În care Musiualexandru sare-n ajutorul Rhettei Marx

Rhetto,

Răspund neobişnuit de târziu la cererea ta obişnuită pentru că am tot căutat. Din câte-mi amintesc, trebuia tu să scrii pe un gard viu cuvântul puţică. Sau poponeţ, nu mai ştiu. Şi n-aveai litere, parcă.

Ei, am găsit.

Ştii, ţi-am mai zis că am nişte zugravi de treabă, Adriano, Relu şi Ceavez. Băi, le ştiu ăştia pe toate, Rhetto, parol. Ai nevoie de-un holzşurub, de un cui de grenadă, de-o adresă, de-o şenilă de tanc, de-un iepuraş de pluş oranj cu urechi vermillon, de-un set de corzi de mandolină, de-o ţeavă de eşapament din inox (à propos, au şi de Lotus, dacă te interesează), te-ndrumă ei. Vorbesc ei cu oamenii ăia şi se aranjează.

Aşa că ieri, după ce am terminat ultima pungă de pufuleţi, zic hai să-l caut pe Ceavez cu un telefon, poate mă scoate el cu chestia asta. Băi, zic. N-ai, nu ştii pe cineva care să aşa şi pe dincolo, mă rog, îi zic ce şi cum. Aaaa, să face, şefu’, să poate ? Staţi aşea, că vă sun io peste zece minute. Mă sună şi-mi dă numărul de telefon al unuia, Sandu Boldişor, cică mare acţionar pe nu ştiu unde. Zice şefu’, sunaţi-l dân partea mea, mă ştie că io i-am făcut tencuiala la vreo câteva blocuri dân cartieru’ ăla pă care şi l-a cumpărat. Domne, zice, ăsta ierea agendăcirculaţie înainte dă revoluţie şi acuma ie acţionar undeva, nu mai ştiu. Cum şi-acumpărat iel cartier, aşea, când are timp liber face panouri, indicatoare d’alea rutiere pentru străzile dă la el d’acolo dân curtea la cartieru ăla. Că are şi multe maşini, vedeţi ? L-am sunat. Tipul foarte drăguţ, amabil – am vorbit vreo două ore despre expresionismul abstract (e şi mare fan de clătite, ce chestie) – mi-a spus că fontul ăla se cheamă Signer.

Uite, cât vorbeam cu el la telefon ţi-a şi-ncropit un panou.

Te pup, vorbim.

16 comentarii

  1. acesta nu mai este un panou de directionare, e unul de informare scris cu masina de cusut Si(n)ger 😉

  2. Aluzie voalata cum ca am afaceri tip suveica ? Hm.
    🙂

  3. e un font cu boldishor, fain. si acum „dar”-urile.
    unu, ca nu-i A-ul acela care a uluit-o pe rhetta, ba si pe mine un pic chiar daca sunt mai greu uluibil. dom’le, era A-ul ala aproape un delta majuscul ! zic din memorie pen’ ca nu mai dau inapoi paginile la ora asta.
    doi. unde-i sarea din titlu?
    trei. asta e panou pentru pisici scolite. nu putea face unul pentru hipopotamii foarte tristi, de meserie iletristi ?

  4. ahm, orice A privit pe sub fusta pare delta uluitor, daca înclin panoul ajungem la formele respective. doi: regim sarac în sare, sa nu facem hidropizie, doar stim ca sarea e parsiva: se dizolva-n apa, dar tot apa se tine dupa ea.
    hipopotamii sunt elevati, foarte literati (citesc Ionesco) si deloc nesarati. dar se poate, sefu, se poate, cum nu ? toate este posibilitati care se poate, vorba lui ceavez

  5. Orice A privit pe sub fustă !

    Hmmmmmmm

  6. haha 🙂 de-întâi avril, ca sa fiu primu-ntâi. da’ apropo de sare, un pic semi-serios acum, ce parere ai despre urmatoarea controversa. amicul meu geo logius zice ca „sare in ajutorul rhettei” e ok si ce de ce n-ar fi. yo de colo zic ca noo, ar trebui sa se spuna „sare in ajutor rhettei”. am cautat prin toata gugalimea si n-am gasit decat chestii nesarate adica in favoarea lui geo. totusi, ar trebui sa am dreptate yo. asa ca te intreb poate ai vreu prieten care stie de ce ne bat la cap intrebarile astea. nu ca ieri devine azi, da’ e chiar foarte important. azi-maine apare ceavez la usa si ce-i zic? ca asta nu stie de gluma.

  7. Niste fosti prieteni livresti de-ai mei, Carius si Bactus, polemizeaza si ei furtunos pe tema asta. Carius cica se zice „sare s-o ajute pe Rhetta”, Bactus ca nu, cica „îi sare Rhettei în ajutor” ar fi mai dandy.
    Nu stiu. Ar fi mai federatoare, daca nu consensuala, viziuea frantuzit- înaripata a chestiei. Si chiar mai poignanta, mai parlanta, asa, mai imagée: vole au secours de Rhetta. Chestie la care eu înfig un mic bemol. Voler e un verb pacatos si ambiguu. S-ar putea interpreta ca o furaciune, vezi ?
    Deci s-o românizam: „zboara-n ajutorul Rhettei”, ca sa n-avem vorbe.
    Numai sa nu vina Noemi Kronstadt (chiar, pe unde-o umbla fata aia cu un picior în alabastru) si sa ma creada libelula sau sa ma porecleasca Hyeronimus, dupa comandorul escadrilei ei de fluturi.

    Ceavez stie totusi de gluma, cum sa-ti spun, e un cutitar redutabil din padurea Scrovistea, dar stie sa-si înmoaie sufletul la un re minor. Vorba aia: zi-i ca vii din partea mea.

    Geo logius, amicul ala al tau, e cumva neam cu grasul ala de ventri locius ?

    Altfel, da. Ai dreptate.

  8. sunt de acord cu „zboara in ajutor rhettei” mai ales de dragul eliminarii sarii.
    si mai sunt si pentru metoda dukan de slabire, o adevarata mana cereasca, in felul asta scapam si de ventre lucius, sau cum ziceai ca-l cheama pe acela.
    yo estimez ca noemi joaca o partida de ruleta ucraineana cu petronia. probabil prin telepatie, ca nu se mai zaresc deloc. cine pleaca in asia centrala sa caute un shaman ?

  9. Stiu eu pe cineva care s-ar duce dupa shamani si exorcisti, pâna atunci ascultam za Doors cu Shaman’s blues, ca succedaneu temporar.

    Trebe totusi si putina sare, doar n-o sa mâncam tot restul vietii doar miere si orez fiert. Sase grame pe zi mi se pare rezonabil, iar dukan ala pacatuieste putin prin excesul de proteine. Nu bun, nu bun. Prea mult fosfor, prea multa uree, deh. Duce turometrul rinichilor în zona rosie.

    Ruleta ucraineana ? Nu stiam. Dezvolta.

  10. sarea e un drog, te obisnuiesti si nu te mai lasi, nu mai poti. uite-asa zici: un picutz, doar sase grame, te rooog. las’ ca stiu yo. d’aia am si propus sa inlocuim expresia „sare-n bucate” cu „sare-n ajutor”. treptat, asa cum nici yo n-am zis-o drept de la inceput ci pe departe ca sa ajung acum la punctul asta . da, asta mic de jos, uite inca unul .

    c-asa se buruieneste blogul asta cu haiduci alde grongius, ceavez, fuscus sau cum ii zicea aluia, ba parca zdrontius si d’aia, zic, d’aia doamnelor petronia, noemi, dulcedeea, A, ma rog, ma rog, doamnelor in general, le e teama sa mai dea pe-aici.
    ah, si ce general era.

  11. Zâna eficientei a gasit formula: „ajutor în bucate”.

    General era, nu zic nu, dar azi e chiar maresal. Care dupa cum stii, nu e un grad, e o demnitate.

    A propos, de DulceDeea ce stii, ca te vaz la curent ? N-o fi si ea pe la vreo ruleta bielorusa ?

  12. „Zi-i că vii din partea mea” !!!

  13. Ha ha ha, ce face 1 aprilie dintr-o cautare google dupa helvetica !!!

  14. parca aveau alt poisson d’avril, baietii de la goagal

  15. Mă vorbiţi de bine:))) Mă vorbiţi de bine şi eu habar n-aveam:)) Uite că mai colindând pe aici să citesc una-alta am descoperit şi comentariile voastre.

    Gronjius, ai un nume delicios, mult sănătos:) că sarea grunjoasă e de preferat când nu renunţăm cam de tot la ea, aşa ascetic precum ne îndemni tu. Nu de teama generalului, mareşalului nu mai veneam. Cu armatele de gânduri personale şi fapte care aşteaptă să fie înfăptuite, cu dumnealor am ceva trebuşoare de o vreme încoace. Dar şi când n-am vorbit, tot am mai fost pe-aici, să citesc şi să mă voioşesc de cinstita adunare a cestor nemaipomeniţi simpatici:)

    Alexandros:), ruletă zici? 🙂 şi tu la vânătoare de cerbi? sau mai degrabă căprioare:)))? Mi-ar fi plăcut mie să călătoresc un pic printre mesteceni… Poate întâlneam şi arici năzdrăvani:) Poate un cântec vesel mai cântam:)))

  16. Dulciuschko, dai cum altfel sa te vorbim decât de bine ? Si p’unde te tot preumbli ?

    Vin ei si aricii, pâna una-alta sa cântam. Ce sa cântam ? Utrom rano mî vstaiom, v shkolu veselo idiom ?

    Caprioare eu nu. Inoroage maybe.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

