Ceasul bun vs ceasul rău

Oamenilor,

Azi, la semafor dinspre BCU spre muzeul de artă, stăteam cuminte și-mi aminteam de pățania Rhettei așteptând să se facă roșu ca să pot traversa și eu în siguranță, când am auzit un zgomot care mi-a înghețat sângele în vene. Un ceas sunând. Nimic mai logic în lumina ultimelor evenimente rutier-marxiene decât că mi-a sunat ceasul, mai ales că semaforul era verde. Asta e, mi-am zis. Am avut o viață frumoasă, am regrete deci n-am trăit degeaba, tocmai băusem o cafea prin urmare eram chiar împăcată cu Universul. Ce tare, tonight we dine in Heaven. Sper că pe lumea cealaltă există vin bun şi că nu sunt câini.

Stăteam de vreo douăzeci de secunde acolo regretând că am dat înapoi toate cărțile și toți banii pe care i-am împrumutat vreodată și așteptând să mă facă afiș probabil un camion REBU, și ceasul tot suna. Bang, bang, bang… Se auzea de undeva din spatele meu și de sus, deci se potrivea – îmi închipui că na, cam de pe sus vine sunetul ăsta dacă e să-l auzi vreodată. Măcar de dragul convenției. Cam pe aici mi-am dat seama că întârzie camionul sau excavatorul sau ce-o fi. Apoi am realizat că sunetul venea din frontonul clădirii BCU și uitându-mă la el mi-am dat seama cu stupoare că gaura care era acolo de obicei nu mai era. Adică fusese umplută din nou cu un ceas. Probabil tot Longines ca și celelalte care răsar prin restul clădirii, în săli și chiar și pe afară. Ăla suna de mama clopotelor ceva oră fixă (n-am avut inspirația să număr de la început, posibil un șapte), pe mine m-a bufnit râsul când m-am uitat la ceasul meu și am văzut 17:21. Deci oare pentru ce meridian băteau clopotele? Sau să fi fost oare totuși pentru mine, numai că am fentat destinul  purtând azi șosetele pe dos (complet din greșeală, dacă poate fi considerat ceva întâmplător când vine vorba de destin, care-i la fel ca și teoriile ”istoricilor alternativi” sau protocroniștilor, de exemplu – totul se potrivește și are sens când e vorba de el)?

N-am mai stat să cântăresc posibilitățile. S-a făcut roșu, deci am traversat.

Ha, evident că pe trecerea de pietoni perpendiculară cu aia la care era roșu și unde prin urmare era verde.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

