Cauze şi alte cauze.

Babelor,

V-am mai povestit despre lipsa de dragoste pe care o simt vizavi de cauzele de pe facebook. Nu stau să caut unde şi când, că mă grăbesc să pun nişte ciorapi la uscat, dar v-am povestit, sunt sigură.

Ei, azi vreau să zic câteva cuvinte despre o cauză care tocmai îşi face veacul pe-acolo (şi prin presa din capitală, de altfel), şi care se numeşte întrucâtva „Hai să boicotăm benzinăriile pe 17,18 şi 19 ianuarie”.
Ideea era că în zilele alea să nu punem benzină, şi benzinăriile vor plânge şi vor scădea preţul cu 23 la sută. Sau să nu mai punem benzină de la Petrom, şi Petrom va plânge şi va sparge cartelul cu ceilalţi benzinari şi preţurile vor scădea. Şi tot aşa.

Apelul, interesant. Mai curând cretin din punct de vedere economic, dovedeşte totuşi că nişte oameni s-au gândit să promoveze renaşterea spiritului civic. Felicitări.

Problema este însă, ca de obicei, cu totul alta. Iar românul, la fel de idiot din fire ca şi celelalte popoare (cu două excepţii), nu a înţeles-o. Şi anume: mie îmi plac foarte mult icrele de Manciuria. Din păcate, 50 de grame costă vreo 23,89 lei. Drept care foarte puţină lume şi le poate permite, drept care oamenii sunt trişti şi poartă războaie şi în loc să stea la masă să mănânce icre de Manciuria, preferă să meargă prin Bucureşti cu maşina, cheltuind averi pe benzină ca să ajungă mai încet decât cu metroul de la Piaţa Victoriei la Piaţa Unirii. Iată deci ce propun eu:

În zilele de 21, 22 şi 23 ianuarie, nimeni să nu mai cumpere icre de Manciuria. Văzând asta, producătorii de icre de Manciuria se vor căca pe ei şi vor scădea preţul cu 49 la sută. În acel moment, noi toate vom da iama prin supermarketuri şi vom cumpăra toate icrele de Manciuria pe care le găsim. Luăm şi o pâine-două sau nişte chifle, mergem acasă şi începem să mâncăm. Stând acasă şi mâncând, nu vom mai irosi benzina, drept care Petrom va da faliment, ceilalţi benzinari vor scădea preţurile, transportul de marfă va deveni mai ieftin şi, logic, preţul icrelor de Manciuria va scădea şi mai abitir. Şi tot aşa, tot aşa, tot aşa.

Hai că-s bună.

Vă pup,

Rhetta

33 comentarii

  1. Rezonez din tot sufletul meu mic, meschin şi negru de invidie în faţa unei asemenea iniţiative atât de atent cumpănite, de adâncă trăire patriotică. De emoţie lacrile-mi udă barba. Da, da, da, de trei ori da icrelor de Manciuria precum şi acestei brave viziuni!

  2. Se făcu că oamenii erau adamici, cu capul pe umeri. Ghinion, greşiră din dragoste… Iar noi tragem ponoasele primei perechi (ţin sa subliniez că ne iubim evele al naibii de mult). A urmat decapitarea, la figurat. La propriu s-a mai întâmplat şi urmează. Eu l-aş decapita pe B. Şi pe B. Dar cu graţie, în chinuri.
    Degeaba, dragă babă, dai soluţii perfect de inteligente. Care cap să asculte? Deja a căzut în încăpătorul buzunar.

  3. Rhetto, zau.

    Cât or sa mai fie bani în banci (daca n-o s-apuce Eric Cantona sa-i convinga pe toti aiuritii sa-si transfere conturile în ciorapi, sutene sau saltele), io zic asa. Mai bine cumparam noi toate pestoaicele de Manciuria cu icre si cu uzine de icre cu tot.
    Rezultat ? Bingo. Monopol marxian, le crestem pretul cum vrem, scoatem o marja groasa si ne cumparam mai multa benzina. Ba ne mai si ramâne ceva.

    Domnule Anton Marin, aveti lacrima facila, zau. Vazându-va fibra gourmet – manciurieneasca, dumneavoastra o sa va facem un „prix d’ami”. Si va chemam si la un Bordeaux blanc, merge cu icrele alea. Faites-nous confiance. Suntem necrutatori în afaceri, jupuim concurenta de sapte piei, dar cu amicii ne purtam imperial.

  4. da,da, iar apoi intram in politica, formand Alianta Icrelor Constranse la Ingurgitare (AICI), care se va uni – fara umbra de indoiala – cu Alianta Caviarului Utilizat Mitocaneste (ACUM), dand nastere unei previzibile si largi coalitii. Doamne, delirez! 🙂

  5. Acum intelegde ce lipsisi atat babo, auzii eu ca-i una c-o bata si doua pistoale in benzinarii car e-i arde fix in punctele alea mai sensible pe aia de alimenteaza in benzinarii alte rezervoare decat cele de bicicleta.(chiar mi-a fost dor si-o banuii pe Veta ca ti-a turnat benzina in ceai).
    Sa revenim la icrele noastre, din punct de vedere pur economic n-am putea sa cumparam doar juma’ de borcan si restul sa le lasam ravasite pe raft? zic.

  6. bai nene, daca stau acasa si mananc icre, imediat vreau o vodca, daca vreau vodca, imediat vreau tigari, ma imbat 3 zile si apoi ma dreg cu niste beri. in ritmul asta dau faliment.

    mai bine pun benzina si merg draq la uzina.

  7. Vezi mai piticule, asta e defectul tau. Orice ar fi, primul tau gind e „mai bine fac x si ma duc la uzina” sau „ca miine ma duc la uzina”. Mai da’o mah in icre de uzina!

  8. pai mie-mi place la uzina. mai vad oameni…

    daca voi nu ma scoateti la bere… ce draq sa fac? privesc cum creste floarea si mai infulec o icra.

  9. Piticule, cum o sa te scot la bere ?Pe frigu asta ? În plus, eeu nu sunt alcoolist, beau numai vin.
    Asa.
    Si tot dai faliment, chiar si numai cu benzina pentru renou. Du-te cetateneste la uzina pe jos. Esti de stânga, nu chiabur. Sau daca vrei un faliment mai mic, ia metroul.

  10. bah! eu fac un atac de panica numai cand te aud ca zici asa vorbe…

  11. Alecule, mersul pe jos e chiabur. Proletarul urca in masina sa ajunga repede la uzina, sa lucreze intru propasirea patriei, n’are vreme de pierdut

    (auzi, exista un cuvint fantuzesc, probabil disparut din vocabularul curent, incepea cu F si descria actiunea de a merge lejer, fara directie, parizieneste pe bulivard. nu mi’l mai amintesc, ajutor!)

  12. De ce panica ? De la frig ? Rusii fac baie la copca, Piticule. Daca nu esti obisnuit, pune o pufoaica, niste leucoplast pe talpi si iesi pe strada. Vezi lume, mai intri la tutungerie, mai te opresti la un chiosc cu ziare, intri-n vorba cu lumea din statia de autobuz…

    Eu mi-am facut multi prieteni în metrou.

  13. Ha, mi’am adus aminte. Era flâner!!!!

  14. Flâner, dragoane, nu ?
    Nu e disparut.

    Mersul pe jos nu e chiabur, e privilegiu de nobil scapatat.

    Manchester et Liverpool
    Je me revois flânant le long des rues
    Au milieu de cette foule
    Parmi ces milliers d’inconnus
    (Marie Laforêt – Manchester et Liverpool)

    O stii pe doamnna ? Fata cu ochii de aur, ce amorezat eram de ea prin ’72…

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=NuLV_LHY7mk

  15. eu vreau prieteni care sa rada cu mine in carciuma, nu sa ma inghesuie in metrou.
    desi m-am gandit sa merg cu metroul la carciuma. cu prima ocazie o sa il folosesc. dar nu mai stiu nici de unde se ia cartela sau ce e acu.

  16. doamne! vine zapada abundenta maine. ne ia dacii! ufff

  17. Mda, intre timp imi amintisem si eu, vezi mai sus. N’o stiu pe duduie, stai sa ma uit la clip sa vaz daca nu ma insel 🙂

  18. Mai bagasem io un clip cu Marie Lafôret, ala cu „A demain, my darling”

    Ma-ndragostisem de ea – cum ziceam – prin ’72, dupa ce Françoise Hardy ma tradase…

    Ah, cruauté !

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=WeJDE0Dpe8s

    sunetul ala de chitara, clar si limpede ma ucide.

  19. camarazi, va anuntz ca am primu film cu mine pasind in pripyat.
    de fapt nu am ajuns inca acolo, sunt undeva la tzara, dar tot aia e.
    sa imi tineti pumnii! sa adun multe ceasuri atomice.

  20. Am vazut si am comentat la tine în sufragerie. Regleaza catarea aia la arma si fa economie de munitie, AKM-ul nu e spray.
    Punct ochit, punct lovit.

  21. musiu, ce dai, ca am poza cu autograf a lu’ madame Laforet ?i l-a smuls mama la Cerbu’ de Aur 🙂 era frumoasa, nimic de zis, insa mie tot Nicoletta imi placea mai mult 🙂 piesa aia cu maneju’ in special.

  22. Aaaaaaaa, Zâna !!!
    Dau pimnita mea de vinuri bune.

  23. ma mai gandesc … tre’ sa imi dai o lista de inventar 🙂

  24. Numa viognier am vreo saizeci de sticle… Merita, zau.

  25. pentru atzatzare, poci sa iti trimit un scan dupa poza 🙂 si asta pentru ca m-ai lovit din prima cu un vin alb.

  26. Zâna, esti o zâna. Ti-am dat imeil ca sa stii unde s-o trimeti, când oi avea vreme.

    Ah, ce-o iubeam.

  27. doaaaamne, ce sanatoriu aici… ma duc sa fumez in bae.

  28. gata, trimisei. vezi de primishi.

  29. Alexandre, te’am lasat ieri vorbind singur. Mii de scuze! S’a prabusit netul din senin si m’a lasat in incapacitate de raspuns.

    Si da, material de indragostri adolescentine tante Marie Lafôret. In cazul meu mai de impact fiind vocea decit ochii. Da’ importanti si ei.

  30. No prob, Dragoane, nici io n-am depus armele prea tardiv.

    Da’ zi si tu, acuma: de ce nu le mai fac dom’le asa ?

  31. Alexandre, cred ca din cauza ca zona de interes a coborit cu 40-60 de cm mai jos si mai dezvelit. Asta daca nu cumva dezvelitura se petrece undeva si mai jos.

  32. Am putea sa aplicam metoda si in alte domenii conexe: lapte, carne, intretinerea la bloc…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

