Însemnări din drum spre subterană

Oamenilor,

Azi în autobuz, în timp ce mă lichefiam pe un scaun, am prins un pont de la o babă care vorbea la telefon – probabil era mai puţin familiarizată cu faptul că nu numai interlocutorul, ci şi cei din jur aud ce se vorbeşte într-un telefon. Zic asta pentru că sigur trebuia să fie un secret, aşa e de deşteaptă strategia. Baba asta povestea unei alte babe, cu câţiva ani (nu mulţi, maxim 5) mai în vârstă decât ea – se auzea şi vocea celeilalte babe, evident – că tocmai vine de la biserică, doar nu era să stea acasă pe căldura asta.

Mi-am înghiţit MP3-playerul de ciudă, ştiam şi io că în biserici e răcoare vara, dar uitasem. Cum însă sunt o babă competitivă, eu mă mut în nici mai mult nici mai puţin decât o catacombă. Adică mă rog, un subsol, pentru că morţi nu sunt decât dacă mă încui şi pierd cheia.

Zic pentru că, după cum ştiţi, căldura chiar nu e unul din cele două lucruri care-mi plac mie la vară, la fel cum nu e nici moartea prin lichefiere. Şi pentru că nu ştiu cum o să fie pe-acolo cu semnalul. Văd eu cum întind o sârmă de wireless printre două cărămizi, totuşi, aşa că io în locul vostru n-aş face ce n-aş face dacă aş fi voi şi eu nu aş fi în locul vostru, ci în locul meu. Sper că e clar.

9 comentarii

  1. Acuma să mă plîng sau să nu mă plîng de traiul meu la 12 grade (maxima 16), vînt ca la Babele pe platou şi furtuni cu fulgere şi trăznete ?!

    Să zic că ieri am răcit fiind la o nuntă într-o catedrală?

    Sau să tac din gură şi să nu-mi fac păcate în sfînta zi de Duminică ?!

  2. ce gusturi kinky ai si tu, petronia, intuneric, racoare si ciuperci murale. exista agentii de vacanta care organizeaza circuite prin catacombe? pesemne ca da.
    asta inseamna ca-mi raman mie mai multa caldura si lumina, sunt insatiabila.
    pot sa-ti ofer un piron, pentru insemnari, si un pachet de plastique, daca tavanul va deveni excesiv de restrictiv?

  3. aha ! sa schimb autobuzul cu metroul .

  4. sarma de wireless zici…

  5. A: sau să taci din gură ca să nu-mi fac eu păcate în sfânta zi de duminică, de luni sau de oricare alta…? 16 grade, of. Eu cu chiu cu vai obţin aşa ceva cu o instalaţie foarte complicată şi precară, compusă dintr-un mare lighean cu apă rece, un frigider, un ventilator şi trei stropitori de rufe, tot ansamblul fiind alimentat cu curent de la un generator eolian. Ştii cât de anemic a bătut vântul zilele astea? Eu da.

    Noemi, sigur că există asemenea agenţii de turism, de la cele plictisitoare care duc oamenii în catacombele din Roma la cele mai originale care-i plimbă pe sub Capadoccia sau Egipt şi terminând cu cele de-a dreptul deosebite care oferă servicii de felul ăsta sub titulatura „închirieri locuinţe”.

    Mariean Viorel, bună medie, e drept, dar dezavantajul rămâne că trebuie să cobori la un moment dat. Sau să te faci foarte mic şi să te ascunzi foarte bine.

    Pitice, da. Vrei şi tu vreo patru metri? Am supraapreciat grosimea peretului, se pare.

  6. bai, wireless inseamna ca nu e sarma. puteam sa jur ca o sa imi dai o sarma care nu exista.

  7. :))
    Ba există, da’ e o invenţie secretă şi limitată unui grup de cunoscători. Vezi tu, e o sârmă cam ca liţa, aşa, numai că verde cu dungi albastre. Dar nu asta e trăstura ei cea mai interesantă, ci faptul că îţi asigură internet oriunde, în orice condiţii în care wireless-ul wireless nu ajunge. Adică în buncăre, mai precis. Funcţionează de-a dreptul fascinant: intri în buncăr şi o pui pe partea de perete care crezi tu că are corespondenţă afară. Şi ea deodată se face roşie şi, jur Pitice, nu-ţi crezi ochilor, începe să se infiltreze în perete, se strecoară printre cărămizi şi iese afară ca să prindă semnal. Ca să funcţioneze perfect netul trebuie ca sârma să aibă un micron din ea ieşit pe peretele extern, la aer şi la vânătoare de semnal.
    Îţi dai seama că e un secret militar şi că va trebui acum să omor pe toată lumea care citeşte despre ea din cauză că ai fost tu curios. Toate poveştile de groază ale lumii sunt basme de duminică pe lângă ce-a trebuit să fac ca s-o obţin. Şi tu te dai dezamăgit.

  8. ce zici tu acolo, pare sa fie un gloryhole.
    ce naiba bei acolo? ciuperci?

  9. Nţ. Afară, nu în buda de alături. Şi oricum, ce dracului să faci cu o gloryhole de diametrul unei liţe? Doar dacă nu dispui şi de unele echipamente de supraveghere, pe care de fapt nu prea ai putea să le ai de nicăieri dacă nu le-ai furat de la mine. Ceea ce iar ar fi grav.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

