Despre altă babă.

Babelor,

M-am trezit astă-noapte și mi-am zis: să mă uit în calendar! Pasămite, e ziua cuiva.
Deschid calendarul, dau la pagina de azi, observ că am dreptate. E ziua unei babe apropiate mie. Pun mâna pe telefon, o sun, răspunde.
– La mulți ani, zic.
– Muie, face ea.
O cunosc, știu că asta-i o vorbă dulce venind din gura ei.
– Ce mai faci?, zic.
– Mă plictisesc, spune.
– Păi dacă vrei trec pe la tine, mă ofer eu, că deh, e ziua ei și-mi zic să-i fac omului o bucurie.
– Ca să mă plictisesc cu tine? Nu, mersi, zice.
Mda, îmi zic.
– Mda, zic. Hm.
Tăcem o vreme, apoi vorbește ea.
– Tu tot în apartamentul ăla urât stai?, mă întreabă.
– Tot, răspund.
– Am stat trei luni la pușcărie, și era mai frumos decât la tine, zice. Am avut tovarășe de celulă mai plăcute decăt tine.
– Și eu, zic. Mă rog, vroiam doar să-ți spun la mulți ani…
– Mi-ai spus, zice. Mersi. Pa.
Și închide.
Așa e baba asta, rea de mușcă lanțul, nesuferită și imposibilă. Drept care mi-e dragă ca nimeni altcineva.

Vă pup,

Rhetta

3 comentarii

  1. Iar o să se mire ăia de la telefoane că apare la tine o convorbire de 10 minute cu tine. Iar o să creadă că sistemul lor dă eroare. Iar o să se apuce să recalculeze toate facturile, chestie care invariabil face pe toată lumea să plătească mai mult. Şi iar o să li se încurce calculatoarele în reţea de atâtea circulare, şi iar o să suprasolicite sistemul, şi iar lucrurile o să intre într-o buclă de defecţiuni şi dezastre din care doar scoaterea din priză a Universului o să le mai scoată. Iar, Rhetta. A câta oară? Ştii ce s-a întâmplat ultima dată. De fapt adu-ţi aminte ce s-a întâmplat ultimele şase dăţi când ţi-ai sărbătorit personalităţile multiple.

  2. Admirabila naratie! Jos palaria, babo!

  3. Şi pe baba sărbătorită o cheamă „Debarcarea”.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

