Is the music over ?

Babelor,

Să vedeţi ce-am păţit sâmbăta trecută. Îmi luasem zi liberă de la biurou. Buun. Giga-grasse matinée cu faste previziuni de apremidi printanier, soare, cald, linişte-n cartier, cireşul înflorit, puzderie de năsturaşi şi de lalele pe gazonul din curte, ciripituri de mierle isterice, deh.

Cam pe la unu şi ceva, tocmai concoctam o megasiestă plenipotenţiară în hamacul de sub gutui, când hop ! voilà Bijou. Puţin şifonată, bestia. Pândise toata dimineaţa camuflată-n fundul curţii, doar-doar or ieşi aricii din hibernare fincă, pentru care nu ştiţi, ăştia cum se-nmoaie iarna încep sa se adune seara la mine pe terasă la câte un happening. Nebuna e geloasă că le presar şi lor din crochete (dacă nu eraţi la curent, aricii se dau în vânt dupa crochete de pisică, numai lapte să nu le daţi) şi se cam înfoaie meschin la ei. Dar arici nix. Pas encore. Poate la sfârşitul lunii.

– Mă parazitule, îmi zice, lingându­-şi afanisită nişte pernuţe, tu ai uitat ce zi e azi ?

– Nu, faraoanco, zic, cum o să uit? Suntem în doi aprilie, mâine e duminică, e lună plină… şi parazit eşti tu. Da’ ia stai, cum şi de când te uiţi tu-n calendar ?

– Hai sictir zice, chiorâş şi cu urechile date duşmănos pe spate. Astrologu’ lu peşte. Dacă mai ai glume de-astea de picnic de mitocani îţi fac récamier-ul franjuri, dormi pe jos. Mon petit crétin, am randevu la două jumate la veterinar, nu băga cornu’n pernă, la loc comanda că nu e momentul. Hai, allons-y.

Mă, nuuu, nu vă speriaţi, Bijou e sanatoasă tun, blana neagră îi straluceste impecabil, are un apetit pantagruelic, continuă sa lipsească toate nopţile de acasă şi cu o zi în urmă înfipsese iar un snop de gheare în trufa unui caniş cu pompon care vroia cam prea insistent sa facă ami-ami cu ea. Cică never could stand that dog. Deci n-are nici pe naiba, era doar o vizită de rutină plus un rapel vaccinal la veterinarul ei preferat, un tinerel politicos şi pomădat care-i face mereu cadou câte o cutie cu cat food-ul ei preferat, soté de bœuf aux légumes du jardin. Te cred şi io, la cât mă costă consultaţia… În plus, lucrează la cinşpe kilometri (la dus, că la-ntors sunt douăzeci cu ocolul pe la supermarşeu după crănţănele). Unde mai pui că data trecută ne roseserăm unghile şi repectiv ghearele vreo trei ore-n antişambră după un curcan cu veruci pe creastă şi după un hamster în ocluzie intestinală după ce înghiţise factura de gaze şi nişte căşti de empetrei. Bijou avusese alt veterinar – doar la trei case depărtare – dar îl repudiase energic muşcându-i prompt tendoanele de la mâna stânga dupa ce cu dreapta cretinul îi luase temperatura acolo unde nu trebuie. Mă topisem în scuze, mi-era nu ştiu cum, să nu ceară ăla despăgubiri pentru daune corporale… Ieee-te căcat daune coroprale, n-am văzut mai mare bou, îmi zisese Bijou pe drumul către casă, ăsta e-n stare să confunde şi sala de sport cu closetul, aşa-i face şi nevesti-sii ? Să zică el mersi că nu i-am mestecat carotida.

Deci ciuciu siestă.

– Biiiiine, zic, hai, mergem. Sărim în maşină, Bijou în dreapta, ca de obicei, fără centură. Da’ mă rog, traficul era acceptabil şi Bijou fredona uitându-se la peizaj si batând ritmul cu stufoşenia aia de coadă. Ah, keep your eyes on the road, your hands upon the whe-el…

– Taci, zic. Ai o voce prea miorlaită ca să cânţi ză doors. Plus ca sunt nişte has been, mă, sunt so last tuesday, îi ştie toata lumea pe dinafară, nu te-ai săturat ? Pune şi tu ceva ca lumea, e maşina plină de CD-uri. Pune niste J.J. Cale…

– Văcarul ala neras şi stafidit ? Te-ai sclerozat sau ce ?

– Nu vorbi aşa cu mine, că-ţi fac coada brichetă de bord, măcar ştiu de ce-ţi plătesc veterinarul. Moody Blues nu vrei ? Am Seventh Sojourn şi A Question of Balance, la alegere, restul sunt acasă. Da’ fii atentă când le scoţi din cutie să nu le zgârii.

– Alta glumă de căcat. Moody Vacs. După  Nights in White Satin şapte ani de zile au tot frecat mellotronu’ şi au supt din flaut, pfft, au scos nu ştiu câte discuri la fel. Ar fi putut să ia o pauză mai înainte de 1974.

– Wings ? Band on the run ?

– Te scuip. Muzică de puţoi în vacanţă în Lagos. Bătaie de joc, poza lui James Coburn pe copertă şi vocea lui Picasso, ce să zic… Nemernici. Bine ca nu mi-ai propus Momma Miss America. Sau discul ăla gheu cu McCartney şi Stevie Wonder, A tug of war.

– N-am ajuns aşa rău. Zappa nu vrei ?

– Eşti delicat dar snob. Mai zi.

– Pat Metheny, ce zici? În concert cu Gary Burton, ăl mai tare vibrafonist. Sau uite, Heavy Weather, primul disc de platină din istoria jazz-ului. Ori nişte Hancock ? Terje Rypdal ? Chick Corea ? Return to Forever ? Mahavishnu Orchestra ? Kenny Baron ? Ăhm, Freddie Hubbard sau – uaaaah – uite: Miles Davis – Isle of Wight festival, 1971 !

– Devii pedant. Bine că nu-mi propui Stan Getz. Eu vreau Doors, înţelegi ? The Doors. De la ei încoace nu s-a mai făcut muzică. Punct.

– Bine, da’ să ştii ca sunt fumaţi rău şi muzica nu s-a oprit cu ei. Caută în torpedou, poate am.

– Fumat eşti tu cu tac-tu, incultule. Se zice boîte à gants, torpedou să spui tu acolo în ţara aia de unde vii. Unde e, ca nu găsesc ? Ceeeeeee ? C’est pas vrai, ai aşa ceva ? Don McLean ? American pie ? The day that music died ? Impostorul ăsta care e-n stare să-i fure cavoul lui Jim de la Père Lachaise ? Nici să nu te mai văd. Şi hai, dă-i drumu’ o dată, nu vezi că e verde ?

A doua zi când m-am trezit aveam pe pătură un şoarece mort, un CD cu Bruce Dickinson, altul cu Down, un al treilea cu Megadeth şi lângă ele, Strange Days. Al Doorşilor. Plus un bileţel pe care scria :

Ascultă-le în ordine până mă-ntorc. Ţi-am spus că pe 3 iulie 1971, the music was over.

Babelor, voi să nu-ncercaţi. Că eu de-atunci nu mai ştiu ce să mai cred. Voi ce ziceţi ?

Vă pup.

70 comentarii

  1. e grozav scis dar mesajul e confuz.

    raspunderea e uriasa pe umerii tai, mai lasa-ne cu cele babe. au murit ca de aia erau babe.

    pune mana si scrie politica, pune clipuri cu o-zone si o sa vin sa citesc. chiar azi!

    totul depinde de tine. daca nu, ii iau pe toti si ii duc la mine in blog.

  2. La aceste ore mici, tu esti confuz, tinere. Ce politica sa scriu ? Ca e un mare caca si la hais, si la cea ?
    Iar clipuri cu o-zone pun toate blogurile franceze.

  3. nu mah. nu intelegi pentru ca ai ore mici. pentru mine e vineri inca.

    problema e ca SM nu mai e, rechinroll puf, petronia refuza ca o capra rea, deci ai ramas doar tu, danseaza, entertain us. delfinule!

  4. Moi, dauphin ? Franta e republica, tinere.
    E-te, am ramas doar eu. Mai ia omul o pauza, se mai duce dupa croasante, dupa dero, io stiu, mai un examen, mai un film…

    Auzi, da pe mine cine ma entertaineaza ?

  5. eu. blogul meu e activ. desi nu e tocmai cazul… dar macar eu pot chiar daca viata mea e un kk.

  6. Activ e, numai ca l-ai pictat în culori de prozac bacovian. Bah, suntem în aprilie, pune si tu niste gazon în blogul ala, un cintezoi, niste panselute, ceva.

    Si aidi, ca n-are cum sa fie viata ta un kk.

  7. stiu ca voi francezii urati egiptul necucerit si toate tarile pierdute din africa de nord.
    dar noi ramanem sa radem.

    de aia iti arat fata asta cu tzatze:

  8. E mai complicata treaba cu fostele colonii. Greseli dupa greseli.
    Piticule, faraoanca aia vorbeste de distopii ? Tu stii sa scrii distopie în araba ? Sau în hieroglife ?

  9. nu e chiar distopie. pe vremea lu rumburak, la televiziunea de stat era voie sa arate tzatze dar sa cante despre tzara. ca la noi sub ceausescu. faceai o laba cu babele alea de muzica populara. dar sharena din clipul asta a mers mai departe. e fata de activist sau asa.

  10. Pitice, o fi fost saracie sub Ceausescu, dar tzâtze se gaseau din belsug.

  11. si craci, pe ambalajele de ciorapi de la adesgo.

  12. Burda, Neckerman si Quelle, Pitice, daca vroiai versiunea tiparita.
    Versiunea live era, totusi, mult mai densa si mai abordabila. Cu tact, cu maniere, fireste, cum se cade.

  13. let’s face it buddy : bijou rulz

    never could stand that…cat 😉

  14. aveti fani grozavi. deci nu.

  15. de data asta , prea lung . esenta 🙂

  16. bai alecsandre…te-ai tignit de cand nu ti-a mai dat atentie vreo baba…cauta tati un nenorocit de bordel si o sa ai inspiratie la caterinca dupa… asta de aici e buna, da nu prea 😉

  17. voisinule, esti total.
    je me casse en Roumanie. ma voi gindi la tine pe cind ma voi drege c-un triferment dupa festinul pascal.

  18. adev este ca piscile negre sunt cam istete.
    doors – fain 🙂

    si da, cand muzica nu mai e trebuie sa stingi lumina. dar ai grija sa fie pentru un somn scurt

  19. Scurt si iepuresc, Elza.

    Voazino, io ma gândesc la tine tot timpu. 🙂
    Moi je me casse au boulot.

  20. asa, 10 min sa fie 🙂

    vezi ai grija de pisica negra ca ea aduce noroc doar daca e la tine

  21. Un semn de ravisantă exclamaţiune mi-e umilu’ comentariu!
    Foarte, foarte frumoase poveşti ştiţi dumneavoastră, Musuiu Alexandru! Şi straşnic companion mai aveţi. Părerea mea!
    Ah, să nu-mi uit! Săru’mânuşiţele lu’ doamna mătuşa d-voastră de şade la Paris şi lu’ tantiile ‘mneaei!

  22. Ah, merci, cher ami. Uite ca mi-ai adus amintye ca de mult n-am mai continuat povestea cu tante Constance, cum prind vreme mai depan.

  23. o bijuterie de felina, ce mai ….

  24. Alecule, transmite’i lu Bijou al tau ca bou e el. Dupa care du’l la Paris si infunda’i pe git faptul ca Jim n’are cavou ci doar un amarit de mormint acoperit mai mult cu pamint decit cu lespede. Ca la cit a investit Apollo wannabe in canabis au fost nevoiti sa’l ingroape aia pe banii arondismentului.

    Ce ma enerveaza mitele astea care cred ca le stiu ele pe toate!

  25. Mie-mi spui… Si sa vezi ce tupeu are…
    🙂

  26. sucit mai esti bai, alexandrule…

  27. Piticule, nu ca s-ar chema circumvolutii, da’ cezveni ?

  28. ziceam si eu asa. treceam pe ulitza pe aici si ti-am vazut capu mare. am zis sa te salut.

  29. salut, tinere, salut

    A propos de cap, tu ce fel de pitic gras esti, din ala cu capu mare si brate scurte sau din ala unde totu e miniaturizat ?

  30. eu sunt ponei.

  31. un ponei cu proprietati antropomorfice ?

  32. de cand draq ma interogheaza o veveritza? fugi iute de adu berile alea „printzu matei” ca mi-e sete.
    si serveste prin dreapta, daaa?

  33. Piticulegras, cineva ti-a piratat contul.

  34. eh, e petronia mah. ea mereu pirateza si sterge. parca nu o stim….
    [Pitice, eu nu piratez. Editat de Petronia]

  35. Uau, that was faaaaast !

    Sa fim cu bagare de seama, camarade Pitic.

  36. cum adica sa imi bag seama mah? petronia! sterge-l pe magaru asta!

    de fapt petronia are un picior rupt si acum merge in cerc la nesfarsit. e nedumerita de mersul ei incercuit.
    sa speram ca ii creste picioru la loc.

  37. Ce, Pitice, în rusa bagarea de seama e câh ?

  38. in rusa e ca in romana. porcule!

    petronia, daca esti zguduita emotional, poti sa stai pe umarul meu. ce om si ala…

  39. Porc esti tu, nu mai sudui ca muscalii, aici e un loc respectabil. Farâme te fac !

    Tu ai epoleti pe umeri, e de-ajuns.

  40. eu am bere printzu eugeniu in mana. mai taci!

    eu macar ma bucur de seara asta. chiar si asa. tu nu.

    aia cu epoletii a fost rea rea. unde kk am eu epoleti? eu urasc armata si ora 6 dimineata.

  41. În armata era 5:30 AM, nu te face ca nu stii. Doar eu faceam grasse matinée la UM la Focsani, eh.

    Si eu am un Prince Philippe, e Bourgogne si e Pinot Noir, na. Si ma bucur, de ce zici ca nu ma bucur ?

  42. mai taci.
    asa.

    pentru ca e o seara placuta si pentru ca toti stiti cine e rebecca black, azi o sa o admiram pe ralookas din timisoara.

    petronia, mergi de ia niste beri dela butic, cat admiram noi.

    [S-o admirăm în absenţă şi mai ales în linişte, Pitice. Şi n-ai dreptate. Eu piratez berechet, dar nu editez decât clipurile aiurite din comentarii. Petronia]

  43. Te rog sa ne scuzi o clipa, Pitice, Petronia si cu mine avem ceva de degustat.

  44. pai vorbiti. si asa doar voi vorbiti.

    eu ma duc sa ma duc.

  45. apoi ne-am cam dusu-ne-am si nici nu stim bine cand.
    da’ mitza aia frumoasa e prea vagaboanta.
    aici ninge/ soare/ ninge iara. mitzele nu ies afara.
    au angoasa.

  46. a. cine v-a invatat sa vb asa urat ??
    si daca tot e sa fie, eu de ce nu inteleg.

  47. Mda, e „bagaboanta”, cum ar zice piticugras. El vorbeste urât, nu eu.

  48. mda. cateodat’ isi revine, cu ajutor.
    ce de muzici stiti pe-acilea. la doors imi place ca e mai mult psihedelic decat rock.
    de unde e fata aceea a piticului. shereen s.a.m.d.
    cand vine noemi am sa-i spun ca am gasit niste fluturi argintii …
    acum ma grabesc, ca ar fi cazul sa mananc macar o salata, fie si de post.
    textul nu-i rau 🙂

  49. eu nu vorbesc urat mah! eu beau bere frumos.

    ete ce se vorbeste aici cand nu sunt atent… VA STERG!

  50. Dumneata, domnule, de ce nu esti atent ?

  51. nu, vorbesc frantuzeste la simao. aia habar nu au franceza.

  52. pai fa schimb: vorbeste frantuzeste aici si ce vorbesti aici vorbeste la simao. Simao e jucatorul ala portughez de fotbal sau e masculin de la Simona ?

  53. cre ca masculin. dar in franceza.

  54. În franceza veche.

  55. franceza veche de dupa ureche! ce ai grasule, esti suparat azi?

  56. Nu, Pitice, zau ca nu. Eram cu un Beaujolais blanc, n-ai vazut niciodata asa ceva.

  57. urasc mustul.

  58. C’est un vrai must.
    Auzi, ai bagat greva-n patron, ai tras de sirena, ai dat cu capitalismu de podea la uzina ? Parca aveai azi ceva de genul asta.

  59. nu am dat mah. adica am dat dar nu am dat pentru ca azi am dormit.
    maine o sa ma arunc in valtoarea vietii…

  60. Nationalizezi uzina mâine ?

  61. azi avem ritmurile circadiene. tango blues beaujolais.
    maine nu

  62. nu stiu. probabil o sa le vorbesc in franceza. situatia e frantuzeasca rau…

  63. nu. la nationalizare e alta muzica.

  64. Julia, mâine seara e prevazut ceva, am dat niste dispozitii. Daca merita, dau de stire.
    Despre ritm, ce sa zic. E nictemeral si sustinut.

    Piticule, sa-ti împrumut ghilotina ? Am una mica pentru trabucuri. Fii roberspierre-ul uzinal ! Aux armes, citoyens !

  65. citroieni? aloooo? eu sunt renaultian! te bat.

  66. Renault au fost colaborationisti, de-aia au fost facuti regie nationala, Pitice. Multe lucruri tre’ s’te mai învat, uof.

    Julia, aia e o pisica Marx.

  67. neah pisica Marx, se zice pisica marxiana, asaa.
    aia o sa-i cer pestisorului de aur cand o sa ma gaseasca, sa ajung pisica m.

    pitice, mai bine pejo ca e in romana, tie nu-ti place franceza.
    sau mai stii, o inveti pana maine ca sa afli mise en scena…
    de acu va sustin in vis


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

