Afaceri şi plăcere

Oamenilor,

Mi-am făcut fabrică de ţuică-n Dorohoi. Dap.

S-a întâmplat cam aşa. Era luni, cam pe seară. Adică abia mă trezisem. Unul din puţinele momente în care sunt de-o voioşie bonomă şi pusă pe tras de şireturi cu Universul, cu o cafea în mână şi tot o cafea în cealaltă, pentru că nu? altfel de ce-ar avea omul două mâini.

Deodată a sunat telefonul. Un număr necunoscut, chestie care pe mine mă enervează din start deşi (sau poate tocmai pentru că) sunt conştientă cât e de absurd să te enerveze aşa ceva, nu e ca şi cum telefonul ar fi fost fabricat cu agenda plină de numerele tuturor oamenilor. Pentru aşa ceva există Facebook.

Cum suna el aşa şi eu mă uitam la el cum sună, s-a oprit. Mi-am zis că e bine, pot să-mi savurez cafeaua. De unde? Am început să mă frământ ca un aluat de cozonac masochist, cine o fi fost şi mai ales de ce. Şi mai ales dacă omul avea cafea. Se spălase pe mâini în ziua aia de fiecare dată după ce folosise buda? Etc. Deci am sunat înapoi, ce să fac? Pregătită să explic că eram în comă, mă scuzaţi, bla.

Mi-a răspuns o voce răguşită, care m-a anunţat că dacă sunt doamna Marcs am o moştenire de revendicat în Dorohoi. După ce am terminat de tuşit afară din plămâni cafeaua am zis că n-am cunoscut, nu cunosc şi mai ales nu intenţionez să cunosc pe nimeni din această metropolă, după care i-am urat omului o zi bună şi i-am zis să se lase de băut.

Nu trec trei secunde şi sună iar. Mi-am zis că poate vrea să mă întrebe dacă să se lase de bere sau de vin, aşa că i-am răspuns. De data asta, omul s-a recomandat frumos ca fiind avocatul Căşunel Prova sau ceva şi a zis că are o întrebare de verificare pentru mine: cică de câte ori moare o pisică.

„Numai o dată de fiecare dată”, zic. Şi „mătuşa Stere” imediat după, deşi asta n-am idee de unde a venit.

„Felicitări”, urlă ăla. „Veniţi să vă luaţi în primire livezile, viile, pădurea şi terenul arabil”.

M-am dus, ce dracu’ să fac altceva când sunt invitată la Dorohoi. Am găsit în felul următor: nişte nenumărate hectare de pădure, care s-ar putea foarte bine să fie de fapt nişte ari sau nişte hectolitri, că n-am înţeles niciodată cum e cu măsurat pădurea deci am dat-o unuia care s-a prezentat şi a zis că are grijă de ea pentru mine, să stau eu la Bucureşti liniştită că se ocupă el. Avea moacă de mafiot, deci de ce nu? Bun. Asta cu pădurea. Dar livada n-o voia nimeni, pentru că se pare că nu se face cherestea de prun. Asta şi cu terenul arabil, pe care-l voiau prea mulţi. Aşa că am cumpărat nişte butoaie, nişte alambicuri şi nişte consilieri locali şi europeni şi mi-am făcut fabrică de ţuică.

Tocmai am degustat prima mostră şi da, ştiu că-i mai şi prunele se fac abia peste două luni dar oamenii ăştia mi-o luaseră înainte cu faptele. Mai trebuie corectat ceva la alcool, pentru că face paharele strecurătoare. Dar în rest e minunată.

Pe de o parte pentru că o fabrică de ţuică necesită surprinzător de mult din atenţia mea (e incredibil cum lucrează ăştia pe negativ, consumă mai mult decât produc. Aduc de-acasă!) şi pe de altă parte pentru că Noaptea Muzeelor de anul ăsta s-a civilizat şi şi-a făcut site, nu mai trebuie să vă informez io despre ea. Vedeţi şi voi, mie îmi arată promiţător ce vor să facă MŢR + Antipa, chestia aia nedefinită cu labirintul. Nu ştiu dacă sunt şi Minotauri la Antipa, eu nu am văzut dar nici nu sper să aflu mâine. Mi-e ciudă că nu am reuşit să-mi dau seama dacă la Muzeul de Istorie o să fie expuse recent recuperatele piese dacice şi nu pricep de ce nu a mai avut răbdare Anaid Art Gallery până la Noaptea Galeriilor, dar eu zic că poate dacă nu aveţi două fabrici de ţuică de condus ar fi fain să vă mişcaţi prin oraş mâine noapte. Pare să fie mult cu muzică, peste tot (muzică electronică? Experimentală? Jazz? La MNAR? ?!?!) O chestie nouă e Art Society şi expoziţia sa cu lucrări descuiate din Pinacoteca oraşului, iar vis-à-vis BCU deschide porţile din faţă se pare. Eu încă nu-mi revin din surpriza plăcută că chestia asta are, în sfârşit, un site. Nici din fabrica de ţuică nu-mi revin, da’ asta e altă poveste. Acum mă scuzaţi, trebuie să fac un control, pleacă acasă schimbul II.

12 comentarii

  1. Bîlbîială

    Pitice! A trecut anu’ şi tu tot o ţii cu Safura ca gaia maţu’

    Poftim, treci de-ţi alege diseară altă Safură. Da’ să nu fie gemenii ăia hidoşi din Irlanda. Am zis.

  2. Eu zic sa te culci un pic ca sa te trezesti diseara odihnita si sa poti face un tur cat mai complet al muzeelor. 🙂

    In alta ordine de idei, „chestia” asta are un site pentru ca un grup de oameni asociati sub forma unei retele, liberi si nesiliti de nimeni, se strofoaca sa faca lucrurile sa mearga. Tot datorita lobby-ului lor fata de Primarie se intampla si treaba cu autobuzele care vor circula prin Bucuresti intre muzee. Noaptea Muzeelor e un eveniment cu participare libera in care se muzeele se inscriu daca vor, iar coordonarea lui la nivel national in Romania este o sarcina auto-asumata de catre acesti oameni. Lucrurile cresc de la an la an, ceea ce e foarte bine, anul asta cred ca e cea mai mare participare a muzeelor din Ro de pana acum.

    Iar despre piesele dacice recuperate, eu am inteles ca vor fi expuse la Alba Iulia, la Muzeul Unirii. Dar e de verificat informatia…

    Enjoy the night! 😉

  3. eu nu am vazut semifinala 1 si nu stiu ce au cantat acolo. asa ca o sa tin cu ucraina.

  4. @pitt
    Eu astept finala x, ca doar n-o sa castige altcineva care nu e in stare sa si organizeze anul urmator. Deja s-a scris istoria – cica Franta anu’ asta. Iar la anu’, banuiesc, ala care crede cel mai putin in Sfarsitul Lumii. Evident, iarasi, nu noi, cei care deja il traim…
    Cat ma priveste, eu ma uit la tembelia asta cu pretext muzical doar ca sa vad cine pe cine se mai uraste sau se mai fute prin europenica. Mai putin italienii, cu nasul pe muntele San Remo. La ei vin vara suedezele, sa fie violate. Alea care nimeresc singurii 4 impotenti din Cizma fac si plangere la politie. Restul vin si la anul.

  5. @Petronia
    Nu refuzam, ba chiar ma bucuram nespus de mostenirea ta acum un an. Intre timp am imbatranit. Nu ma mai tin oasele de mos pentru sportul asta.

  6. ai observat ca anul asta toti canta ca in anii 90?

    chiar si dana international a cantat ca dana international.

  7. Eu nu înţeleg cum reuşiţi ca eu să vorbesc despre ţuică şi muzee şi voi despre Eurovision. Dar mă bucur că măcar o să fie atât de groaznice reprezentaţiile oferite de ăia încât o să primiţi ce meritaţi.

    Felix-Gabriel Lefter, ce chestie, acum un an eu aş fi refuzat moştenirea asta. Mi-ar părea bine ca urmarea să fie că întineresc, dar adevărul e pur şi simplu n-am rezistat să le dau totul cadou altora care băloşeau pe-acolo. Aşa că.

  8. Păi dacă n-avem noaptea muzeelor (au ăia -n Amsterdam, da’ la noi ajunge de-abia-n septembrie), ce să facem, petrecem şi noi noaptea eurovizion – gratis.

    M-am uitat la finalul finalei, după ce s-au terminat programele cît de cît interesante.
    Italienii dacă pe lîngă muzică mai aveau şi gurist luau locul întîi.

    Aşa, ne vedem la anul la Dorohoi!
    Pardon, la Baku!
    Teribil moncher ce le-ncurc.
    Ţuica-i de vină.

  9. Păi A, nici nu vreau să fac aluzie măcar la capitalele cu care am încurcat eu Dorohoiul din cauza pomenită. Destul să zic că unele ambasade şi consulate o să fie suprasolicitate în următoarea perioadă încercând să aplaneze conflicte. Vestea cea bună-i că sunt pe cale să transform Dorohoiul în capitala ţuicolandului, brand de ţară care va avea incomparabil mai mult succes decât Choicelandul sau cum o fi chestia aia cu frunza.

    Şi să le zici alor tăi concitadini că trăim cu toţii într-o perioadă în care nu dă bine să fii în urma Europei, deci să facă bine să deschidă muzeele şi-n mai. Se poate organiza pichetarea muzeelor, să vină lumea buluc şi să se aşeze pe-acolo cu mâncare şi apă, să stea toată noaptea. Rămâne mereu şi opţiunea tancurilor, dacă uşile nu sunt şi ele obiecte de artă.

  10. [Ia uite cum a apărut el cu noaptea-n cap să se ţină de cuvânt. Of. Nu mai vrem Safure, indiferent cum le cheamă şi de unde sunt. ]

  11. Ai noştri nu şi nu: cine vrea să vadă Het Meisje met de Parel musai să scoată 12 euro din buzunar.

    http://www.mauritshuis.nl/index.aspx?siteid=54

  12. […] aţi uitat sau aţi crezut la momentul ăla că era o glumă, dar spuneam mai demult că am o fabrică de ţuică în Dorohoi. Afacerea merge bine, mulţumesc de întrebare, […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

