Absenţă

Oamenilor,

Cum am zis, posed o sârmă aproape magică ce îmi asigură incursiuni sporadice prin internet. Ea m-a anunţat aseară două chestii: una, că pot să ies din subsol (unde e minunat de răcoare şi linişte, da, ştiu bancul cu babele şi argila, exact asta fac – mă obişnuiesc) cam o săptămână – şi a doua cu ceva ce mie-mi place foarte mult, încă o noapte dedicată unei bucăţi de cultură. Totuşi, strigarea catalogului la Noaptea Institutelor Culturale:

–  Marcs Petronia!

–  …

Asta deşi m-am declarat şi chiar sunt recunoscătoare pentru orice chestii culturale se întâmplă noaptea. Aseară am stat să număr ploaia, chestie pentru care recunoştinţa era mai intensă în momentu’ ăla. Deşi se poate extrapola neplăcut că supravieţuire > cultură, aş zice că nu e chiar surprinzător, când e vorba despre mine fiind, sper, deja de aşteptat ca sărbătorirea ploii să aibă prioritate în faţa multor lucruri. În plus, ieri se împlineau fix 48,3 zile calendaristice de când dormisem ultima dată noaptea, ori eu (asta nu v-am mai zis până acum, e informaţie în premieră) o dată la 48,3 nopţi trebuie să ratez un răsărit, altfel se întâmplă chestii groaznice care implică descompunerea unghiilor şi căpătarea unei pronunţate culori de algă verde.

Aşa că de fapt postarea asta este despre o întrebare: cine, ce şi unde a văzut, făcut, plăcut? Se pun şi variantele care nu au absolut nici o legătură cu Noaptea Institutelor Culturale, nu de alta dar numai din alea mă aştept să primesc.

11 comentarii

  1. Adica daca are toti alibiu în noaptea aia.
    Da, Petronia, asa, subscriu. Adica sa aflam si noi cine este ei, ce face ei si daca parinti lor stie.

  2. Normal, Alexandre. Dar nu vrei să păstrăm totuşi aparenţa de invitaţie la schimb de experienţe culturale, ca de obicei?

  3. Ba da, eşanj chiultiurel înainte de toate, dar sunt amarât finca-n noaptea cu pricina am fost lipsa acolo. Daca aduc scutire ca beam un vin dupa care alergam de trei ani jumate, îmi motivezi absenta ?

  4. Trei ani jumate, trei absenţe jumate motivate. Dar se pune şi aia de când am avut nevoie de un arici şi nu erai nicăieri că să-mi împrumuţi unul, deci doar trei din care una se duce acu’. Cu una de la Noaptea Muzeelor şi una de la a eclipsei de Lună, nu ştiu, eu zic să ai grijă să nu-ţi mănânce Schmidt tema pe data viitoare.

  5. ca un mic omagiu pentru iesirea din pimnitza, acest modest non-comment-ariu. trocarea unei sarme magice pentru o noapte a institutelor culturale mi se pare insuficient justificata. argumentele par sofisticate dar am indoieli ca un om oarecare, inteligent si sensibil peste mediu cum ar fi de pilda piticugrsas, ar putea considera sa le inteleaga. nefiind la inaltimea acestei stachete, desi lucrez de mult timp la trecerea asta (mersi de eventualele incurajari care inmuguresc fara indoiala in cei mai generosi dintre dvs, fara a pune la socoteala babele. sau sfinxul) deduc cum ca institutele culturale sunt in bezna. e noapte si e cultura sau altfel spus, institutele fac noaptea culturala. daca asa este, si nu vad cum ar putea fi altfel decat cu vreo lanterna, ceva, atunci a cultiva underground-ul precum marcs petronia si a transmite fotoni si iluminatii prin sarma magica e o perspectiva agreata de sub-intelectul meu. cara intreaba si el ceva, daca tot e slobod intrebarilor: marti 28, nu cumva se petrece ceva pe undeva, cultural se-ntelege, ca e singura zi din vara in care imi pot aduce varza la izvorul minunilor culturale bucurestene.

  6. femee, o sa tocesti parchetu in muzeiele alea! mai stai locului!

    parca ai ADHD.

  7. Da ‘noaptea internetului cînd e ? Mai bine zis: bezna internetului. Cred că mă paşte o vacanţă de o luna în care n-o să intru de loc pe internet. În schimb o să citesc cărţi. De-alea scrise pe hîrtie (sic!). Să zică piticugrs că am ADD.

    Am zis !

  8. Între 24 iunie – 2 iulie, centrul Capitalei găzduieşte cea de-a şasea ediţie a maratonului de muzică şi film, Bucharest Music Film Festival (BMFF).
    Centrul de Proiecte Culturale al Primăriei Municipiului Bucureşti (ArCuB) reuneşte, în Piaţa „George Enescu”, artişti de marcă în încercarea de a aduce arta mai aproape de publicul bucureştean şi nu numai. etc
    e citat. mai departe, prezentarea e cam tutti frutti, da’ intentia conteaza, nu? intr-o poza am vazut o scena si 2 coiffuri june si un umar rotunjor, merita cercetate 🙂
    -daca intelectu’acela de sub e interesat si de provincie, mai cautam „bucati de cultura”, numai sarma de net sa nu ne lase, ca s- anunta vremuri grele.

    pai, varz’dicultur’, ai putea sa ne spui ce face ICR pe la voi, ziua ca si noaptea…
    Institut francais si CCF mai stim si noi ce si cum pe aici, chiar ne place mediateca sau Jours de la Francophonie cu Beatrice Bonhomme sau Fete de la musique cu ultimele chestii de jazz.
    cu nemtii si englejii ma am bine, dar si mai bine e sa astept sa spuna cineva care se plimba prin capitalie ce fac ei acolo…

  9. oh, m-am uitat acum la TOT programul NIC de vineri. e coplesitor, iti trebuiau mai multe sandale si inca mai multe emisfere cerebrale, iaaaiii

  10. Pitice, nu le tocesc, le lustruiesc, da?

    A, până am citit partea explicativă, cu pauza de internet, era să-ţi răspund că în fiecare noapte e noaptea internetului pentru unii dintre noi. Acu’ na, şi din astea cu pauze vezi că facem. Deci nopţi ale internetului, în toate felurile, avem mult mai des decât o dată pe an.

    Mizzou, mi s-a prins şi mie din fugă coada ochiului de un afiş cu aşa ceva, dar din subterană mi-e greu să mă interesez de asta acum. E pe lista de făcut la ieşiri, ceea ce nu înseamnă neapărat că o să se întâmple pentru că lista asta e foarte posibil să fie amânată cu totul. Dacă vedem, povestim, evident.
    Cât despre vineri, numai sandalele-mi lipseau, sunt un ciorchine de emisfere cerebrale temporar.

  11. Răspundem aici cititorului varz’dicultur’, care ne întrebase ceva rămas în aer. Zic aşadar că ziua de marţi a fost o nebunie atât de ciudată şi de rea încât abia acum, miercuri, ne dăm seama că am trăit-o, cum şi pe unde. Dacă se mai află prin Bucureşti cu ocazia unor zile mai normale, o să-l rugăm să pună din nou întrebarea cu pricina.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

