O indicație.

Babelor,

Azi-dimineață am ieșit din casă să iau o gură de vânt. Nu apuc să fac doi pași, că lângă mine oprește o mașină (Honda Civic argintie). Geamul pasagerului din față se lasă jos și o femeie mă întreabă unde-i episcopia sau mitropolia catolică. Mă uit la ea neînțelegătoare, explică că vrea să ajungă la catedrala Sfântul Iosif. „A”, zic, „înainte, a doua la dreapta, apoi o luați pe lângă pasaj, în Piața Victoriei faceți iarăși a doua la dreapta, intrați pe Calea Victoriei, mergeți ceva, și când vedeți Ateneul faceți iarăși dreapta, după care iarăși dreapta și stânga”. Femeia îmi mulțumește, bărbatul de la volan la fel, mașina se pune în mișcare cam încet. Atât de încet încât în Piața Victoriei o văd din nou: tocmai face stânga și o ia pe Aviatorilor.
Și atunci, dacă oricum n-aveau de gând să-mi urmeze sfatul înțelept, de ce naiba m-au mai întrebat?
Bine, și de ce m-au întrebat cum să ajungă din Victoriei la Sfântul Iosif dacă aveau număr de București? Să fi căzut pradă unor miștocari, sau mai curând unor proști?

Vă pup cu incertitudine crescândă,

Rhetta

12 comentarii

  1. Întotdeauna găsiţi nişte subiecte absolut abisale, de mare excepţie!
    Ca să răspund la întrebarea pe care o lansaţi cu atâta curaj şi subtilitate, ar trebui să scriu sute de pagini. Nefiind în stare de o asemenea chestie – din lipsă de timp, nu de altceva, că la incapacitate intelectuală stau binişor – o să mă rezum la câteva posibile răspunsuri.
    Tipii din maşină – clar! – furaseră Honda aia. De aici rezultă câteva variante, din care o să aleg doar câteva, pe care le socotesc cel mai probabile şi pertinente:
    Unu. Cei doi, făceau parte dintr-o organizaţie teroristă musulmană care voia să pună o bombă catolicilor.
    Doi. Tipii erau catolici şi furaseră maşina aia de la Patriarhia noastră, voind să o ascundă la ei în vizuină.
    Trei. Tipii erau de fapt nişte Iluminaţi, cu grade de Superiori Necunoscuţi, deşi aveau acte false care le atestau apartenenţa la Directoriul Marii Loje de Rit Scoţian Rectificat – linia Wilermoz – şi voiau să-i încaiere pe înalţii prelaţi ortodocşi – de la care ciordiseră maşina – cu catolicii, unde voiau s-o lase în curte, la vedere..
    Patru. Erai nişte extratereştri care voiau să ia legătura cu papa, singurul cap al creştinătăţii care-i recunoaşte şi pe ei, pipăindu-i şi strigând: este!
    Cinci. Erau o pereche obişnuită de rromi din Săcărâmb care găsisreă pe acolo Honda şi voiau să o ducă la proprietari care, întâmplător, erau chiar uniii din personalul Nunţiaturii.
    Şase. Erau nişte adevăraţi dilematici.
    Şapte, şi cu ăsta termin, că-i numpr magic. Erau nişte tipi insuficient de proşti. De ce spun asta? Păi, înţeleptul şi finul observator al realităţii, Murphy spunea (citez din memorie):”Dacă o indicaţie, un prospect, un anunţ este suficient de clar şi de explicit ca să-l îneţeleagă orice prost, atunci numai un prost o să-l înţeleagă”.

    Aşa că d-aia zic: săru’mâna şi multă sănătate, atât dumneavoastră, cât şi surorilor dumneavoastră!

    P.S. Aveţi mare, mare grijă, că ăştia care întreabă unde-i Sfântul Iosif umbşă în grupuri şi au tot felul de interese obscure, nu altceva!

  2. Vă rog să-mi iertaţi greşelile, dar fondul ăsta negru, micimea caracterelor şi imposibilitatea de a previzualiza ceea ce am scris, sunt un handicap major – pe lângă cele pe care le am de la tata natură. Acuma, nu că zic, da’ spun şi eu…

  3. @anton marin: se foloseste ctrl si + ca sa maresti pagina.

    rhetto, duca ce ca scrii din an in paste, acu ne canti bisericeste? cuii i pasa unde unde e catedrala aia? nu e nici o carciuma langa ea.
    si cum sa vada ateneul mah? sunt atatea sensuri unice acolo incat daca stai cu ochiu pe ateneu, nimeresti la mama dracu.

  4. Rhetto, femeia aia ti-a spus doar ca vrea s-ajunga acolo. Nu si când vrea s-ajunga. Vroia ea sa stie care-i drumul, nu stiu, planuisera o vizita mai pe seara. Na.
    Sau poate pur si simplu s-au razgândit în drum, sau poate si-au dat seama ca uitasera copilul acasa în cada sau în frigider.
    Sau poate ca era sens interzis pe unde le-ai aratat tu.
    P-orma ce, n-ai vazut oameni care stau la coada doua ore, ajung la tejghea si-ntreaba vânzatoarea daca are pixuri verzi dupa care pleaca ?

  5. draga rhetta, dupa indicatiile tale pretioase, eu as fi ajuns in damaroaia. si asta doar daca as fi facut rost de-un buldozer, cu care sa croiesc o stradela, un pasaj, ceva, sa nu ma catar ca wondercat pe muluri si termopane.
    d-le anton marin, am verificat punctele 1-4 si raspunsul este Nu. la punctul 4, Absolut Nu.actualul papa nu este de-al nostru si, oricum, ne doream o ambasada ceva mai discreta. sper ca intelegeti de ce.

  6. Am vrut sa ma apuc sa raspund, da’ mi-am dat seama ca mi-e frig si m-am dus sa-mi mai pun ceva pe mine. Pe drum inapoi, mi-am suflat nasu’ si am iesit pana la caini, in curte, ca latrau ca niste disperati, la o ora la care oamenii muncii se odihnesc. Asa si cu cetatenii din Honda argintie.

  7. eu nu am vrut sa raspund dar halba de bere mi s-a varsat fix pe literele cu care am scris cand nu am scris.

  8. Totul tine de credibilitate . 🙂

  9. Omule cu ciocolată, de scos comentariul din spam ţi l-am scos eu, de scos mâneca atunci când o vedea Rhetta că-i problematizezi credibilitatea te ocupi singur.

  10. omu de ciocolata chiar e de ciocolata. ce misto.

  11. 85% cacao – ciocolata Heidi

  12. De fapt ăia puseseră un pariu. Ea l-a câştigat şi prin urmare şi plimbarea în Herăstrău urmată de cina romantică. Rhetta, mult rău ai făcut cu indicaţia ta. Pentru că la cină el a băut apă fără să se şteargă mai întâi cu şervetul şi ea, oripilată, s-a ridicat şi a mers cu metroul. Nici o grijă însă, se împacă marţi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

