De ce preţuiesc Viaţa.

Babelor,

Aseară mă uitam cu Veta la o muscă care se spăla pe perete.
– Mi-e frig, am zis la un moment dat.
– Înseamnă că o să mori, a spus Veta. În filme, oamenii înainte să moară zic că le e frig.
– N-o să mor, am spus. Nu merge caloriferul.
M-am dus în bucătărie să văd ce face centrala termică. Tăcea cuminte, iar ledul ei verde era roşu. Am strigat-o pe Veta, a venit, s-a uitat, a ridicat din umeri.
– Şi eu ce să fac?, a zis. Nu mă pricep. Mă duc să mă culc.
Am rămas singură cu centrala, cu ledul roşu, ne uitam una la altul în tăcere. Am dat reset, nimic. Am învârtit de butoanele alea, nimic. Am scos din priză şi băgat la loc, nimic. Am înjurat, nimic. Am ameninţat, nimic. M-am prefăcut că nu îmi pasă, nimic. Am început să trag de termostatul de ambienţă, nimic. Până la urmă m-am plictisit şi am luat manualul aparatului. Acolo scria că să verific presiunea. Am verificat-o, era 0. În cazul ăsta, zicea manualul, învârte de robinetul negru care bagă apă în centrală. Am învârtit, s-a auzit un zgomot, m-am speriat, am închis robinetul, zgomotul a încetat. Am mai învârtit odată, iarăşi zgomot, iarăşi sperietură, iarăşi l-am închis. Am făcut asta şi a treia oară, şi de data asta am observat că odată cu zgomotul creşte puţin şi presiunea, aşa că am lăsat robinetul deschis. Presiunea a urcat la 1,5, ceea ce e bine. Am închis robinetul. Ledul verde care fusese roşu redevenise verde. Peste cinci minute, în casă erau din nou 54 de grade. De bucurie, am băut un whisky, m-am uitat la Oblomovul lui Nikita Mihalkov, am lăsat oblonul jos, că răsărise soarele, şi m-am culcat.

Vă pup,

Rhetta

6 comentarii

  1. ei, daca presiunea a urcat la 1,5 , totul e in ordine. data viitoare o pui pe Veta sa bage carbuni.

  2. Aşa o cheamă pe centrala termică, „Viaţa”? Mi se pare foarte potrivit.
    Caloriferele se numesc, bineînţeles, „vietate” 1, 2, 3 şi aşa mai departe, iar ţevile ceva cu vene.
    Să mai zică cineva că în România nu ştim ce-i aia arhitectură organică.

  3. baborhetto, parc-ai fi io, tzucu-te-ash!!
    😉
    ca am patzit iecsxact la fel!

  4. Pai oi fi io, Cruelo!

  5. E clar ca fumati ceva bun de tot. Vreau si eu.

  6. babo, la mine cand venitzi sa facetzi focul? sa vezi cume cand dai din maini sa bagi lemne pe foc…….. e jale! ma trezesc si noaptea sa ma uita la un cacat de bec verde care musai nu trebuie sa se faca rosu , ca explodeaza! ufffffffffff!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

