Proştii lu’ aprilie

Oamenilor,

N-am vrut să scriu până nu s-a terminat ziua de azi, ca să nu dau idei. Însă după ora blogului (care va mai fi fantezistă doar mâine! după care se va realinia cu ceasurile voastre, noastre, mele, lor, ei, lui şi ale altor declinări) e deja mâine, iar dacă ţineţi minte să vă răzbunaţi tocmai pân’ la anul aveţi probleme mai grave decât atât. Despre ce-i vorba? Păi despre motivul pentru care poate unii din voi au răspuns sceptic azi la telefon: 1 aprilie, ziua internaţională a psihopaţilor. Ziua în care unii cred că pot să facă aproape orice măgărie au reprimat sub aparenţa de om întreg la cap şi serios tot anul şi să scape invocând calendarul.

Sigur v-a venit să crăpaţi capul cuiva într-o zi de 1 aprilie măcar o dată. Pentru că problema-i că nu există un oficiu internaţional de aprobare a farselor, care să elibereze permise de farsor numai pe bază de test psihologic. Şi aşa ne trezim cu imbecili care ne anunţă catastrofe sau ne toarnă în cap smoală „că-i întâi aprilie”. Oameni încuiaţi în chestii, chestii aruncate peste oameni (pisici de exemplu. Ştiţi că pisicile scot ghearele în zbor? Eu da.), oameni mâncând chestii care erau departe de a fi ce li se spusese că sunt, chestii puse în paturile, pantofii sau chiloţii oamenilor, pe scurt: oameni şi chestii în combinaţii nefericite. Mi s-a întâmplat şi clasica „hei, prinde!” când proiectilul era o bilă de marmură de 10 kile, e că se explică multe dacă spun c-a fost prima şi ultima dată când am încercat să lovesc o minge cu capul? Totul cu un rânjet tâmp şi protecţia (complet ineficientă) a unei date.

Pentru toate celelalte zile din an când lumea o ia razna pot să accept câte o explicaţie. Halloween (deghizarea în entităţi negative ca proces de purificare a comunităţii), Crăciun (ocazie de cadouri, ceva tradiţii frumoase pe care şi le face fiecare), 1 decembrie sau alte zile naţionale (nu c-aş crede că există aşa ceva ca „sentiment naţional”, dar e un sentiment al apartenenţei de care cei mai mulţi au nevoie. Plus că poţi să te uiţi de aproape la avioane şi tancuri, ceea ce e amuzant.), St. Patrick’s Day (ohooo). 1 aprilie e explicată numai de prostia şi răutatea din oameni. Sau ştiţi voi alte motive pentru a răni şi / sau umili pe cineva? Mai ales un străin?

Nu că n-ar exista şi glume inteligente de 1 aprilie. Anul trecut, de exemplu, am primit spumă de căpşuni. Sunt alergică mortal la căpşuni, am râs, am răspuns cu un buchet de viespi (la care e alergic mortal expeditorul spumei de căpşuni). Sau uitaţi, anul ăsta WordPress: intru la site stats azi şi mă crucesc – ce draci de trafic trebuie să fi fost pe-aici de celelalte zile, nu neglijabile, arată aşa prin comparaţie?? Mă uit la cifre: cele din zilele trecute sunt aproape egale, sau în orice caz comparabile (diferenţe mici, de câteva vizualizări). Pun săgeata pe ziua de azi şi voila:

O farsă nu e când suni un străin sau un amic şi-i comunici ceva care să-l facă să reacţioneze cumva, ca apoi să te crăcănezi tu de râs (eventual şi o armată de ascultători cretini). În general, farsele bune, adică normale la cap, nu se fac la telefon. Am aflat veşti oribile la telefon sau am fost martoră neputincioasă, cu nodul ăla crunt în gât, când le-au aflat alţii. Cu aşa ceva nu se glumeşte. Cu veşti bune, iar nu. Nu vă doriţi să fiţi la celălalt capăt al convorbirii dacă-mi dau seama că m-aţi făcut să mă bucur degeaba pentru amuzamentul vostru. Oamenii nu sunt bufonii celorlalţi decât dacă aleg să fie.

Pe cât e de adevărat că nu înţeleg de ce ar face cineva o farsă oricui, e şi că ştiu perfect cum se foloseşte o anume cameră de tortură din secol XVI. Import Spania. Poate-aţi vrea să vă asiguraţi că am dus-o la renituit şi curăţat înainte să vă treacă alte idei. Zic şi eu.

75 comentarii

  1. macar tu nu ai fantome…. 😦

  2. Ba sigur că am, dar şi ele au. Bunul simţ să nu-mi arunce în cap ghivece urlând „1 aprilieee!” Ce fac în alte zile e altă poveste.

  3. Din păcate da, A. Fenomenul „Petrică şi lupul” funcţionează perfect de 1 aprilie. Mă mir că nu a fost exploatat încă la scară mare infracţional.

  4. bagata la citate asta: „Oamenii nu sunt bufonii celorlalţi decât dacă aleg să fie.”:)

  5. Hihi!
    Şi eu am rămas mască la panoul de control… Câteva secunde doar, că scria April Fools şi, oricum, n-aveam cum să am eu 3 mii şi de vizite într-o zi. M+am amuzat totuşi. Se putea mai rău. Fiind o fire flegmatică, pesimistă, pasiv-agresivă, ce mă făceam dacă îmi dădea cu minus?…

  6. @lefter ai fost lefter ai ramas:
    cum ce faceai? un atac de panica faceai.
    ce iti mai place sa te amuzi lefter gabriel!

    petronia avrut sa dea o pilda aici. ceva ca cand nu e bine sa exploatezi încă la scară mare infracţional, sau asa ceva. cred.

  7. ai atins un punct sensibil important de psihologie sociala. farsele pot fi de bun gust, ba chiar delicioase. sau de prost gust, pana la idioate si aproape criminale. cele din urma prolifereaza in anumite medii si asta ar face un obiect de studiu destul de interesant, ma refer la relatia dintre nivelul de cultura si nivelul de bun/prost gust al farselor.
    insusi sensul farsei ar fi fost denaturat, cred yo, „farsa” evoluind spre tentatia raului, incercarea cu diavolul. gen hai sa vedem daca facem o porcarie mare ce patim, sa testem asta pe victima X. nu patim nimic pentru ca daca iese rau, inchidem televizorul sau punem pe alt canal.
    apropo de lupul de la usa, petrica e cel care l-a dus la zoo pe cand pacaleala de prost gust din poveste e opera lui ionica. numai nu trageti in pianist.

  8. gronjius, esti autist total. sau fata. mai degraba fata. te mai miri ca nu te baga nimeni in seama…

  9. m-am razgandit. esti autist. azi e ziua ta! stiai?

  10. corect. detaliaza frumos in al treilea mesaj, te rog
    🙂

  11. „farsele pot fi de bun gust sau de prost gust” mi se pare corect ce ai zis. adica nu am cum sa atac asa logica.
    farsa e tentatia raului? de cand? farsa e tentatia imbecilitatii, ca un hamster care se ascunde dupa canapea.
    tu pur si simplu iti bati pula de rau. RAUL e ceva grozav. e un DUMNEZEU. nu un hamster.

    aia cu televizoru e atat de ieftina incat nu am citit. mai vrei sa zic si altceva?

  12. esti enorm amice, vorbesti de pe nibiru? sper ca ai certificat de bufon. sau exersezi pe shest la terrieni?

  13. acu nah. puteai sa zici ca sunt bufon sau nu sunt bufon.
    stiam asta si ma asteptam sa intru in logica ta.

  14. cre’ că-i mai bine să ieşi

  15. nu zau? e mai bine sa ies? atunci sa ies.
    spor la treaba.

  16. să ieşi … din logica lui !!!

    filmele-alea de groază ţi-au luat minţile 😦

  17. @alexei: te uiti la romanii au talent?

  18. @A: filmele alea o sa fie viitoru meu. te invit la premiera cand o sa fie de premiereat.
    incep sa zic si eu ca bufnita… dar sper sa ajung ca ea.

  19. Piticule, nu ma uit. Ma uit la surorile Marx are talent si constat cu amaraciune ca mie nu-mi trimiti invitatie. Mie, care de le cucuvea (si nu bufnita) te ridic la rangul de a doua George Sand a istoriei ? Ingratule, Brutusule.

  20. tronia e bolnava azi. ii tuseste lactopu.

  21. pot sa pun clipu cu copilu de aur de tot?

  22. uffff, luati si pictati

    http://soytuaire.labuat.com/

  23. george sand e gay. ce bataie iti ei….

  24. Nu zau, ia-ncearca. Iei si suplimente – si de la Garamema, si de la Shuli, si de la Onitza J Elena, si De la Onitza I Elena de la caminul de fete, si de la Letitia si Anghel de pe Dealu Tugulea, si de la Chinezu, Tzuga si Ciombe e le fosta Dagâtza, si de la Tigaie, si de la Jujatu din blocu 33. Io ma tzin deoparte.

  25. În loc sa zici mersi si sa pupi opinca…

  26. io va calc cu renoul. civilizat si curat.

  27. Uite-te mai întâi daca ai bujii, p-orma calca, are Garamela un fier de calcat din ala cu mangal. Daca vrei viza si carte de sejur de Militari, la mine te adresezi. Biroul e la Gina, în blocu 28.
    O atentie nu strica, altfel expulzie.

  28. tinere, amicii tai nu mai sunt de mult in militari. am facut curat pe aici.

    acum mergem toti cu carti in mana. ba chiar am vazut un om cu pian in mana.
    adorabil militari in ziua de azi…

  29. Camarade Pitic, noi lucram azi din umbra. Omul cu pian în mâna se cheama Danalache si e de pe Estacadei, iar când vedem oameni cu carti îi învatam sa dejuneze cu ele sub brat. Se cheama maniere, cetatene !

  30. manere, maniere, tot aia.
    si eu ma mir cand ii vad cu cartile alea in mana. unde draq mai tin berile daca au carti in mana?

  31. În banduliera, Pitice.

  32. petronia e tare nervoasa. nu pricep de ce. pare om bun.

  33. Chiar este, uite, îmi confirma live, suntem la un merlot De La Principauté d’Orange si-ti recomandam niste distonocalm plus carbune medicinal.

  34. cu carbuni merge masina ta. mie sa imi dai de 95.
    tronia nu e nicaieri cu tine. o doare maseaua in casa.

  35. pardon
    [ciocnim un Prince Matei. Moderat de Petronia]

  36. a zis petronia ca a fost acru vinu tau de ieri.

  37. Piticule, ca sa stii. La mine doar borsul si sucul de lamâie sunt acre.

  38. eu fac pulpa de porc!

  39. Vrei sa stii ce fac eu ? Poftim:
    Roulade de lapin, duxelles de champignons
    Cube de poulet”chaufroté”

    si Champignon farci au confit de Canard
    Asa.
    Vin e Vosne Romanée „les Arlots”

    Pe urma ezit între un Fondant au chocolat si o crème brulée, ce ma sfatuiesti f

  40. musiualexandre, paci cum? ai cedat fix la desert????

  41. eu tot fac pulpa de porc. cu unt si usturoi. nah. nu suna asa fistichiu ca la tine dar e mai buna. 😦

  42. Nu am cedat la desert, Zâna, cum sa cedez, doar alegerea era dificila, dar cred ca o sa dovesdesc amândoua deserturile.

    Piticule, nu e mai buna, doar ca-ti e tie mai foame. Puteai totusi sa ma inviti.

  43. va las mancand si va regasesc adulmecand dupa mancare. hm, a spus cineva”ciocolata’?

  44. Noemi,
    Moi. Eu am sis socolata.
    Ti-au tiuit urechile, fata cu piciorul în alabastru si selenit ?
    Te pomeneam mai deunazi: https://surorilemarx.wordpress.com/2011/03/31/in-care-musiualexandru-sare-n-ajutorul-rhettei-marx/
    Sau ai sburat cu coleopterele în jurul lui Marte ?
    Ca va mieux ?

  45. mieux? am mancat mieux intr-o vara cand eram la vama veche. ce vremuri misto erau cand era vara…

  46. Piticule, esti fata ? Am cunoscut si eu una, dar era la doi ,mai în ’73

  47. la doi mai sunt oameni in curu gol, noi la vama suntem in curu gol cu beri.

  48. Ntz. Esti în cur cu berea goala si nici macar nu te lasa sa treci prin vama

  49. nu te pricepi la vama veche, mai taci.

  50. am inspectat un satelit lejer borderline, parea deprimat , asa ca am facut cateva ture impreuna. si intr-o noapte, in timp ce monitorizam o aurora, mi s-a parut ca vad ceva scriindu-se singur pe gips. stigmate de zgaibe am mai avut, dar niciodata pe gips. deci tu erai, domnule musiu.

  51. @noemi: ce stelara esti fata….

  52. mmcam da, pitic. imi fac veacul in norul lui magellan, de aceea trotuarele si bordurile ma innebunesc. nu vor deloc sa zboare cu tine, stau ca tutele lipite de pamant.

  53. abia astept sa ne uitam amandoi in stellarium. sa imi arati unde e nibiru… ce frumos imi arati tu…

  54. ala e degetul meu. nibiru e urat, seamana cu o moara cu walzuri.

  55. ok, atunci imi aratzi tzatzele?

  56. sigur c-o sa-ti arat ceva. cand ti se dezumfla falca, iti arat halebarda, pana atunci, vad ca nu-ti vezi nici lungul nasului.

  57. esti mai nesuferita decat alexandru. ce tot strigi la oameni? si nas lung ai tu. nu eu.
    eu sunt fermecator.

  58. gresesti, eu nu strig niciodata, doar ma-ncrunt, pufnesc si bat din picior. mdap, esti fermecator ca un tapir in sos de urzici.

  59. ce frumos imi zici tu tapir…

  60. bine. o sa botez asa o galaxie pitica, „nebuloasa t’apeer”.

  61. exista pacaleli dragutze. adk un fel de est-ce possible.
    depinde de planeta sau asteroidul locuibilitatiei … ah bon …
    http://www.linternaute.com/actualite/depeche/afp/17/739766/de_carla_bruni_a_teddy_riner_le_peu_croyable_cru_2011_des_poissons_d_avril.shtml?utm_source=benchmail&utm_medium=ML356&utm_campaign=E10194987&f_u=13378527

  62. Da, am scrijelit cu piciorul unui pahar de cristal plin cu Condrieu de la musiu Cuilleron pe cizmulita de alabastru a lui Noemi : Verrine d’Encornets et sa Purée de Poivrons Rouges

    Piticule, chiar acum ma uit la un film unde Gérard Darmon era copilul tapir topaind în espadrile. Sa fie o coincidenta ?

  63. Julia, pe giudocanul ala chiar l-am crezut. Deh, pot sa ma laud si eu cu un mic os de peste de-ntâi aprilie.

  64. lauda-te cu el in gat. ♪♫♪♫♪♫

  65. La gât, Pitice, nu în gât. Rahan, le fils des âges farouches.

  66. fileu de hering am mancat acu 2 zile. polonez. de cand dracu cresc heringi in polonia?

  67. Ce ma-ntrebi, eu azi am mâncat somon si cod, toate frantuzesti.

  68. mda, e groaznic, mancam pesti ciudati si ne doare burta. acu mai e si gaura in cer. o sa murim la anu. eu oricum merg in dimensiuna a cincea, dar ziceam de tine asa..

  69. ce e Verrine d’Encornets ? e secret de cizmulitza ?

  70. O sticla de vin, ceva ?!

    http://www.bva-auctions.com/auction/category/3157

  71. Pardon, o sticla cu vin 🙂
    Un Margaux

  72. e o incantatie, julia, une sorte d’affaire d’occultisme. ca sa mi se urce cizmulita la cap si sa zbor pe patru carari.

  73. :)))))))))))))))) bene

  74. O:-) angel 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

