Geneza – Error 406

Oamenilor,

Aţi făcut vreodată ceva foarte important şi pe care taman când vă ieşea absolut, incredibil, divin de mişto, să-l stricaţi cu o bâtă-n baltă atât de aproape de final încât să nu aveţi puterea să vă mai apucaţi vreodată de chestia aia? Cam ca o tuşă cu negru dată pe tabloul suprem al carierei voastre în timp ce gesticulaţi cu pensula, cam ca mâncarea arsă la calificarea Michelin, cam ca dărâmarea ultimului din cele 500 de pahare de cristal pe care le-aţi şters şi aliniat dominoeşte de unul lângă altul, cam ca dâra de mascara peste tot obrazul unui machiaj de seară care v-a luat 30 de minute, înţelegeţi voi ideea.

Mdeh. Aşa păţi Dumnezeu în ziua a şasea, când mai avea una singură până la a termina de construit lumea perfectă şi apoi a făcut omul. Luându-se cu divinele sale mâini de divinul său cap (cărunt numai prin convenţie artistică, nu ne putem imagina că cineva în vârstă deci destul de înţelept după regulile Universului ar fi făcut o asemenea prostie), Dumnezeu a urlat de s-au cutremurat cerurile şi pământul cele proaspăt terminate şi puse la uscat la soare. Urletul lui a fost atât de puternic şi de disperat încât ecourile lui apar şi azi, noi le cunoaştem sub numele de „cutremure”.

„Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaarhghhghghhghhghghhhh! Ce-i asta?! Cum am putut să creez o fiinţă atât de imbecilă? EU, care am construit lumea atom cu atom fără să-mi tremure mâna, eu care n-am avut nici o ezitare când a trebuit să găsesc nume pentru toate piticaniile pe care le-am creat în joacă şi pe care a trebuit apoi să le las să trăiască, eu care am avut ideea să fie lumină şi întuneric, eu care… am inventat ce se poate face din struguri şi prune, fructele pe care tot eu le-am făcut, eu care… am şi testat… Oh. Hm.”

Ajuns aici, Dumnezeu a picat (vorba vine, că plutea, căzutul inventându-se abia mai târziu şi de altcineva) pe gânduri.

„Deci aşa. Asta e. Am făcut-o, nu pot s-o desfac. Cum s-o desfac? Aş putea refolosi materia primă la altceva, de pildă să mai construiesc nişte pârşi, ia uite ce drăgălaşi sunt, dar cu imbecilitatea ce fac? Aş infecta tot Universul. Nu. Asta e. Imbecilitatea va trebui să rămână în carantină în această fiinţă, de care mă dezic. Nu io. N-am văzut, n-am auzit, nu ştiu. Ca un pârţ, nu recunoşti – nu l-ai tras tu. Deh. În loc de pârşi, pârţi. Asta e. Diversitate sau ceva. Dar încă nu-mi vine să cred c-am putut s-o rasolesc în halul ăsta, deşi încă n-am inventat rasolul. Aşa ceva… Ce dracu’? A, stai, nici dracu’ nu l-am inventat încă. Bă da’ plictisitoare lume mai e asta, nici de înjurat nu pot. De cine să înjur? De draci nu, de mamă încă nu, de mine ar fi cumva autoironic. Merit. Merit să mă plictisesc teribil. Nu-mi merit sufixul de –zeu după ce-am dat cu bâta-n baltă în halul ăsta. N-am ce face, tre’ să le dau drumul şi ăstora. Mda. Îi dau la export. Oooof, tocmai la sfârşit…”

Şi Dumnezeu se puse pe testat în aşa hal licorile abia inventate încât dormi (varianta oficială e, bineînţeles, „se odihni”) toată ziua următoare.

Şi aşa, oameni buni, se întâmplă totul. Sursa este de încredere, „Geneza de la Mama Dracu’”, pe care fiul mamei sale a avut buna inspiraţie s-o ia cu el când a fugit de-acasă de la ta’su şi bunul simţ să mi-o plaseze mie suficient de în cale încât să mă împiedic de ea în ultima-mi călătorie prin lume. De atunci am lucrat la traducere, a fost incredibil de greu pentru că era scrisă în esperanto-ncrucişat, în bustrofedon şi toate foile erau pătate de lacrimi.  De ce atâta codificare pentru un adevăr atât de evident, vă întrebaţi. Şi io la fel.

12 comentarii

  1. Petronia, tu de ce credeai ca e cerul albastru? Fatal Error, blue screen 😀

    Ca sa nu mai vorbim despre warning’ul ala pe care l’a primit la compilare: W1002 Warning: Human variable may cause stack overflow.

  2. Aia ultima a fost eroarea la exportul de date, Dragoane, dar a şuntat sistemul şi a reuşit. Ce nu faci să scapi de nişte bug-uri. 😀

  3. Eh…. era doar un warning. Si… ca orice programator incepator, daca e doar warning, l’a neglijat. Las’ ca vedem noi cum rezolvam dupa testare. Poate facem un patch la versiunea viitoare. Din pacate patch’urile ulterioare s’au dovedit fie dezastruoase („The Flood Patch.exe”), fie ineficiente („The Crucification Patch.exe”). Un prograbator batrin ar fi stiut sa stearga tot si sa o ia de la zero.

  4. Uh, asta a încercat să facă la primul patch, dar au fost nişte hidden files care i-au stricat ploile. 😀

    Dar cică e în lucru versiunea Apocalipsa 2.0, firma creatoare îşi pune multe speranţe-n succesul ei de piaţă.

  5. Asta daca nu cumva o sa apara o versiune open source mai devreme. Sau vreun hacker care sa fure codul si sa o lanseze pe torrente inainte de a’i veni vremea.

  6. Mereu apar şi din ăştia, dar fură versiuni incomplete şi mai mult spamează decât să facă ceva concret.

  7. Si ignora sa fure si fisierele de help. D’aia nimeni n’o sa stie sa utilizeze versiunea lor si’or s’o strice si p’asta. Pffffff…. give perfection to a man….

  8. Io cred că evidenţa asta s-a impus chiar de când cu Edenul, care a dus la Error 403. Probabil mărul conţinea un worm şi de acolo s-a tras system failure.

  9. doamne, ce poveste…!!! de unde iti mai vin ideile astea? 🙂

  10. RTape loading error cand odata se auzea intrun casetofon ce incarca programul.
    Si pentru programul de-zeu exista /poke adresa RAM….

  11. :))))Am auzit de curand ca bunul Dumnezeu a facut in a sasea zi femeia i-a dat toate calitatile, a facut-o frumoasa, desteapta, sensibila , a invatat-o sa bata cuie din cand in cand, sa schimbe becul cand e nevoie, sa faca o mancare incredibil de buna, etc. Dupa ce-a terminat femeia s-a apunac sa faca barbatul l-a facut frumos, puternic, Dumnezeu dadea semne de oboseala si plictiseala,………. a dat buleala, …..si iata ce-a iesit! 🙂

  12. Petronia, ai chef sa vii simbata la o piesa de-a mea? Bufnita


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

