Divina(licita)ţie

Oamenilor,

În cele ce urmează se va reînnoda firul unei serii lăsate pe tuşă de mult. Dar să începem cu mijlocul, adică: vă amintiţi poate de postarea cu unghii de acu’ cam patru zile. Şi mai ales de ce ţinea mâna aia pozată, despre care v-aţi grăbit să presupuneţi (corect) că era a mea deşi nu am afirmat nicăieri asta: un glob mic cu moaca Pământului, da?

Ei, dacă aţi trecut acest mic test de memorie urmează nivelul doi, în care va trebui să mergeţi în urmă atât de mult încât cei mai noi pe-aici dintre voi nici măcar nu vor şti despre ce-i vorba. Să vă ajut, atunci, zicând că pe blogul ăsta practicăm din când în când diverse interogaţii şi forme de divinaţie. Dintre ele, probabil cea mai memorabilă este asta, completată de câteva interpretări de vise care-l fac pe Nostradamus să facă tumbe în mormânt de frustrare şi de o polemică privind plauzibilitatea ghicitorelilor.

Ei bine, iată că a venit rândul meu să contribui la faima divinatorie a acestui blog, chestie de la care m-am abţinut până acum. Să vă explic: corelând figurina voodoo care reprezintă Pământul (şi pe care o postez din nou ca să fie clar despre ce-i vorba)

cu ceea ce vedeţi mai jos că a rezultat în mod neverosimil de (dar cu adevărat) accidental, la ştergerea unghiilor care înconjurau globul…

…concluzia absolut evidentă este că am undă verde (dacă vă uitaţi atenţi la poză o să vedeţi nişte urme din această culoare) şi că, mai mult de atât, totul va merge perfect şi chiar vesel. Cum ce? Doar nu cumva nu v-aţi prins încă. Soarta îmi va surâde roz în demersul meu de dominaţie mondială, da, atât era de simplu. Vă jur, şi io m-am crucit când am dat să arunc discul de bumbac şi-am văzut că se hlizea la mine.

Deci oamenilor, cine vrea Hawaii?

 

A, şi bineînţeles că valoarea enormă pe care o va avea acest semn miraculos în istoria civilizaţiei îl transformă într-un obiect demn de magazinul nostru grav neglijat în ultima multă vreme. Când voi ţine şi globul mare în mână ca pe cel mic în poza aia, o să valoreze enorm pentru voi să puteţi spune “da dom’le, eu am obiectul profetic care a anunţat realitatea de acum, îl vând pentru <inseraţi sumă sau pretenţie absolut nebunească aici, la cursul zilei>”.

Spor, zic. Nu vom licita de data asta, pentru că nu vreau să vă spargeţi capetele. Preţul e fix iar fericitul nou posesor va fi desemnat după competitivul criteriu „primul venit, primul pe care am chef să-l servesc”. Poate fi al vostru pentru un preţ de doar 5 drahme alexandrine de sec. I î. Hr. Da, normal că ştiu care erau condiţiile monetare precizate în “Magazin”, dar mă puteţi crede pe cuvânt că nu va fi sprijinită nici o mişcare de insurgenţă de nicăieri cu ele.

13 comentarii

  1. 5 drahme alexandrine din sec 1 iH? Pai, madam, matale vrei sa te asiguri ca daca nu reusesti sa cuceresti pamintul macar vei putea sa’l cumperi? Auzi la ea… 5! Adica toate 5?

  2. va sa zica „asta” era originea. ma gandeam yo, sa fi fost petrodava, sa fie petrosani, petrila usw. si cand colo, petronia din petra se trage. eh, tineretile, ce vremuri… chiar si ghicitul din cafeaua aia era mai penetrant.

  3. Zavoranca cu Pepe, Severin si acum … asta! ma duc sa imi pregatesc trusa pentru sfarsitul lumii. nota pentru mine: sa nu uita imi pun si acetona in trusa asta.

  4. Nu, că sunteţi groaznici. Noroc că au sărit două muzee şi vreo 20 de colecţionari privaţi, că voi sunteţi prea ocupaţi să vă plângeţi de preţ (Dragoane, puteam să cer un cufăr de aur sau chiar o sticlă de vin!), să-mi faceţi etimologie în loc de arheologie (gronjius, bună încercare dar între Petra şi mine, oricât de incredibil ar părea, nu există legătură. Mă refer la user-ul cu numele ăsta, nu la oraş. Că cu oraşul ai nimerit-o. Totuşi nu ăsta era obiectivul.) şi să vă pregătiţi de apocalipsă (Zâna Eficienţei, chiar crezi că lumea asta s-ar sfârşi dacă ar fi la mâna mea? Mda, şi eu. Pune şi ceva de ciocolată în trusa aia.) Prea ocupaţi ca să vă gândiţi ce ar putea însemna drahmele alexandrine.
    Oferta încă stă-n picioare.

  5. drame, dramolete sau macar dame alexandrine, numai damele sa fie bine. daca mai traia lisandru in cele vremuri, ce-ar mai fi jucat el leapsa cu burebista, pe drahme si pe vin nedramuit. apropo de neverosimil, yo cred ca mai bine acceptai originea „petra” decat pe cea ornitologica a numelui petronia, da’ mai ai timp sa te gandesti. nu da piatra din mâna pentru vrabia de pe gard.

  6. Gronjius, nu ştiu dacă eşti primu’ care a căutat Petronia Petronia pe Google sau doar primul care-mi zice că sunt o vrabie de stâncă. O să completez totuşi tabloul etimologiilor posibile cu una literară, ca să ai de unde alege.

  7. sorry petronia, parca poti sa te pui cu ditamai gugalu’. toate-s acolo si omu’ le foloseste dupa il taie capu’. il taie prost, gronjius il cheama. te pui cu taiatul?
    mai bine sa ramanem la burebista, vorba piticuluigras.

  8. Petronio, ciocolata eu o port intravenos. insa cateva tablete de Valrhona o sa pun, totusi, langa pilulele de iod. pentru hipoglicemii in perioadele de armistitiu, nu de alta.

  9. Petronia, ai si uitat? Primul a fost frei. Te’a facut vrabioara si s’a bosumflat ca nu te’ai prins. Ntz ntz!

  10. Mă prinsesem, Dragoane, de aia am şi protestat. Ce-i drept gronjius a fost mai clar, chestie pentru care am răspuns frumos ba chiar i-am sugerat o variantă suplimentară.

  11. jos palaria, blog civilizat: proteste suedeze, greve japoneze, prinsori, dragoni memorabili.
    cu sec. 1 î si drahmele lui burebista, ramane cum am stabilit?

  12. mai am ceva drahme alexandrine din sec . 4 a. chr., ingropate intr-o supiera, la radacina nucului. dar din sec 1, de unde sa-ti extrag eu acum, petronia? poate sa le bat cu ciocanul de saratele.
    sa pierd eu doua emisfere intregi pentru un fleac de trei secole, uf.

  13. uau, chiar asa mult timp sa fi trecut? 2011, primavara? unde ni sunt unghiile de altadata?

    in fine, daca anii trec repede, zecile de ani trec repejor. si asa mai departe, doar ca uneori reapar urme. desi sunt foarte reticenta la rastalmacirirea istoriei (nu repetenta, terminati cu chicotelile, aia din spate) ceea ce vine de dinaintea lui burebista nu are decat doua cai de interpretare : ori, ori. pe scurt, am gasit asta. sigur, obiectele de la tartaria sunt mai mult sau mai putin cunoscute. probabil ca mai putin. de pilda sunt convins ca petronia are in casa tapet cu scrierea asta. dar dau foarte multe sticle de vin persoanei care-l va descifra vreodata, in ciuda gelosilor care spun ca e „decoratie”, cu conditia sa nu vina prea tarziu. aviz cunoscatorilor.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

