Notre-Dame-din-Serai

Mon passe-temps favori, c’est laisser passer le temps, avoir du temps, prendre son temps, perdre son temps, vivre à contretemps. [Françoise Sagan]

 

În devălmăşia hăbăucă a secundelor expeditive de astăzi, a jumătătilor de ceas înghiţite pe nemestecate şi a zilelor jumulite în goana după amăgeli efemere, a existat o duminică de fericiri celeste pentru care îi mulţumesc infiniment, sperând că vor să mai vie şi altele.

Mângâiată de zei mucaliţi cu harul punerii cuvintelor împreună şi stăpână peste bien parler, face limbii române catedrală cu vitralii din mlădieri de Crai şi potire din aurul salbelor. Ştie să înhaţe timpul de pulpana redingotei, să prindă serafic toga ruptă a istoriei cu acul de cravată al lui Beau Brummell şi să cearnă veacuri prin liniştea conspirativă a pasagiilor. Îşi potoleşte setea din fântâna cu mir a cărţilor şi hagialâcurilor, iar sufletul ei e harpă cu strune de balcon lisboet şi curcubeu întins între malurile Senei, la ale cărui picioare stă comoara de nepreţuit a prieteniei.

Scria Fănuş : Azi, pentru că boceau în mine drumuri neumblate (mereu mi-e dor de toate cărările care încă nu mi-au furat umbra şi nu mi-au răpit pasul), m-am suit într-un tren, la întâmplare, cu o carte în mână…

Aidi, Zazo. Cu voi ta, o sa-ţi fim semn de carte şi fir de praf pe tălpile-ţi umblătoare.

Muita calma pra pensar

E ter tempo pra sonhar,

Da janela vê-se o Corcovado,

O Redentor, que lindo !

.

.

Merde şi… travel light !

80 comentarii

  1. mi-a placut acest post.

  2. Alexandre, nepreţuită descoperire. De vizitat cu un şerbet de trandafiri şi un pahar cu apă rece sau cu un ceai cu rom la îndemână.

  3. Ca bine zici. Nepretuita.
    Asa, sa nu uitam sa ducem si cele mai fine clatite marxiene connoisseurs’ choice, plus un Viognier zglobiu.

  4. Aduc o tarte aux abricots sau maroane glasate ?

  5. Marrons glaces, jessyarra, je t’en prie.
    A, nu pentru mine ziceai.

    Eu aduc vreo 10 frigănele, dacă nu le arestează Alexandre.

  6. Make it 20, Petronia. Just in case.

  7. Scumpa Petronie, ale tale sa fie ! La vinul lui musiu insa e musai tarta.

  8. Chiar sunt scumpă, Jessyarra, pe cuvânt c-ai nimerit-o. Să vezi. Mergeam odată printr-o pădure şi din boscheţi au sărit nişte unii cu topoare şi cu bâte. Ziceau ceva că banii, viaţa sau… la mustaţă s-au oprit că nu corespundeam. Eu aveam la mine doar un stilet mic, de buzunar, mai mult pentru jucat darts pe vrăbii. Dar na, nu prea aveam de ales. După ce am doborât trei dintre ai lor, unul mai răsărit s-a trezit că ştie un proverb care se aplica în situaţia de faţă şi m-a gratulat:
    – Fir’ai a dracu’, îţi vinzi scump pielea, ha?
    Restul e simplu de dedus: dintre cele două tabere, eu sunt cea care scrie azi.

    Deci da. Sunt o scumpă.

  9. Jessyara, zau ca merge Viognier-ul cu tarta aia de abricoate.

    Petronia, când te fac niste sageti cu stiletul ala al tau ? Da’ cu musculite, nu cu vrabii. Miza: vin si friganele. Deal ?

  10. Deal, Alexandre. Eu am un munte de frigănele chiar acu’ în bucătărie. Putem face tir de precizie, nu-s decât vreo 2175 km, o aruncătură de săgeată. Nimerim şi cu ochii-nchişi.

  11. Si tragând de la spate, într-un picior pe o minge, cu o vaza Ming pe cap.

  12. ce shaluri de persia, de catifele de tabriz, ce matasuri de kitai in caravana ta, musiualexandre.prielnica ti-a fost calatoria si frumoasa, aceasta prietena a ta.

  13. Noemi, eu calatoresc vesnic. Haidi, fa bagajul.

  14. alexandre, eu am tot timpul bagajul facut. haidi, deschide poarta.

  15. Open gate. Check.

  16. cerbul care bea apa e mai misto decat rapirea din serai si mai misto decat picturile din metrou. si mai ziceati de mine ca rad.
    asta e postare? cu zei mucegaiti si poza cu ceainic? pune mana si spune ce ai facut in egipt.
    noi nici nu ti-am simtit lipsa pentru ca am fost toti pe noi2. dar daca tot ai scris, ma gandesc sa iti raspund ceva. o sa ma gandesc si iti raspund.
    scuze, ma cauta petronia pe noi2.. revin.

  17. Cerbul e în calduri doar catre sfârsitul lui octombrie, Piticule.

  18. cerbu are coarne. hehe, de unde calduri? doamna ciuta stie mai bine dar nu zice pentru ca e cocheta. o sa am o discutie cu acest cerb. la o bere.

    si nu mai schimba vorba asa. nu ai platit netul eh?

  19. buna indrumare pentru zilele astea deprimante. eu aduc niste melci din coaja de portocala.

  20. iar eu aduc niste arici din ceafa de porc! bairaaaam!

  21. Adu, zâna, adu. Escargots de Bourgogne.

    Piticule, pentru discutia cu cerbul asteapta sa se deschida terasele. E un sfat prietenesc.

  22. Piticule, aricii sunt specie protejata. Sa nu ma faci, ca ma duc la domnul comisar si te ascunde, e pacat. Acolo e mai rau ca-n metrou în ce priveste atacurile dde panica, asa ca mai bine adu porc în ceafa de porc. Sau macar niste mizilicuri la aperitiv.

    Poate gasesti biscuiti Cotnari.

  23. ok, va las sa radeti voi.

  24. sa aduca cineva si niste iatacuri de panica. sa avem la indemana.

  25. Zâna Eficienţei, ai un umor negru uneori care-i foarte de apreciat. Aduc eu uşa, dacă vreţi. Orice cameră se transformă în cameră de panică cu uşa mea. Numai că invers: provoacă.

  26. Petronia, nici nu stii cat am compatimit cu tine in Ziua Usii, ca sa nu-i zic D Day. De la sine inteles ca sunt claustrofoba.

  27. S p l e n d i d.

    Dar sa-l ajutam pe Pitic si sa facem din 14 februarie P-Day, fiindca cica are o amanda care se face frumoasa pentru un anume Vali.

  28. Uh, dar ştiu cât am pătimit eu cu mine în D(oor) Day. Nu m-a consolat decât crunta pătimire pe care a avut-o de îndurat uşa când a venit lăcătuşul. Fiecare lovitură de rangă încasată de broască era ca un balsam.

  29. hm. asta seamana a arca lui noe cu participatie. adunam bunatati,,vine potopul?
    musiu , mai stii dumneata vinul ala cerut si pus bine deoparte pentru lamultiani? cred ca l-ai baut singur, pe ascuns. sa mai crezi in musii, uf.

  30. O amandă? Măcar dacă era o amandină.

  31. de ce minti mah? am zis ca am ceas si reno. eu sunt discret.

  32. musiualexandre, eu pe pitic nu vreau sa il ajut, pentru ca a adus vorba de oglinzi si de atacuri de panica.
    ori eu abia imi reveneam dupa un RMN la care asistenta mi-a propus sa imi puna o oglinda in fatza fetzei, ca sa nu ma panichez. timp de 20 de minute in tubu’ lu’ RMN nu m-am gandit decat la asta: de ce vroia femeia sa imi vad figura terorizata in oglinda aflata la 5 cm distanta de varful nasului meu?

  33. Noemi, n-am uitat, dar vezi si tu cum au fost zilele astea. Bermudiene, asa.
    Am apucat însa sa gust ceva splendori.

    Sacrilège ! Asa vinuri nu se beau în ascuns. Aici e voluptate rasfirata, nu betie nordica, în punga, la minus patruzeci pe banca.

    C’est pour les amis.

    Ma stii tu avar ?

  34. OK, Zâna, ai dreptate. De fapt n-are amanta, asa ca n-are nevoie de ajutor.

  35. „Fiecare lovitură de rangă încasată de broască era ca un balsam” petronioooo. mai citesc si aia mici. musiualexandru si gasca de pe clopotel. ro
    ce naiba, parca ai tourette.

  36. ah, bine ca mi-ai amintit, zana. ma gandeam sa propunem o canonizare pentru petronia. sfanta usilor blocate si sparte.cu post negru si liturghie la bormasina.

  37. Da,da, Noemi, bravo! Sa fie Mucenica Petronia, care – spre deosebire de Menodora, Metrodora si Nymphodora – s-a lasat rastignita pe cant, trasa pe butuc si spanzurata de clanta. Inseamnata cu bleu pal in calendar.

  38. sa o mancaaaam!!!!

  39. Mulţumesc intens criminalilor care pun la cale asasinarea mea şi le amintesc unele detalii minore:
    – ca să fii sfânt trebuie să fii în primul rând mort şi în al doilea rând un om tare bun. Eu mă lupt din toate puterile cu ambele criterii.
    – să te laşi răstignit înseamnă să nu opui rezistenţă, o chestie mucenicească pentru care nu manifest nici un talent.
    – postul negru numai dacă include amandine şi cafea poate avea legătură cu mine. Sunt destul de închise la culoare amândouă, spun în apărarea mea în faţa Consiliului de Canonizare.
    – mie liturghii să-mi faceţi seara, adică vecernii sau chiar miezonoptice. În rest am treabă, nu pot să stau să vă ascult rugăciunile. Iar dimineaţa dorm şi să dea dracu’ să mă trezească vreun clopot.
    – în loc de bleu pal vreau albastru de Prusia.
    – nu port aureolă. Să fie clar.

  40. tronia e megatron! traiasca petronia!

    miezonoptice e ceva ca un fel de absint?

  41. Serios că e. Au pe termen lung cam aceleaşi efecte.

  42. Şi din câte văd eu pe net Megatron ăsta nu-i chiar un compliment. Adică am capul pătrat sau ceva.

  43. megatron, metatron, magnetofon, tot aia e. ca cand te laud chiar daca ai capu patrat ca un atziluth.

  44. Păi cum atziluth dacă am capul pătrat şi sunt personajul negativ principal? Nici printr-o banală assiah nu merit să mă plimb.

  45. Piticule, nu confunda miezonoptice cu monosinaptice

  46. dar atziluth suna asa dragutz….

  47. a inceput oreste si nu pot sa ma uit pentru ca vorbeste rumburak. a dat cu piramide in egipteni. ne ia dacii.

  48. ce conferintza ? nu atziluth nimenea nice una…

  49. Ma duc sa ma culc. Petronie, binecuvanteaza, sa-mi fie somnul usor.

  50. Pft, Piticule, zau. Totul e sa nu dea în ei cu piramida de la Luvru. În rest destupam ceva vin.

  51. Somn usor, Zâna. Sa visezi dezmiredari gastronomice si pe noi la masa, da ?

  52. acush m-am gasit sa ma culc, cand (nu) isi da Mubarak demisia. si sa ratez revolutia televizata a altora. chiar asa, Egiptu’ are mineri?

  53. bai grasule. aia din piatza chibrit din egipt au plecat deja spre franta. vai voo…

  54. mersi, musiualexandre. sa-mi povestiti si mie maine cum au gaurit aia steagu’ la Cairo.

  55. Zâna Eficienţei, pentru numele tuturor busuioacelor din lumea asta, doar nu te rogi la mine pentru somn noaptea. E ca şi cum te-ai ruga Sf. Stefan împotriva căderilor de pietre sau ceva. Ironic.

  56. @zana: minerii mai stiau ceva carte, stiau sa numere bani sau sa ia trenu. in egips sunt slabe sansele…

  57. Ziceam doar sa veghezi asupra-mi , Sfanta Preaprotectoare de Lacatusi!

  58. A, de vegheat pot. Şi chiar asta fac de fapt, veghez noapte de noapte asupra celor care dorm şi care ziua veghează asupra somnului meu cu claxoane, bormaşini şi pickhammere.

  59. nene, ori rulerii egipteni sunt oratori mizerabili, ori astia de la BBC au traducatori imbecili. gata, noapte buna. Petronio, vezi ca vicepreshu egiptean tot ii da inainte cu ‘we leave the door open’ 🙂

  60. backdoor.

  61. parca e basescu… nu ascultati de mogulii media! hehe!

  62. Piticule, ce sa caute, ma, în Franta ? Daca aveau chef sa vina-ncoace nu faceau frigarui în piata mare…

  63. cum ce sa faca? inca o revolutie! sa faca piramide adevarate la luvru.

  64. Zâna Eficienţei, am o senzaţie de deja-vu când văd ce scrii că zice vicele egiptean: şi uşa mea era deschisă teoretic, dar a naibii de blocată practic, de nu funcţiona nici ca intrare nici ca ieşire.

  65. :)))) Asta cu piramidele a fost bună, Pitice. Bună tare. De scris lui Pei.

  66. Ce revolutie, Pitice ? Una ca aia a lui Nasser ?

  67. se poate aranja o derogare, petronia, inca mai am trecere la commanderie de pe vremea cand ascuteam halebarde in convent. iar chestia cu bunatatea e de-un vintage rasuflat si exclusiv pentru uzul plebei. tu n-ai auzit de axioma” pana la dumnezeu, te mananca sfintii”?. well, de acum inainte, vei decima dogmatic si euharistic.
    pentru aura, poti aranja ceva cu stilistul meu. une coiffure afro?

  68. Mai degrabă ceva zburlit, Noemi, da’ mi-e că aş arăta ca un buzdugan. Nu ştiu dacă există vreun sfânt martirizat prin înlocuirea capului cu un buzdugan, dar nu vreau să fiu eu prima.
    Adică tre’ să fiu canibală? Hm.

  69. Sapiensofaga, Petronia.

  70. Păi ce mă fac, că nu toţi sapienşii conţin sapienţă. Eu din ce-mi fac doza zilnică recomandată? O să mor de carenţă gravă cu sfinţenia mea cu tot.

  71. iata o dilema.nu stiu sa se fi ajuns la sfintenie prin inlocuirea capului cu altceva, as zice ca dimpotriva.e drept ca nici n-a aplicat nimeni cu bonfaierul pe umeri.
    eh, canibala. cam cata hemoglobina divina e in vinul de impartasanie.

  72. A, atunci sunt în siguranţă. Mă duc să halesc alge, sigur am mai multe şanse să culeg ceva înţelepciune din ele. Se lasă duse de val la urma-urmei, ceva minte au.

  73. Se lasa ele duse de val, dar fix ca sa-i intre Piticului în slip. Viclenele…

  74. ei alge, mai bine friganele.
    dar cum is friganelele ?? nu am mancat…
    pe bune, nu in slip.

  75. Friganelele îs asa cum ai sta-n coate pe pervazul timpului sa te uiti cum fericirea uda gradina cu o stropitoare plina cu lapte

  76. Friganelele care se respecta sînt desigur cu mazăre.

  77. I beg to differ, A. Frigănelele care se respectă lşi pe care le respect şi eu sunt cu zahăr vanilat. Sau poate mă trezesc acum că de fapt în tot timpul ăsta eu şi Alexandre respectam chestii diferite.

  78. Se prea poate, Petronia, dar la capitolul friganele cântam pe aceeassi voce..

  79. Dar am încercat garnitura propusa de A.

  80. Şi eu am încercat-o, Alexandre, însă am revenit pocăită la varianta dulce şi cu coajă de lămâie. Bun că măcar nu ai salivat degeaba când pomeneam de ele.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

