pe care mi-o acordaţi atât de generos şi aleg deocamdată să nu vă consider decât un om care crede că toate comentariile îi sunt adresate şi care are reacţii dintre cele mai amuzante. Vă invit să vă verificaţi convingerea uitându-vă cine scrisese un comentariu după dvs. şi dacă nu cumva răspunsul meu cu mania persecuţiei i se potrivea mult mai bine persoanei care are user name un „A”. Sau poate dăduserăţi pe undeva un link şi nu am văzut noi, preocupaţi să ne educăm vecinii.

    În rest, vom trece peste penibilul acestei sărituri la gât considerând-o un nejustificat contact al bâtei cu balta, fără alte consecinţe decât imaginea dvs. Dar nu păreţi să fiţi sensibil la asemenea inutilităţi, deci toate bune.

  7. nu ,din pacate nu sunt ,aveti dreptate

  8. Atunci e bine pentru toată lumea. Dvs. puteţi trăi mai departe cu iluzia că nu bâzâiţi ca musca-n lapte, noi cu cea că grădina respectivă are şansa de a scăpa de buruieni.

  9. prea multe iluzii stimata petronia ,mie nu imi place cum am ajuns ,cu un pic mai mult respect de sine ca oameni si ca natie si cu forta exemplului personal in orice facem s-ar putea sa fie mai bine ..ce ziceti ? nu v-ar placea sa va respecte lumea si nu sa va invidieze ,nu v-ar placea credeti pur si simplu in Dumnezeu in loc sa-i cereti socoteala penru strambaciunile lumii ?va multumesc ca imi permiteti sa traiesc mai departe chiar si dupa socul acestei placute conversatii 🙂 ! seara buna !

  10. Domnule Mihai Gheorghe, şocul aceste plăcute conversaţii s-a atenuat puţin, deci pot să vă răspund onest.
    În primul rând că nu eu l-am tras la răspundere pe Dumnezeu, ci Rhetta (suntem cinci autori pe blogul ăsta). Eu am cu el o relaţie mai specială, să zicem că nu-mi permit să-i cer socoteală mai ales că nu-l cred vinovat. Pentru aproape nimic din ce se întâmplă oamenilor nu e vina altcuiva decât a lor sau a altor oameni. Eu îl iau la întrebări în schimb, şi asta din tinereţe şi el se amuză răspunzându-mi cu mulţi ani întârziere şi fără să semnaleze asta, evident. Avem un simţ al umorului asemănător, de asta ne cam lăsăm în pace reciproc.
    În al doilea rând nu, nu mi-ar plăcea să mă respecte lumea din oficiu, iar de invidiat sunt convinsă că nu mă invidiază nimeni. Sau dacă din greşeală aşa cineva există, atunci e problema fiecăruia cum alege să-şi irosească timpul şi energia.

    Cât despre forţa exemplului personal, suntem de acord că e singura soluţie. Şi amândoi aplicăm un principiu pus în practică exemplar de Voltaire încă de acum vreo 250 de ani: „fiecare să-şi cultive grădina”. Dacă fiecare ar avea grijă să-şi facă treaba bine fără să tragă cu ochiul comparativ peste gardul vecinului, lucrurile chiar ar putea progresa. Chiar exemplul lui însă mi se pare elocvent pentru o altă convingere pe care o am în privinţa asta: grădinile bune astfel obţinute (pfuuu cât s-a vorbit de grădini în postarea asta, parcă-i congres de arhitectură peisagistică) nu pot să fie, în nici o societate, altceva decât insule.
    Adică: putem să facem lucrurile bine, dar să nu ne mirăm că vom fi singurii. Ceea ce nu trebuie să ne împiedice.

    Deh, vă mulţumim şi noi pentru îmbunătăţirea comunicării. Diferenţa între înjurat şi dialog e una pe care o apreciem aici.

  11. da ,asa da ! se pare ca stiti ca si printre oamenii destepti exista prosti ,intoleranta e de multe ori mai rea decat ignoranta ..nu e deloc paradox.Insa acum pot sa va spun care cred ca este raspunsul la problema ridicata de Rheta ..sa mai bine vi-l sugerez ..il gasiti in opera celebrului dumneavoastra omonim „Satyricon ” ,taciturnul ..inegalabilul arbiter elegantiae.

  12. Hehe, domnule Mihai Gheorghe, pentru referinţa la lupanarele lui Petronius meritaţi un premiu. Fiindcă ne place să dăm premii care nu ne costă nimic, primiţi din partea noastră urarea să vă întâlniţi cu cât mai puţin idioţi. La fel dacă vă refereaţi la ironie şi cinism. Mai puţin dacă ne sugeraţi să ne sinucidem, dar o să presupunem că nu e cazul fiindcă faceţi referire la operă nu numai la autor.

    Dar să ştiţi că nu suntem complet de acord asupra intoleranţei: pe cea care nu ia arma în mână decât ca să se apere o practicăm.

  13. sunt un om izolat (de accea vorbesc cu dumneavoastra la ora asta)sunt insa tolerant sper ca nu din prostie:) ,cand ma inalnesc cu unul care mi se pare idiot il rog sa fie mai clar ..atata tot 🙂 ma asez o clipa si il ascult si daca nu inteleg nimic ii spun multumesc ,ii zambesc si plec ..in fine,am intrat neinvitat aici pe blog si nici nu ma gandeam ca sunteti 5 autori care va comentati unul pe altul .Sfatul meu ,deschideti-va mai mult si nu va sinucideti ..simt ca mai aveti lucruri interesante de spus !

  14. Cum adică să ne deschidem mai mult şi totuşi să nu ne sinucidem? În contextul aluziei la Petronius chestia asta pare un oximoron. O să ne încăpăţânăm să credem totuşi într-un context paşnic al urării dvs. 🙂 Glumesc, mă refeream desigur la procedeul deschiderii venelor, cum se numea sinuciderea pe care Sienkiewicz şi-o imaginează pentru Petronius.

    Toţi suntem oameni izolaţi, domnule Mihai Gheorghe. Iar aici suntem cinci autori, câţiva obişnuiţi ai casei şi un număr variabil de comentatori. Ei apar şi pot să fie bineveniţi sau nu.

  15. Nu e obsesie. Oamenii care nu pot merge cu metroul au şi ei familie.
    Şi cu acest prilej infam familia redeschide blogul.

    http://literaamare.blogspot.com/2010/10/iazma.html

    A picture is worth a thousand words

  16. pardon, obsesie e o scăpare (freudiană) voiam să zic că nu sufăr de mania persecuţiei, da’ precum cîinele nici nu renunţ cu una cu două la subiect

  17. „meglio soli che male accompagnati” se zice in tara in care sunt acum ,nu traiesc in mijlocul marii iar sensul lui izolat era acesta ..apar si eu unde vad lumina :).Superba provocare si descarcare de eruditie si intransigenta din partea dumneavoastra ..Confucius opunea prostia lipsei de intelepciune adica neintelepciune ,el zicea ca „numai cel mai prost si cel mai intelept dintre oameni nu se pot schimba ” ..inchid subiectul spunand :ce prost eram daca nu comentam pe acest blog ! multumesc !

  18. În sfârşit, A. Merge şi explică, ai dreptate. Cât despre mania persecuţiei, n-am zis c-ar fi ceva rău – atât că voiam să nu te frustreze eroarea repetată şi să renunţi cumva. Ce bine că nu. Şi confirm: câinii chiar nu renunţă cu una cu două la subiect. Se întâmplă ca eu să fiu subiectul din când în când, deci ştiu.

    Mihai Gheorghe, zic bine urmaşii lui Petronius. E un adevăr universal valabil, cu singură excepţie poate spitalele. Atunci preferi să vină şi dracu în vizită numai să vină cineva. În afară de asta, aş zice că de-a lungul vieţii acestui blog unii au fost proşti tocmai pentru că au comentat în el, dar ne bucurăm că nu e cazul şi la tine.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

