True Grit

Babelor,

Mergea un televizor și m-am așezat în fața lui. A început un film: True Grit. Un western, adaptare după alt western cu John Wayne în rolul principal. Povestea, simplă: un tip este împușcat, fiică-sa, în vârstă de 14 ani, hotărăște să îl răzbune, deci pune un ban în buzunarul unui tip care îl caută pe ucigaș etc.
Având în vedere că filmul a fost făcut de frații Coen, m-am prefăcut în primul sfert de oră că îmi place și că mă amuz. După care mi-am încleștat ușor fălcile, iar mai apoi și pumnii. Pentru că filmul, deși corect din toate punctele de vedere, era atât de plictisitor și previzibil încât ar fi putut la fel de bine să fie și franțuzesc. Totul se întâmpla pentru că așa era scris în scenariu, iar scenariul, pe vremuri un punct forte la Coeni, era slab și neinteresant, poate chiar mai slab și mai neinteresant decât originalul cu Wayne. Dar nu asta este problema filmului (la urma urmei, puștoaica de 14 ani juca atât de bine încât ar fi putut face uitat scenariul), ci alta, mult mai gravă: că frații Coen nu au vrut să spună nimic cu filmul ăsta. L-au făcut ca să facă un film, nu pentru că le-ar fi plăcut să-l facă. Nu mi-i pot imagina citind scenariul și bucurându-se de propria genialitate, cum au făcut probabil la Big Lebowski și Fargo. Și asta se vede și se simte. Ceea ce ar fi ok la Anthony Fuqua nu poate fi ok la Coeni. Ce să zic; din punct de vedere intelectual, True Grit este mult sub Terminator 2. Cam ca Alien 3, așa.
Ceea ce nu poate fi bine.

Vă pup,

Rhetta

6 comentarii

  1. Hmm, păi atunci să vedem…

  2. Ca si toate filmele lor de la O Brother incoace, de ce te mai miri?

  3. Unde mai pui că mie O brother nu mi-a plăcut mai deloc. Chiar așa, de ce mă mir? Și de ce mă mir că mă mir?

  4. Te miri ca să rămâi în viaţă, conform criteriilor recapitulate ieri. De ce te miri că te miri nu mai ştiu. Poate ca să-ţi faci provizii de viaţă. Prudenţă care ar fi trebuit să te caracterizeze la fel de fericit şi când ai testat sticla aia incendiară azi dimineaţă.

  5. true grit e o prostie de film pentru ca nu joaca big lebowski in el.

  6. la varsta ta, madame rhetta, cascadele cu cowboys dau idei proaste pentru osteoporoza si crampe la stomah. eu iti recomand niste duiosenii, asa, o pasare spin, o mary poppins, un rhett butler, ceva.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

