1 mai.

Babelor,

După cum se știe, ziua de 1 mai este una tristă, în care jumătate din București pleacă în Vamă iar cealaltă jumate își plânge de milă că n-a avut bani să meargă și ea și să petreacă alături de niște băieți urâți și niște fete frumoase care trebuie să bea 9 beri pentru ca băieții ăia urâți să li se pară atât de puțin urâți încât să le ofere o muie plictisită la umbra unui cort chinezesc de doi bani.
Ei bine, eu una m-am distrat de minune chiar aici, în minunata noastră capitală.
M-am trezit pe la 10 în ciripit de păsărele. Am împușcat două cu pistolul cu aer comprimat, am închis geamul și am mai dormit o oră. După care mi-am băut cafeaua, m-am urcat în Suburban și m-am dus la bancă să scot niște bani pe care să-i cheltuiesc aiurea. Când m-am întors de la bancomat, un băiat tocmai îmi strecura o hârtie sub ștergător. I-am tras un pumn în ceafă și l-am întrebat ce vrea să fure.
– Nu fur, a zis jignit, vă dădeam un manifest…
I-am luat manifestul din mână și l-am citit. Vedeți și voi despre ce era vorba:

– Nu se înțelege nimic, i-am zis. E o tâmpenie cap-coadă. Cine a scris gunoiul ăsta?
– Noi, grupul Mâna de Lucru, a zis tânărul mândru.
– Și ce înseamnă?, am spus. Uite, din text nu reiese nimic: nici care-i problema, nici ce vreți, nici de ce. E penibil. Am văzut sloganuri anti-Becali de o mie de ori mai inteligente.
– Nu-i adevărat, a spus tânărul.
– Ba e. Și în definitiv, care-i mâna ta de lucru?
– Poftim?
– Mâna ta de lucru. Mâna cu care lucrezi. Lucrezi, nu?
– Păi, eu sunt student, a spus băiatul.
– Și nu lucrezi?
– Păi, studiez…
– Deci nu lucrezi, am insistat.
– Încă nu…
– La ce ești student?
– La litere.
Era în continuare cumva mândru, semn că nu înțelegea absolut nimic.
– Și ție îți place ce scrie aici?, am zis.
– Da, a spus el.
– Bine, am zis.
M-am urcat în mașină prinzându-i din greșeală mâna în ușă și m-am dus acasă.
Acolo, surpriză: o femeie cu părul vâlvoi mă aștepta în bucătărie, mâncând plăcintă. Avea o figură cunoscută și semăna cu un tanc, deci am dedus că era vorba despre sora mea dispărută, Veta.
– Rhetto, a zis, să mergi diseară neapărat la teatru. E un spectacol pe nume Raoul, la TNB, cu nepotul lui Charlie Chaplin, e extraordinar, e fantastic, e de o mie de ori mai bun decât Chaplin, o să vezi, o să vezi tu…
După care a luat o pâlnie din dulap, un umeraș din șifonier, un pistol cu apă din sertar și a plecat.
Chestia cu teatrul suna interesant. Am sunat-o pe Institutul Francez, care avea o legătură cu spectacolul respectiv, și i-am zis că vin și eu. Institutul a zis că sigur, nici o problemă, mă bagă ea cumva.
Am ajuns la TNB la opt fără un sfert. Puhoi de lume bună, l-am împuns cu umbrela în burtă pe Andi Vasluianu, când să-i cer scuze m-am pomenit față-n față cu Silviu Gherman, când să mă întorc în partea cealaltă, că Gherman era cu gagică-sa, am dat de dramaturgul Peca Ștefan. N-am salutat pe nimeni și am intrat în clădire.
(O paranteză, după cum vedeți: cineva a pus niște schele pe TNB. Arată parcă ceva mai bine decât înainte.)
Spectacolul era de fapt un one-man-show și conținea elemente de dans, teatru, mimă și încă niște chestii. Per total a fost ok, dar totuși nu pe măsura aplauzelor parcă prea entuziaste, mânate probabil de prețul biletelor (între 30-100 RON). Adică omul se mișca bine, uneori chiar foarte bine, și câteva chestii erau chiar de nota zece (dansul cu oglinda, faza cu mâinile, peștele uriaș, meduza), dar alteori gagurile erau învechite (și oricum cam multe) și unele momente cam lungi. Dar cum a fost gratis, a meritat cu vârf și îndesat, și publicul a râs mult, ceea ce m-a bucurat, având în vedere că toți cei prezenți în sală n-au ajuns anul ăsta în Vamă.
După care am mâncat o salată în Shift, m-am mirat că n-o mănânc la jumătate de preț la Clubul Țăranului, am dat peste cap o bere și, ieșind din local, un cocalar care mergea în direcția opusă mașinii mele cu bicicleta și m-am grăbit să vin acasă să vă spun care mai este pulsul orașului.

Vă pup,

Rhetta

11 comentarii

  1. Ăluia i-ai prins în portieră mâna de lucru sau pe cealaltă? Că într-una din variante vor apărea nişte copii.

    Mişto asta cu „mâna de lucru o să vă strângă de gât”. Romanov style, aşa. Da’ ştii că în sertarul ăla nu mai e pistolul cu apă de când v-aţi pus apometre, ci Magnum-ul ăla bun, nu? Ştirile din zilele următoare o să fie mai interesante decât de obicei, adică o să fie interesante.

  2. Foarte tare spectacolul. Vazut de doua ori. Eu am fost aia care i-a dat flori. Sambata.

  3. :)) da de ce e rosu manifestul?

  4. :))) mda , de parc-ati locu in bucuresti !

  5. a treia jumatate a Bucurestiului a fost la Padurea Baneasa, sa tina beri in echilibru pe burdihan, sa ragaie pe manele si sa umble cu copilu’ in carutz de-a latul soselelor. varsta a treia se odihnea inca dupa destrabalarea de la concertu’ lu’ Enrico Macias.

  6. Eu am zburat la Calarasi si am mincat sorici.

  7. eu n-am mancat sorici si nici berici, am tuns livada cu o jmekerie groaznic de turbulenta, dupa care ne-am tavalit cu axxel prin iarba cosita si ne-am facut martieni , iar nemernicu ‘ s-a imbatat asa de tare de la miros incat a apucat sa haleasca cinci lalele black parrot pana sa-i rup eu fundu’ cu o joarda de prun.

    mana de lucru asta cam seamana cu mano nera, brrr.

  8. Am si eu o intrebare: index providentia e la mina de lucru sau la ailalta?

  9. Am trecut azi pe lângă TNB. Arată ca un fel de Centre Pompidou dinamovist. Nu rău. Ar trebui lăsat aşa.

  10. manifestul e fb.
    dar afisul, fondul ala, e bleah, plictisitor.

  11. Vazut si eu spectacolul. Am aplaudat mult si sincer, nu mi s-a mai intamplat sa simt ca un spectacol chiar merita toate aplauzele. De regula mi se pare ca se prelungesc stanjenitor de mult raportat la prestatie.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

