Întrebarea zilei de ieri

De 1 mai adică de ziua cutremurului muncitoresc nu m-am mai dus nicăieri unde aveam de gând să mă duc fiindcă din respect pentru evenimentul de la cinci jumate dimineaţa am adormit abia la opt deci m-am trezit la 15. Unde dracului să mai pleci la ora 15 decât să mănânci ceva şi să corupi nişte oameni să facă nişte chestii?

Am plecat deci să mănânc nişte chestii împreună cu nişte oameni şi apoi să-i corup tot pe ăia, dar lăsându-le nu ştiu de ce (probabil din obişnuinţă) iluzia că ideea era a lor, să facem nişte chestii.

Cu burta plină de bunătăţi nu prea poţi sări cu paraşuta, aşa că cele două persoane din cele trei ce eram care aveau ceva obiecţii în privinţa asta au avut şi câştig de cauză. (Temporar. Data viitoare cineva ar fi bine să aibă ciumă ca să mai cedez.) De lipit cu bandă adezivă de un pat o a patra persoană necooperantă am terminat destul de repede, iar păianjenii din cameră ne-au dat afară ca să facă şi ei de 1 mai un grătar cu muşte, aşa că unde să mergem?

Pentru că ideile mele de a ne îmbarca în diverse chestii şi a debarca undeva interesant provocau schimburi de priviri îngrijorate şi îngrijorătoare, am tuşit discret sub formă de “parc” şi deodată cuiva i-a venit ideea să mergem într-un parc. Ura, să mergem, ce gând neaşteptat!

Herăstrăul era cel mai aproape, fiindcă în Cişmigiu tocmai se încerca doborârea unui record de populaţie pe centimetru pătrat iar în alte parcuri nu voia nimeni (eu propusesem Parcul Naţional Cheile Nerei). În Herăstrău, care era şi el plin (la fel ca şi cu tot ce-i înconjoară, oamenii par să aibă nevoie de zile speciale de văzut sau făcut ceva frumos), teatrul Masca se urcase pe o scenă şi cânta nişte cântece specifice unor culturi, dintre care pe Kalinka am recunoscut-o din capătul celălalt de parc. Moment în care am scos o vodcă, evident. Pentru că nimic nu merge mai bine cu o vodcă decât nişte vată de zahăr, am confiscat un morman de la nişte puşti care clar cumpăraseră marfa cu banii de ţigări, nu fără să le facem morală.

Stând pe iarbă pe malul lacului (io legată bine de un copac, fiind singura care nu ştie ce să facă dacă pică în apă decât să se scufunde cuminte), un om din cei doi s-a întors spre mine (că se uitase până atunci la două raţe care încercau ori să se omoare ori să împerecheze) şi m-a întrebat:

– Petronia, de ce sărbătorim noi 1 mai?

– Noi personal sau noi în general? Că io chiar am nişte chestii de sărbătorit în legătură cu data asta şi dacă-mi amintesc bine testamentul celei de-a patra neveste, şi tu la fel.

– Noi aşa, ca oameni pentru care o zi internaţională a muncii nu prea mai are mare sens.

– Cum n-are? E o zi liberă. Dacă Voltaire se plângea că astea erau prea multe în secolul XVIII, cu ce suntem noi mai prejos de francezii de-atunci?

A înţeles şi m-a lăsat să vânez peşti. Da’ chiar totuşi, cu ce suntem noi mai prejos decât francezii secolului XVIII? Mai presus ştiu: săpunul, toaleta, lentilele de contact.

La anu’ nu mai îmbăt pe nimeni de 1 mai, promit solemn ca înmormântarea peştişorului auriu nr. 6 de acum 48 de ani.

4 comentarii

  1. Mie imi place 1 Mai. Ba chiar si 1 Iunie si prima zi cu soare de primavara si orice chestie speciala cae ii scoate pe oameni din fata televizoarelor. Din pacate, in parcuri se comporta cum au vazut ei prin nu stiu ce revista. Dar nu-i bai sunt afara.
    La cat mai multi mai!!!

  2. ai mai. ti-a murit pestisorul auriu? ce aiurea…

  3. nu a murit mah, a fost ucis.
    l-a topit si l-a facut cercei.

  4. Andreia, din păcate în parcuri unii se comportă cum au văzut în revista „The Daily Neanderthal”. Aş prefera să stea toţi în case, ar fi chiar frumos din partea lor.

    Elza, care din cei 53? Nr. 6, da. Mi se pare că el chiar a murit de moarte bună, de unde şi solemnitatea îngropării. Pentru un veteran ca el am tras chiar şi salve de pistol cu apă.

    Nu port aur, Pitice. Acum, dacă ar fi vorba despre peştii argintii… Dar nu e.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

