RATB art

Oamenilor,

Am mai zis mai demult că sunt o babă amatoare de mijloace de transport în comun (nu şi de călători cu care să le împart, dar asta-i altă poveste plină de duhori şi, de când mi s-a stricat şi MP3 player-ul, de discuţii cretine de care nu mă pot apăra). Ia uitaţi cine mai circulă cu ele:

Nu Fred Flintstone circulă cu ele, of. El preferă propulsia per pedes (ecologist activist) şi nu a fost polei recent, deci nu mi-am pus colţarii la bocanci – ceea ce înseamnă că maşinile RATB şi trenurile de metrou au încă podelele intacte sau dacă nu le au nu-i vina mea. Circulă cu ele în schimb şi oameni care pot să deseneze asta pe un geam aburit între două staţii. Nu vă grăbiţi cu săritul că nu-i mare lucru, n-am zis că s-a reinventat arta. Doar gândiţi-vă că autobuzele, chiar şi alea noi, au ruliu şi tangaj de parcă ar naviga în Marea Tireniană pe furtună. Şi că pe un geam aburit nu poţi să revii, să corectezi, să ştergi o linie tremurată. Linia e sigură şi proporţiile erau cele corecte ale personajului, deformarea e din cauză că a trebuit să fotografiez razant ca să se vadă ceva. M-a amuzat, din postura unei babe care când vede un geam aburit nu se poate abţine să nu lase urme de degete pe el. Bineînţeles că n-o să cred pe nimeni care se declară autorul desenului.

Şi nu vă miraţi că are mutra aia nervoasă. Intersecţia de la Unirii era blocată şi-şi uitase dinozaurul care i-ar fi putut servi drept scurtătură acasă.

58 comentarii

  1. eu propun ca petronia sa devina Ministressa Decoratiunilor de Craciun. cine e pentru? mainile jos, multumesc.

  2. Petronia, dragonii se incadreaza si ei la categoria dinozauri? Probabil nu, dat fiind faptul ca nici eu nu ma descurc mai bine prin traficul bucurestean. E drept, vina ar putea s’o poarte si excesul de bun simt sau faptul ca’n trafic sint blocat doar cind stau inghesuit in Matiz, ceea ce diminueaza oarescum impresia creata de nobila’mi faptura. Pe motocicleta e cu totul altceva, am observat eu 😀

  3. si, la obiect, intradevar, impresionanta realizarea. Chiar si daca a facut repede desenul intr’o statie sau intre doua semafoare.

  4. Scuze, Noemi, cred că am ațipit un pic, da, și eu sînt pentru.

    BadDragon, dragonii sînt niște descendenți ai dinozaurilor mai apropiați de ei decît oamenii, sau decît, poftim, babele și moșii. Eu unul am intrat odată cu o mașină (nu era a mea, slava Domnului) în Piața Victoriei și acolo era să rămîn. De atunci nici nu mai încerc. (Îl las pe domnu’ Inginer la volan, cînd chiar nu avem încotro.)

  5. Noemi, daca ma iau strict dupa infatisare (adicatelea privind in oglinda), tind sa cred ca e mai degraba invers, adica dinozaurii triasici se trag din dragonii din Permian. Da’ asta tot nu explica incapacitatea lor de’a pune putin pe fuga cu’n stranut fierbinte niscavai (am zis stranut, nu sarut!!!) mitocani de trafic bucurestean. Mda… evolutia asta. Iti lasa armele da’ti da constiinta. Pai sa nu’i ^%^%&^#$ ei ceva de evolutie?

  6. bine, dragonule,bine:). si pentru ca te gandesti la mine si cand vorbesti cu pinocchio, uite un dar regal de mos nicolae: „layla”, cu clapton,page si beck. vraja. extaz. interstate 60.

  7. Damn!!! Ametit mai sint uneori. Scuze Pinocchio!!!! Mii de scuze! Arghhhhhh

    Noemi, daaaaa, cunoastem. Cred ca am si pus clipul pe aici acu’ vreo 5-6 dueluri muzicale in urma. Era o vreme cind se mai petreceau si d’astea in batatura babelor, pina a venit piticu’ cu Safura lui si’a suparat’o pe Petronia si nu ne mai lasa sa ne jucam cu embed’ul in praf.

  8. Jerôme Noemi K Jerôme,

    Poftim.

    Rabdare si Robacco Road:

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=9FyJ4FGfOVc

  9. Adica rabdare si rurun ? Nu, si tutun. Heh, suna mai frumos asa, ca un C7, nu ?

  10. Rabdare si Robacco Toad mai bine. Ca tot esti in Franta, if you know what I mean 😀

  11. Da, dragoane, priceput. Splendid.

    Eu Toad manânc doar cu Cream, si tu vois ce que je veux dire.
    Adecatalea:
    h t tp://www.youtube.com/watch?v=xYo3w_SQTLw

  12. Crème anglaise, quoi…

  13. Bheiii…. ce ne facu coana Petronia. Nici link’uri nu mai punem, d’apai clipul cu totul.

    Alexandre, din pacate calculatorul de alaturi, la care salasuieste doamna dragon, revarsa muzichii de’ale dinsei. Asa ca n’am cum sa’ti urmaresc, momentan, trimiterile utubice. Da’ ma revansez cit de curind.

    By the way, nu ti se pare interesant ca astia au ales taman colocvialul frantuzesc tube in denumirea youtube? Sau se refereau la celalalt colocvial englezesc tube ce desemneaza tv’ul?

  14. merci, alexandre, merci. din partea mea, a cainelui si a barcii, plusez cu-n clapton tears in heaven unplugged at madison. pe bb king il pastram pentru o noapte cu viscol, fara gdf, fara electrica,fara bosch, doar cu dumnezeii chitarelor printre noi. si-o flama (mica) de la dragon.

  15. Io stiu, dragoane ? Da bine zisesi. Tube, da. Nu e metrou londonian, e hit galic. Mai bine puneau si ei teutonulyou şlagăr, sa se-nteleaga si-n Principate. Sau o fi mai retro, asa, ca daca ar fi fost tubeless, ce ne faceam ?

    Noemi, pastram. Dragonul sa ne fie candela mezoasiatica votiva, într-un bijou ales si croit anume de numaiputinfahrenheiteasa lui dragoanca. Ca tot pomenisi de Clapton, facui un kurzschluss la unul din amicii lui dintâi, inoxidabilul John Mayall, aici cu Peter Green. Electrizat, certes, gente dame, mais cela vaut le détour.

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=QeOKj5XdVAE

  16. Noemi, nu stiu daca stii :D, da’ vezi ca exista cel putin un album inregistrat de cei doi, Clapton si King (Riding with the King). Suna…… ehhhhhh

  17. ssssshhhhtttt, acum sunt la crossroads festival, cu clapton si santana.domnilor, paradisul este pajistea unde canta all day long clapton, hendrix, santana,page si blackmore. si alti cativa. dar nu multi. iar noaptea, bach si tangerine dream. si alte cateva. dar nu multe.musiu, sa bem pentru asta ce alegi tu,un deget pentru mine.
    klar, am fevra.

  18. Noemi Krossroads, ce putem alege altceva decât haut de gamme ? Un alb cu lipezime eau de roche, un côtes du rhône village pe nume AGAPA. Asamblaj taumaturgic de soiuri, sinestezie curata.

  19. Continuarea fiind volatila si nimbica:

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=6ombnqWR3eA

  20. un cuvee ocult sinestezic. asta e ca si cum ai asculta cu limba tim blake”s new jerusalem.

  21. ar fi trebuit scris un tratat de oeno-muzicologie, ilustrat de pollok.

  22. Pai zau c-ar trebui, tu ne crois pas si bien dire. Sa vina si Klimt si Delvaux, îngadui sa-i invit ?

    Ah, si anti-tratatul de brasserie-Safurologie al piticului gras sa-l ilustreze Basquiat.

  23. ingadui, ingadui.
    dar gusturile piticului sunt compatibile doar cu abilitatile mele. odata,cineva chiar a recunoscut ce animal am desenat. am fost foarte mandra, am pretins si recompensa.

  24. Sa ghicim în zatul cafelei de la Zagorakis: era vorba de un ornitorinc corcit miciurineste cu un buton de lift, nu ?

  25. nu, era un pisicangur. dupa isprava asta,am fost retrogradata la peisaje si pasteluri,unde am facut furori c-o padure in care tot arboretul atarna in cap. am explicat ca pozitia asta mi se pare si logica, si economicoasa. daca noi scoatem apa din fantani si rauri,copacii de ce sa nu bea direct din nori? oricum nu-mi incapea tot circuitul pe coala de bloc, iar pe pereti inca nu invatasem sa pictez.

  26. Totul se leaga, Noemi Kunstenfestival.

    Juriul de la Beaux Arts vedea în pisicangur o rabufnire etnocentrista cu originea în strutocamila. Pauvres imbéciles, retrogradarea ta silvica a fost însa trambulina si curata avansare. Kronstadt, zici ? Padure spânzurata ? Le roi est mort, vive la reine !

    http://www.chateaulesollieux.com/, la dreapta. Numai un deget, ziceai ?

    Hm.

  27. inca unul , te rog, si-apoi ma voi prabusi intre faldurile coroanei.

  28. Terasele imperiului, Noemi…

    Cât despre pravalire, mai întâi în jilt, apoi în baldachin:

  29. Nu vă prăbuşiţi în incintă. Repet, vă rugăm nu vă prăbuşiţi în incintă.

  30. Pai unde sa afluim ? Din femme enceinte iesiram, iar la ceasurile mici ale luminii vinului les enceintes sunt proscrise în favoarea surdinei… ce sa facem, tu, Petronie ? Eclereaza-ne.

  31. Adică să vă fac eclere? Cânţi la fereastra greşită, încearcă-ţi privirea de motan din Shrek pe Zâna Eficienţei. Poate-poate.

    Puteţi să încercaţi să vă prăbuşiţi pe casa scării, ghivecele sunt foarte confortabile.
    Sau na, prăbuşiţi-vă şi în incintă, da’ numai dacă sunteţi siguri că e de somn şi nu de moarte. Că n-am chef de un drum în pădurea Băneasa şi nici grâu pentru colivă nu mai am.

  32. Petronia, fa-mi macar un ultim hatâr (sper ca n-ai scari frantuzesti din alea înguste si prapastioase, în colimaçon): înlocuieste ghivecele alea (stiu ca ai plantat cactusi în ele, stiu, da, da) cu presul piticului. Cica e mai pufos.

  33. Nu Alexandre, am scări largi şi pline de o junglă de plante (la etajele inferioare. La etajul meu sunt doi copaci de ficus uscaţi). Furăm ceva frunze pufoase de acolo.
    Nu-s cactuşi, sunt agave şi le am în debara, vecinul de la 7 nu-mi inspiră deloc încredere deci nu le las pe hol.

  34. Mersi. Sa-nteleg ca ai pus plante carnivore pâna la subsol, ca sa fii sigura. Adjuvant la gravitatie. Mai misca, ba ? Gen de mani pulite.
    Sa-mi pun niste plumb în buzunare ?

  35. Si io care speram sa fie ceva liane si un rez-de-chaussée tapisat cu mangrove.

  36. Nu-ţi pune plumb în buzunare, ci o coardă rezistentă cu cârlig şi talentele de căţărare. Şi stai liniştit, sunt dresate perfect. Nu mănâncă decât câinii vecinilor şi pe vecini înşişi. Răspund la comandă vocală. Să mă suni înainte să-ţi dau parola.

  37. Când te sun, sa-mi spui mai întâi daca au vaccinul antirabic la zi, nu de alta, dar am dat peste un colac din ’68, cumparat de la Articole Plaja – Gablonzuri – Artizanat de lânga cazinoul din Mamaia si vreau sa stiu daca trebuie sa-l umplu precaut cu heliu.

  38. N-au nici o rabie, că au devorat viruşii. Dar umple-l pentru orice eventualitate, chiar dacă cerberii dorm tot ne distrăm: karaoke.

  39. Kara – oke ? Iar cu protocronisme, Petronia ? Adica vrei sa zici ca asa spun japonezii la ochi negri de când cu noi astia ? Caraorman-san Mento-san, sayonara !

    Si noi tot cu oci ciornâie de la Piticu… Of.

  40. Oci ciornâi, da. Kara-oke se referă la un „ok” spus cu faţa sau inima negre. Ca atunci când un amic îţi cere cu împrumut şosetele sau ceva.

  41. Aha. Sindrom Stockholm cu stockings si socks în cheie gulag:^mâine va schimbati sosetele”. Nota de subsol: între voi.
    Concept nu prea federator, dar amicitia, vorba aia: nu se desira, se descoase.

  42. Mda. Dar nu prea se poate petici. Deci cusăturile trebuie întărite cu feston dublu.

  43. Asa e, Petronia. Si ca sa fie si mai sigura, în loc de papiote cu aţă de mercerie STAS sa folosim, ca la armata, sârma de cupru. Nu liţă, ci modelul mai gros, de calitate telefonica. Aia trainicie. Made to last.

  44. Well, well, well. Daca m’ati provocat, io’te ce’am gasit. Dar aveti de grija, hic sunt monstra:

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44

  45. dar mie nu-mi pare nervos fred. mai degraba zgribulit si incercand sa reziste frigului prin meditatie.
    daca nu s-a inventat deja conceptul atunci ar cam fi timpul: desen rupestru pe sticla. aveam ‘rupestru’, aveam ‘pictura pe sticla’, ba si naiva pe sticla, recto sau verso.
    dealtfel, ma gandeam ca ar suna excelent „Fred Flintstone, by Petronia” daca tu, petroniamarcs (de ce petronia? io unul am scapat episodul cu explicatia numelor) ai fi fost autoarea. ai?

  46. Nu a existat nici un episod cu explicaţia numelor, frei. Adică na, la Primărie. Cât despre desen, nici. Nu eu. Io desenez mutra „Have a nice day!”
    Culorile din spatele desenului şi difuzia lor ţi-au sugerat amintirea Altamirei? Hm. Ar trebui să punem geamuri la peşteri, dar nu e greu. Unii reuşesc să pună chiar termopane.
    http://www.ziare.com/social/religie/geamuri-termopan-la-o-biserica-veche-de-sute-de-ani-sapata-in-piatra-1055188

  47. 🙂 ba nu numai bezna si licaririle ca de opaitz, ci si „petronia”, ai vazut doar sublinierea. acuma n-o sa-mi spui ca „petro-nia” nu vine de la piatra, stone, flintstone, pestera, picturi rupestre etc si acum pe sticla, de unde si indemnul meu de a fi fost autoarea naturala a schitzei (dar tu nu si nici…) ci de la petrol sau mai stiu eu ce. sa fim seriosi! suntem sau nu? hm. chiar si cu aia cu primaria?

  48. Sigur că de la pietre vine. Vezi tu, au încercat unii mai demult să mă planteze pe fundul unei ape cosându-mi nişte pietre în burtă şi aruncându-mă în râu. Am zis vreodată că nu ştiu să înot şi înecul mi-e fobie? Voila. Fred Flintstone însă nu avea nici o vină, el chiar a venit cu flinta să-i împiedice pe ăia. Dar nu i-am desenat io portrete recunoscătoare pe geam.
    Sau nu personalitatea mea conştientă, în orice caz. Nu, nu, sunt aproape sigură că nu. Cred. Hm.

  49. aha, te-am dibuit, esti din povestea cum ca-l duceau la inecat si boierul i-a intrebat „ce faceti, mai!” si asa mai departe. când colo el a zis „da’ muieti îs posmagii?” de l-au purtat si mai repede la râu. si pietre si tot. iar partea cu burta parca e din capra cu trei iezi, epilogul cu lupu, nu?

    daca te tachinez exagerat sa-mi dai de stire, io o fac pen’ca mi-esti simpatica din cale-afara, i e o coerenta in asta. doar ca n-am mijloacele lui musiualexandre, îs mai la mâna a doua- treia.

  50. Mda. Poveştile, ca de obicei, denaturează adevărul. Boierul era Fred, un gentleman nu alta (Wilma l-a stricat, l-a răsfăţat şi l-a învăţat prost). De-aia a încercat să mă salveze. Iar lupul? Lupul săracu’ e cea mai nedreptăţită creatură a poveştilor. O cunosc pe baba aia din pădure. Săracul lup n-a avut nici o şansă.

    Dau de ştire destul de abrupt şi neechivoc când sunt călcată pe bătături, stând pe aici lumea cam observă asta.

  51. da’ de la ce-s bataturile matale?
    vad c-ai scris un pic mai sus „Voila”. ok, multzam fain. n-am mai fost demult prin satul asta de lânga Fagaras. sa zic si eu acuma : Ludişor.

  52. Bătăturile-s reactivate şi întreţinute parteneri de dans nepricepuţi, dar m-am născut cu ele. Se spune că doctorul s-a mirat „Ia te uită, copila asta are…Ce-s astea, bătături?!…” La care eu am răspuns enervată „Da dom’le, ce, n-ai mai văzut bătături? Ia nu te mai holba atât şi dă-mi un prosop din ăla. Perveşi ce sunteţi, vă place să vă uitaţi la copii dezbrăcaţi.”
    Ludişor e diminutiv de la „ludus”, adică un fel de joc mai mic?

  53. Cum, Petronia, te-ai nascut cu bataturi dar cu nimic în rest… macar cu un bolero, niste castaniete, ceva ? O batista de perinita ? Un trandafir ?

  54. Nu, închipuieşte-ţi Alexandre. Adică un trandafir a fost acolo, da’ am scos cu el amigdalele asistentei care zicea că bătăturile alea sunt semn rău şi că o să ajung un monstru.

    ….Mă duc să scot pisica aia din cuptor. Ştiam eu că am uitat ceva.

  55. Proasta si asistenta aia: cine iubeste rozele nu le scoate spinii….

    Auzi, ia cu tine un defibrilator, ceva, ca daca nu mai misca pisica aia e de jale cu Schmidt. Stii sa faci respiratie gura la botic ?

  56. Pot să fac traheotomie cu un pai de cocteil, are umbreluţă – asta e bine, că o să vadă ceva vesel când se trezeşte.
    Dacă are arsuri nu trebuie s-o învelesc în folie de aluminiu? Atunci nu o să semene periculos de mult cu o friptură? Uh. Mai bine chem o echipă de marmote. Alea învelesc chestii în staniol zilnic, ar trebui să nu fie tentate.

  57. ahaa. da’ parteneri de dans nepriceputi unde gasesti?

    pai am opinat ca e de joaca, pe nume de sate de lânga Fagaras, nu ca ar fi el mare brânza. Voila, ok, Ludisor, bun si el. uite, acum zic Luţa. am deocamdata 2 la 1, adevar graiesc.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

