Post-postmodern eşti tu, bă!

Oamenilor,

Să fii postmodern înseamnă să fii suficient de deştept şi de cultivat ca să ştii că totul s-a făcut şi destul de intuitiv ca să te întrebi jumate cu teamă jumate cu curiozitate, uitându-te înainte, ce se poate face mai departe. Să fii Petronie înseamnă să ştii că totul s-a făcut dar să te uiţi tot înapoi de curiozitate cum. Să fii istoric înseamnă să mergi înainte cu faţa înapoi şi să râzi că şi postmodernismul a devenit istorie.

Asta nu e o postare propriu-zisă, ci un memento pentru unii care numai pentru că împart câteva ore o masă sau un spaţiu cu alţii simt nevoia să le pună întrebări care li se par lor originale. Îi ştiţi şi voi: oamenii pe care nu-i cunoşti, cu care te chinui să fii amabil în modul „n-o să te mai văd niciodată în viaţa mea şi de fapt nu mă interesează opiniile tale” şi care au senzaţia că modul bun de a ieşi din tăcere e să pună interlocutorul în colţ problematizându-l sau cerându-i să se explice, cu o dulcegărie fals neagresivă plus impresia că asta-i face deştepţi şi interesanţi pentru că evită discuţiile despre vreme. Oamenii care abia aşteaptă să-ţi spună că nu înţeleg de ce faci ce faci sau de ce eşti cum eşti, de parcă nu ai putea dormi de acceptarea lor. Am motive mai bune pentru care nu dorm. Data viitoare e cu satâre.

35 comentarii

  1. bun post petronie. cand am descoperit si demonstrat eu o teorema prin clasa a 6-a, profa mea mi-a spus ca deja a fost demonstrata. de atunci, parca nu am mai avut curaj sa descopar singura… am cautat intai sa vad daca este

  2. Petronia, babele sunt postmoderniste prin definitie. Convingerea ca tot ce era important s-a spus si s-a facut le este tatuata pe interiorul pleoapelor.

  3. Da, imi place, vreau si eu sa spun asta unor cetateni de ambe sexe, cind le-o fi lumea mai draga si neuronul mai ager. Pot sa te citez? 🙂

  4. Zina Eficientei, babele sint postmoderne pentru ca ele au spus si facut tot ceea ce era semnificativ de spus si facut. Nici nu mai conteaza daca a mai existat vreun alt loser care a spus/facut si el alea. Mona Lisa? Am facut’o. Teoria Relativitatii Speciale? Facut. Uitat apa deschisa si inundat vecinii? Facut.

  5. Adică Potopul vrei să zici, Dragoane, nu? Făcut. Ce plagiator Dumnezeu ăsta.

    Doina, nu e nevoie să mă citezi, poţi să-ţi însuşeşti expresia şi s-o acordezi la gen după necesităţi. Spor!

    Zâna Eficienţei, a răspuns Dragonul la fel cum aş fi făcut-o şi eu.

    Elza, erai totuşi mai mare decât eram io când am descoperit că dacă înmulţeşti un număr cu altul, aduni 7 şi apoi scazi 7 ajungi miraculos la rezultatul înmulţirii anterioare. Cred că ăla a fost momentul în care matematica a renunţat definitiv la mine: clasa a II-a.

  6. „Am motive mai bune pentru care nu dorm. Data viitoare e cu satâre.”

    Dragă Petronia, nu mai bine începeai cu data viitoare?

  7. Păi Doina, sigur că mai bine făceam economie de nervi. Dar era complicat să scap de amândoi (am zis că erau doi? Nu? Zic acum) odată în mijlocul unei adunări. Dacă-i satâream pe rând sigur săreau să se apere reciproc măcar de teama că poate supravieţuieşte vreunul şi pe urmă are ce-i reproşa celuilalt „bine bă, îmi juri iubire eternă şi pe urmă te uiţi cum mă face una chiftele?” Şi încă ceva: n-am multe naivităţi, dar una din ele e să nu omor oameni de prima dată când mă deranjează. Deşi asta e adaptabilă şi are multe clauze de excepţie.

  8. dar ai folosit atatea cuvinte complicate ca aproape am ratat ideea, eu le-as fi zis simplu bagareti complexati

  9. Uh, Maria. Asta mi s-a obiectat şi când am încercat să explic teoria relativităţii. De supărare m-am dus într-o bodegă să beau, am băut cu un tip simpatic cu părul vâlvoi şi uite ce-a ieşit. De atunci folosesc cam cuvintele care-mi vin.

  10. Oamenilor, babelor, dragonilor, lume, lume: Leapsa!
    http://pinocchiomuc.blogspot.com/2011/02/leapsa-antica.html
    Sa vedem.

  11. apropo de: „să fii Petronie înseamnă să ştii că totul s-a făcut, dar…”
    lipesc si eu aixci o „vorba de dar” pe care am citit-o intr-o zi pe un ravas in timp ce mancam ciocolata care fusese invelita în el: „ei nu stiau ca asa ceva era imposibil, asa ca au facut-o!”.
    lauda ignorantei. si ciocolatei, desigur.

  12. Petronia, este delicios cum îmi răspunzi la 21,51 unui comment pe care eu mă învrednicesc să-l las abia la ora 23,00!

  13. Pinocchio, s-a notat, cu menţiunea că cerem câteva zile de graţie pentru că acum suntem angajate de-a dreptul într-o campanie paramilitară. Nu se uită, nu se iartă. Leapşa, respectiv obiectivele campaniei.

    Strontzius, eşti foarte aproape de a fi numit în funcţia de generator de motto-uri zilnice. Continuă treaba bună.
    Şi da, bună observaţia că „dar” e probabil cuvântul meu preferat. Pentru că-mi plac şi adversităţile şi nuanţele, cele două principale chestii pe care le introduce. Tot legat de el, dar (normal) de lipsa lui, am şi-o vorbă care include două excepţii ce nu-l suportă.

    Doina, înţeleg prin asta că (dacă-mi amintesc eu bine e caz de „iar”) semnalizezi că te-ai regăsit cu o tiză sau ceva. Sper. Că altfel mă sperii de mine şi nu-i plăcut.

  14. Ha, ha , ha! O întâmplare întâmplătoare s-a-ntâmplat din întâmplare! Mă dor fălcile de râs! Culmea este că eu nu am citit restul comment-urilor dar chiar te citasem şi s-a potrivit la fix!
    Dau o cafea, să-ţi treacă de sperietură.

  15. doina popescu din braila nu citeste dar comenteaza. ce post-modernista…

    ii vin toate din prima… ce noroc au cei saraci cu duhu….

  16. E prima data ca vad undeva ca un curent oarecare (in cazul de fata, postmodernismul) e aprioric inzestrat cu intelepciune 🙂 Cred ca abia acum traim sfarsitul istoriei, daca e sa va iau in serios.

  17. Doina, atunci mă sperii întrebându-mă prin ce contexte m-ai citat. În fine, s-ar putea să mă sperii atât de mult și pentru că ai zis de chestia aia cu cafeaua…

    Piticegras, adică dacă eu încerc o pereche de pantofi și-mi vine din prima, iar chestia asta se întâmplă rar deci e un noroc, înseamnă că sunt săracă cu duhul?

    Micawber, io cred că am pomenit ceva de inteligență, ori între ea și înțelepciune nu aș pune semnul egal, iar Dragonul și Zâna Eficienței, care au dezvoltat problema, au trimis spre experiență care iar… cu semnul egal… știi tu. Și în general este recomandabil să fim luate în serios.

  18. azi „dar” temator. vorba ceea care ” include doua exceptii ce nu-l suporta”, as vrea s-o aud, dar. umh, dar tare ma tem ca-i inchisa intr-o scoica prinsa de un sipet scufundat in groapa marianelor si gravat cu incriptia de pe usa statiei spatiale „do not open / nikagda”.

  19. da. nu ai duhuri destule. si mai scrie si tu ceva, ca ati ajuns in fundul lu blogroll.
    musiualexandru e tot in egipt?

  20. Un polonez în vîrstă de 64 de ani a traversat oceanul Atlantic într-un caiac.

    http://www.grindtv.com/outdoor/blog/24051/kayaker+64+completes+marathon+paddle+across+atlantic/

  21. sa mananci tu polonezi vechi de 64 de ani.
    caiac nu era interlopul ala care a murit la olimpiada de sabie din craiova? vrei sa zici ca a fugit in america si totul e o inscenare?

  22. Am văzut că este o practică frecventă să citeşti doar comment-urile şi să comentezi off-topic.
    Mi se pare mai igienic să citesc doar postarea şi s-o comentez. Petronia ştie de ce. 😀

    Ideea este că mă interesează ce scrie Petronia şi mai puţin cum se bagă în seamă alţi artişti.

  23. @braila: la SM comentariile sunt aproape la fel de importante ca si postarea. iar ai dat in gard.

    comunitatea de aici se cam risipeste dar e un cosmar sa vad ca ii iei iar locul….
    nu am nimic cu tine. nu te udec si nu te cert dar zau, scrie ceva de oameni.

  24. Eh, cine scrie că nu-l interesează aia şi aialaltă da’ de fapt citeşte cu luare-aminte tman aia şi aialaltă, că altfel n-ar avea de ce să comenteze (!!!) – cu alte cuvinte cine nu sesizează ridicolul acestui gen de comentarii: „lăsaţi-mă să mă descriu că oricum vă dau clasă”, lasă prea puţin loc de speranţă pitice. Ca să scrii de oameni trebuie să fii om. Ori aici avem de-a face cu o faţadă.

  25. taman

  26. Mai rămâne o întrebare: kakaia oameni?

  27. mai ramane o intrebare: te duci?

  28. @A: petronia mi-e draga rau si musiu nu mai e momentan. de SM nu mai zic.
    de ce dracu sa citesc ce scrie fata asta din braila? nu are nimic in comun cu spiritul SM.
    iar eu nu judec. nu e blogul meu. dar pot sa o cert.

  29. e o vorba in stalker: lasa arma jos cand intri in adapostul nostru…
    nu o lasi? mori.

  30. a scris musiu. dar nu. troniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

  31. vreau sa scrie musiu!

  32. Vine, Ptice. Ai olecuta rabdare

  33. post-post e deja revolut . scrieti despre trecut ? :))

  34. poate post-mortem…

  35. Deşi pare o negaţie în spiritul „minus cu minus dă plus”, post-postmodernismul chiar e un nume real, Valeria, nu l-am inventat eu. E modul oamenilor de a observa cu surprindere că istoria nu se termină când vor ei şi uimirea că au rămas fără cuvinte pentru a denumi ceva ce urmează unui sfârşit.

    Mofturi de ochelarist, într-adevăr explicaţia asta o să fie dată post-mortem dacă mai sunt pusă în situaţia asta o dată. După cum avertizam şi-n postare.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

