BI DONUL LINIŞTIT, Editorial 20 nov

Ne-a atras afişul Tangoul Argentinian de la Sala Palatului. Am intrat. * Nu vom discuta muzica sau dansurile. Personal, am fost însă impresionat de „tangoul” care mergea de la punk la rock, de la la twist la vals şi aşa mai departe. * Ne gândeam, în timpul spectacolului, că uite dom’ne cum tangoul ăsta a făcut cunoscută Argentina. Şi nu numai, că acolo mai este şi carnea de vită, şi vinul din care am băut cantităţi la New York, şi Maradona, şi insulele Falkland. * Mergând mai departe cu gândul, ne-am dat seama că fiecare popor participă cumva la Istoria Universală. * Spaniolii cu Flamenco, Vasco da Gama, Cristofor Columb sau Gaudi, francezii cu imperiul napoleonian, Ludovic al XIV lea sau Moliere, englezii cu locomotivele, primul metrou din lume, descoperirile epocale ale secolului XIX, Beatles, Rolling Stones şi Pink Floyd, olandezii cu Breugel, nemţii cu războaiele, maşinile, Goethe şi Beethoven, ruşii cu cazaciocul lor şi Cehov, austriecii cu imperiul şi staţiunile lor de iarnă, elveţienii cu banii lor dosiţi în bănci inexpugnabile, italienii cu Capela Sixtină, turcii cu Sofia şi Taxâm, grecii cu legendele care mai ţin şi acum turiştii în loc gură cască, indienii cu monumentele şi Gangele lor, americanii cu jazzul, filmele şi democraţia lor, Praga cu podurile şi eleganţa ei, egiptenii cu piramidele lor, japonezii cu tehnica lor şi aşa mai departe. * Uşor, am făcut o comparaţie cu participarea românilor la Istoria Universală. * Cum devin şi ei parte din efortul mondial? Ce fac românii pentru mersul înainte al omenirii? * Doar cu dictatorul Ceauşescu? Cam puţin. * E vreo melodie de-a Holografilor un hit mondial? Ţi-am dat un inel se fredonează pe Sena? Nu. Se smulge Cărtărescu din mâini la Viena? Nimic din toate astea. * Noi am exportat Căluşarii. Aceşti dansatori aveau însă gradele atât de grele pe umeri că nu se puteau sălta de la pământ în niciun ritm. * Brâncuşi, Cioran, Ionescu şi Enescu sunt contribuţia noastră la această Istorie? Noi zicem că nu. * Cei patru au fugit de România, nu au reprezentat-o nicăieri. * Până şi Caragiale a fugit la Berlin, el, cel mai mare dramaturg necunoscut de pe planetă, a renunţat să mai audă vorbă românească, să mai bea bere cu un semen de-al său din Carpaţi. * Neavând repere în universalitate, lumea ne consideră necredibili. * Atâta tot. * Aminitiţi-vă de stiloul românesc din 1821, de penicilină, de actuala descoperire a pastilelor contra cancerului, de discuţiile cu FMI ale anului în curs. *  Ce-i de făcut? * Noi facem o propunere şi dacă va fi cineva s-o auză, e okei. * Să scriem un film, şi să-l şi jucăm, despre vieţile colosale ale Dulcedeei, Zânei Eficienţei, Rhettei Marx şi Vetei Marx. * Cu un asemenea film am putea intra în Istoria Universală, mai ales că una din replicile de bază ale peliculei, de fapt şi power playul ei este: Bă, Bruce Willis, bă, Julia Roberts, bă, Keith Richards până aici v-a fost. * Î? * E bună ideea? * Mă tem că nu.

20 comentarii

  1. cu-i nu-i place tangoul argentinian… 🙂

  2. Adica sa fim un fel de ‘Vasile’s Angels’ ? Do we get to kick some ass too?
    Orice, dar sa nu se ajunga la o coproductie cu Ministerul Turismului, in care coboram de pe dealuri, imbracate cu fota si ie, in sunet de tulnic si cu ceas Omega Constellation la mana.

  3. zana eficientei mereu umbla in fota si ie, ca sa ia lapte si iaurt pentru ciorbe, fripturi si alte omlete. acu un sfert de ora canta la taragot pe aici prin militari….

  4. O sperii tu, îmbracat în cazac de Kuban.

  5. eu sunt dezbracat in cazac! pe cine faci tuuu duban maaaah jampier?
    ce tot umbli pe aici sa ne izbesti cu capul ca zidane?

  6. pardon, protestez. noi am inventat sans-tete haute couture, ca strategie antiinflationista , caninii telescopici antitartru, tratamentul bio impotriva anemiei feriprive, mamaliga cu ravase si petarde, wild kiss jungle style si autostrada mesterului manole. am intrat berechet in istorie, si istoria a intrat in noi chiar de mai multe ori. astept sa vad produsul de conceptie, dupa gestatia corespunzatoare speciei si increngaturii.

  7. doamna kronstadt, daca permiteti sa intreb, sunteti ungur?

    frantza fumeaza in sufrageria noastra si dumneavostra va pasa de berechet?
    mai multi oameni din sfanta noastra tara, va privim cu nemultumire in sfintele noastre priviri. aveti rude in frantza? cate?

  8. Citisem caini telescopici, si deja ma uitam cu teama in jur sa nu ma muste de beregata.

  9. domnule notiune colectiva cu ochii mijiti, puteti sa ma priviti cum poftiti, sacru sau secularizat, individual sau pe echipe, atata vreme cat stati pe canapeaua voastra regionala. sunt teutona, maura si sefardita si n-o sa-mi spui ca si astia vor sa va fure….na, ca era sa zic tara…arieratii.

  10. tocmai treceam pe aici inspre butic cand am vazut ce se vorbeste. sunt de acord cu echipa coreei de nord. va sustinem fratilor!
    domnisoara noemi e mereu asaaa mai infumurata. oarecum franceza. sarkoziana chiar.

  11. Eu sunt de-acord. Vasile, nu mă deznădăjdui. Să zici aşa idee genială şi-apoi să te dezici cât nici n-apuci să strigi „Aici!”

    Lacrimile-mi udă decolteul…

  12. fataaaaa? ai decolteul ud. pot sa te sterg? ei , lasaaa, e placerea mea..

  13. Hihihihihi, hihihihihiiiiiiiiiiiiiii, mai bine lacrimile-mi sorbi 🙂

  14. de lacrimile iti sunt bere. ca soatza azi te vreau
    cu halbe potrivite, alaturi o sa-ti stau.

  15. ce frumos, pitice….de emotie, am uitat la ce pagina de carte am ramas.
    asa oda, asa viers…pina si sakespier se’nverzeste de invidie

  16. Bine punctat, Meea 🙂

    O, tu, Ponei cu viers de aur,
    Aşa vorbeşti ochilor mei,
    Încât vor plânge tot ce vrei.

    Iar Shakespeare – biet copil ce nu e vrednic nici să-ţi poarte călimara.

  17. Jongleaza uvrierul cu iambul si troheul
    Vrând sa-i atinga Deei c-o mâna decolteul
    Cu ailalta insfaca o bere, derbedeul
    Femei si bautura, ce revoltant cliseul

    Vrea cica de nevasta zâna cu pielea alba
    Si minte c-o s-o umple de bani si nestemate
    C-o înfasoara-n blanuri, moi si catifelate
    Dar deocamdata-i face un guler… dintr-o halba

  18. haters ghana hate!

  19. o intrecere in viersuri…ce imi vad ochii, o zei ai penitei virtuale…minunat, sint de-a dreptul incintata.
    (si bine v-am regasit chiar daca pentru verii short timp)

  20. Facem o cheta sa aiba si piticugras macar un dial-up la 18 kbps ?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

