Leapşă cu ură

A întrebat Veutzu mai demult care ne e cel mai mare duşman şi cu toate că leapşa e interesantă nu s-a făcut prea mare rând la răspuns la ea, din mai multe motive. Unul ar fi că Veutzu a luat cel mai bun răspuns, singurul la care ne gândim automat. Ok, eu sigur la asta mă gândeam: eu însămi îmi sunt cel mai mare duşman. Dar e ca la alegerea echipelor înainte de meci: jucătorul ăsta, cel mai bun, a fost adjudecat. Deci cu toate că s-ar putea nuanţa răspunsul lui (pentru că eu îmi sunt cel mai rău duşman nu printr-un avatar ci prin ceea ce ştiu şi mai ales prin ceea ce mă tem că pot să-mi fac) să zicem că ar fi o portiţă şi să sărim gardul la alte răspunsuri. Tot o portiţă ar fi fost şi că Veutzu a pretins răspuns „pe cap de soră în parte”, ceea ce le implica numai pe Rhetta şi pe Veta.

Aşadar, care mi-e duşmanul cel mai mare. M-am gândit destul de mult ca să pot trece de varianta „câinii”. Şi mai mult ca să trec de aia cu lenea, că e un răspuns prea comod şi ar fi fost o ironie crasă. Mi-am dat seama care-i răspunsul când acum câteva seri am realizat că mă dădeam de zor cu cremă de corp pe pantaloni, nu pe picioare cum sigur fusese (sau trebuia să fie) intenţia. Nu, haha. Nu demenţa senilă mi-e duşmanul. Ci somnul. M-am mirat că nu-mi picase fisa mai repede, că nu era greu.

Am avut mereu o relaţie ambivalentă, ceea ce se numeşte love-hate relationship cu el. Cea mai rea, pentru că în momentele în care urăşti o faci şi pentru momentele în care nu urăşti (nu, asta clar nu în cazul somnului am aflat-o). Niciodată n-am reuşit să ne menţinem într-o colaborare echilibrată. Nu ştiu să dorm decât ori câte 4-5 ore ori câte 13-14 şi perioadele alternează, ceea ce este deranjant. Ca să mai folosesc un clişeu, aş zice că somnul meu mereu a avut o minte a lui. Dar numai în ce priveşte trezirea. Să stau trează multe ore (52 maxim, 32-36 destul de des) e minunat. Să mă trezesc la ora la care voiam să mă trezesc e imposibil dacă nu reuşesc să mă conving că trebuie de fapt să mă trezesc cu două ore mai devreme. Nu numai alarma contribuie la păcălirea creierului meu, dar şi restul creierului care urăşte partea ce doarme. Timp pierdut. Nu degeaba se zice „somnul cel de moarte”. Aş putea la fel de bine să fiu moartă în perioada aia, pentru că nu fac nimic. Nici măcar nu visez.

Şi totuşi. Afurisitul suportă să-l urăsc cu violenţă (asta constând în lighene de cafea) şi tot e acolo să mă anestezieze când nu vreau sau nu pot să suport ceva. Când lucrurile sunt nasoale dorm. Şi asta contribuie la ură: detest că face pe deşteptul cu mine. „A, poţi să mă urăşti, uite: sunt mai nobil decât tine, vin să te salvez când e nevoie. Ştii că ai nevoie de mine.” Zicala aia cu moartea şi taxele trebuie să includă şi somnul.

Cum să nu-mi fie cel mai mare duşman dacă-i aşa arogant? Şi tot duşman e boul care s-a apucat de lansat mitul că merele au un efect de trezire similar cofeinei. Sigur, şi stâlpul de care m-am lovit mâncând mărul ăla are aceeaşi părere ca şi mine: du-te bre şi te culcă.

9 comentarii

  1. si eu tot. daca s-ar putea, nu as dormi deloc. si ar fi mult mai bine

  2. Se poate. Da’ numai pe termen prea scurt. Acum o să mă duc să dorm într-un şanţ de bucurie că se face că ninge.

  3. text fain. vad evolutie pozitiva. ei, da.
    se pare ca cei cu IQ mare dorm mai putin decat ailalti. sau invers, cei care dorm putin au IQ mare. sau naiba stie, dar ia sa ma gandesc cu mintea mea, nu cumva e asta un handicap? macar al unei parti din creier. cam asta zici si tu, sau ma insel?
    daca vrei sa pun si alte intrebari stanjenitoare, apasa pe butonul „e voie”. daca nu, raman la parerea ca e un text mai fain decat ce-am mai citit, desi nici alelalte nu erau deloc nefaine.
    ce chestie si aste blogur! vezi numai ce vrei sa vezi si in caractere tiparite de creierul tau. mark twain pare-se: „pana cand adevarul isi leaga sireturile, minciuna face de doua ori ocolul pamantului”. mare vizionar. acum avem in sfarsit dovada: internetul.
    nu? 🙂

  4. Frei, din câte ştiu eu IQ nu poate fi schimbat de nimic, nici de obiceiurile somnoroase. Am mai auzit în schimb că cei care dorm puţin ar trăi mai mult şi asta mi se pare perfect explicabil: când eşti obişnuit să fugi de somn e mai uşor să te abţii şi de la murit. Negarea abandonului sau ceva.
    Mulţumesc. Şi poţi să pui ce întrebări vrei, că io răspund la ce întrebări vreau.
    Iar zicala cred că s-ar aplica mai bine cucoanei de la patru, dar ar merita testată viteza minciunii în internet comparativ cu a adevărului. Pariul meu e că o să iasă perfect egale.

  5. Adica ce, tu nu esti surora Marx?!… Si nici rechinu, si nici musiu?!…

  6. Veutzule, na… Suntem. N-aveam însă de unde să ştiu cum înţelegi tu chestia asta. După cum vezi, n-am dat înapoi. Atât că a durat ceva, dar deh. Ecoul, bătrâneţile surde…

  7. booon, deci asa. raspunzi doar la ce vrei. asta nu-mi place. si ca sa fiu urâcios, o sa fac si pariul ala cu tine. gata? ok, facut.
    ai pierdut. acum ce dai?

    vrei sa ma intrebi de ce ai pierdut. indrazneste. o sa-ti raspund ca minciuna e mai rapida pentru simplu fapt ca-i mai plauzibila. mai intreaba.

  8. Frei, de partea asta a pariului asemenea demersuri se fac ştiinţific, cu trei studii de caz, grupuri reprezentative şi medii atât controlate cât şi naturale. Nu pierd din oficiu decât ce n-am chef să câştig, ca şi cu întrebările.
    Minciuna nu e mai rapidă pentru că e mai plauzibilă, ci e mai răspândită pentru că e mai plauzibilă. Aceleaşi aparate de laborator pot da rezultate diferite în funcţie de substanţa de constrast.

  9. petronia, m-ai invins argumentat si mi-esti si simpatica. iti predau armele si calul.
    in acest blitzkrieg am fost impresionat de invaluirea pe cele trei flancuri si de
    alura napoleoniana a stapanirii de sine. steagurile le predau direct la depozit.

    asa. si zici ca minciuna e mai rapida? si io care umblam pe miriste fara sistem metric.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

