Breaking the Waves.

Babelor,

Tot ieri. După Aurora mişun puţin prin oraş, mănânc o şaorma în Kogălniceanu, nu la aia ieftină, ci la aia de vizavi, care e la fel de ieftină, întreb un câine unde e opera, îmi indică cu laba, îi dau o bucată de pui care îmi atârna pe bărbie, merg.
Şi merg şi merg şi ajung la operă. Acolo, puhoi de lume venită să vadă Breaking the Waves, un spectacol al teatrului din Sibiu, pripăşit în Bucureşti cu ocazia Festivalului Naţional de Teatru. Se deschid uşile, zic la poartă că m-a invitat o doamnă, ceea ce era adevărat, sunt lăsată să intru, ba chiar mi se dă o lojă întreagă. Foarte bine, foarte bine. Intru în sală după o altercaţie cu un nesimţit care nu mă lăsa să urc nişte scări, chit că n-aveam de ce să le urc, mă aşez pe un scaun (bunicel! Mult peste cinema Studio sau majoritatea sălilor de teatru din Bucureşti!), văd un decor. Îmi dau seama că sunt în Germania, pentru că decorul e minimalist şi poate fi folosit în fel şi chip, cum se face la teatrele din afară, unde nu-s atâţia bani ca la noi, şi deci nu poţi reconstrui şapte kilometri din Marele Zid al Chinei la teatrul naţional din Ţăndărei.
Exagerez. Decorul, mişto. Nişte chestii, un pat/masă/balansoar, o elice, aşa ceva. Nu mă pricep, nu contează. Muzica, pe alocuri ok. Pe alte alocuri, nu. Proiecţiile din fundal… kitsch. Ieftinissim, penibil, ridicol, etc.
Mai departe.
Piesa Breaking the Waves e de fapt o adaptare a filmului cu acelaşi nume. Filmul e făcut de Lars von Trier. Ştiţi ce părere am eu despre LvT? Nu ştiţi? Atunci puteţi ghici.
În fine. Povestea: fată, băiat, societate, fată loves băiat societate doesn’t like, fată marries băiat who then has accident and stays paralizat în pat and asks fată to fute cu alţii and tell him what it’s like. Societate is angry biserică is angry etc etc etc. In the end fată saves băiat cu preţul propriei sale vieţi. PS: fată is retarded.
Cam aşa ceva. Ofelia Popii în rolul principal, bună, având în vedere ce i-a cerut regizorul să facă. Restul distribuţiei, hm. Cam forţaţi. Tipul care îl juca pe Sam, soţul lui Bess (scuze: fată=Bess, băiat=Sam), destul de ok. (Scuze din nou: Sam=Jan. Alcool+droguri=aiureală în mintea mea).
Dar nu asta era problema, ci felul în care regizorul (Nica?) ne-a băgat luminile în ochi în sens metaforic, desigur, adică nu ne-a lăsat să înţelegem noi ce vrem, ci a tuşat grosier, grosist, grosolan, caracterele. Şi deci preotul o să tune cu răutate, şi primarul la fel, şi căcat.
Şi, de parcă n-ar fi fost destul de la prima mână până atunci, regizorul ne dă cu bâta în cap la final. Bess moare, e aruncată în groapă, preotul zice că muie, că o să ajungă în iad, şi totul s-ar fi terminat, dar…

DAR FUNDALUL CENUŞIU SE ÎNTOARCE CU FAŢA LA PUBLIC! EL ESTE COMPUS DINTR-O BATERIE DE LUMINI, ŞI ÎNTRE ELE! ÎNTRE ELE! ESTE BESS, PE CRUCE!!!!!!!! BESS ESTE ISUS!!!!! WOOOOOOAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!

Mda, babelor. Yep. Hai vă pup.

Rhetta

Anunțuri

14 comentarii

  1. Exact ca in La rasarit de Eden! Sau nu chiar

  2. Babo, mie mi’a placut filmul (de fapt mi’au placut toate cele 3-4 LvT vazute). Da’ ce zici matale despre piesa o face sa sune odios. Acu’… io te stiu de baba subiectiva, ca nah, ai ceva acreli la activ, da’ tot nu m’as duce la piesa fie si numai pentru finalul caps-lock’at.

  3. Travelo: Exact!

    Dragoane, ai dreptate ca sunt subiectiva, nu neg, dar piesa e chiar exagerata. Nu m-am uitat la nici un LvT cap-coada, ca am asa, o presimtire. Dar o sa ma uit. O sa ma uit si o sa scriu.

  4. Ha. Pun pariu că ai plecat înainte de final fără să-ţi dai seama, sunt sigură că au îngropat-o şi a înviat a treia zi.

  5. Nu, verişoară, am stat până la sfârşit, că era scaunul bun. Nu, nu ce crezi tu, scaunul de lemn pe care stăteam.

    Încă ceva: la un moment dat, o tânără şi-a luat catrafusele şi a dat bir cu fugiţii. La care zice o babă profesoară de română care stătea lângă mine: „De ce mai veniţi la spectacole dacă nu vă plac?”. Şi tânăra răspunde: „Da’ ăsta-i spectacol?!?”. Complet de-acord.

  6. Eu aş fi întrebat-o cum dracu’ să ştiu dacă-mi place un spectacol dacă nu vin mai întâi la el.

    Dar scaunul ăla (ăla, nu celălalt) ar fi putut fi locul comod de unde să fii martoră la o înviere. Na, pe cealaltă ai ratat-o totuşi şi învierile constante ale Vetei nu se pun, că o iubeşti: niciodată nu-i pui destulă otravă.

  7. Rhetto, arunca un ochi aici. Oricare ochi vrei tu. La mine e si canal TV (asa vine el, moca, în buchetul numeric) cu toate extrasele alea complete, douaspatru cu sapte.

    Doboara dudu’.

    Mai vorbim. Poate si de Frank Stella. Si de Claude Rutault. De când îl stiu pe asta, cum ma mut într-o casa, ma uit la vinaromul sau la tapetul de pe pereti, nu cumva ascunde un tablou de-al lui. De aceeasi culoare.

    Si ăăă, sa ma duc sa ma delectez cu niste actionism vienez ? Sau sa destup un alt vin ?

  8. Pardon, ochii erau de aruncat aici, adica la http://www.souvenirsfromearth.tv/

    Daca vrei, arunca doar ochii bagabontului aluia.

  9. O să mă uit când o să am destul net pentru aşa ceva. Adică când mai ajung la Mac. Adică când o să-mi fie foame.

  10. La cum era piesa, am tot sperat ca pleci inainte de final. Nicicum nu mi-am inchipuit ca induri pina la capat. Asta e. Oricum, cei care au patimit pina la capat sint azi invitati la un ou rosu gratis pe treptele Operei, sub egida Breaking The Eggs.

  11. Şi eu tot am sperat că plec, dar era o femeie urâtă care mă sfredelea cu privirea de fiecare dată când adormeam, şi nu vroiam să iasă cu scandal şi să scrie mâine (adică ieri) „Împuşcături la Opera Română” în Libertatea.

  12. Sigur ca aveti dreptate! doar aveti termen de comparatie! teatrele din bucuresti! :)))))))))

  13. aaa…piesa= text dramatic
    ceea ce ati vazut voi se numeste o reprezentatie a spectacolului.
    😛

  14. Rhetto, Rhetto, iar stirnesti pasiuni. Inca un orgoliu atins! Mai ai grenade?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s