O dimineaţă de primăvară

Oamenilor,

Cum îmi dau seama că s-a terminat veselia și chiar vine primăvara, în afară de previziunile meteo de pe net: simplu – mi s-a întors la ferestre materia primă de ciulama. Din nou, în fiecare dimineață, sunetul șantierului vecin și al unei drujbe sau al unei mitraliere din apartamentul verișoarelor mele vor fi completate de buhăitul porumbeilor și din nou pervazul se va umple de găinaț. Ura.

Și încă ceva, care tot de primăvară probabil că ține pentru că unii oameni pur și simplu o iau razna când văd martie în calendar. Întorcându-mă acasă azi dimineață, cum îi șade bine unei babe, trec pe lângă două vecine întinse la vorbă pe palier de atât timp încât picioarele le erau legate de pereți și balustradă cu pânze de păianjen. Pentru că dimineața nu sunt foarte comunicativă sau poate pentru că niciodată, la nici un moment al zilei și în nici un fel de circumstanțe, nu sunt comunicativă cu vecinii, dau să trec de ele deghizată în ficusul de pe etaj. Pe dracu’, m-au prins şi inevitabil una din ele m-a întrebat ceva. Altceva decât unde au dispărut toate cutiile poştale sau administratorul, că la astea mă aşteptam. Vecina Ciocan s-a întors către planta din jurul meu, a zis „bună dimineaţa, doamnă Marcs” şi apoi „dacă tot sunteţi aici, avem şi noi o dilemă: este posibil să ştii pur şi simplu chestii? Adică aşa, să fii într-o situaţie şi să ştii cumva că totul o să fie bine chiar dacă nu ştii cum.”

Mestecând o frunză de ficus, i-am răspuns: „bună dimineaţa doamnă Ciocan. Unu, nu sunt aici. Doi, nu. Să ştii că ceva într-o anumită situaţie înseamnă doar să speri că totul va fi ok până la proba contrarie. Aţi fi uimite de cât de puţine ştim de fapt. De exemplu, dvs. nu ştiţi că vecina Marin aici de faţă v-a furat canarul şi covorul pus la uscat pe bătător, v-a bătut copilul acum trei ani şi nu e străină de faptul că vi s-au stricat toate murăturile puse-n toamnă. În plus, când au dispărut toate cutiile poştale a arătat spre uşa dvs.”

Ah, nimic pe lume nu-i mai bun să acopere buhăitul porumbeilor decât combinaţia capete de babe + ghivece de flori.

27 comentarii

  1. Super. Umor de calitate. (O chestie pe cale de dispariţie).

  2. cand s-a intamplat asta, stiau ele babele ce stiau. tu doar ai fost cauza 🙂

  3. Petronia, mersi. Zau. Ciulama de porumbei, splendid. O traduc aici, sa moara cuizina gastronomica franceza de invidie când o sa afle ca altcineva a pus la punct reteta de blanquette de pigeon.

  4. Elza, adică eu am fost doar factorul declanşator? Nu-mi place asta, să nu fiu factor cauzator. Dar na, când îmi amintesc ce-a ieşit nu mă mai plâng. Un update onest, sunetul ambulanţei acoperă chiar mai bine buhăiala porumbeilor.

    Alexandre, nu am pus numai la punct reţeta aia ci chiar la cuptor. Ca să ştii ce să anunţi cuizina, zic.

  5. Petronia, ce specie de porumbei e aia care buhăie ? Pigeoni din astia urbani, mai supraponderali, asa, ca buhaiul ? De unde si strigatul ?
    Uite, spre o pilda, în Franta porumbeii ruculează. Ciudat.
    Care dintre ei or fi mai gustosi la cuizinat ?

  6. dumnezeule mai aveti un pic si frigeti si papagalii din colivie! voi n-ati auzit de „porumbelul-simbolul pacii”? si pe asta il cuizinati? uf,uf,uf……..

  7. Alexandre, ăştia buhăie ca bufniţele, huhurezii, ciufii şi alte păsări de noapte spre deosebire de care sunt diurni şi nu-mi plac. Adică nu-mi plac în stare vie şi liberă. În stare de ciulama da. Nu rămâne decât să vânezi tu nişte din ăia care se cred rucola pe-acolo (ai mei se cred bufniţe, ai tăi buruieni, e ceva suspect cu păsările astea. Nici una din ele nu face totuşi „porumb, porumb”, că altfel ar merge şi mai bine coapte sau fierte.) ca să putem compara.

  8. Anaid, din noul punct de vedere adus de tine în discuţie aş zice că mai ales ăştia trebuie cuizinaţi. Deci eşti indirect asasina porumbeilor. Stai fără grijă, asasina directă sunt io.
    Şi mai am o întrebare pentru tine, Anaid. Blogul tău încă n-a scăpat de paraziţi, sau de ce încă cere cheie la intrare?
    A, şi papagalii nu sunt buni. Prea aţoşi, iar carnea le miroase ciudat. E drept că n-am încercat încă o macerare în sos de vin cu ierburi vreo două săptămâni, asta ar putea rezolva problema. Are cineva păsări din astea? Dau la schimb porumbei.

  9. :))). deratizez si de luni concediez paznicii.
    papagali n-am da’ pot sa-ti dau un porc. vrei?

  10. Drept e că nu-i pasăre ca porcul, dar ce să fac cu un porc? Îl am pe cel al vecinei Stroe, dispărut misterios în condiţii neelucidabile chiar înainte de Crăciun… De-atunci fug după el prin casă. Insistă că nu-i stă bine cu un cuţit în gât, auzi la el cochetărie.

  11. petronia eu pun papagalii la trasura, iau o ladita de Twin Fin California Pinot Noir(de sper sa-i plac lui musiu), tu prinzi porcul si-l cuizinezi numa’ bun sa fie fierbinte cand arivam. si la intoarcere ca sa nu plec cu mana goala pun porumbeii la trasura.

  12. Pinot Noir de California merge cu snitel de flamingo.

  13. Anaid, de acord. Sper că vă place porcul umplut cu porumbei umpluţi cu vrăbii umplute cu colibri. Am eu aşa nişte nostalgii medievale.

  14. ce le simti musiu, numa ce-am pronuntat. trebuie sa ne gandim serios la o masa de degustat.:)

  15. eu mor dupa colibri umpluti cu rosii cherry cultivate pe balcon la etajul 8.

  16. da flamingo boys ce are musiu? crezi ca mi se pune de-a curmezisu’?

  17. Anaid, eu nu degust mese decât dacă-i foametea mare şi atunci doar mese de brad, îmi place mâncarea aromată. Dar nu zici rău.

  18. Eu n-am balcon, Anaid, d-aia m-am oprit la colibri. Pot însă să-i umplu cu rozmarin din cămară.
    Şi şniţele de flamingo boys eu nu fac. La câtă fibră au, tre’ să baţi la şniţelele alea de te iau dracii şi ajungi la antipozi. Ori antipodul Bucureştiului e undeva între Noua Zeelandă şi Australia, deci în mijlocul oceanului, iar eu nu ştiu să înot. Fac pluta ce-i drept, dar doar pe fundul apei.

  19. si pisica sta zburlita sub masa cand ma vede pufnind in ras! esti adorabila, pentru tine ma duc si aduc lemn proaspat din padure, e colea aproape la cateva sute de metri ce mine.

  20. si balconul e-in lux petronia , in ziua de azi dac ai porc si rozmarin esti mare domn.:)
    la batut flamenco boys, ma bag eu, bat pana maine.

  21. Superb, încă o pisică de care ar fi mai bine să mă feresc. Lista asta ameninţă să ajungă la fel de lungă ca cea cu câini. „Păi da”, zice pisica, „pentru mine ţi-e lene să te duci s-aduci lemne, să stau şi eu ca o mâţă cumsecade pe sobă la căldură, în schimb pentru o băbăciune dubioasă care roade brazi te mai şi oferi. Şi ea nici măcar nu toarce frumos ca mine decât când are bronşită. Şi nici măcar nu-ţi mănâncă toată smântâna şi… Hopa. Mă scuzaţi, şefa. Aud un şoarece strigându-mă.”
    Şi apoi de la o distanţă sigură, pisica ta continuă: „a, da, şi baba aia nici măcar nu mănâncă şoareci!”
    Eh, dac-ar şti ea.

  22. porumbeii uguiesc si ganguresc. asta inainte de a ajunge ciulama.

  23. Zâna Eficienţei, probabil tu, ca şi Alexandre, ai alt model. Sau încep să cred că într-adevăr beauty is in the eye of the beholder. Ai mei buhăie, chestie de care m-am încredinţat ultima dată azi dimineaţă la 7. Mă culcasem la 6.30.
    „Înainte de ciulama” sunt cuvintele-cheie.

  24. Daca porumbeii ganguresc, înseamna ca grangurii granguresc.

  25. Petronia, don’t get me started on porumbei. Si mai ales gugustiuci. Am avut momente de nebunie incipienta, in zori de zi, cand am planificat – in multe detalii tehnice – tzepushele pe care am sa le infig in jardinierele de pe balcon. Foarte ascutite si foarte multe. Era si un aspect practic acolo – ar fi fost gata trasi in frigare, trebuiau doar jumuliti ….

  26. frigaruia de porumbel e misto. dar nu sunt cam atzoshi?

    cica vrabia si porunbelu nu sunt ca puiu. zic si io.

    ce imi place de zana. e asa grasa si placuta cand ae porumbel in mana…

  27. tronio, asta imi aduce aminte de vrabiile mele.
    vezi? ai ajuns sa traiesti drama mea si sa iti placa leul, elefantu, si girafa.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

